/spanien/barcelona/forum/21118.aspx/spanien/barcelona/forum/21118.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nian!
2008-12-13 12:27
Messi och Eto'o kommer showa. Har bara en känsla av det.
Barcelona Smogen
2008-12-13 12:26
Ja, usch, Medina Cantalejo ääääälskar att döma sådana här matcher, för då får han själv chansen att stå i ramplljuset och avgöra matchen!
Han är fan en lika stor fara mot en Barca vinst som Higuain eller Raul är.....å andra sidan är han också en lika stor fara mot Real Madrid som Messi är. :)
han är helt klart en klassisk "loose canon" släppt i mitten på årets match...dom kan ju fan lika gärna spela med två bollar sista kvarten som att ha Median Cantalejo där....

Hoppas inte han ställer till det....
Barcelona Heywood Jablome
2008-12-13 12:24
Om nu Cantalejo förstör matchen så kommer det vara till något lags favör. En sak vi måste få klart för oss är att inte klaga på hela domartrio om en linjedomare missar en offside.
Barcelona westinhoblaugrana
2008-12-13 12:23
Okej tack för svaren Heywood och El Pasillo. Vi får se vem av Gago och Alves som får turen med sig idag då...
Barcelona Nian!
2008-12-13 12:22
"Sergio, dubbeldosera din Alvedon och jag ger dig hyggliga chanser att slippa den värsta huvudvärken. Ronden till Messi."

HAHAHA så klockrent!
el capitano
2008-12-13 12:21
Zizou_spars

Jag fattar inte heller att den pajasen / mediakåten ska döma matchen. Jag tror att han kommer att förstöra den magiska kvällen som alla madridstas och culés drömt om tyvärr.
Det är skandal att han är ens en sk domare!!
★★ El Pasillo 7/5/2008 ★★
2008-12-13 12:20
westinhoblaugrana//

En sydamerikansk ritual, där ett sånt hopp ska inbringa tur under matchen.
2008-12-13 12:20
Det jag farar över är att Real Madrid har gång på gång den här säsongen klagat på att domarna har varit dåliga. De kommer säkerligen vara ett par tveksamma domslut ikväll, jag hoppas inte Medina Cantalejo försöker "bevisa" för Real Madrid att domarna inte är så dåliga, om ni förstår vad jag menar.

Hemsk tanke.
Real Madrid Zizou_spars
2008-12-13 12:17
Jaha hur ska nu detta sluta. Vår match döms av rampljusens mästare, Medina Cantalejo!
2008-12-13 12:15
westinhoblaugrana.

Vidskepelse. Många spelare tror att de bringar god lycka. Många spelare entrar planen med vänsterfoten först, andra med högerfoten. Vissa ber till högre makter innan matcher.
Barcelona westinhoblaugrana
2008-12-13 12:14
El pasillo förra säsongen. Pinsamt var ordet, nu ska vi fan ge igen för det. Länktips.

Kolla på Abidal (tror jag det är), han applåderar inte utan står med händerna bakom ryggen. KUNG.

Någon som vet varför Gago hoppar på ett ben när han korsar sidlinjen? Har en kompis som sa till mig att Dani Alves gör samma sak varje match.
Barcelona Humphrey Bogart
2008-12-13 12:12
Jag syftar på den när han drar i Castromán.
el capitano
2008-12-13 12:09
Humphrey Bogart

Vilken bild? :)
Han är Hulken..hehe
Barcelona Humphrey Bogart
2008-12-13 12:08
Touré ser ut som en hulk på den bilden :).
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-12-13 12:05
hahahahaha bra skrivet DILJEN OTLU den där stilstudie. hhahaha det var as grymt.

Som min vän Barcalonawi har redan sagt så knäcker vår redaktion Reals redaktion haha.

har inte läst senast krönikan (Dagen D) hoppas att den är lika bra som de andra:D

Visste förresten ej att vi hade så många skribenter härligt med alla.
Barcelona De Goda
2008-12-13 12:02
Ämne: el capitano,
Man må....
Äntligen har vi en tränare som inte lämnar något åt slumpen, en perfektionist. Precis vad vi behöver, En annan lustig grej är hur "de andra" poängterar hur mycket de kommer att kämpa för äran, vad betyder det? Att vi är ärolösa? hehehehe, knappast. Vi kommer krossa dem spelmässigt, de kommer få jaga boll tills de blir galna :D
2008-12-13 12:02
Dani Alves, medioker höst?

Det var väl ett par matcher som han inte kom upp till normal standard i början av säsongen. Men det är förståeligt. Ny klubb, nya lagkamrater. Han anpassade sig snabbt och titulerar fortfarande som världens bästa högerback.
Barcelona Barcalonawi
2008-12-13 12:01
Bra krönikor grabbar.. Vår redaktion knäcker marängernas :)

Btw.. har någon läst "Barcelona - Real Madrid, Revanch vs Ära"?
Så klart inleder man krönikan med att hylla sitt "kungliga" lag och sedan lipa lite om deras skador och sånt. Men att säga saker som:
"Dessutom har Dani Alves vaknat till liv efter en medioker höst"
och "på mitten finns fantastiske Iniesta så förstår ni vilket anfall Blaugrana besitter."

Synd att såna krönikor får ens chansen att publiceras, säger jag bara. Att tycka att Alves har haft en medioker höst, tyder på att han blandar nog ihop Alves och Ramos. Men snubben har inte ens koll på skadelistan, hur länge har iniesta varit skadad nu?

Ajaa.. Barca talks.. Bullshit walks ikväll..

Ha en fantastisk elclassico ikväll Culés!
el capitano
2008-12-13 12:00
Blaugrana93

Min videoklipp var bättre, kolla längre ner =)
Bättre musik och bra bild & ljudkvalité..
Barcelona Blaugrana93
2008-12-13 11:55
Länken?
En jävligt bra preview på matchen ikväll.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-13 11:55
el capitano,
Man måste byta upp sig själv ibland ;)

De Goda,
Läste också om det. Att Pep och Tito Vilanova inte riktigt vet hur Real kommer spela. Så dom har kollat Ramos matcher med Sevilla,Tottenham och Reals match mot Zenit för att få en liten inblick på hur han spelar.
Barcelona De Goda
2008-12-13 11:47
Barca har för tillfället en vana att studera sina motståndare på video men också att spionera lite extra på de bättre motståndarna vilket är helt rätt och har gett en fin utdelning. Men nu kommer Pep och Company för första gången inte veta exakt hur motståndarna med Ramos kommer att ställa upp sitt nya lag. Vid en eventuell vinst anser jag av den nya situationen att ingen kan längre ifrågasätta Guardiolas kunnande.

En annan sak, det är lustigt att våra antagonister väljer endast att nämna statistik som är till deras favör. Jag nöjer mig med en enkel vinst, det är bättre om de är nära vinsten så att de får gräma sig ännu mer och sen kan de fortsätta i all oändlighet att tjata över sina förbannade AMATÖRMÄSSIGA skador.
el capitano
2008-12-13 11:39
Okkapokka.

Madrids "Del För Del" var strunt prat och det vet de själva också.

Eftersom du va så schysst att byte bild igår så jag gjorde samma sak idag =)
Barcelona Braxingen
2008-12-13 11:38
Tack! Det är en ironisk touch över artiklarna denna vecka och så skall det få vara också.
Barcelona Tompa
2008-12-13 11:37
Håller med - mycket bra krönika!

Barcelona Okkapokka.
2008-12-13 11:34
Lite revansch på Real Madrids artikel "del för del" av Diljen. Skillnaden var att våran stämde i alla fall :D
el capitano
2008-12-13 11:26
DILJEN OTLU

Bra krönika as always..hehe..allt stämmer till 110% som du skriver.
TUMMEN UPP
Barcelona Palle Kuling....
2008-12-13 11:13
Ämne: vet någon om Iniesta....
Han är med i truppen.
Gemini
2008-12-13 11:10
Erik Niva skriver om kvällens match..

Se länktips.
el capitano
2008-12-13 11:06
kallesiete

Varsågod :)

Jag är fan inte nervös av nån konstig anledning, det känns rätt. Har en positiv magkänsla, kan bero på den dåliga pizzan jag åt igår!
Jag tror inte på enkelseger men inte så svårt heller, om vi spelar så som vi spelade mot Valencia och Sevilla ingen kan stoppa Barcas målfabrikation.

Annons: