/spanien/barcelona/forum/20655.aspx/spanien/barcelona/forum/20655.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Castefa
2009-02-01 20:29
@Mojito

Jag tror han vet var Iniesta spelar bäst. På mitten bredvid Xavi med en defensiv mittfältare bakom. Dock är Iniesta för bra på många platser och flyttas runt beroende på "lagets bästa".
Barcelona George Looney
2009-02-01 20:28
Ämne: pedro var inte uttag....Är det tomt på ert forum obbe? Känns som du är här 24/7.

Håller dock med dig om Pedro, allt före Guddy och Bojan.
Barcelona kallesiete
2009-02-01 20:27

obbe,
Detta är pedros första säsong i a-laget. Och du menar att han bör gå före bojan och gudjohnsen?

Han kommer nog få sin speltid.
Real Madrid obbe
2009-02-01 20:26
pedro var inte uttagen i truppen igen va? Fattar inte, tycker det är en kille med väldigt stor potential, och kan vara landslagsaktuell om man använder honom rätt.

Fortsätter det såhär, så gör han nog bäst för sin egen skull att hitta en ny adress för att kunna utvecklas som spelare. Tycker han borde få chanser före b.la. Gudjohnsen,Bojan.
Barcelona Tompa
2009-02-01 20:25
adil:
Håller fullständigt med angående Robben. En lysande dribbler men speluppfattningen är långt från världsklass. Och att Robben skulle vara bättre än Messi - det finns knappast någon fotbollsintresserad förutom en del extremt enögda Madridistas som påstår det.
Barcelona Messi-Lona
2009-02-01 20:25
Skönt med enu en borta vinnst och att MESSI (som inte äns är bäst i la liga eligt skit folket) fick göra det 5000 målet..

Tråkigt med alla våra backar som inte kan vara med i nästa match..

Så som jag fick det till behövs det 15-16poäng försprång inan vi möter real för att dom ska aplådera kingarna från katalonia..

Efter som det inte går att skriva på puertan så skriver jag här för detta kommer att nå till dom.

visst är vi beroende utav messi precis som ni var/är beroende utav Casillas och ruud dom senaste 3 åren.. Jag har sett att MessiLona har dyckt upp på erat forum och att ni tror att jag heter så för att barcelona inte är nåt utan messi.. fel. 1, jag var barca fan innan messi kom 2, jag försökte att skriva andra namn men dom var upptagna. 3, Ni har någon där som heter raul madrid ,, är det inte samma sak då..

Hat finns mäst på erat forum, försök inte att sprida hit den..

Dubbel och trippel moral använder ni er mäst utav..

Ni har sedan messi gjorde hand målet smutskastat honom ,, igår så försökte higuain att göra ett mål efter att han tagit med sig bollen med armen,, pepe precis vid eran straffområde tog även han bollen med handen men denna gång såg inte domaren detta.. om ni kastar skit på messi för att han tog bollen med handen och försöke få med sig poäng för att vinna ligan så gjode två av era spelare samma sak igår och inte ser man att ni nämner det..

och att ni vill se messi skadad ,, en fråga hatar ni verkligen fotboll ,, vad gör ni på en fotbolls forum.. hoppas ni skadar er ..

Messi är fotboll ,hatar man honom så ska man fan kolla på nåt annat sport..

Sorry cules jag hoppas att ni njuter av vinnsten lika mycket som mig

En fråga har någon annan i la liga gjort fler än 5000 mål
Barcelona Dizzy
2009-02-01 20:23
Vi är bäst det är bara att inse!

Visca Barcaaa
Barcelona Napao
2009-02-01 20:22
Messi 10 år kolla in hur bra han var redan då.
Barcelona Tompa
2009-02-01 20:21
Ytterligare en seger men i kväll satt den verkligen långt inne. Första halvlek var direkt dålig för Barca men klart bättre i andra.

Leo Messi - finns knappt några superlativer som kan ge honom rättvisa. Simply the best helt enkelt.

adil,
2009-02-01 20:21
Läskigt, längesen jag såg Barca skapa så lite som idag. Samtidigt är det mycket tufft att möta Racing borta, NOTERA att dem inte hade förlorat i ligan sedan i November förra året! Tror inte vi är på väg in i någon formsvacka, även om det såg ut som det idag. Barca kan inte briljera exakt varje gång, bara i stort sätt varje gång :P.

Angående Messi, vi hade självklart kunnat spela bättre utan honom idag. Det finns några matcher denna säsong som han inte spelat och vi vunnit stort endå. Messi är hästlängder bättre än Robben. Robben är en bra dribbler, inget mer. Tycker han är för ivrig och divig, dålig blick för spelet. Folk har lyft honom till skyarna bara för att han har dribblat lite senaste matcherna. Kolla på vad han gör förutom sina dribblingar, han tar alltid fel beslut och har dåliga passningar. Flera spelare i Real som blivit arga på Robben när han dribblar ist för o passa. Han är väldigt omogen som spelare för att vara 25 år. Man tror han är en 19 årig talang som gör debut för Real, i varje match han spelar. Sedan blir man chockad när man får en närbild av hans ansikte och ser hans hår.- "Vad är det för 35 åring som fått hormonsprutor i röven och springer som en galen höna" måste ju folk tänka som tittar på Real Madrid för första gången och inte sett Robben.
Barcelona Ciao-V
2009-02-01 20:20
Gratulerar för en härlig vinst. Barca är orubblig just nu.
Även om vi spelar med ett försvar utan ordinarie spelare ska vi vinna hemma nästa match ändå, anfall är bästa försvaret, som ni vet i det här läget!
Vart lite orolig ikväll med anledning av att Racing är en svår motståndare.
Men vet ni vad, Racing är svårare på bortaplan än hemmaplan enligt statistiken. Så nästa vecka kan de ju ta poäng mot marängerna kanske.

Grattis;.
Barcelona kallesiete
2009-02-01 20:19

Lass#6,

Visste jag inte. Trodde liga avstängningarna var för sig och cup avstängningarna för sig. Kan ha fel.
Barcelona Castefa
2009-02-01 20:19
Både Pique och Marques får spela mot Mallorca. De säger de på TVn här nere. Hade de fått rött direkt hade de INTE fått spela pga den automatiska avstängningen, detta då cup och liga både ligger under samma förbund. Det hade också varit fallet om det varit avstängning för 5 gula kort. MEN, de kommer få spela, Om det beror på en regel, där 2 gula inte ger avstängning eller om förbundet inte kommer besluta om hur många matchers avstängning de får, innan matchen mot Mallorca vet jag ej, men spela kommer de. Mot Gijon däremot kanske vi har Caceres och Abidal som mittbackar...uh-a.
Lass#6
2009-02-01 20:17
kallesiete

Men barca har väl cupmatch på onsdag? då går ju avstängningen bort..
Barcelona Bernie
2009-02-01 20:17
Vilken underbar säsong vi är på väg mot. Ny tränare, nya spelare, nya tider. Ett Barça som är på väg mot att bli historisk på många olika sätt. Man kan inte göra något annat än och sitta tillbaka och njuta, för så här bra kommer vi inte alltid att vara. Men varför är det så svårt för många 'culès' att njuta efter en seger? Jag frågar mig ofta det, lite löjligt egentligen.
Barcelona Dizzy
2009-02-01 20:16
Vi är världens bästa lag!

Visca Messi!

Ps Dani Alves tackling idag fi fan!
Barcelona Napao
2009-02-01 20:16
Ämne: Asså nu snackar vi l....
sant sant snacka om matchen inte om dom som bara förstör.
Barcelona Mojito
2009-02-01 20:15
Fråga?
Var det åter ett tecken i kväll på att pep är osäker på hur han ska positionera Iniesta?
Vilken position hade han egentligen i första halvlek. Visst var det väl så att Alves och Eto´o blev hämmade i sitt spel då det inte fanns en naturlig högerytter från start?
Barcelona kallesiete
2009-02-01 20:15
Bara patetiskt att säga att Barcelona inte är något utan Messi. Världens bästa klubb för tillfället, med eller utan Messi.

Kan dock hålla med om att Barca inte hade vunnit utan Messi IDAG.
Barcelona Walsing22
2009-02-01 20:14
Ska säga er en sak pojkar och flickor.

Allt som sägs på Puertan är ett skämt, Avundsjuka set_mode till 150 %

Allt dom säger:

Barca suger utan Messi, Messi är Barcelona osv..

Men jag säger bara:

"Real Madrid utan Robben är som Maränger utan socker".

;)
Barcelona BlueRed.
2009-02-01 20:13
Jr. Honken

Du skickade ett PM och frågade något.
Du fick det svar du ville ha under andra halvlek? ;)
Det var visst rätt att byta in honom.
Barcelona Castefa
2009-02-01 20:11
Sammanfattning av matchen:
* Messi är bäst i världen. Skulle Barcelona klara sig utan honom... tja, de skulle inte sätta poäng och målrekord. De skulle inte leda 12 poäng över Madrid. Men de skulle fortfarande ha bra chans att vinna ligan. Fast ikväll att de inte vunnit utan honom.
* Domarn var inte vår vän ikväll. 2 röda kort, en straff mot oss. 2 bortdömda straffar där en (på Iniesta) är klar han inte ens försökta ta bollen. Den på Alves nog inte var straff, han nuddade ju bollen fast alla som vill ha kort på Alves för tacklingen måste i så fall argumentera straff i det läget.
* Alves tackling var inte vacker. Det klart det inte var kort. Han kommer in är först. Han går inte in med dobbarna. De kommer "upp" först efter han slagit bort bollen.
Barcelona Jr. Honken
2009-02-01 20:11
Asså nu snackar vi lite om Barca istället! Även om obbe & Co är SK*T JOBBIGA så är ju detta trots allt ett Barca forum!

Alltid samma tjafs!
Real Madrid sergio_ramos#4
2009-02-01 20:10
Napao

Svara honom inte då kommer han bara att gå...
Barcelona Napao
2009-02-01 20:09
Ämne: Att ni orkar tjaffsa....
Neeeeeeeeej frågan är hur orkar han vara såååå tråkig
Barcelona kallesiete
2009-02-01 20:09

Leo, Leo Messi, da da da da da da da da da.

Abidal och Caseres mittbackar mot Gijon?
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-02-01 20:06
Autobahn Arjen

Du är så jävla omogen så att det inte är sant.

Kanske du är den nya obbe eller? Som kommer in hit varje dag 7 dagar i veckan och provecerar för att sedan be om ursäkt.
Real Madrid sergio_ramos#4
Att ni orkar tjaffsa med autobahn !
Real Madrid Autobahn Arjen
Att du inte kunde lugna ner dig. Då du inte bidrar med någonting konstruktivt utan bara förstör ser vi ingen anledning än att ta fram stora saxen. Spärrad! /Red

Barcelona Rambla
2009-02-01 20:05
Ämne: Rambla

Man vill f....
Ja, men det behöver man inte göra med omogna och ointelligenta kommentarer så som hormonsprutan Messi och bryta benet.

Slå huvudet i väggen istället om du är frustrerad.
Annons: