/spanien/barcelona/forum/213.aspx/spanien/barcelona/forum/213.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4life98
2017-08-24 15:01
[QUOTE=Romelu Umtiti]Katalano Fast i fallet Cou och Dembele så är väl risken mycket högre att priset på de två stiger till nästa sommar. Jag förstår vad du menar med hypen, dock är jag rädd för att priserna kommer att skjuta i taket när PSG nästa sommar blir sugna på Dembele eller om Neymar vill ha sin bästis Coutinho i laget. Om det är någon gång vi ska få de så är det i sommar, för är väldigt skeptisk till att vi någonsin i framtiden kommer kunna få dessa två herrar till ett lägre pris.. Har svårt o se att hypen/marknaden går ner sig då det finns lag som PSG som backas upp av en tredje part. Om det någonsin blir snack om Cou för 800 så kommer antingen Liverpool tacka nej eller så kommer PSG erbjuda det dubbla då det inte är någon som helst summa för den "tredje parten". Tycker personligen att det är dumt att sitta och vänta och riskera att Neymar pengarna blir värdelösa. [/QUOTE] Du har naturligtvis rätt på ett sätt men samtidgt ska du tänka på att andra spelare kommer att bli tillgängliga nästa sommar. T.ex. har Griezmann en klausul på 100 milj euro nästa sommar. Dybala eller Hazard kanske känner att det är dags att ta nästa steg. Det handlar inte bara om priserna med också om utbudet av spelare för de priserna.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LennyRomario
2017-08-24 14:55
@Kröjjff:
Jo, men vårt forum är ju också fyllt av hopp. Hela tiden. Folk tror att just den värvningen löser problem, eller den, eller båda. Eller nån. Om en timme. Eller två Och som du märker på kommentarerna är de allra flesta övertygade om vi slår Liverpool, enkelt. Men du har rätt, många av oss tillhör inte den skaran av fans. Vi tillhör den skara som känner att ens klubb håller på att misshandlas och förvandlas till en av de fulaste på jorden. Men även hos oss finns det litet hopp, om bara Barto försvinner så kanske vi kan bli vackra igen.
Barcelona Kröjjff
2017-08-24 14:37
@LennyRomario:
LennyRomario Det må ligga i fanskulturen överlag att se sin egen klubb som den bästa på planeten och att starten på säsongen är fylld av hopp och (över)tro. Men med handen på hjärtat, borde inte i stort sett samtliga s k äkta baracafans i så fall vara övertygade om att FCB skulle vinna över LFC, om vi mötte gänget från Merseyside i morgon? Av såväl dina som mina och de allra flesta andra fans inlägg på detta forum nuförtiden, så finns det ju inte mycket som talar för att vi tillhör den fanskultur du refererar till. Nästan alla är lika nedslagna, modfällda och ledsna som Messi lär ha sett ut mot Real Betis; själv såg jag inte matchen ens på TV. Gjorde du, på plats? PS. Coach Pep, jag har fortfarande inte läst din replik eftersom jag befarar att jag inte kommer att lyckas åstadkomma ett lika kortfattat svar som detta, eller förmå mig att hålla fingrarna från tangentbordet när jag väl tagit del av vad du skrev. DS.
Barcelona Fcb88
2017-08-24 14:37
Off-topic men goal.com måste nog vara den mest madridvänliga sidan som finns.. bortsett från as och marca.. nog aldrig läst en positiv artikel om Barca..
Barcelona Romelu Umtiti
2017-08-24 14:30
Katalano Fast i fallet Cou och Dembele så är väl risken mycket högre att priset på de två stiger till nästa sommar. Jag förstår vad du menar med hypen, dock är jag rädd för att priserna kommer att skjuta i taket när PSG nästa sommar blir sugna på Dembele eller om Neymar vill ha sin bästis Coutinho i laget. Om det är någon gång vi ska få de så är det i sommar, för är väldigt skeptisk till att vi någonsin i framtiden kommer kunna få dessa två herrar till ett lägre pris.. Har svårt o se att hypen/marknaden går ner sig då det finns lag som PSG som backas upp av en tredje part. Om det någonsin blir snack om Cou för 800 så kommer antingen Liverpool tacka nej eller så kommer PSG erbjuda det dubbla då det inte är någon som helst summa för den "tredje parten". Tycker personligen att det är dumt att sitta och vänta och riskera att Neymar pengarna blir värdelösa.
Barcelona Katalano
2017-08-24 14:20
@Romelu Umtiti:

Priserna kanske inte är så höga som det ryktas om denna sommar utan det är mest en hype från medier och kring Neymars övergång, som PSG för övrigt inte betalade själva. Det handlar inte om att vänta på att priserna ska sjunka utan att se till att vi inte värvar till otroligt överpris. Vi kanske kan få de spelare som ryktas till oss för 800M istället för 1,3 miljarder exempelvis. Devs priser som ligger mer i linje med förra årets priser men med viss inflation.
Barcelona Koeman!!
2017-08-24 14:19
@Arda-Turan:

Helt rätt!
Barcelona Den vise mannen
2017-08-24 14:08
Kan ngn lämna ett prisvärt alternativ på vilken sektion man ska sitta på, där man får mest för pengarna om ska åka kolla på en match. Kan ju vara Messis sista säsong. Gud hjälpe oss om det är så!!!
Barcelona Romelu Umtiti
2017-08-24 14:04
Alla som säger att man inte bör köpa spelare nu då lagen kräver extremt höga priser, att man bör spara pengarna till exemplevis nästa sommar. Varför tror ni att att priserna inte kommer fortsätta stiga? Varför skulle de sjunka? Det är väl inte så marknaden funkar?? Kommer absolut inte gynna oss något o vänta på att priserna ska sjunka, de kommer snarare att öka ännu mer och då kommer Neymar pengarna vara värdelösa.
Barcelona Corazon
2017-08-24 13:49
Motivera ditt resonemang/ Mod
Barcelona Barca4life98
2017-08-24 13:48
Vad tycker ni, om Coutinho inte kommer skulle man inte kunna ge Denis Suarez chansen att spela till sig en startplats ute till vänster? Dembele till höger om vi ska spela 4-2-3-1? Denis är ju den som är mest lik Coutinho om man kollar på spelstilen. Denis Suarez med självförtroende kan bli riktigt bra om han får kontinuerligt med speltid. Han har mycket fotboll i sig och han var riktigt bra i Villarreal när han startade vecka in och vecka ut. Med Denis på planen istället för t.ex. Deulofeu kan man övergå till ett 4-3-3 utan problem om det skulle behövas också. 150 milj euro för Coutinho, nej tack. Sparar hellre pengarna till nästa sommar och satsar på Denis
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-08-24 13:31
@LennyRomario:

Jo men lite insikt får man väl ha ändå? Och skulle vi möta Liverpool imorgon skulle vi garanterat vinna. Sportsligt är vi inte särskilt dåliga, det är bara ett enormt dåligt självförtroende vi har just nu. En eller två värvningar kan faktiskt ändra på det. Hur illa det än ser ut.
Barcelona Arda-Turan
2017-08-24 13:26
Messi and Bartomeu were supposed to fly together to Monaco, but Messi decided to travel alone. [SPORT]
Barcelona Koeman!!
2017-08-24 13:01
Hade Liverpool haft en bra målvakt, en bra mittback och en bra vänsterback så hade vi nog fått det svårt i dagsläget.
Barcelona Mezziahs
2017-08-24 12:47
Sant, enligt mig skulle arda ha sålts för längesen. Tycker man ska ge gomez mer chans att visa vad han kan, vet att han har mycket mer att ge. Iniesta borde vara bänkad tycker jag. Vad gäller rakitic så tycker jag att han är extremt ojämn. paulinho är ju svårt att sätta fingret på tills han lirat några matcher.
Barcelona Los Andres
2017-08-24 12:44
Herregud hur kan vissa av er vara rädda för Liverpool? Seriöst alltså? Sämre "topp"lag får man leta efter...
Barcelona Cule4life
2017-08-24 12:36
Beror på om det går ut över vårt bollinnehav. Behåller vi bollen så visst vf. Problemet blir att bredvid Busquets så kmr Roberto Rakitic Paulinho Gomes Iniesta Rafinha kriga om en plats. Paco Deufoleu Denis Munir om ngn offensiv plats.

Ser verkligen trångt ut ifall inte 4-5 spelare åker ut.
Barcelona socccerfan1
2017-08-24 12:34
Aaså jag tror att möter vi pool ikväll torskar vi Ahahah .. med detta laget och denna moralen är vi knappt topp 10-15
Barcelona Mezziahs
2017-08-24 12:31
Om barca värvar Cout och Dembele tycker jag vi ska köra 4-2-3-1. Suarez på topp, coutinho och dembele på kanterna och messi i mitten. Någon som håller med?
Barcelona LennyRomario
2017-08-24 12:11
@Romelu Umtiti:

Du tycker inte det ligger i fanskulturen att älska sitt lag över allt annat, tycka att de är bäst på planeten? Är inte starten på varje säsong fylld av hopp och (över)tro?

Och med handen på hjärtat, om vi mötte pool imorgon, är du säker på att vi vinner då?
Barcelona *hjärta* el Jefecitos hesa röst
2017-08-24 11:44
Minns ni real-spelaren som dödade en kvinna när han körde rattfull (112km/h på en 50-väg) på dåligt underlag? (regn) Han kom undan med endast böter. Tydligen tog det för lång tid att komma fram till en dom och han hade betalat pengar till kvinnans familj. Hans advokat jobbade med ett liknande fall men representerade då offret. Förövaren fick då 2,5 års fängelse. Vissa andra står dock inte lika inför lagen. Källa: Marcos Alonso Mendoza - Wikipedia
Barcelona IlTriplete
2017-08-24 11:34
Zinedinho

Förklara för mig igen att de inte försökte hitta en ny högerback som skulle ta Alves plats. Förklara varför de skriver ett nytt kontrakt med honom FÖRST när vi fick vår transferban av FIFA. Det är väldigt uppenbart att de ville ha bort honom.
Barcelona Pep - El Míster
2017-08-24 11:33
Ännu en underbar dag att vakna upp till. Just nu skakar jag bara på huvudet åt eländet. Jag skiter i eventuella värvningar just nu. Kan absolut ta en mellansäsong där CL-plats räcker för mig. Viktigaste av allt är att få bort juntan och att behålla Messi. Coutinho och Dembélé i all ära men klubbens närmsta framtid står på spel och det är viktigare än att få in ett gäng stjärnor till denna säsong. Spelare kan vi värva nästa sommar om klubben rensa på råttor och vi får in kompetenta klubbrepresentanter. Sen så är det helt uppenbart att PSG gör allt för att förstöra för oss. Den grisiga klubben och dess ägare går mig på nerverna. Ett mindervärdeskomplex som heter duga. I det långa loppet kommer dom aldrig komma upp till våran nivå ändå så det är bara sorgligt att dom fokuserar mer på oss än sig själva. Sist men inte minst så hoppas jag FIFA & UEFA gör något åt dessa jävla araber och shejker och oljepengar för på det sättet PSG försöker kringå FFP och alla regler är skrämmande och riktigt vidrigt. #BartomeuDimiteYa #BartomeuDimiteHoy #CiaoBarto
Barcelona IlTriplete
2017-08-24 11:32
Zinedinho

Nonsens? Luis Enrique? Okej, read this.

"I like to feel wanted and if I'm not, I'll leave," he told ABC about his Camp Nou departure.

"Leaving Barca on a free was a classy punch. During my final three seasons I always heard that 'Alves was leaving,' but the directors never said anything to my face.

"They were very false and ungrateful. They did not respect me. I was only offered a new deal when the FIFA transfer ban came in.

"That was when I played them at their own game and signed a deal with a termination clause. Those who run Barcelona today have no idea how to treat their players."
Barcelona Romelu Umtiti
2017-08-24 11:31
Liverpool har precis kvalat in i CL och deras fans beter sig som att de redan vunnit back2back cl bara för att de vägrar sälja sin bästa spelare som vägrar spela för de.

Soran Ismail retweetade precis en bild med texten "Arsenal welcoming Barcelona to their BanterEra".

Så Liverpool fans tycker att de har åstadkommit något för att de vann mot Hoffenheim och för att vi inte har lyckats värva deras bästa spelare som verkligen, verkligen vill spela för oss? Deras fans är så butthurt, hade varit så kul om Cou skriver på för oss.

Såg även detta:
Firmino: intelligence
Mané: pace
Salah: extra end product
Coutinho: magical touch

This quartet can go far. Get your shit together, Phil.

VAD I HELVETE HAR LIVERPOOLFANSEN FÖR BILD AV DERAS LAG??????
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-08-24 11:25
Ska bli intressant att se hur Paulinho kommer att spela i helgen, om Valverde ställer upp med en 4-2-3-1 med två defensiva mittfältare eller hur han formerar.
Barcelona Blaugrana91
2017-08-24 11:24
El Barcelona está convencido de cerrar 2 grandes fichajes antes del día 1 pero pagando un precio muy elevado Detta skriver Alfredo Martinez på Onda Cero, om jag inte är helt fel ute brukar han vara hyffsat trovärdig. Nåja, Barca ska alltså vara övertygande om att man kommer slutföra två stora värvningar senast imorgon (eller menar han kanske senast 1 september ?), men man kommer få betala ordentliga överpriser. Coutinho €150M Dembele €140M Antar jag? Vi får väl se om det stämmer.....
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-08-24 11:17
Underskatta inte Liverpool i skicket vi är i just nu. Vår defensiv är i sånt dåligt skick att alla lag kan skapa chanser mot oss i nuläget.

Tyvärr är det enda som är skillnaden mellan vinst och förlust mot storlag i nuläget Messi.
Barcelona Cule4life
2017-08-24 11:14
Omöjliga och omöjliga. Det handlar oftast om ligCl vi guld antal matcher balon dor. Barca har alltid en realistisk chans på CL. Liga guld är vardagsmat. 100 milj cash st plus bonusar borde räcka gott och väl för Dembele och Coutinho.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-08-24 11:12
Haha men snälla, ge oss Liverpool. Våra bänkspelare går rakt in i deras startelva. Deras bästa spelare drömmer om att få spela för oss, de suger att de tappat Masken, Suarez och nu Coutinho som verkligen vill till oss. Dock har jag all respekt för klubben. Sköts väldigt bra
Annons: