/spanien/barcelona/forum/21056.aspx/spanien/barcelona/forum/21056.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Gemini
2008-12-14 21:27
Valencia lär få kämpa för att nå en plats till uefa-cupen.
Om de sen tvingas sälja Villa + Silva kommer de sjunka som en sten i tabellen.
Barcelona Pep.G
2008-12-14 21:26
BlueRed

Han lurade verkligen Drenthe där. Jag förstår mig inte på alla dessa som vill byta ut Valdes. För mig är han lätt topp 5 om inte topp 3. Det är nog bara Buffon och Casillas som är bättre.
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-12-14 21:25
1 - 0 Maxi Rodriquez (Då var lillebror, Storebror :P
2008-12-14 21:24
Som jag ser det just nu :

Valencia kan vi räkna bort, Allt för allvarlig ekonomisk kris och spelar inte bra. Vann med nöd och näppe.

Villarreal - Jag känner inte igen Ubåtarna från förra året? Vad har hänt ?
Imponerade verkligen inte idag.

Sevilla - Som du skrev,
Höga berg och djupa dalar :)
Spelade rätt bra idag men mot ett dåligt villarreal. Missade bra lägen.

Madrid, Visst försprånget är 12 poäng men jag tänker ändå inte räkna bort Madrid då mer än halva säsongen återstår, Med Huntelaar så kan dom bli farliga, speciellt om vi skulle få lite skador och motgångar.

/M
Gemini
1-0 Atlético :D
Real Madrid Nitho
Pep. G:

Bra betyg generellt sett. Skulle däremot sänka ett steg på Abidal, som såg svag ut mot Palanca, och Guddy framförallt. De var godkända, men inte mer. Messi var inte riktigt värd en fyra, målet var ändå i en kontring när matchen var avgjord och över. Busquets förtjänar ett plus, ska erkänna att jag inte hade koll på honom innan den här säsongen men han gav precis det som Barcelona behövde mer av i slutet.

Yaya Toure var bäst på plan tillsammans med Casillas enligt mig. Kan inte säga någon defensiv mittfältare just nu som skulle vara bättre. Helt suverän.
Jag skulle gett Valdes en 4a och sänkt betyget på Abidal, Valdes gjorde ju inga misstag ? Varför då ge frilägesräddaren och kanske matchräddaren en 3a?
Sen kan man orda om Messi, 4a? Kanske en 3 1/2..

/M
Barcelona BlueRed.
2008-12-14 21:23
Pep.G

Jo det är sant han hade lite mindre att göra än Casillas. Men hans räddning när Drenthe kom rusande, samt Palanca's skott var briljanta. Han räddade väll Sneijders kanon också?
Barcelona Pep.G
2008-12-14 21:23
Gemini

Haha som sagt så hade dem flesta inget att göra den här matchen:P
Barcelona Pep.G
2008-12-14 21:21
BlueRed

Han hade inte mycket att göra om man ska vara ärlig. Som du säkert vet så hade Real det otroligt svårt att komma över mittlinjen:P
Barcelona Islam_Bosna
2008-12-14 21:21
Tabellen ser minst sagt bra ut nu:

1. Till Valencia 8 poäng

- Valencia vinner knappt mot Espanyol hemma, förlorar hårt med en Messi ur form borta mot Barcelona, och dessutom verkar inte ha ett tillräckligt bra lag för ligatiteln

2. Till Sevilla 8 poäng

- Sevilla som ibland är riktigt bra ibland dåligt, 0-3 hemma mot Barcelona exempel, och verkar ha grova formkurvor och formsvackor, verkar inte ha chans i ligatiteln

3. 9 poäng till Villareal

- Villareal som också inte har tillräckligt bra lag för ligatiteln och vid förlust hemma mot Barcelona nästa vecka lär bli borträknade

4. 12 poäng till Real Madrid

- Real som har både Valencia och Villareal nästa matcher och är i dålig form, har halva laget skadade, har en ny tränare, har 12 poäng till Barcelona

Gemini
2008-12-14 21:20
BlueRed //

Okej, tackar.

Pep.G //

Bra betyg.
Men jag hade gett Marquez en fyra... ;)
Barcelona BlueRed.
2008-12-14 21:19
Pep.G

Bra betyg, skulle själv ge Valdes minst en 4.a men alla andra fick bra betyg.
Real Madrid Nitho
2008-12-14 21:18
Messi är Messias:

Real-fans är stolta eftersom varenda kotte med fotbollsintresse trodde på överkörning, istället så visar Real upp ett försvarsspel som är 20 gånger bättre än något annat den här säsongen. Det är i den kontrasten som de hittar sin stolthet.

Och för det som du säkert vill höra. Barcelona är såpass mycket bättre just nu. Så taggade som ni var och med den farten ni försökte spela så skulle siffrorna runnit iväg ifall Real försökt spela offensivt. Det skulle varit självmord. Det skulle varit en dum idé till och med om i bättre förhållanden. Så de spelar defensivt med kontringsfotboll och kunde med lite tur fått med sig matchen, mot alla odds.

Mes Que:

Borde förstått det. Men jag var så säker på att du inte skulle läsa vad jag skrev tack vare tröjan jag har här så jag gjorde precis så mot dig. Ber om ursäkt.
Barcelona BlueRed.
2008-12-14 21:16
Gemini

Annan text, samma melodi.
Barcelona J.Gamper
Jag önskar att det var El clasico nästa helg också =D Aja vi får vänta tills Maj

Om vi har 12 poängskillnad ner till 2:a platsen och vinner mot Real i Bernabeu har vi vunnit ligan. Tänk er känslan o vinna ligan mot Real på Bernabeu :D Men om vi har 15-18 poängs skillnad ner till 2:an så blir det nog El Passillo. Men tror inte att de händer...
Barcelona Pep.G
Hahaha dags för lite spelarbetyg :D
Barcelona Pep.G
Spelarbetyg- Fc Barcelona - Real Madrid

Valdes – 3
Måste säga att jag är riktigt glad över att vi har Valdes imål. Jag skulle aldrig byta ut han mot Iker. Riktiga sköna räddningar han gör !

Abidal – 3
Abidal är ett djur. Hade ett underbart läge att göra 1-0 i början av matchen. Fina ruscher då och då. Hade lite problem med Palanca. Men det skippar vi.

Marquez – 3
Gör några delikata brytningar. Fina crossbollar. Härligt att skåda. Saknaden av Milito har försvunnit.

Puyol – 5
Man kunde verkligen se att el pastillo satt hårt på Puyol. Så som han kämpade. Länge sen jag såg kungen göra en sån felfri match. Härliga dribblingar också. Fortsätt så krullet.

Alves – 4
Vad är det för lungor han har egentligen !? Hur kan han springa fram och tillbaka i 90 minuter ? Ännu en underbar match av världens bästa högerback.

Yaya Toure- 5
Tillsamans med Puyol så är han matchens gigant. För att vara en defensvi mittfältare så har en underbar teknik. Satte Guti och resten på plats !

Gudjohnsen - 3
Var hur underbar som helst under första halvlek. Krigade till sig många bollar. Försvann lite under andra halvlek. Men jag gillar den här isläninigen. Härligt att ha han i Barca.

Xavi - 3
Gör en helt okej match. Fina bollar till Alves. Alves,Xavi och Messi verkar ha ett underbart sammarbete tillsamans.

Henry - 4
Hade gärna velat ge han en femma om han hade snurrat bort Salgado lite mer. Skämt å sido. Men Henry verkar vara på gång faktist. Ska Pep lyckas göra "det speciella" för att få igång Henry som Riijkard misslyckades med ?

Etoó - 3
Satt under nästan hela matchen och tänkte vad Etoó gör på vänsterkanten hela tiden. Hade han varit lite mer central så hade vi säkert se fler mål. Synd att han missade straffen men han gottgjorde sig strax efter.

Messi - 4
Men du Messi, deras taktik var att sätta dig på plats. Deras taktik var att försöra dina underbara fötter, men vad gjorde du !? Du tog Cannavaro och kasta in han i närmaste stolpe !
Dem försökte verkligen att få bort dig från matchen. Du försvann ett tag. Men du var verkligen tvungen att chippa över en STÅENDE Casillas för att sedan ta sönder Cannavaro.

Busquets - 3
Kommer in i andra halvlek. Gör en helt underbar halvlek. Det var han som orsakde straffen som Etoó missade. Nä men denna Busquets har potenial att bli en riktigt bra fotbollspelare

Hleb
Spelade för lite för att jag kan dömma honom korrekt. Men än en gång skickar han iväg en underbar genomskäare !

Keita
Spelade för lite för att dömmas.
Gemini
2008-12-14 21:15
Till er som ser Atlético - Betis.

Sjunger de verkligen Pippi Långstrump??
Kunde ha svurit på att jag hörde den.
Gemini
2008-12-14 21:12
Mes Que Un Club ! 3 //

Måste säga att jag gillar ditt tips mot Villarreal. ;)
Barcelona Pep.G
2008-12-14 21:11
BlueRed

Tro mig. Han är en bättre straffskytt än självaste Ronaldinho !

Mes Que un Club ! 3

Henry som första straffskytt och sen Messi ;)
2008-12-14 21:10
Pep.G

Ja, det ska vara Henry för de ;)

Såg ni Sevilla - Villarreal ? Diego Lopez är riktigt grym, Räddade kvar dom som IKER gjorde igår..
Barcelona BlueRed.
2008-12-14 21:09
Pep.G

Henry ja, han har jag inte tänkt på. Han borde få ta straffsparkar han med.
2008-12-14 21:08
http://losblancosblogg.webs.com/

K I N G O F C O M E D Y !
Barcelona BlueRed.
2008-12-14 21:08
Mes Que un Club ! 3

Jo är ju olika från person till person. Eto'o's blick är det som gör så att det känns så säkert för mig. Däremot vet jag också att Messi inte är en dålig straffskytt.

Du kanske kommer ihåg när han missade en straff förra säsongen? När Ronaldinho blev in bytt precis innan Messi skulle slå den. Messi blev lite osäker och trodde att Ronnie skulle slå den, men han gick bara fram och peppade Messi och efter det såg man hur nervös han var. Den straffen var verkligen en som man nästan var 100 på att han skulle missa.
Barcelona Messi är Messias
2008-12-14 21:06
Om nu marängerna är så stolta över deras lags insats igår undrar man vad de var stolta över.

Precis som ligans bottenlag ägnade sig laget mest åt försvar och att sparka upp bollen till en ack så tunn kedja.

Sedan ägnade de sig mycket åt spelförstörelse synbarligen genom att systematiskt försöka sparka sönder Messis hälar. Även det ett manér värdigt ett bottenlag.

Målvakten räddade länge Real, även det typiskt ett bottenlag.

Ser man på bollinnehavet var skillnaden som mellan ett topplag och ett bottenlag.

Tíll sist kom de rättfärdiga målen i slutet av matchen, även det vanligt när ett tröttkört bottenlag inte längre orkar stå emot ett topplag.
Barcelona Pep.G
2008-12-14 21:06
Mes Que un Club ! 3

Tro mig. Hade Henry tagit straffen så hade den hamnat i vänstra krysset :D
Gemini
2008-12-14 21:05
Pep.G //

Det stämmer.
2008-12-14 21:04
Pep.G - Korrekt
2008-12-14 21:04
Nitho, Det var det jag mena.

En skada kan du få av en ful tackling eller ja av i stort sett vad som helst, du kan ramla och slå dig hemma.

Ett gult kort / rött kort drar du på dig oftast.

/M
Annons: