/spanien/barcelona/forum/21007.aspx/spanien/barcelona/forum/21007.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2008-12-21 18:56
Herregud! Valladolid förlorade trots att man hade en 3-1 ledning med sex minuter kvar. Två mål av Goitom hjälpte inte.
Barcelona barcadinho
2008-12-21 18:56
Pep.G/

Vi hoppas att det är på väg att lösna för Hleb. Självklart så var han bättre på sistone, jämfört med tidigare.

BlueRed/

Jag litar också på honom. Han har nog studerat väldigt noga Villarreals spelarna och han har nån plan/överaskining.

Dax att röra kropppen till vardagsrummet.
Barcelona Braxingen
2008-12-21 18:53
Lade precis ett spel på Barcelona. Tror inte Villarreal ror sig på Messi, Henry och Eto'o. Att Busquets startar sänder också positiva vibbar: Presterar man så får man spela. Ska vi säga 0-2?
Barcelona BlueRed.
2008-12-21 18:44
barcadinho

Håller med lite angående Touré. Däremot så vågar jag inte ifrågasätta Pep och hans rotation system. Hittills har det fungerat så jag litar ändå på honom inför kvällens match.
Barcelona Pep.G
2008-12-21 18:43
tarrak

Det är inte så att Hleb har varit dålig precis. Han har spelat ungefär 4 minuter om man räknar Real + Sevillamatchen och han gjorde 2 underbara assist. Mot Valencia var han hur bra som helst. Vad sägs om en halvlek Henry en halvlek Hleb !?
Barcelona barcadinho
2008-12-21 18:43
Hleb är inte tillräckligt bra för att vara en given startelva. Och inte tillräckligt bra för att spela svåra matcher.
Tyvärr är det så.

Han har fått flera chanser att visa vad han kan med var oftast väldigt blek.
Han behöver mycket mer tid att vänja sig till Barcas spelsstil. Och han måste lära sig och våga. Våga att visa sig framme, våga med avslut, våga med bra passningar till assister och dribblingar osv.
Han är lite frusen o förlammad i spelet.

Men det kommer förhoppningsvis.
Det var han som gjorde den perfekta passningen till Henry i andramålet i el Clásico (Henry serverade bollen vidare till Messi, men det var Hleb genomskärande som var underbart)

vi vill se mer såna skaer.
Våga bara.
Barcelona barcadinho
2008-12-21 18:32
Ingen överasking ang Pique. Han är brevid Puyol och Cáceres kan räknas med speltid efter uppehållet när vi börjar igen med lättare motstånd (vem vet. Han kommer kanske till slut bli utlånad till Betis eller nån klubb).

Men jag är besviken att Yaya är på bänken och enligt mig ett helt fel beslut.
Yaya är i stor form och spelat underbart under hela månaden.
Man petar inte en sån spelare till bänken bara för att det är nån annans tur.
Vinsten är viktigast.

Nu är det så bara och det kommer att bli intressant och se båda Keita+Busquets tillsammans från starten.
Det har inte hänt en enda gång än, inte från start.
Barcelona Frodo
2008-12-21 18:30
Ni som önskar er Zhirkov eller Bale borde ta er en närmare titt på hur vi spelar. Båda dessa är offensiva spelare med vissa brister i defensviven. Vi kan inte ha två tokoffensiva ytterbackar på varsin kant om spelet ska fungera som det gör nu. När Alves går på sina ruscher spelra vi nästan med en trebackslinje för Abidal kan spela mittback. Därför är det så bra att ha Abidal, det ger Alves friheten att utnyttja sitt goda offensiva spel.

Dessutom är Robben en grym spelare, ingen tvekan om den saken. Men Messi-klass? Knappast...
Barcelona tarrak
2008-12-21 18:26
Pep.G

Henry har också varit formstark och då det här är en väldigt viktig match så är det inte läge att rotera för roterandet skull. På mittfältet vill Pep ha en mer löpande tvåvägsspelare som komplement till Xavi, vilket jag ger honom rätt i. Vi har sett tidigare hur ineffektivt och mycket bollkladdande det kan bli när Iniesta spelat där. Hur fantastiska de än må vara som fotbollsspelare. Det kommer säkert skador framöver och då får Hleb visa att han är värd chansen.
Barcelona Pep.G
2008-12-21 18:21
tarrak

Henry har spelat väldigt mycket ett tag nu. Så varför inte spela som vänsterytter. Pep kunde också ha gett Keita Privotérollen, sen lagt Hleb och Xavi framför Keita.
Barcelona Saman.
2008-12-21 18:20
Nu hoppas jag att vi tar 3 poäng här och går i ide med ett lag utan skador.

Tycker dock att vårt mittfält ser lite tunt ut dock. Inte lika mycket slagkraft som med Yaya på plan. Låser sig mittfältet så tror jag dock att Hleb gör ett tidigt inhopp annars lär han nog ersätta Henry i slutet av matchen, suck...
Barcelona Okkapokka.
2008-12-21 18:19
Mojito

Jag tror på något som kallas både och kanske. Pep är ett mysterium, Men nog vet den killen vad han gör alltid ;)
Barcelona tarrak
2008-12-21 18:19
Pep.G

Nej, det är lite problematiskt. Samtidigt så petar han inte någon i anfallstrion i nuvarande form. Han får säkert fler chanser efter ´jul, när beskedligare motstånd väntar och man kan rotera mer.
Barcelona Mojito
2008-12-21 18:17
Med facit i hand är det inte helt fel att vila Yaya. Han har gjort ett hästjobb på senare tid, och det är förståeligt om han är något sliten.

Beslutet var nog inte så svårt från Peps sida när Busquets gjorde ett kanoninhopp mot Real och Keita vilades hela matchen.

Undrar hur många steg före Pep ligger planeringsmässigt, dvs - har han en plan för vilka spelare som ska spela vilka matcher eller går han bara på dagsform? Hmm...
Barcelona tarrak
2008-12-21 18:16
Robben är en fantastisk spelare och jag fattade aldrig varför marängerna jämt skulle lyfta fram brassn med de stillastående överstegsfinterna, som i min bok är klassen sämre. Tycker att det är bra om de egna fansen börjar uppskatta honom mer, men de behöver kanske inte överdriva och jämföra honom med Messi. :)
Barcelona Okkapokka.
2008-12-21 18:16
Tråkigt att Cacerés inte får starta den här matchen. Men han kanske får göra ett inhopp, vem vet?

Annars ska det bli intressant att se hur Busquets/Keita sköter pivote rollen.
Gemini
2008-12-21 18:15
Roligt att Busquets får chansen från start.

Sen var det väl ganska väntat att Piqué skulle ta platsen bredvid Puyol, men jag hade inte blivit besviken om Cáceres fått den.
Barcelona Pep.G
2008-12-21 18:15
tarrak

Hur länge kommer Hleb stanna ?
Grabben får ju ingen speltid =(
Barcelona Nian!
2008-12-21 18:14
Haha ja Messi är urform. Varför ska vi säga emot liksom? Kolla vad han gör på plan(omänskligt), och om han är urform JUST NU. Undra vad han kommer göra när han är i form. ;)

Hahaha
Barcelona Visca_Barca
2008-12-21 18:09
Jag lovar att calderon skulle sälja sina kalsonger också föratt ha råd och köpa messi.
vad är robben bra på? en man gjord av glas, om jag blåster lite starkt så går han sönder:P , ska jag testa ? :D
Barcelona tarrak
2008-12-21 18:08
Kvällens elva: Valdés, Alves, Puyol, Piqué, Abidal, Sergio B., Xavi, Keita, Henry, Messi i Eto'o.

Enda överraskningen är väl att Yaya vilas till förmån för Busquets. Det blir en intressant match.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-21 18:07
Haha, Real fansen fortsätter alltid att vara lika roliga. Var det inte Messi som för en vecka sen lobbade över spaniens bästa målvakt för att sedan få Cannavaro att hoppa in i stolpten som en dåre?

Deras minne är väl som ett guldfisk minne då antar jag.
Barcelona J.Gamper
2008-12-21 18:04
Att robben är dålig vore en lögn... det är en väldigt bra spelare.. tuvärr så är han skade drabbad och komemr nog därför inte räknas som en en av världens bästa. Men att han är bättre än Messi? Det vill nog marängerna gärna tro..

Jämför Robben och Messis på kontringar om ni vill(eftersom Madrid kontrar ofta).. nästan varje kontring Messi är involverad i blir mål.. ta el clasico t.ex mål på första och enda? kontringen.
Barcelona Pep.G
2008-12-21 18:03
Osasuna leder med 4-0 mot Getafe..

4-0 !!!!!
Barcelona Pep.G
2008-12-21 18:02
Gemini

Han är 19 år. Hur lång tid kommer det ta egentligen !?
Barcelona Visca_Barca
2008-12-21 18:00
sebbaa

det såg vi senaste matchen mot madridhäxor i 80 minuter hade de hanbollsförsvar och när vi gjorde mål så gick de i anfall bara en minut o vad hände sen? jo barca gjorde 2-0 . så tänk om bara andra vågade anfall en fjärde del av vår offensive :)

viva catalunya
Canaletes
2008-12-21 18:00
LaBarca

helt rätt.
fan robben lekte med en Del Horno som var UR FORM!! de enda robben gjorde bra var hans assist.
Barcelona älskabarcelona
2008-12-21 17:59
Klart man blir avunsjuk på robben :D synd att vi inte har nån spelare som skadas lika ofta . HAHA vad har man till nytta med han?
Barcelona LaBarca
2008-12-21 17:56
Taget från Puertan:

"Fan vad avunsjuka dom är på Robben, bara för att messi är i dålig form så behöver dom inte klaga på robben.

Robben hade lekstuga i em 2004 när Messi var bäbis."

hahaha jodå vi e jävligt avundsjuka. Messi ur form? 10 Mål på 15 Matcher i La Liga, 5 Mål på 5 Matcher i CL. jodå ur form e han. (NOOOT!).

Och vänta lite. Var det inte Messi som avgjorde mot er för en vecka sen?
sebbaa
2008-12-21 17:56
Visca_Barca

På den aspekten har du nog helt rätt!
Annons: