/spanien/barcelona/forum/20972.aspx/spanien/barcelona/forum/20972.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Okkapokka.
2008-12-28 15:27
Detta kommer nog vara mitt näst sista inlägg här på SF så jag har några ord jag vill dela med mig.

Att man kan bryta mot alla regler som detta forumet har över PM så är det helt onödigt med regler. Man kan istället bara skicka ett meddelande till personen som man vill hoppa på och skriva förjävligt många personliga påhopp och dylikt.

Den här sidan har nog nått sin botten, Nivån är helt under isen och det är inte något jag vill vara med i. Så jag tackar alla som i alla fall vet vad dom skriver (Rambla, Heywood , Hetfield , Tarrak, Evika, BlueRed, el capitano, Klint, Kim, Braxingen, och sist men inte minst ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!.)

Hejdå
Barcelona FCB Més que un club
2008-12-28 15:22
PepGuardíola

Just precis. Det är bara dumt att värva in spelare under vintern nu när laget har spelat en fantastiskt fotboll. Vintervärvningar är för nödlösningar och det behövs verkligen ingen nödlösning i dagens barca, så varför tänka på att värva under vintern? Förstår inte själva vitsen.
Barcelona PepGuardíola
2008-12-28 15:19
FCB Més que un club

Som du säger Inför varje säsong är det bra att göra värvningar.

Men värvar man mitt i en säsong nya spelare till ett lag som spelar världens bästa fotboll och leder ligan storstilat så tror jag att det bara skickar dåliga signaler till truppen.
Barcelona PepGuardíola
2008-12-28 15:17
Det låter bra det.
Saken är ju också den att det ofta är dyrare att värva mitt under pågående säsong.
Värva enbart om Sylvinho lämnar tycker jag.
Barcelona FCB Més que un club
2008-12-28 15:16
Vill ge min åsikt kring nya värvningar. Grejen med nya värvningar är det att det kan bringa både positiva och negativa vibbar. Positiva är väl det att spelarna höjer ett snäpp och måste visa framfötterna, spelarna får en ny kick rättare sagt. Sedan kan det förstöra lagmoralen med. För om det inte värvas in spelare så lär dom som har en säker plats i startelvan löjla sig nästa gång eller inte ha samma motivation! Därför måste man värva in nya spelare som är hungriga och är villig att ta den platsen ifrån den personen som känner sig alldeles för säker. För är mig är minst 2 värvningar ett måste inför varje säsong.
Barcelona BlueRed.
2008-12-28 15:03
Enligt Txiki så ska det inte värvas spelare nu under vintern. Här är en bra analys om transfer fönstren av Ramzi inne på fcbtransfer bloggen.

Edit; Någonstans på samma sida så finns en länk till artikeln där Txiki säger att spelare inte kommer köpas in.

*Länk
Barcelona tarrak
2008-12-28 15:02
Mojito

Jo det ser nog ut att behövas en värvning utifrån då Pep inte verkar se Cacéres som ett gångbart alternativ som vänsterback. Tror nog att man kommer prioritera en spelare med stark defensiv så Alves kan fortsätta härja i anfallet.

Kom på att José Terron i Juvenil A kan spela till vänster, även om han är bäst som mittback. Han sågs som ett superlöfte, men har väl stannat av lite i utvecklingen och lär inte vara ett alternativ till nästa säsong.
Barcelona Mojito
2008-12-28 14:57
Tarrak

Okej, då kan det ju vara läge framöver att titta på en back-up till Abidal om Sylvinho lämnar.
Cacéres har ju inte fått förtroendet så här långt, men Pep kanske matchar in honom under våren?
Barcelona MESSII DA KING!!!
2008-12-28 14:56
Jag tycker att vi inte ska ändra på nånting under vinter, för att vi har en trupp som inget annat lag har.
Och dem spelar fotboll som Barca adrig har gjort för.
Så varför ändra på nåt som funkar helt perfekt...
Visst behöver vi en förstärkning til Abidals plats för att det har set liteknackigt ut, men dt ordnar sig killar.

Visca el Barca
Barcelona tarrak
2008-12-28 14:52
Mojito

Så vitt jag vet har vi inga större löften på den positionen, de försvarare som ser lovande ut spelar centralt. Joni López (som jag tror är på lån från Sporting Gijón) verkar vara förstavalet i Barça Atlètic.
Barcelona Mojito
2008-12-28 14:44
Vad har vi för någon från La Masia som spelar vänsterback?
Är han så pass bra att han kommer kunna axla positionen om ett par säsonger?
Barcelona Zne
2008-12-28 14:42
Håller med PepGuardíola, borde inte köpa in något nytt nu i vinter när vi spelar sån underbar fotboll. Känns som vi har bra backup på alla positioner. Till sommaren skulle det dock inte skada med några nödvändiga värvningar.
Barcelona PepGuardíola
2008-12-28 14:38
Culéé Tror nog han menar att eftersom så många verkar vilja ha in nya spelare så kan man ju tolka det som att man inte är nöjd med nuvarande trupp.
Men jag vet inte...
Barcelona Culéé
2008-12-28 14:34
Visca_Barca

Vem har sagt att vi inte är nöjda? något ja missat?
Barcelona PepGuardíola
2008-12-28 14:20
Gott att några till är nöjda med den trupp vi har.

Chileno du har däremot en poäng i det du säger om Sylvinho, där behövs ersättare och varför inte unge Gareth Bale? En ung talangfull britt(Walesare) med framtiden för sig.

Men i övrigt så kan vi vara nöjda och fortsätta njuta av att ha världens bästa trupp=).
Barcelona Squez
2008-12-28 14:15
Jag tror inte någon vill se några nya värvningar nu under vintern. Men lagom till nästa säsong, oavsett vilka titlar vi vinner, så vill iaf jag se nya namn i truppen :)

Men.. det bästa är väl att hålla sig till den pågående säsongen och njuta för fullt :D
Barcelona Visca_Barca
2008-12-28 14:14
som jag alltid har sagt så är vi barcafans aldrig nöjd med vårt lag. snälla tänk lite, vilket lag har messi-etoo-henry-bojan-? vilket lag har xavi-iniesta-keita-yaya-hleb? grabbar de spelarna vi har drömmer alla lag om. men ändå snackar ni om en ryss som är 27år eller en david villa som ör 27 år? varför?
Barcelona Doce
2008-12-28 14:14
PepGuardiola.
Håller med dig helt,varför ändra på något som redan fungerar perfekt.Tycker att vi ska lägga ner snacket om vilka vi ska värva,dessutom har vi massor med unga spelare som säkert kommerta sig upp i barcas a-lag, te x Gai,Jeffren med flera.
Barcelona Chileno
2008-12-28 14:13
Håller med dig helt PepGuardiola. Det enda som möjligvist skulle behövas förstärkas och försäkras är vänsterbackplatsen nu när Silvinho inte verkar vara i toppform (bortsett från Schaktar matchen] och åldern börjar ta ut sin rätt på honom. Men ett halvår till klarar han av.

Barcelona PepGuardíola
2008-12-28 13:58
Fattar verkligen inte allt snack om vilka vi ska värva? Vi har världens just nu bästa lag! Vi har världens bästa ungdomsanläggning med massa talangfulla spelare som knackar på dörren till A-laget. Och en grym moral i laget, varför förstöra det??? Henry som för mig är en gammal favorit har ju börjat hitta rätt i Barca också nu så. Ändra inte mpå något säger jag!
Lukas.RP
2008-12-28 13:12
Ämne: Lukas.RP
bojan ska....
Grejen med Gai är ganska enkel enligt mig. Alla spelare måste spela sig in i ett lag. Killen är ung och har en framtid för sig. Precis som alla andra unga måste de visa upp sig när dem får chansen för att ta en plats.

Messi hade Giuly att ta platsen ifrån, vilket kanske var bra. Annars kanske Messi inte hade varit den spelaren han är i dag, vad vet jag?
Barcelona La Pulga,^^;Messi#10
2008-12-28 13:08
Lukas.RP
bojan ska vara vår nya nr 9 i framtiden. Det är han som ska ersätta etoo. så där håller jag med dig.

Men Gai Asulin då. Ska vi stoppa hans utveckling? Han kommer bli en riktig stjärna.

men skulle jag välja så skulle jag nog ta Aguero också
jacooob
2008-12-28 13:02
GO Go RAUL

varför skulle han aldrig han aldrig spela i barca för det ?
Grande Juve Per Sempre
2008-12-28 13:00
För er som inte vet så är Zhirkov ingen back utan snarare en mittfältare.
Lukas.RP
2008-12-28 12:44
Det var väldigt vad folk vill ha hit fler spelare. Vi har en rekordledning i ligan och ett helt jävla perfekt lag, vad mer kan man kräva om jag får fråga?

Äntligen har Pep styrt upp ett lag sprängfyllt av stjärnor - och då vill ni (inte alla) ha in fler.

Ribery, Capel? Vi har redan Henry, som har kommit igång på den position han länge sagt sig ogilla väldigt mycket. Nu trivs han nog mer. Och sen tror jag inte Bojan blir speciellt glad om vi köper in flera offensiva spelare. Risken finns att han vill lämna klubben om han märker att han skjuts bak i ledet än mer.

Sen kommer vi till Agüero. Den killen är en annan femma. Får man chansen ska man värva honom, då har vi liksom säkrat ett par små mini-legendarer i anfallsväg för tio år framåt.

Min dröm är att se:
Agüero--Bojan--Messi

Om 3-4 år.
Real Madrid GO Go RAUL
2008-12-28 12:42
Ribery kommer aldrig spela i Barcelona, Han är en kär vän till Zidane. Det blir Real eller kvar i bayern. Men håller med han skulle alla lag behöva.
Barcelona La Pulga,^^;Messi#10
2008-12-28 12:28
om man tänker efter lite så är ju ribery den perfekta vänsteryttern. Han är inte så ung som aguero utan han är ju ca 26-28 år och när han då skulle gai å co få chansen eller har jag fel för när jag sa att vi skulle köpa aguero sa ni ju att då får ju inte gai å dem chansen.
Barcelona Mojito
2008-12-28 12:20
k31-fc bayern

Varför speciellt inte Barcelona?
Är det din personliga åsikt och förhoppning eller har Ribery själv gått ut med detta? Källa..?

Ribery är en av mina absoluta favoriter och en av få jag kan tänka mig platsa i laget just nu.
Barcelona Kim
2008-12-28 12:11

Tack alla änglar!
Jag har nu fått roa mig med att sitta och radera inlägg för inlägg från nattens vendetta, allt utspelat på en extremt löjlig nivå. Detta är inget vi vill se i forumet. Hoppas ni kan respektera detta i fortsättningen.

Fortsätt nu att föra en lugn och sansad konversation med varandra - utan att bli upprörda och arga - så mår alla två hekto bättre.

Soliga decemberkramar till er alla! ;)
k31-fc bayern
2008-12-28 12:09
Du kan skaffa hur många nya nick du vill, du är fortfarande spärrad här. /Red
Annons: