/spanien/barcelona/forum/2071.aspx/spanien/barcelona/forum/2071.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR
2016-04-24 21:29
Enda gången jag kan tänka mig att sälja neymar/suarez är ifall veratti + marq kommer över annars aldrig.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2016-04-24 21:28
När Messi fick 30 miljoner följare på Instagram skickade världens bästa basket spelare Stephen Curry en hälsning och tröjan till Messi. Messi lovade att han skulle göra samma sak när Curry får 10 miljoner något som hände och Messi har hållit ord och skickat en hälsning och tröjan till Curry.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-24 21:22
[QUOTE=koeman92]Intressant. Och vem hade du tänkt dig ska ersätta Neymar? [/QUOTE] Anthony Martial om United missar CL. Iñaki Williams är också väldigt intressant för mig. Kommer bli stor i framtiden.
Barcelona enkos
2016-04-24 21:19
@Neymar N11:

Synd att vi inte kan möta dem i CL gruppspelet.
ps. I sista matchen har de Chelsea. skulle det bli viktig match är jag säker att Chelsea skulle lägga mer sig för de skulle inte acceptera att Tottenham vinner ligan.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-04-24 21:05
Junta Dimision

Fekir hade jag inte heller tackat nej till=).

jag syftade mer på hellre spelare som depay än Gameiro o nolito hehe
Barcelona Rambla~
2016-04-24 20:47
Jag håller med Junta här. På tal om skador, tydligen har Afellays korsband rykt igen. Detta enligt en tweet från Bojan om jag förstod det rätt. Stackars sate.
Barcelona Junta Dimision
2016-04-24 20:36
@Josep "Pep" Guardiola Sala:

Jag hade gjort det, killen har stora attitydproblem även om han har talang. Nabil Fekir är någon jag inte skulle tacka nej till däremot ifall han lyckas hitta den nivå han hade innan sin skada.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-04-24 20:26
@neymar JR:

hade du tackat nej till depay på bänken?
Barcelona DM1982
2016-04-24 20:20
Barça har röstat fram att arenan officiellt ska heta Camp Nou, då borde det inte vara så svårt för andra att skriva så. Vare sig de är engelskspråkig eller inte.
Barcelona koeman92
2016-04-24 20:06
@Liunil Masse:

Intressant. Och vem hade du tänkt dig ska ersätta Neymar?
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-04-24 19:44
Kröjff Googla så förstår du...engelskspråkiga säger Nou Camp. Med det sagt så är det helt korrekt att säga Nou Camp om det är engelsk text.
Barcelona Junta Dimision
2016-04-24 19:41
"Busquets has lost his patience with FC Barcelona". Detta gäller då Busquets kontraktssituation då han vill förnya så fort som möjligt, men ledningen verkar prioritera annat.
Barcelona SOMISEREM1899
2016-04-24 19:30
@Kröjff:
Rawhealthy, uppenbarligen.
Barcelona Kröjff
2016-04-24 19:01
@100% AntiMadridista:

På engelska heter det väl till att börja med New? Vad hette för övrigt "Friends Arenas" föregångare Råsunda, på engelska?
Barcelona Rambla~
2016-04-24 18:51
Sälja Neymar innebär att han förr eller senare hamnar i RM, det vet ni. Anti-klausul? Yeah right, som om denna ledning ens är kapabla att få igenom en sådan. Vår cracks när de lämnar är de som ställer villkoren. Se bara när Zlatan lämnade, det var Raiola och Galliani som styrde och bestämde den transfern.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-04-24 18:43
[QUOTE=Himne del Barcelona]Undra hur många minuter Depay skulle hinna spela innan Svenskafans - sidan kraschade pga reaktionerna från det här forumet. Vore ett kul experiment. Om man är frustrerad på Neymar skulle man verkligen få känna på äkta frustration. Sälja Neymar? På grund av ekonomin? Det är så idiotiskt korkat att man inte ens orkar bli arg. Fast i och för sig. Om ersättarna nu inte skulle prestera är det ju bara att sälja av skiten och ta in nytt. Är det FM som framkallar den här typen av tankegångar eller vad kommer det ifrån? [/QUOTE] Gräset är alltid grönare på andra sidan, eller? Tålamod finns inte längre. Man såg ju all skit Messi fick efter ett par dåliga matcher. Bästa är att ignorera trollen.
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-04-24 18:39
Liunil Masse På engelska heter det Nou Camp
Barcelona Neymar N11
2016-04-24 18:27
OT : Leicester är årets största överraskning utan tvekan. Hatten av för Ranieri och kompaniet för en grym säsong. Kommer bli intressant att följa dom under sillyseason.
Barcelona Himne del Barcelona
2016-04-24 18:14
[QUOTE=neymar JR]Läste att depay skulle vara ett alternativ haha! [/QUOTE] Undra hur många minuter Depay skulle hinna spela innan Svenskafans - sidan kraschade pga reaktionerna från det här forumet. Vore ett kul experiment. Om man är frustrerad på Neymar skulle man verkligen få känna på äkta frustration. Sälja Neymar? På grund av ekonomin? Det är så idiotiskt korkat att man inte ens orkar bli arg. Fast i och för sig. Om ersättarna nu inte skulle prestera är det ju bara att sälja av skiten och ta in nytt. Är det FM som framkallar den här typen av tankegångar eller vad kommer det ifrån?
Barcelona Santiago Cazorla
2016-04-24 18:04
Júnior. Exakt. Neymar kan bryta mönstret, göra mål, spela fram och även ta grymma löpningar utan boll som Messi utnyttjar så ofta. Jämför med en Hazard i toppform så är han duktig att bryta mönstret men är inte lika målfarlig som Neymar och heller inte lika bra utan boll. Reus är heller inte i närheten av Neymar på att bryta mönstret även om det är en skicklig spelare. Det hade varit idiotiskt att sälja Neymar.
Barcelona neymar JR
2016-04-24 18:03
Läste att depay skulle vara ett alternativ haha!
Barcelona Júnior.
2016-04-24 17:57
Finns det verkligen någon annan ytter i dagsläget där ute som har en lika hög högstanivå som Neymar (bortsett från Ronaldo)? För en potentiell ersättare måste väl ändå ha kravet på sig att kunna bryta mönstret och bidra med en viss skillnad till vårt anfallsspel. Vilket Neymar gör.

Jag förstår att ni som är för en försäljning utav Neymar knappast ifrågasätter hans potential eller kvalitet utan är kritiska mot hans kontinuitet. Om ni har en viss spelare i åtanke som ni gärna vill ersätta Neymar med så bör ni även ställa er frågan om denne är mer kontinuerlig i sitt spel än just brassen.

Själv tycker inte jag att det finns bättre alternativ där ute. Spelare som är mer kontinuerliga i sitt spel än Neymar besitter inte alls samma kvalitet och spelare som är i närheten utav brassens högstanivå saknar kontinuitet på samma sätt Neymar. Hur jag än vrider och vänder på det så ser jag absolut inget positivt med en försäljning utav Neymar.

Om vi blickar tillbaka några år, till ett Barcelona utan både Neymar och Suarez så hade vi ständiga problem med att ingen kunde avlasta Messi. Idag har vi inte samma problem då en- eller flera utav våra anfallare kan kliva fram och avgöra en match.

Jag tror dessutom att det blir väldigt svårt att hitta en spelare som nätar över 27 mål på en säsong, vilket Neymar gjort under denna "misslyckade säsongen".
Barcelona Liunil Masse
2016-04-24 17:44
[QUOTE=tikitaka]ni verkar utgå från ett ekonomiskt perspektiv? Varumärket Neymar, och de intäkter den bidrar till för klubben är gott mycket större än de 1.8 millar ni pratar om. Enligt mig bör man enbart sälja honom ifall han inte skulle prestera utefter förväntningarna. Neymar är och kommer förbli fotbollens stora stjärna i väldigt många år till. Det vore det mest idiotiska att sälja honom, i synnerhet ur ett ekonomiskt perspektiv lol. [/QUOTE] Fast är det verkligen så? Vi hade ju inte ens råd med Nolito i vintras o behövde sälja Pedro o Adama i somras för att ha råd med Arda...
Barcelona tikitaka
2016-04-24 17:37
ni verkar utgå från ett ekonomiskt perspektiv? Varumärket Neymar, och de intäkter den bidrar till för klubben är gott mycket större än de 1.8 millar ni pratar om. Enligt mig bör man enbart sälja honom ifall han inte skulle prestera utefter förväntningarna. Neymar är och kommer förbli fotbollens stora stjärna i väldigt många år till. Det vore det mest idiotiska att sälja honom, i synnerhet ur ett ekonomiskt perspektiv lol.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-04-24 17:35
@Davids3:

Man får dock erkänna att man njöt när detta hände. ;)
Barcelona Junta Dimision
2016-04-24 17:06
@Liunil Masse:

Du får inte skit av mig iallafall, även jag är öppen för den idén. Neymar är världsklass men ibland får jag vibben av att han kan prioritera annat före klubben. Det är inte så att jag är för att han ska säljas, men jag skulle inte ha något emot saken om han såldes förutsatt att han inte säljs till Marängerna.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-24 16:57
En tanke jag haft länge nu som stärkts efter Neymars bedrövliga månader. Neymar är för mig ingen oersättlig spelare i dagens Barca. Att casha in på honom i sommar då ivriga klubbar är beredda att betala hans utköpsklausul på 1,8 miljarder är inte fel för mig. Han har ingen Suarez, Messi, Iniesta, Piqué o Busquets betydelse för laget. Med pengarna vi skulle få för Neymar skulle vi kunna förstärka laget rejält på välbehövliga positioner. Kan vara nyttigt att göra det nu i sommar för o verkligen föryngra o förstärka laget, för kommande åren efter det kommer vi inte ha pengar till värvningar (nya Camp Nou). Kanske får skit nu men jag står för den åsikten.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-24 16:48
[QUOTE=Rambla~]Här är dagens mest komiska rykte från öarna. Leicester City goalkeeper Kasper Schmeichel, 29, is a £15m target for Barcelona this summer to replace Marc-Andre ter Stegen, who is leaving the Nou Camp. (Sun) Jaha, så det är redan klappat och klart att MAtS lämnar i sommar? Enligt The Sun då. [/QUOTE] "the Nou Camp" The Trafford Old? The Bridge Stamford? The Lane Heart White? Fkn retards.
Barcelona Rambla~
2016-04-24 16:28
Här är dagens mest komiska rykte från öarna. Leicester City goalkeeper Kasper Schmeichel, 29, is a £15m target for Barcelona this summer to replace Marc-Andre ter Stegen, who is leaving the Nou Camp. (Sun) Jaha, så det är redan klappat och klart att MAtS lämnar i sommar? Enligt The Sun då.
Vlom
2016-04-24 15:55
@enkos:
Det finns t.o.m. en bra kameravinkel där Cholo mycket tydligt gav en bollkalle instruktionen att slänga bollen in på planen för att stoppa Málagas kontringsläge. Edit: Tydligen så kom tweeten inte upp när jag klickade på länken. Nu när har jag löst problemet så ska länken vara i sin ordning :)
Annons: