/spanien/barcelona/forum/21079.aspx/spanien/barcelona/forum/21079.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB :)
2008-12-11 14:08
Grabbar, hade en fundering kring " El Pasillo". Om nu Barca har säkrat ligasegern innan Madrid mötet, blir det då en omvänd Pasillo eller? :D Att Real applåderar Barca på Bernabéu :) Vilken dröm det vore :)

Någon som har koll på reglerna angående Pasillo?
Barcelona Carles Puyol Saforcada
2008-12-11 14:04
Rolig krönika, speciellt den delen som handlade om henke.
Med tanke på hur svensk media gjorde hönsfabrik av en påse fjädrar vecka efter vecka när han var hos oss, måste jag säga att det är skönt att inte ha en svensk i laget längre. Med det sagt inget ont om Henkes prestationer på planen.

Förövrigt hoppas jag att han får för sig att göra en satsning inför wasaloppet, sådär lagom när alla hans lagkamrater i HIF försäsongstränar som hårdast. Då kan hela den svenska sportjournalistkåren stå där och säga: "han är så pass mycket bättre fysiskt tränad än alla andra i hela fotbollseuropa, trots att han är 37 och var skadad halva hösten, så han behöver inte träna fotboll längre. Det är bättre att han gör nåt kul istället, typ spela innebandy, åka skidor, måla om huset, gå på bio, osv. Det räcker med att spela matcherna och kapten ska han vara i landslaget också, gärna i innebandylandslaget också för den delen eller kanske ny statsminister..."
Usch, nä det räcker med Henke nu.

Ber om ursäkt för att mitt inlägg svävade iväg lite grann från ämnet, men var bara tvungen att få det ur mig!
Barcelona J.Gamper
2008-12-11 14:03
Äh orka med pajkastningen.

Visst vill man att Barca alltid ska vara bättre men jag kanske bara är en av några få Cules som inte hatar Real så mycket. Visst jag vill alltid att Barca ska krossa Real i El clasico och att Barca alltid ska ligga före Real i ligan, men samtidigt vill jag att El clasico ska bli en bra match och att Real bjuder upp till en bra motstånd. Dessutom är de roligare att kolla på deras matcher om de spelar bra... ligan blir roligare helt enkelt.

Och tro de eller ej jag vill också att Real tillsammans med alla andra spanska lag går så långt i CL som möjligt. Dröm scenariot skulle vara att Barca slog Real i CL finalen.

Lägg energin till att älska Barca istället för att hata Real så mycket för fan.. det är vad jag tycker.
Real Madrid chrisespaña
2008-12-11 14:03
Jay/

Nåja, Barca vann faktiskt 8 stycken ligatitlar, 9 stycken Copa del Rey-titlar och 3 stycken UEFA-Cupen-titlar under Franco-eran. För övrigt alltid lika underhållande att denne Franco dyker upp titt som tätt när det vankas El clásico.

Jag tvekar inte en sekund på att Real Madrid fått fördelar av Franco, det är en norm och standard blan diktaturer. Men innan man hetsar upp sig allt för mycket så ska man faktiskt inte glömma bort att det var en viss Franco som räddade FC Barcelona från konkurs en gång i tiden.

Men nog om politik och det förgångna. Hoppas bara på en skön match på lördag!
Barcelona Abbe_
2008-12-11 14:02
När man skriver en sådan krönika så vet man om att det skapar irritation och lust att föra en diskussion. Frågan är då varför deras forum är stängt för alla utan Real Madrid supportrarna? Är de så jävla fega att de inte vågar stå upp för en krönika? Sen att krönikan är undertecknad "Luis Figo", skulle det vara roligt eller handlar det också om feghet? Groteskt misslyckat isådanafall, så antar att det handlar om feghet.
Barcelona Jay-z
2008-12-11 13:52
Tycker Real Madrid krönikan va så där.

För mycke pajkastning. Sen att ni som vanligt tar upp titlar ligger väl i Madrid blodet. Att ni vann Cl de 5 första åren. Att hälften utav alla topp lag idag inte spela CL då ligger i skymundan.
Aja räkna pp era titlar ni men jag lovar er Franco hjälpte er ta nån titel här och där. Visst Fanco kanske inte hjälpte er rent formelt. Men som sakt Fanco va diktator som var i mot katalaner och andra minoriteter. Det skulle va ett hån om Barca vann ligan under francos era på de sättet fick ni eran värsta rival ur sikte. Man skulle kunna skriva en hel artikel om Real Madrids ärt hjärnor och ni skulle haft USA upp i arselt.

Pajkastning hör inte till i krönikor. Mohammed lyckades få väldigt många maränger irriterad utan pajkastning de är MÄKTIGT. Förstår igentligen inte varför alla vet väl att de flesta cules hatar Real madrid.
Spanien Söderström
2008-12-11 13:51
Det grammatiska felet i rubriken är inte okej, men underhållande, och fyndigt, i övrigt... Kviborg.
Christián
2008-12-11 13:42
hahha patetisk försök av madrid redaktionen att föröska överglänsa Mohameds krönika
Barcelona FCB_armin
2008-12-11 13:32
chrisespaña

Vi alla vet att det var du, Kviborg! :)
Vem annars? Den var annars riktigt go´, faktiskt.

Men Mohameds var den bästa på länge!
Real Madrid chrisespaña
2008-12-11 13:31
Tack ;) Självklart med glimten i ögat!

Signerad Luis Figo nu....men ni kan säkert lista ut vem som skrev den.

Trevlig Helg
Barcelona Heywood Jablome
2008-12-11 13:27
Skön krönika av Real Madrid-redaktionen. Kudos!
Barcelona haeger
2008-12-11 13:25
Haha, rolig krönika av Real Redaktionen.

Konstigt att personen inte vågar skriva sitt egna namn utan måste skriva "Redaktionen".
Barcelona Tompa
2008-12-11 13:17
Söderström:
Ja, det blev ett slarvfel i texten med Robben där, är åtgärdat nu.
Barcelona Cape
2008-12-11 13:14
Mackaan

Kolla på lite Real Madrid matcher och kolla sedan på lite Barca matcher, välj vilken match som helst så ska du nog få se vem som mest uppskattar(eller snarare behärskar) "den vackra fotbollen". Det Mohamed menade med krönikan var naturligtvis att en vinst betyder mer än någonting annat i den här matchen.

Med detta förstår jag självklart att du skiter i utgången i matchen, bara Real spelar fin fotboll?
Barcelona Evička
2008-12-11 13:07
Ämne: Vilken skitkrönika a....Är ganska säker på att du hade jublat och ropat "underbart" om perspektivet hade varit det omvända och Christopher Kviborg hade stått som författare.
Spanien Söderström
2008-12-11 12:00
Thomas - Robben är ju avstängd!

1,57 är verkligen lågt, är bet365 ute efter att håna Real Madrid, eller? Valencia har 1,53 mot Espanyol...
Barcelona Barca Barca
2008-12-11 11:44
Smogen//

Jag är på samma bana som dig. En massa jävla snack om att vi kommer utklassa Real, Real har ingen form, skadade spelare bla bla bla. Sånt gör mig nervös och i ärlighetens namn, så har Real Madrid inte ett smack o förlora i den här matchen. Pressen ligger hos oss, vi har inte vunnit en El Classico sedan den säsongen Ronaldinho körde över hela Santiago, vi är allt för stora favoriter. Äckligt nervös är jag, Ramos som ny tränare = Ny tändning. Men det känndes rätt så skönt att Real vann igår med ganska bra siffror, nu kanske deras s.k tändning lägger sig lite.

Även om jag är ganska medveden om att Pep har matat in det i spelarna att inte underskatta våra motståndare så tror jag faktis vi vinner med ett bra resultat.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-12-11 11:41
Ämne: Vilken skitkrönika a....Mackann
Vem försöker du lura?
Ingen culé i alla fall hoppas jag.
Det är dig själv du lurar det kan jag säga till dig här och nu.

Sen att Mohamed Ahmed uttryckte sin hat till Real är ingen konstigt antar jag, för det är så hur en äkta culé vill ha det.

Vill inte se Real vinna titel efter titel, vill inte se Real gå igenom en succé period, om jag hade sagt det då vet jag att jag lurar mig själv.
Det gör ont, det tål jag inte inte ärligt.

Jag inte ingen allmän fotbollsmänniska för jag hatar Real, men samtidigt är jag ingen ANTI-FOBOLL, för jag älskar fotboll mer än ni anar,

Jag tål se andra lag vinna titel efter titel men inte Real för jag har så starka känslor för de.
Jag tål ej se helt enkelt Real framgångar rinna år efter år.
Jag är ej avundsjuk på nåt sätt för jag känner toltheten över att kalla mig CULÈ.

Mohamed Ahmed sade/uttryckte sin hat till Real i krönikan, det gör jag med i mitt inlägg för jag vill inte lura mig själv.

Jag är riktgit säker på att du lurar dig själv om du säger att du inte hatar Barça. :S

Ännu en gång känner mig stolt över att kalla mig en äkta Blaugrana.

El Barça es més que un club.
Visca el Barça Y el Visca Catalunya
Barcelona haeger
2008-12-11 11:19
Smogen

"Så om ingen redan fattat det, det är två otroligt viktiga matcher vi har framför oss."

Jag tror nog att alla redan vet det. :)
Och jag håller med dig fullständigt.
Barcelona Smogen
2008-12-11 11:05
Ju fler som säger att "detta kommer Barca vinna enkelt" eller "Allting talar för Barcelona på lördag, dom krossar Real" desto nervösare blir jag. Det är så otroligt typiskt fotboll att det är exakt då man åker på ett svidande nederlag mot värsta konkurenten. Har sett det hända alldeles för många gånger.

Dessutom, det är en otroligt viktig match ur tabell synpunkt också, om Barca vinner El Clasico och mot Villareal skulle jag säga att det är en 90% chans att vi vinner ligan i år. Kan inte se vad som skulle kunna stoppa oss i så fall, avståndet blir för stort.

Skulle vi däremot förlorar dessa matcher skulle jag gissa på att vi har ungefär 30-40% chans att vinna ligan. Då kommer alla jagande lag få blodad tand och jaga ännu hårdare, Barcelona skulle riskera en formsvacka och jag tror Real kommer gå som tåget efter jul.

Så om ingen redan fattat det, det är två otroligt viktiga matcher vi har framför oss.
Real Madrid Hassan
2008-12-11 11:04
Mohammed//

Jag måste bara säga hur patetiskt det är när du hyllar Messi för hans maradona mål a la handen mot Espanyol.

Du får gärna hata Real, jag är inte ett stort fan av Barca jag själv, men vad finns det att vara stolt över när en spelare försöker göra mål med handen?

Du nämner inte hand situationen i din krönika, kan vara att du menar Messis spel under matchen. Vilket jag tvivlar på.

(=
Barcelona Braxingen
2008-12-11 10:35
Mackann,
Tycker att krönikan är bra skriven och framförallt tar Mohamed upp en väsentlig punkt i det här med att "hålla på Spanien". Real Madrid och Barcelona är största konkurrenter. Jag håller inte på Real Madrid mer än Arsenal/Chelsea/Man United. Aldrig någonsin. Ett barnsligt påhitt att hålla på Spanien. Ett naivt sätt att legitimera den liga vars laget man håller på spelar i.
Barcelona Messi(as)
2008-12-11 09:59
Bra skrivet El flaco!
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-12-11 09:50
Barcelona är favoriter till segern i El clásico
Real Madrid Mackann
2008-12-11 09:46
Vilken skitkrönika av Mohamed!
Jag hoppas att det finns några Barcafans som faktiskt uppskattar fin fotboll! Jag vill alltid se Real Madrid vinna men för det kan jag väl beundra Barcas spel? Jag hatar inte Barcelona för jag älskar fotboll mer. Självklart så vill jag att Real vinner allt men ett scenario med Real som nr.1 och Barca som nr.2 skulle inte få mig att önska mer motgång för Barca än så!
Barcelona Dizzy
2008-12-11 09:40
Riktigt bra krönika av Mohamed! 2 dagar kvar nu så kör vi över Real!

Visca Barcaaa
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-12-11 09:33
Dedeffo

Jo sant men det var bara försäsongsmatch. Och vi alla vet ju hur det gick senare på säsongen

Nä hoppas på Arsenal, så lilla Fabregas kan komma hit och ha litet snack med Laporta så skriver han på kontraktet efter lite mer bråk med Wenger så han kan återkomma under juli. :)
Barcelona Braxingen
2008-12-11 09:22
Föreslår hcp-spel på Barcelona. Där finner ni värdet. Ett lag som snittar på över 3 gjorda mål/match skall inte behöva stå i 2,50 i hcp på sin hemmaplan. Kommer att lägga ett spel imorgon.
Barcelona Dedeffo
2008-12-11 09:11
Vi mötte väll Inter för 2 år sen och krossade dem med 5-0.
Barcelona Rodriiguees
2008-12-11 08:58
Iniesta snart tillbaka, fan vad jag längtar!
Annons: