/spanien/barcelona/forum/20638.aspx/spanien/barcelona/forum/20638.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2009-01-27 20:53
Måste lägga ett inlägg om den här religion diskussionen,
det är väldigt intressant att ni som verkar vara muslimer kan sitta och neka stenåldern och säga att Darwin var en man som bara var förvirrad, men när någon annan skriver något ont om koranen så skulle det vara synd?
För vem är det en synd? Knappast för mig.

Så om någon tycker koranen är en skit bok så får väl dem tycka det utan att gud kommer straffa dem eller vad ni vill få det till?
Precis som ni sitter och förnekar stenåldern och Darwin.

Men om jag ska vara ärlig så är jag inte förvånad, för de flesta muslimer brukar fungera på detta viset. Frågan är bara varför.

Men nu till lite Barcelona istället, är det någon som tror Pep kommer köra någon rotation mot Espanyol på torsdag?
Om jag ska vara ärlig så har jag aldrig blivit positivt överraskad utav vår rotationselva med Hleb, Bojan, Caceres och de andra, och hoppas Pep kör på det säkra här och kör med de lite mer namnkunniga lirarna.
Vad tycker ni?
Barcelona Gud är störst!
2009-01-27 20:52
Rey Etoo

Vah? Fattade inte kan du förklara.
Barcelona Saman.
2009-01-27 20:52
Puyol har faktiskt en förvånansvärt bra teknik. Han har flera gånger dribblat in sig i straffområdet, alltid lika roligt varje gång :D
Real Madrid F7 Sergio Ramos~
2009-01-27 20:49
Mojito

Sen har väl Ramos, Maicon, Alves en bättre teknik än just Puyol och detta gör att dom kan även komma förbi sin motståndare.
Barcelona Okkapokka.
2009-01-27 20:46
Mojito

Defensivt är nog Puyol bättre än både Ramos och Bosingwa, men inte en chans att dom kan jämföras offensivt när Ramos och Maicon mycket väl kan vara världens bästa högerbackar.
Barcelona Islam_Bosna
2009-01-27 20:44
-Frasse-:

Öh, ja?

Barcelona Mojito
2009-01-27 20:42
Obbe

Puyol måste ju vara i samma klass som Ramos och Bosingwa?
Det är bara inläggen ala Maicon och Alves som fattas, annars är han grymt bra på att överlappa, har en minst sagt bra teknik, och han balanserar både offensiven och defensiven på ett bra sätt. Nu är detta inte hans naturliga position, så hur bra han är över en längre period är väl kanske svårare att sia om, då denna faktor så klart är viktig att ta med i jämförelsen.
Real Madrid obbe
2009-01-27 20:37
Gud är störst!

M det tycker jag, har länge hållt D.Alves som världens bästa högerback. Och ville att vi skulle värva han så vi kunde spela med Ramos och Pepe i mitten, hade varit ultimalt.

Tyvärr är vår ledning rätt seg, så det gick inte, och se hur mycket han bidragit nu.

Rankar han och Maicon som de bästa på den positionen, sen komemr spelare som S.Ramos,Bosingwa,Sagna os.v.
Barcelona Rey Etoo
2009-01-27 20:34
Gud är störst//
Tack spärra mig av alla
Barcelona Gud är störst!
2009-01-27 20:33
Jag har en idé, folk verkar vara sugna på att diskutera religion just nu(inklusive mig, men jag väljer att inte skriva allt jag känner då jag itne orkar med spärr), varför inte leta upp ett forum sen dem som vill vara med kan komma in dit och vi diskuterar omdet där. ;)
Barcelona Napao
2009-01-27 20:32
Barca eller fotboll hela religion snacket gör man saknar Robben är bättre en Messi snacket.
Barcelona Gud är störst!
2009-01-27 20:31
Förresten är det bara jag som tycker att Dani Alves får för lite cred av tidningar och generellt media runtom i världen. Det känns som allt fokuseras på Messi och det är jävligt irriterande att det ska bli det här Ronaldinho-syndromet igen, alla ska säga att vi är beroende av en spelare i det här fallet Messi. Är så less på det där.

Rey Etoo
Lyssna lägg ner det hela nu ingen idé att diskutera vidare, du kommer bli spärrad om du fortsätter. ;)
Barcelona Rey Etoo
2009-01-27 20:30
Folk känner sig bara tvugna att diskuter du får acceptera bara.
Barcelona Mojito
2009-01-27 20:29
Tydligen är religion ett hett samtalsämne efter Heywoods artikel.

jag kan bara konstatera att ni ska inga andra gudar hava jämte Pep, ty Barca är hans, och det vackra spelet, i evighet!

Om man ser till rasinsm och fotboll har ju faktiskt Laporta stängt av Boises Noix från hemmamatchrna - detta kan väl minst sagt sägas vara ett steg i rätt riktning.

Här på forumet kan jag dock rekommendera att välja bort pratet kring religion och ta det via PM då merparten, vilket är tydligt, inte är ett dugg intresserade. Fotboll ska ju snarare ena fler människor än göra sprickorna större.
Barcelona Okkapokka.
obbe

Varför tar du upp Real Madrid här igen?
Barcelona Pep.G
J.Gamper

Det finns andra forum för religion snack..
Barcelona J.Gamper
2009-01-27 20:28
Ska vi diskutera Barca eller religion här? Jag kan mycket om båda så det är bara o säga till vad vi ska diskutera, för många verkar vilja diskutera religion här
Barcelona Rey Etoo
2009-01-27 20:27
adil,//
i så fall skriv på rätt sätt för på de sättet du skrev var det mer som om du var besviken på Eto'os inefektivitet.
Real Madrid obbe
2009-01-27 20:27
Cape//

Jo förvisso, men ska man köra ett 4-4-2 system i fortsättning, så vill man ju ändå ha fyra renodlade ytttrar i truppen, så kanske till sommaren blir det Roben,Ribery,Drenthe,Valencia, vem vet.

Dock har vi ju verkligen överflödigt med spelare i mitten, så det uppstår ett dilemma.

jag menar DLR,MDiarra,L.Diarra,Gago,Guti,Sneijder,VDV,J.Garcia,parejo. Om två platser, e det blir lite sjukt.

Ska bli spännande att se hur man planerar det hela. j.Garcia kan man väl åtminstone räkna bort, håller verkligen inte real-klass.

Men visst mycket pengar, men allting är relativt, 150 miljoner kr. Kan man få han för det, så tycker jag det är ok, såna priser får man räkna med i dagens fotboll, speciellt i vinterfönstret.

Men vi vet om några dagar hur det blir.
Barcelona Pep.G
2009-01-27 20:26
Asså människor, snälla nu, LÄGG NER !

Från Real VS Barca snack, till "Darwins mamma så och gud så". Seriöst lägg ner.

Snacka om Barca ist..
Barcelona Okkapokka.
Rey Etoo

Likt Islam_barca inte heller ska påstå att stenåldern är 'påhittad'. Men båda parter har nu sagt sitt och vi kan äntligen gå vidare.
Barcelona Gud är störst!
Delarocha RIP Puerta

Ingen har tvingat dig acceptera den, men du behöver heller inte säga nåt sånt om koranen.
adil,
2009-01-27 20:25
Rey Etoo

Jag är inte missnöjd, försökte bara hitta något negativt i allt det positiva. Vi barcafans lever i himlen just nu.
Barcelona Rey Etoo
2009-01-27 20:25
Många islamska kvinnor stäng in för att de inte ska attrahera andra män ungefär samma syfte som slöjan, visst det är galningar som stänger in men de flesta muslimer (inte alla) gör det om de inte känner sig trygga med sina kvinnor men anledningen till att jag säger det är att de flesta muslimer använder islam för en förklaring till deras handlingar.

Dessutom det är en hel del muslimer som gjort på de viset och på de sättet de använder islam mot sina handlingar hjärn tvättar en hel del personer
Delarocha RIP Puerta
2009-01-27 20:24
Rey Etoo; har redan bett om ursäkt ett antal gånger och har förklarat att det jag skrev var riktat till hans tolkning av koranen. Det får bli sista gången jag klargör detta.

Frasse; jajamänsan. De allra flesta gör detta.
Barcelona -Frasse-
2009-01-27 20:24
Sitter folk på fullt allvar och förnekar Darwinismen och utveclkingsläran?
sebbaa
2009-01-27 20:23
Föresten är det åtminstone kul att det någon dag nu varit ett forum fritt från Real vs. Barca diskussioner. Nästan så många vågar titta in igen :)

Obbe;
Javisst tror jag på dig om du har några bevis! Eller finns det bevis för att någon Gud har skapat världen? Nej. Skicka gärna länkar på PM.
Barcelona Cape
2009-01-27 20:23
Rey Etoo

Ja, Eto´o har ofta fått kritik för att vara ineffektiv. Om han var lite mer koncentrerad i VARJE avsluts-situation så kan jag utan tvekan säga att han hade gjort 23-25 baljor hittils.

Men trots att han är "ineffektiv" så har han ändå gjort 1 mål per match i ligan hittils :P
Barcelona Rey Etoo
2009-01-27 20:21
Delarocha RIP Puerta //
Du kanske inte är troende men du får endå visa respekt för de som tror på islam,kvittar hur irriterad du blir.
Barcelona Pep.G
2009-01-27 20:21
Delarocha RIP Puerta

Då är det bara att säga hejdå. Vi har ingen plats för han i startelvan. Så enkelt är det.

Dessutom så tror jag inte att Hleb är dum. Han visste vad han gjorde. Han tänkte säkert såhär, "antingen så kommer jag till Barca och tar en startplats eller så agerar jag som inhoppare". Så han visste vad han gjorde.
Annons: