/spanien/barcelona/forum/21314.aspx/spanien/barcelona/forum/21314.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Saman.
2008-11-24 17:17
Ni är jävligt roliga. Innan denna matchen så fanns det ingen uppfattning om att låna ut Bojans ens. Nu vädjar alla efter en 45 minuters insats. Komedi på hög nivå.
BAAARCA
2008-11-24 16:51
Vill bara säga en sak om bojan, många tycker att han gör dåligt ifrån sig och några jämför han med messi och så, en sak måste jag säga BOJAN är inte redo för barca än men om vi lånar ut han kanske till ett lag som behöver en anffallare så kommer han bli mycket mycker bättre, men just nu tyvärr han kan inte spela för Barca det är bara fakta och plus när han får en chans måste han visa!
Barcelona A.Gaudi
2008-11-24 14:53
Ja exakt, bra och tydligt exempel där.

Dom enda gångerna nu jag känner att det är värt att byta in honom är ju när barca redan avgjort matchen. är det någon gång vi ligger under som man tänker "ta ut Etoo nu för fan, bojan är ju på bänken!".
Barcelona Dizzy
2008-11-24 14:51
Tycker det är bra med utlåning. Kolla bara på David Silva han var utlånad från Valencia till Celta vigo och kolla vilken spelare han är nu. Helt sjukt. Låna ut Bojan.
Barcelona A.Gaudi
2008-11-24 14:43
Blev väldigt hett när man kritiserade Bojan. men jag förstår er inte. Att han bara är 18 år är ingen ursäkt för att inte vara tillräckligt bra för att spela i Barca.

Han är för dålig JUST NU för att spela i Barca. Det är just därför man bör låna ut honom så han får den speltid han behöver och kan utvecklas. just nu får han hoppa in någon match ibland och då spela på kanten. Och alla ni som klagar på henry, han är fortfarande ljusår bättre än Bojan. Bojan behöver några år för att komma in i truppen vid ett senare tillfälle. just nu är han för ung och för dålig för att spela i världens kanske bästa lag.

skicka han tillsammans med Jeffren till typ Valladolid och låt karln få glänsa samtidigt som han får rutin.
Barcelona bearlakeyours86
2008-11-24 14:41
Sjukt att det vart 1-1 igår!
Barcelona Dizzy
2008-11-24 14:38
Messi är med imorn mot Sporting. Tycker Pep borde inte tagit ut han.
Barcelona kallesiete
2008-11-24 14:15

Finns inte... Messi är så gott som uppväxt i Barcelona som hjälpte han med hans sjukdom. Hur ska han kunna gå till Madrid? Och för vilka pengar?

Finns ingen som behöver vara det minsta orolig.
Barcelona Saman.
2008-11-24 14:15
B.G

Bra att lägga Keita som vänsterback va?

omotiverade startelvor, innehållslösa kommentarer eller icke-fotbollsrelaterade ämnen samt jublande över skador accepteras inte och kan därför bli raderade.

Gör om gör rätt.
Barcelona Dizzy
2008-11-24 14:12
Aldrig att Messi lämnar Barca för Real!

Never!!
Barcelona David - barca
2008-11-24 14:00
Måste bara säga det, och kom ihåg att detta är min åsikt.. så behöver inte klaga dom som inte håller med.. men jag är fan lite kär i pedro asså, älskar hans stil och tror seriöst att om han klarar pressen så tar han messis kant vid eventuell skada galant !! :D tycker att överlag som vissa sa att både han och caceres kunde få lite mer chanser framöver..
Barcelona B.G
2008-11-24 13:58
Valdes
Alves-Puyol-Marquez-Keita
Xavi-Touré-Iceman
Messi-Eto´o-Henry
Barcelona Dedeffo
2008-11-24 13:58
Keep on dreming att du ens tror att du får dina tassar på Messi. Han kommer att vara en culé hela sin karriär.
Barcelona Dedeffo
2008-11-24 13:55
Haha, kolla in det här. Juan Villalonga som kommer att vara en kandidat i Real Madrids 2010 president val har sagt det här

"I want the best players at Madrid. There's nothing I would like more than Calderón getting the best Barcelona players. My favourite is Messi, and the second one is Messi. The third one would also be Messi. It's always a great satifaction for me if we take away players from Barça, like Evaristo, Milla and Figo..."
''
Madridistan A
2008-11-24 13:55
"En betydligt trevligare anekdot är idolens möte med bollkallen, på varsin tränarbänk, i kvällens möte mellan Barcelona och Getafe.

Victor Muñoz (Getafes nuvarande mister) mötte 1986 Barcelonas dito, Pep Guardiola, efter klassificeringen (på IFK Göteborgs bekostnad) i Uefacupen. Den ene var hjälte, och naturligtvis hårt uppassad av bollkallen Pep Guardiola som ryckte i spelaren för att få matchtröjan.

Ett klassiskt foto."

Ur Per Zanders blogg på Fotbollskanalen.se För bild kolla länktips.
Barcelona Barcelonista! :D
2008-11-24 13:34
Ämne: Ämne: Om jag ....
Tycker att du har rätt i en sak, det är att vi inte ska förvänta oss att bojan ska ha samma utveckling som messi hade. Men jag tycker samtidigt att DU inte kan förvänta dig att bojan kommer bli en stjärna i framtiden för det vet du inte. Han kan bli såld och spela i gimnastic om 4 år, man vet ju aldrig.

Messi(as)
Håller med dig, man måste ta med sig de positiva sakerna men man kan samtidigt inte ignorera de negativa sakerna och därför tycker jag att det är bra att vi diskuterar de negativa sakerna och analyserar hela spelet, alltså de negativa och positiva sakerna, man kan ju inte säga att det var en klockren match igår.

Barca para siempre! :)
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-11-24 13:20
Ämne: Mycket bra match igå....
Messi(as)
Ett mycket bra positiv inställning av dig, exakt sånt man vill se av en culé.
Förresten håller med dig om allt du har sagt.

Det fanns så mycket positiva saker i gårdagens match att får ur, men det ser ut som att visa folk tar det negativa före det positiva.
Barcelona Messi(as)
2008-11-24 13:11
Mycket bra match igår tycker jag, det vi absolut inte får glömma är att vi skapar chanser. Hela laget pressar och kämpar det är sånt jag vill se.

Jämförelser mellan spelare kan vi gott lägga ner. Bojan är framtidsman för Eto'o plats. Pedro gjorde ett bra inhopp igår och visade att han sitter på lite kvalitéer som kommer komma till använding.

Yaya känns allt mer som en Iniesta fast 2,50 lång :) Keita springer för hela den afrikanska befolkningen. Man måste vara imponerad av hans löpstyrka, fifan!

Förstår mig inte på Vänsterbacks positionen. Vi måste ha något nytt där, och jag menar inte att vi ska köpa in en spelare. Caceres spelar väl där i landslaget varför inte ge honom chansen och visa vad han går för. Sylvinho imponerande inte alls, han hade en bra chans på skottet iofs..

Keita visade annars upp en grym vänsterfot när han började mata inlägg från vänsterbacks positionen =) Kanske han ska spela där? ;)

Hleb är duktig, men vill lite för mycket tror att han måste spela de enkla passningarna först. Tror att han är på gång i alla fall. Mycket bättre än för någon match sedan. Vi måste ge det lite tid.

Vi måste utnyttja kanterna! (Det vi har på bänken!)

Lite mer fokus vid avsluten och vi hade vunnit matchen! Men som sagt, vi skapade hur många chanser som helst det är det viktigaste!
2008-11-24 13:05
Tyckte annars att Pique inte var i sin vanliga nivå igår som han brukade vara.
2008-11-24 12:55
Ämne: Om jag då kan fortsä....Hela den här Bojan diskussion är från Messis sida, jag kan förstå det.
Alla förväntar sig att Bojan ska prestera så jäkligt bra som Leo gjorde när hans genombrott sket.
Det är omöjligt att jämföra sådana spelare med varandra. det finns en Messi och det finns bara en Bojan, alla har sin egen speltil och alla går på sin väg.

Så jag säger till er förvänta er aldrig att varken Bojan eller någon annan spelare ska få samma genombrott, eller spelstil som Messi, för det är bara helt enkelt otänkbart.

bara en fråga. Var Ronaldinho en stjärna när han var 18 åring? nej! vem i helsike kände ens namnet Dinho? ingen!

vad jag försöker komma fram till är att Bojan kommer att vara stjärna i framtiden, men det kommer med tiden, det är bara att vänta och se.

Ännu en gång (Förvänta er aldrig att varken Bojan eller någon annan spelare ska ha samma genombrott, eller spelstil som Messi, för det är bara helt enkelt otänkbart.
Barcelona kallesiete
2008-11-24 12:55

Sevilla - Barca
Barca - Valencia
Barca - Real
Villarreal - Barca

Tar vi 7-9 poäng på dom matcherna så är i alla fall jag nöjd.

Ser gärna att en del spelare vilas mot sporing. Vi ska ändå kunna klara ett kryss och säkra gruppsegern i sista matchen, som spelas på Nou Camp.

Hur ligger det till med Marquez? Har inte speciellt bra koll. Skadad/avstängd igår? Bör inte Iniesta vara spelklar till El Classico i alla fall?

Med en relativt skadefri trupp kan vi vinna allt denna säsongen. Fullständigt övertygad, trots matchen igår.
Barcelona BIGBarcelona
2008-11-24 12:45
Om jag då kan fortsätta på Bojan diskussionen. Som många har påpekat så är Bojan just bara 18 år och därför är han en spelare som mentalt och kroppsmässigt inte är redo för startelvan i barcelona. Det är en press som han inte klarar av för tilfället, men med tiden kan han bli bättre. Alltså kan man inte redan nu se om han kommer bli storstjärna eller en flopp i framtiden, men man hoppas på att han blir en storstjärna:)
Alla kan ju inte bli lika bra som messi
Barcelona Dedeffo
2008-11-24 12:30
Vilka idioter det finns här inne specielt den där Safet som jämför Bojan som nyligen fyllt 18 med Messi, Busquets och Pedro. Vad har du sett av Pedro? Tänk på att Bojan ska spela centralt och inte som winger.
2008-11-24 12:27
Kan ni för fan sluta skylla eller håna på Bojan bara för att vi kryssar mot ett taktiskt spelande lag som Getafe?

Är rikitgt riktigt säker på att ni tyckte att han var världens bästa talang redan före året, när han levererade vid 16-17 årsåldern, med sina 12 mål i sin debut säsong.
Vilket jag tycker alltjämt att han är alltså världens bästa talang, ni kanske ha olika åsikter men min är i alla fall så.

Vissa här inne som skyller på den här lilla valpen:D har ingen jävla aning om vem de kritiserar.
Killen är så ung så att han inte klarar av sådana press. tror ni att han är Messi eller Iniesta? förväntar ni att han ska förrnedra hela Getafe? eller att han ska kliva fram och avgöra denna match?

Nu får ni lägga av med Bojan kritiserings diskussionen och börja med något vettigare. :S

Försöker inte försvara Bojan, men anser att killen är fööööööööör ung för sådana kritiseringar.
Det är inte Etoo eller Henry ni kritiserar utan 18 årige Bojan.

Ingen får ta detta utskällning till något personligt, tål inte bara dessa kritiseringar på en 18 åring. :D
Barcelona Klint
2008-11-24 12:17
Jag har hackat en del på Henry men jämfört med Hleb så väljer jag Henry på vänsterkanten alla dagar i veckan. Hlebs första månader i Barcelona är bland det sämsta jag har varit med om.
sebbaa
2008-11-24 12:15
Angående Reals "Vi toppar skadelistan" nyhet; varför gör man en sån lista? Jag tycker det är något uttryck av panik för att de inte leder, något i den stilen iaf, och nu kommer en massa madristas kasta skit på mig antingen här eller i eget forum, men skador händer nog alla lag, Real råkar väl ha mest denhär gången bara..
Barcelona sölta
2008-11-24 11:59
Vi får se i vår vilket lag som är piggast i slutspelet i CL och slutspurten av ligan. Dessutom, bland de lagen du räknar upp är det bara Inter som leder sin liga. Varför ska vi ta efter dem?

Så du tycker att Henry har gjort bra ifrån sig det senaste? Eller ens någon gång sen han kom? Felet är inte att Henry fick sitta på bänken, felet är att det inte hänt oftare så att Bojan/Hleb får chans att komma in i matchtempot.

Och Gudjohnsen världsstjärna, du måste skämta.
Barcelona B.G
2008-11-24 11:49
Varför blev det oavgjort?

Jo för att Guardiola envisas med att spela med Bojan, varför? skulle Henry ha spelat från start skulle Barcelona garanterat ha vunnit. Problemet med Barcelona är rotationssystemet, varför ska vi vara annorlunda gentemot Manchester United, Milan, Inter, Real Madrid. Varför låter vi ofärdiga spelare få spela när vi har riktiga proffs/värdlsstjärnor som Henry & Gudjohnsen.
Varför spelar vi med 2 deffensiva spelare Keita och Toure när Gudjohnsen är skadefri och i form?

Guardiola har brister i sitt coachande punkt slut.

Varför spelar man med Hleb på kanten när han gjorde sina bästa matcher i Arsenal som central mittfältare?
Real Madrid DonnieDarko
2008-11-24 11:43
vf finns de ingen osasuna sida här?
Barcelona A.Gaudi
2008-11-24 11:40
Något jag är lite orolig för är Bojan. han är en mega talang men han är fortfarande alldeles för dålig för att spela i våran a-trupp!

i mitten kan han göra lite bra saker men där får han väldigt sällan speltid. på kanterna är han SÄMST, killen är en striker ingen "winger". jag skulle faktiskt vilja låna ut honom, då skulle han få betydligt mer speltid och vi skulle samtidigt kunna hyra in Arshavin i truppen utan att han blir överflödig. sedan om 2-3 år när bojan är mogen så har ju åtminstone Henry lämnat(kanske även etoo), och det finns plats åt honom igen.
Annons: