/spanien/barcelona/forum/21214.aspx/spanien/barcelona/forum/21214.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep.G
2008-12-03 23:38
Alex_ramos är bäst

Nej, tunnla Carlos sen löpa förbi Cannavaro !
Safet10
2008-12-03 23:36
Skit samma nu grabbar,,,Ronaldo fick den so what,,Messi kom 3:a förra året,2:a detta och fortsätter han så här i denna takten då är guldbollen hans,,,,
Alex_ramos är bäst
2008-12-03 23:36
Ämne: Det är lite skillnad....
"Det är lite skillnad att finta bort hela Real försvaret och göra ett hattrick på bortaplan mot största rivalen"? "host" "host". Du menar Miguel Torres, Va???
Barcelona Okkapokka.
2008-12-03 23:33
freckt

Jag kan här med förklara dig efterbliven. Läs mina, Dedeffos och Heywood Jablomes kommentarer för att få reda på anledningen. Eller så kan du försöka klura ut vad artikeln egentligen handlar om?

Helt obegripligt att folk inte fattar, Sen att en endaste artikel ska orsaka så här mycket pajkastning är bara sorligt. Speciellt när det inte är något som helst problem med artikeln heller.
Barcelona Dedeffo
2008-12-03 23:32
Är ni helt sjuka i huvudet alla som kommer in hit. Läs artikeln det står inte att Ronaldo INTE förtjänar den.
sebbaa
2008-12-03 23:28
Enligt mig hör C.Ronaldo till gruppen världens största fjollor. Men på planen kan man inte bara älska honom (sålänge han har bollen) glänsande teknik osv. 42 mål på en säsong är endå magnifikt, de måste ni erkänna. Sedan vilka faktorer påverkar utnämningen etc. kan man inte något åt, borde enligt mig finnas någon "gentlemanna" krav också, men antagligen gör de som nämner kanske inte alltför mycket jobb för att kunna utse vinnaren?

Nåväl, grattis till honom, han förtjänade den.
Messi vinner den nästa år istället om han fortsätter såhär, eller kanske t.o.m. Eto'o om han lyckas skörda mål.
freckt
2008-12-03 23:28
Gud vilken fjantig artikel
Barcelona Dedeffo
2008-12-03 23:25
Är ni helt sjuka i huvudet alla som kommer in hit. Läs artikeln det står inte att Ronaldo INTE förtjänar den.
Barcelona Criff
2008-12-03 23:21
Det är lite skillnad att finta bort hela Real försvaret och göra ett hattrick på bortaplan mot största rivalen, än att göra ett nickmål mot Chelsea när Essien spelar högerback för dagen.

C.Ronaldo var makalös förra säsongen statistisk sätt, knappast spelmässigt mot de större lagen.
Han missade 2 straffar bara i semifinalen och finalen i CL.

Vad har han någonsin åstadkommit i landslaget? Har han någonsin ens varit en dominant faktor i landslaget? Tycker varje gång man ser dem spela överglänser Deco honom vädligt tydligt.

Att säga att C.Ronaldo visst det presterar i stora matcher är lite lögn enligt mig. Då t.ex spelare som Messi är mer avgörande.
Så som Messi spelar mot bottenlag, spelar han mot storlag också.
Det kan man verkligen inte säga om C.Ronaldo.

Han har dominerat en stor match i hela sin karriär och det var mot Roma när dem var totalt nerkörda.

Väldigt värdig vinnare till guldbollen, men att han kommer få den igen om andra spelare bara håller sig fria från skador och annat är inte så troligt. Då räknar jag bara inte med Messi.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-03 23:17
Texas #2,cronaldooooo

Ni är kanske dom tionde och elfte som kommer in och säger samma sak som alla andra innan er. Vet vet att Ronaldo förtjänar priset och vi försöker inte säga något annat heller. Artikelns mening är inte att trycka ner Ronaldo och hylla Messi, Utan hur svårt/enkelt det är att vinna guldbollen.

Snälla läs artikeln en gång till innan ni kommenterar.
cronaldooooo
2008-12-03 23:12
Pinsam krönika, Ronaldo är den mest solklara vinnaren någonsin, ingen kunde ens konkurera mot han förra året, och angående vilka han gjorde mål mot så gjorde han mål mot tex, alla F4, topp 12 i ligan förutom city, så att han inte gjorde några viktiga mål tyder barapå okunskap från dig.
Barcelona Texas #2
2008-12-03 23:11
Viktiga mål mot Arsenal och Liverpool i ligan. Mål i CL-finalen. 42 mål. Sluta nu, Ronaldo har varit i en klass för sig. Messi vinner nästa år.
Barcelona Pep.G
2008-12-03 23:08
Dedeffo

Jag tycker samma sak. Dessutom så brukar spelare som har fått "priset" en tendens att vika ner sig !
Barcelona Dedeffo
2008-12-03 23:04
Jag tycker detta borde släppas nu. Ronaldo var bättre än Messi förra säsongen och han förtjänar den.
Barcelona Dedeffo
2008-12-03 23:04
Fattar inte hur folk ser det som om Ronaldo INTE förtjänade den och att Messi skulle få den. Jag gillar inte Ronaldo om jag ska vara ärlig. Ronaldo förtjänar den efter det han gjorde förra säsongen och han vann både ligan och Champions.
Barcelona Para Siempre
2008-12-03 22:45
Tycker att Man borde släppa de där Ronaldo och Messi snacket nu. Messi: "I Prefer Team Trophies To Ballon d'Or", ronaldo huh? Messi, Messi, Messi, Messi ...
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-12-03 22:44
J.Janerique

Mycket kvar utav säsongen och att vinna titlar räknas också, men visst just nu skiner han mest.

Barcelona petersays
2008-12-03 22:42
Alltså det här är nog en av de första Milan-matcherna jag ser i år och herregud vilken bedrövlig match. Allsvensk kvalitet.
J.Janerique
2008-12-03 22:42
Nu är jag inte objektiv - Men om jag skulle försöka vara det, så är Messí världens bäste just nu. Men Ronaldo totalt sett över säsongen. Fortsätter dock Lionel i samma extravaganta stil framöver, så lär det inte finnas konkurrens nästa runda då priset ska delas ut. För han skiner mest...
Barcelona Pep.G
2008-12-03 22:37
Gonzalez_Barca

Haha det var första gången jag fick ögonen på Daniel Alves. Du var la där och kollade på träningen där dagen innan ? Ronaldinho kom in sist av alla. Herregud vad det kändes när han gjorde entré. Vilka applåder han fick !
Barcelona Heywood Jablome
2008-12-03 22:36
Shi. Well... ja, det hade jag. Jag började faktiskt på artikeln igår och lade upp den, men tog bort den och lade upp den idag igen.

Okkapokka. Tack för ditt stöd. Jag tycker folk borde think outside the box ibland.
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-12-03 22:34
Pep.G

Haha Chile - Brasilien matchen minns man som att det var igår. Har fortfarande kvar videon på Ronaldinhos straff i mobilen ^^
Även fast det var med lite blandade känslor man filmade.
synd att inga matcher kommer spelas här i sthlm.
Barcelona Pep.G
2008-12-03 22:31
westinhoblaugrana

Ett stort Tack ska du ha:D
Barcelona Shi
2008-12-03 22:31
Heywood Jablome

Det är inte så konstigt att den uppfattas så, för jag antar att du hade skrivit exakt samma artikel om Messi eller Torres vunnit?
Barcelona Okkapokka.
2008-12-03 22:30
Heywood Jablome

Du kan ändå hålla med mig att de är riktigt irriterande att en hel drös med människor ska komma in och klaga på artikeln, som enligt mig är fläckfri. Just delen där du jämför hur enkelt/svårt de är att vinna Balon d'or på sina respektive positioner. Intressant fråga du tar upp egentligen, Synd att vissa ska förstöra det.

Sen vet vi redan att du är bäst i världen Heywood ;)
Barcelona Pep.G
2008-12-03 22:30
tarrak

Haha menar du Ullevi !?
Har aldrig varit där förutom när det är bra Landslag spelar, så som Brasilien-Chile, Sverige-Portugal eller Valencia-Marseille. Har varit några gånger på Gothia-invingnar men fan heller att jag ska åka dit för att kolla på när spelare som Håkan Mild spelar !
Barcelona petersays
2008-12-03 22:17
Ronaldinho satte precis en avsiktlig armbåge och borde fan haft rött kort. Vad håller han på med?
Barcelona Heywood Jablome
2008-12-03 22:16
Okkapokka. Låt de tro att artikeln är menad för att Messi är bättre än Ronaldo. Om de misstolkade den så grovt, så tror de väl också att jag är bättre än Ronaldo också.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-03 22:14
Herregud vad folk har svårt att förstå artikelns mening. Den handlar inte om att Messi förtjänar den mer än Ronaldo.

Så jävla svårt ska de inte vara att förstå..
Barcelona Shi
2008-12-03 22:08
Komigen nu grabbar? Ni kan inte säga att Ronaldo inte förtjänar Guldbollen, hur mycket ni än älskar Messi så måste ni ha lite självdistans. Ni kan tycka Messi är 1000 gånger bättre men Ronaldo var totalt överlägsen förra säsongen. Messi har gott om tid och vinna utmärkelsen. Att vara avensjuk och snacka ner någon annans vinst är bara pinsamt.
Annons: