/spanien/barcelona/forum/214.aspx/spanien/barcelona/forum/214.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Canaletes
2018-08-24 14:43
Víctor Valdés har bosatt sig i Madrid och är nu tränare, riktigt kul att se!
Barcelona Koeman!!
2018-08-24 14:06
Rakitic är en riktigt bra spelare men hans spelstil passar inte egentligen in i Barcas spelsätt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mido
2018-08-24 14:05
Nu skriver Sport att det pågår samtal mellan Barça och PSG angående Raketen, på måndag avgörs hans framtid.
Barcelona MessiLionel
2018-08-24 13:30
@funB:

Kunde inte ha sagt det bättre själv faktiskt. Det är ingen slump att han var top 3 mittfältare i vm samtidigt som Rabiot tittade på från tv soffan.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2018-08-24 13:20
Min startelva för morgondagen:

____________Terstegen____________
__Semedo__Pique__Lenglet__Alba
_________Sergio____Arthur________
_____________Rafinha_____________
___Dembele___Messi____Coutinho

Med förhoppning om att Rafinha gör en grym match och blir kvar i klubben. (Förmodligen är det nog tyvärr klart att han lämnar).

Suarez får börja på bänken..Slut med räkmacka in till startelvan.

Bänkar inte Rakitic på grund av transferryktena utan för att jag vill låta andra spelare komma in i laget samt att Rakitic ska spelas sparsamt i höst medtanke på hans sjuka spelmängd förra säsongen (om han blir kvar så är en fräsch Rakitic till våren en prioritet)

Malcom ska göra ligadebut imorgon oavsett resultat.

Bänkar Umtiti av samma anledning som Rakitic.
Barcelona Oaner
2018-08-24 13:14
Rafinha won't be loaned to Betis and will stay at Barça unless the club receives an offer they can't refuse. [cat radio] Rafinha stannar och Rakitic kommer garanterat att stanna.....kan inte tänka mig att han lämnar! Paco påväg bort......drömmen hade varit att även skeppa iväg Munir. Men vi får väl ge honom en säsong för att bevisa sig på riktigt efter en finfin säsong hos Alaves. Jävligt nöjd med detta transferfönster, vilket jävla lag vi kommer ha! Ter Stegen/Cillessen Semedo/Roberto Pique/Vermaelen Lenglet/Umtiti Alba/Miranda Raktitic/Rafinha Busquets/Vidal/Samper Arthur/D Suarez/Alena Messi/Dembele Suarez/Munir Coutinho/Malcom En notis är att spelare som Samper, Alena, Munir och Miranda kommer få rätt så lite speltid denna säsong, men bra för lagets bredd! Nu kör vi så det tutar! Mot den tredje trippeln !!!
Barcelona funB
2018-08-24 13:00
@jerkasss:

Bättre på allt annat? Kom igen, va lite mer seriös.. den erfarenheten och förståelsen Rakitic har för fotbollen är något Rabiot bara kan drömma om... Det är inte en slump att Rakitic varit med o vuniit så många titlar under sin karriär, killen är mycket mer än krossbollar, sedledspass o skott
Barcelona femöre
2018-08-24 12:10
rakitic har gjort mycket bra i barca. tänk om han hade fått varit strafskytt också, då hade blivit några mål till för honom o barca. skulle egentligen vilja behålla honom, men för det priset som det ryktas om så är det bara att sälja. bosquets o vidal och i "värsta" fall finns ju roberto för den positionen.
Barcelona Infinit8Don
2018-08-24 12:10
Paco nu väldigt nära Dortmund. Lån med option att köpa, och dem står för HELA hans lön. I’ll take that.
Barcelona Culés
2018-08-24 10:35
Taoi. Nej, nu när jag läser ditt inlägg inser jag att du har helt rätt. Kan vi tjäna 700-900 miljoner på Rakitic bör vi sälja honom men vi behöver inte nödvändigtvis köpa in någon ny. Vi har ju trots allt, Bosquets, Arthur, Coutinho, Rafinha, Denis Suarez, Vidal, Aleña och Sergi Roberto. Det är 8 st spelare som ska dela på 3 positioner.
Barcelona Katalano
2018-08-24 09:46
Många här inne var nöjda med spelet senast mot Alavés. Själv såg jag absolut förbättringar, men också orosmoment inför säsongen.

1 av dessa handlar om att bredda spelet när vi har bollen på offensiv planhalva. Våra yttrar höll sig centralt i planen vilket tillåter motståndarnas fyrbackslinje att också täppa igen ytorna centralt, vilket gör att det blir svårt att hitta djupledsbollar bakom backlinjen. Detta var en utmaning senast mot Alaves och det ger tydliga signaler om att vi kommer att få svårt att göra mål mot lågt sittande försvar denna säsong om det inte sker utveckling.

Imorgon så efterfrågar jag mer bredd i anfallet just för att öppna upp ytorna bakom motståndarnas backar. Jag söker också mycket fler löpningar utan boll bakom dessa backar, dels för att visa sig spelbar, men också för att dra isär försvararna vilket öppnar ytor åt medspelare.

Något annat jag eftersöker är presspel som ett lag. Om vi inte sätter en hög press så ger vi motståndarna mer tid att fatta rätt beslut. När pressen startar så måste laget följa med som en enhet. Detta har varit en stor utmaning för Barca senaste åren och jag har inte sett mycket förbättring.
Barcelona Taio.
2018-08-24 09:44
Personligen gillar jag Rakitic, lojal och går att lita på dock är han ingen ”Barca spelare” i mina ögon. Nu tror jag inte på ryktena att han är påväg till PSG men om det nu stämmer och att han lämnar så hoppas jag innerligt att vi ej hämtar en bråkig Rabiot, båda han och hans mamma tillika agent känns jävligt jobbiga att ha med att göra. Tycker man ska lita på sin trupp och köra på med befintlig trupp, behålla Rafinha. Slussa in Arthur, Puig så småningom. Känna efter hur det går fram till januari och om en möjlighet uppstår att kunna värva Pogba så slår man till. Vår ledning måste sluta med panikköp och dela ut nya kontrakt som om det vore julafton. Man ska tjäna mindre i Barca än vad man gör i lag som psg då vi har en historia och spelare ska vilja komma till oss för att vinna. Där har vi mycket att lära från Real. Vad tycker ni, måste vi verkligen ersätta Rakitic direkt med en panik värvning?
Barcelona jerkasss
2018-08-24 09:44
Oseriöst och nivåsänkande inlägg. Höj nivån/ mod
Barcelona Unicef1983
2018-08-24 08:29
Cule4life: En 20manna trupp innehållandes Vermaelen (skadad jämt) Rafinha (skadad jämt) Puig samt 4st nya spelare låter väldigt tunt i mina öron.
Barcelona Meneysuarez91011
2018-08-24 07:51
Paco verkar väl dock gå på lån till Dortmund, med en köpklausull Dortmund kan använda nästa sommar om de vill, vad jag förstått det. Har en känsla av att grabben trycker dit 15+ i Tyska ligan.
Barcelona Cule4Life
2018-08-24 01:04
Ter Stegen Cillisen
Semedo Sergi Pique Umtiti Lenglet Vermaelen Alba Miranda
Busquets Arthur Puig Vidal Rafinha Coutinho
Messi Suarez Dembele Malcom

Varför inte köra denna truppen? Sälja av Rakitic Munir Denis Paco som är kvar. Nästa säsong säljer man Suarez och hämtar in den bästa mitt 9 som finns på marknaden. Man kan få in över 150+ milj euro för dessa 4 spelare.

Vidal och Arthur ersätter Rakitic och Coutinho Rafinha Puig ersätter Iniesta. På Busquets plats finns det flera spelare som kan ersätta som Sergi Arthur Vidal. Det är en tajt 20 manna trupp kryddat med dom 2 mest lovande akademi spelarna i Puig och Miranda och självklart andra lovande spelare som Malcom Dembele Lenglet Arthur Semedo.
Om dessa lovande spelarna blir som vi tänkt och hoppats på kommer alla vara värde 1 miljard st i dagens sjuka marknad.

Valverde och klubben måste våga satsa på la masia när det väl kommer fram sådana extraordinära spelare.
Barcelona Oaner
2018-08-23 23:48
Paco nära Dortmund nu då..... Problemet är att Munir inte håller måttet. Hade varit optimalt om man sålde honom och köpte någon Henrik Larsson typ till bänken
Iniesta70 alias Kapten Roberto
2018-08-23 23:36
Seek and destroy. Japp, The Stooges med Iggy Pop i fronten var inte nådiga när det vankades skitig ocensurerade rock.

Själv så tänker jag gå lite mer soft fram i min "kritik"

Citat? Ja, tagna från Barca lirare som basuneras ut all over Twitter, Instagram och whogivesafreakinfuck..?
Om Rakitic kliver ut i "Hänt i Veckan" eller Goal och i offentlighetens spotlight hivar upp att det är okej att lira vart-än-coachen-placerar-honom på planen kortet så scrollar jag. Ja, själv har jag läst ca tusen citat från olika spelare som hostar upp ungefär samma klyscha till tv-/tidnings-fönstret i en slentrian ton...Ja, inget chockande eller sensuellt över dessa uttalande över huvudtaget. Mm, det intressanta är ju vad som sägs mellan lirarna och deras älskarinnor, en fluga på väggen under deras möten vore ju betydligt intressantare än vad som sägs "innantill" framför en kamera eller mick med sponsorrnas logan i bakgrunden, eller hur? Ja menar, vad skulle dom annars säga?

Ja, the same goes for Vidal och hans anti-Madrid uttalande. VAR hit och VAR dit.
Klart grabben försöker skramla ihop så många cules-poäng som möljigt i början av sin Blaugrana karriär. För mig låter han mer som en sore looser och hade hoppats på att han istället skulle låta "snacket" på plan visa hans rätta färger, men han tog tydligen den enkla vägen. Och om man räknar tumavtryck så träffa han rätt på alla toner i alla fall bland alla you-tube-genarations-cules på forumet.

Nää, och jag hoppas ingen spolar ner sig för att Valverde "försvarat" att INTE sälja Dembele när han talat med media.

Diplomati och flosklar blandat med tråkiga John Blund slentriana uttalanden från behöriga coacher, assistenter och annat löst folk inom "mes que un club" är ju föga ögonbryns-höjande.
Det är ju det som INTE sägs offentligt eller i media som får en att vakna ur dravel dvalan.....

Barcelona Yellow cake
2018-08-23 21:38
@Boti Boti Boti:

Senare Lenglet? Så Lenglet ska sitta på bänken i tio år innan han blir startspelare? Han lär nog lämna innan i så fall
Barcelona Unicef1983
2018-08-23 21:26
Mido : Vi lär ju ersätta Gomes!
Barcelona Xavi #6
2018-08-23 20:52
@Infinit8Don:

Snarare dom 3 senaste. Glöm inte bort Ramos offsidemål i CL finalen mot Atletico.
Barcelona Mido
2018-08-23 20:21
[QUOTE=Trio el Mágico]Rabiot ska tydligen signera kontrakt med Barca. [/QUOTE] Förstår inte vad som är bra med honom
Barcelona Trio el Mágico
2018-08-23 17:43
Rabiot ska tydligen signera kontrakt med Barca.
Barcelona petersays
2018-08-23 16:18
Nu har jag sett för lite av förra säsongens matcher. Men när det kommer till att ge ungdomarna chansen så har det ju många säsonger funnits en konstig tanke hos våra tränare att inte utnyttja alla tre byten. Inte ens när vi leder med 3-1, 4-1, 5-0 har man vågat ge La Masia-spelarna chansen utan spelat av sista kvarten utan att göra byten. Och såklart så har ju dessa spelare ofta inte ens suttit på bänken så de kunnat bli inbytta. Hur agerar valverde där egentligen? Såg mest CL, toppmöten och cdr-slutspel gångna säsongen. Men hur var det i ligan överlag?
Barcelona Rambla~
2018-08-23 16:03
@Barcelona10Messi:

Inte för att jag bryr mig om Rabiot men Barca vill ha honom. PSG vägrar att förhandla med Barca vilken spelare det än gäller. Det verkar tom så att de kanske erbjuder Rabiot till RM nu när han vägrar att skriva på ett nytt kontrakt. Ska då Barca förhandla med PSG så fort de kommer knackandes på dörren? I helvete säger jag, vägra all form av kommunikation med dem. Bara ett enda svar till denna smutsklubb, betala klausulen eller stick.
Barcelona Barcelona10Messi
2018-08-23 14:44
Va fan håller ledningen på med? Om det ens finns 10% sanning i rapporterna att P$G är beredda att ge 90m för Rakitic så SÄLJ HAN!
Barcelona Infinit8Don
2018-08-23 14:37
Vidal : ”With VAR, Madrid would not have won the last 2 UCLs.” [Rac1]

Kan man vara mer spot on än Arturo är här? Troligen inte.
Barcelona Infinit8Don
2018-08-23 14:28
Ernesto Valverde did not approve of the sale of Dembélé. The Frenchman's future is clear, Valverde defended him at every press conference, defended his qualities and talents.

Ni som var säkra på att VV ville ha bort dembele kan helt ärligt spola ner er själva.
Barcelona L.A.M Nr 10
2018-08-23 13:55
Har inte läst så mycket här den senaste tiden men tänker rätt mycket på hur vi ska formera mittfältet. Vi har många mittfältare, kanske för många, men också olika typer vilket gör att vi kan variera uppställningen beroende på match.

Hur vill ni formera på mittfältet och i vilken formation? Jag tänker att spelare som Vidal och Rakitic kanske kan tyckas överflödiga när vi har mycket boll men blir oerhört viktiga mot svårare motstånd. Däremot vet jag inte om båda två kan spela tillsammans.
Barcelona Deulofeu
2018-08-23 13:44
Sköt med Ronaldos flytt från ligan så man slipper jämförelser och smutskastning.

Även väldigt lite skriverier om vår värsta konkurrent jag vet inte hur ni känner men i dagsläget är jag inte speciellt orolig över vad som kommer ske i det laget om inte...

PSG av någon FFP anledning då de får sin dom på måndag tror jag att de måste släppa Mbappe.

Real håller vidare tröja nummer 7 ledig och den unga fransosen har numera den tröjan och bygger upp ett varumärke kring just det numret.

Hos oss fick ju Coutinho just den tröjan.

Blir det av någon anledning budgivning på Mbappe måste vi vara med kosta vad det kosta vill för den som inte får honom kommer vara en stor förlorare tills nästa superstjärna dyker upp.

När jag ändå snuddar vid ämnet någon som har någon aning om vem som blir årets Mbappe?

Ung okänd som bara slår igenom?

Tänk om det blir vår egen Puig för allvarligt hur bra har han inte varit på försäsongen det gav ju lite Messi gamper vibbar...eller hur?
Annons: