/spanien/barcelona/forum/21219.aspx/spanien/barcelona/forum/21219.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-12-05 02:22
Tjena tjena.

Tänkte bara höra om det är nåt speciellt Barcapojkarna & kanske någon tjej vill att jag ska filma nu när jag åker imorgon för att se Barca - Valencia och Barca - Shahktar Donetsk.
Tar laptopen med mig så film kommer förhoppningsvis in direkt efter matchen, Har bara lovat Messi att jag skulle titta förbi och säga Hej men jag ska skynda mig så gått det går ;) Skämt osido.

Men vi får hoppas på en bra match, Nästa gång jag skriver är kanske innan match eller efter matchen på lördag om jag överlever flygresan :))

På återseende.

/M
Barcelona petersays
2008-12-05 02:11
Har bara sett hans insats i OS och den var ju inget vidare, men knappast särskilt rättvisande heller.

Jag säger varken bu eller bä. Svårt att säga vilken roll han skulle ha och hur mycket speltid han skulle få, eller om någon annan måste lämna.
Barcelona ElRaval
2008-12-05 01:30
hur ställer ni er till en Hernanes i laget?
Barcelona LeoMessi10
2008-12-05 01:07
jaha okej hoppas nt det för då kmr min tröja att se falsk ut :P
Barcelona Barca o Mort!
2008-12-05 00:58
LeoMessi

Més är ett sammarbete med Nike och ACHUR och det är något slags välgörenhets projekt.
Tror inte vi kommer ha det på matchtröjorna dock.
Barcelona LeoMessi10
2008-12-05 00:51
någon som har sett detta? kan det vara så att vi kmr att ha dessa matchtröjorna nu framöver?
Barcelona Barca o Mort!
2008-12-05 00:28
Barcanist

"Donde está el metro?"

= Vart ligger tunnelbanan

Ifall du tänkte åka till Camp nou med den :D

Kan tyvärr ingen katalanska :/
Barcelona Messi#10
2008-12-04 23:52
Ämne: kolla in bilden(länk....
Allawie8

I länktips står det till vem Messi dedikerade målgesten, nämligen hans kusin Emanuel Biancucci, 20 år gammal och spelar i tyska 1860 München. Biancucci frågade Messi om han kunde dedikera ett mål till honom ifall Messi gjorde mål, och Messi gjorde mål och pekade på sina tänder. Anledningen? Emanuel Biancucci har sedan barnsben blivit kallade Dientes (Tanden/Tänder) av familj och vänner=)
Barcelona Barcalonawi
2008-12-04 23:50
Btw culés.. Det har varit mycket diskussioner om Barca-tröjor ikväll. Tänkte bara varna för de som erbjuder "äkta" tröjor för ett lägre pris än klubbens. Det brukar för det mesta vara fejk (har testas själv förut), och inget av de där pengarna går till att stödja klubben.

Varför ni ska beställa från www.fcbarcelona.cat :

1. 100% äkta
2. Bästa priset ni kan få tag på
3. STÖDJA klubben på ett DIREKT sätt
4. De har hela 15% rabbat just nu (fick erbjudandet ikväll)

Själv beställde jag en tröja för en månad sen; fick den en vecka efter, och jag har inget att klaga på. Hur glad som helst att man kan bidra med nånting till klubben man älskar :)
Barcelona Barçanist
2008-12-04 23:42
Feedriik & Myrran

okej, tack grabbar!
Får väl gå till min spanska lärare imorgon i skolan haha :)
Feedriik
2008-12-04 23:40
Ämne: TJA!

Någon som ve....
om du kollar på smhi så ligger det på 10 till 15 grader
Barcelona Myrran
2008-12-04 23:40
Barcanist

Här har du vädret i Barcelona iaf, växlande molnighet o 11 grader varmt. Kan ingen spanska (som är relevant) tyvärr.
Barcelona Barçanist
2008-12-04 23:35
TJA!

Någon som vet vad det kan vara för väder i Barcelona just nu? Jag åker nämnligen dit imorgon :)
Ska kolla på Barcelona-Valencia, kommer bli riktigt kul.

Förresten, någon som kan ge mig några stödord som kanske vore bra o veta i Spanien, om jag t.ex ska fråga efter vägen till tunnelbanan eller något liknande :)
Barcelona Barcalonawi
2008-12-04 23:28
Ämne: varför ska messi byt....
ponta p

Jag håller inte med riktigt.. En skada för Messi innebär mycket för klubben och för hans egen karriär. Du ser ju själv vilken skillnad han kan göra på en match, världens bästa spelare :)

Sen glöm inte att Messi har en tendens av att dra på sig skador. Jag tror att det har med hans kropp/muskler att göra, pga att absensen av hormonerna som han led av när han var yngre. Hans kropp klarar inte av helt enkelt att spela hela matcher hela säsongen och på den nivån som han presterar varje gång.

Iofs så utmanar han inte lika mycket på onödiga situationer som han gjorde förr, vilket också är bra. Jag tror att Messi har lärt sig mycket av sina tidigare skador. Förhoppningsvis så varar det så länge som möjligt. Det ber jag för varenda gång Barca spelar med Messi :)
Barcelona Allawie8
2008-12-04 23:21
Ronaldinhos tänder? :)
Barcelona Barca o Mort!
2008-12-04 23:19
Allawie8

Kanske han hälsar på Ronaldinho? :)

Skämt åsido, vad menar du?:P
Barcelona Allawie8
2008-12-04 23:13
kolla in bilden(länk) grabbs och ge mig eran åsikt! :)
Barcelona FCB_Alex
2008-12-04 23:01
Någon annan som precis såg Barcas basket lag krossa franska Nancy på viasat sport?

Navarro är ju sjukt grym, påminner lite om Messi fast på basket planen ;)

Men det roligaste med den matchen var i allafall att se Piqué på läktar plats iklädd Barcas baskets lags matchtröja, Piqué är en äkta Culé, trots sin tid i Man U så visar han otroligt mycket hur han gillar klubben :D
Barcelona Heywood Jablome
2008-12-04 22:58
ponta p. Anledning är väl att Messi behöver också vila once in a while. Säsongen är lång och jag vill gärna ha med honom så långt det går. Han kommer bli skadad någon gång, men med lite vila kanske han inte blir borta alltför länge.

Det jag tycker El Clasico skiljer sig från de andra topplagen i Europa. Är att man försöker spela bort varandra i El Clasico. I El Clasico rullar man bort motståndet istället för att parkera spelarbussen och vänta på kontringar. Kudos Madrid.
ponta p
2008-12-04 22:53
varför ska messi bytas ut hela tiden? vi måste fatta att bara för vi leder så måste inte messi bytas ut bara för han är vår bästa spelare, han vill väl också lira 90 varje match som alla andra.
Okej om vi leder med typ 5 mål annars tycker jag att messi ska spela hela, blir han skadad så blir han.
Real Madrid Jeans
2008-12-04 22:53
Ämne: Jeans.

Så jäkla ....
Det förstår jag inte hellre varför.
Nån måste vara skadad varje vi mötts.
Barcelona J.Gamper
2008-12-04 22:49
Någon skrev i "Can Barca" att Messi och Hleb verkar ha likadana tankebanor... jag instämmer totalt. De känns som om de förstår varandra bra och har väldigt fina kombinationer ibland. Hleb gjorde ju också assist till Messi senast.. det jag tycker Hleb saknar jämfört med de andra är precision på passningarna och sedan skotten självklart. Han har haft dålig form men ja tror att han kan bli en stor nytta bara han kommer i form.
2008-12-04 22:48
Jeans.

Så jäkla synd att vi aldrig får mötas när båda lagen har full trupp och bra form!
Real Madrid Jeans
2008-12-04 22:47
Ämne: Jeans. Tack för de v....För vår del tror jag att Sneijder och Van Gol kommer att vara borta. när det gäller holländska spelare.
2008-12-04 22:30
Jeans. Tack för de vänliga orden! Den bästa vet jag dock inte... ;) Ja, folk borde kunna läsa mellan raderna.

Oj, snart dags för El Clasico. Hur ser skadeläget ut för Real Madrid? Vilka av holländarna är borta och vilka kan spela?
Barcelona Remi
2008-12-04 22:30
Undra om det kommer att höras mer på Camp Nou när man byggt om arenan. Kanske att decibel nivån höjs med något snäpp, då man har taket på.
Real Madrid Jeans
2008-12-04 22:14
Mohamed Ahmed har just skrivit svenskafans bästa artikel.
Den där artikeln Grattis Ronaldo men jag är bättre, var båda roligt och sant.

Tycker själv att Messi borde ha vunnit.

Irriterar mig oerhört mycket på alla dessa okunniga människor som börjar kritisera folk utan att ha nån jävla aning om vad saken handlar om.

Väl mött den 13 Dec kl 22:00:D
Barcelona Pep.G
2008-12-04 22:11
BlueRed.

Haha verkligen inte ! Men det är aldrig bra att spela över. Allt kan hända. Det är ändå Valencia vi talar om:P
Barcelona BlueRed.
2008-12-04 22:09
Mohamed

"Klubben borde satsa pengar sång och fans. Hyr in en supportklubb som står nära klubben - och låt de sjungas på Camp Nou. Vi spelar vacker fotboll, vi borde ha de bästa fansen."

Håller med där, en supporter klubb som kan öka decibel nivån en aning vore fantastiskt. De "vanliga" folket lär ju då sjunga med också.
Barcelona BlueRed.
2008-12-04 22:04
Pep.G

Blir man förvånad om det händer? ;)
Annons: