/spanien/barcelona/forum/20437.aspx/spanien/barcelona/forum/20437.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidinho_10
2009-02-19 19:28
Ämne: Tjena alla barca fan....
Hälsa Messi :)
Barcelona KeLLeFeNi
2009-02-19 19:02
Tjena alla barca fans :D sitter just nu o fikar po cafe zurich ,La Rambla, i Barcelona! Mäktig stad e det!!

Ska se matchen po lördag, ska bli kul som fan!! tror de blir vinst me 3-1. Jag var på NouCamp tidigare idag o tog en massa bilder! ska lägga ut de på facebook po tisdag for er som vill se :D
Barcelona Smogen
2009-02-19 18:51
Dreamteam09

Tyvärr är det ganska sällan som det blir enkla segrar mot stadsrivalen Espanyol. Dom har av förståeliga skäl en förmåga att överprestera när dom möter Barcelona. Sen lär det också vilas lite spelare inför Lyon på tisdag...
Barcelona Smogen
2009-02-19 18:49
Rambla

Som sagt, jag var emot ett köp av Hleb redan i somras, men nu är han här och jag är ändå övertygad om att det finns stora möjlighetet till att han ska bli en viktig tillgång för laget. MEN, då måste han börja hitta rätt löpvägar, börja sammarbeta bättre med Alves och börja skjuta lite mer.

tycker i övrigt att det här blogginlägget (länktips) om Hleb var lite intressant...handlar om att det känns som att Hleb, på plan, blir lite utfryst av de andra spelarna. Jag tror nog att det kan vara så att övriga spelare inte har fullt förtroende för Hleb och därför inte passar honom lika mycket. Samtidigt tror jag inte han rör sig utan boll på ett sätt som gör att övriga spelare hittar honom. Båda problemen hoppas jag är en tidsfråga innan dom löser sig, frågan är bara, hur länge kan Barca vänta på att Hleb blir bra? 1 säsong, två, tre? Jag säger en, men då måste han såklart få chansen lite fler matcher i år.
ponta p
2009-02-19 18:46
Giovinco är ju ett par år äldre men jag tror dem drar ganska jämt.. lite fördel Giovinco kanske.
Barcelona Lionel super Messi
2009-02-19 18:35
Grabbar vem tycker ni är bäst(på sin position)?
Bojan eller Giovinco?

Andra än Barca fan som ser detta kan också gärna svara men var helst seriösa.
Barcelona Dreamteam09
2009-02-19 18:24
Grabbar tror ni på en enkel seger i helgen?
Barcelona Rambla
2009-02-19 18:00
Ämne: Rambla

ok, ka....Ja, katastrof är ett starkt ord och det var vad jag reagerade på. Att han inte har bidragit med något är också inte helt sant.

Precis som Pep.G nedanför skrev, så har faktiskt Hleb uträttat en del. Fast i det stora hela håller jag med om att han tills nu inte visat i närheten av det åtminstone jag förväntat mig.

Dessutom, laget har spelat fantastiskt så här långt in på säsongen. Det var resultat som 5-0, 6-1, 4-0 i halvlek osv. i vissa matcher och några spelare presterade fantastisk fotboll. Att Hleb då blev skadad redan i andra ligamatchen och missade 5-6v gör ju sitt till att han inte varit delaktig i fotbollsunderhållningen.
Barcelona Smogen
2009-02-19 17:56
Rambla

ok, katastrof var överdrivet om Hleb, det jag menar är att han fått absolut noll uträttat på planen och att det är tack vare övriga spelare som Barcelona har 60 poäng.
Barcelona Rambla
2009-02-19 17:53
Ämne: De i Puerta hånar ar....Jag förstår inte grejen hos många madridfans. Varför ska det hela tiden hånas, smutskastas och enbart talas illa om andra klubbar (speciellt vår klubb då självklart)? Det är så omoget och fjantigt. Inte så konstigt kanske när de hela tiden matas med propaganda från madridpressen. Det går inte en dag utan att madridtidningar har en spelare från Madrid som känner att de behöver uttala sig om hur de är säkra på att de kommer att gå om Barça och vinna ligan. Riktigt komiskt är det.
Barcelona Saman.
2009-02-19 17:42
Hleb skulle nog prestera som bäst på vänsterkanten eller som en offensiv mittfältare. Förhoppningsvis får han chansen där nu när Iniesta är skadad samtidigt som det blir dags för 2 matcher i veckan.
Barcelona Mojito
2009-02-19 17:39
Att Hleb har svårt att anpassa sig köper jag fullt ut. Men det kan också vara så att de andra spelarna har svårt att anpassa sig till honom. Han är ändå en spelare som har relativt mycket boll (eller ska i alla fall ha det för att komma till sin rätt). Men är det ingen som löper i de ytor som ges finns ingen möjlighet för honom att göra något konstruktivt. Han köptes ju knappast för sin målfarlighet då han hellre passar än skjuter. Allt handlar om självförtroende och förtroende från medspelarna/tränaren. Med detta kommer också löpningar och överlappningar, och då kommer även vitryssen göra sitt. Tror på honom till nästa säsong, och har man lagt 150 millar för en kille kan man inte kasta bort honom bara så där.
AIK Viktor_AIK
2009-02-19 17:24
Tjena. Skriver ett PA-arbete om vad rivalitet mellan fotbollsklubbar bottnar i (religiösa/politiska aspekter). Skriver alltså om sådana möten där rivaliteten har en djupare förklaring än bara sportsliga aspekter. Har då bl.a. valt att skriva om Barca-Real så klart (förtryck från centralmakten och general Franco). Har någon här inne tips på internetsida/film eller liknande där man kan hitta bra fakta om hur rivaliteten uppstod?

Skicka då helst PM. Tack på förhand. :)
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2009-02-19 17:13
hoppas att killen lever upp sin Arsenal tid.
hahha han kan också de där två fotingarna som Iniesta gillar.

Det största problemet är att vi har så höga förväntningar på honom, vilket jag tycker är rätt.

Kolla länken så förstår ni varför?
Barcelona J.Gamper
2009-02-19 17:09
Föredrar Pedro.. skulle vilja se honom spela mer i A-laget.
2009-02-19 17:07
Hleb är grym, bara killen får förtroendet av Pep.
Det vet väl alla redan.
Dessutom passar han oss perfekt med sina små dribblingar. man tror att killen uppfostrat i La Masia.
Hleb kan visa sig i framöver när tajta scheman träder fram i de kommande månaderna.
2009-02-19 17:03
Ämne: PILMÀ (Blaugrana en ....
Ja ni får ha honom som ni vill.
Barcelona Cape
2009-02-19 16:50
Vacker (för något år sen)
Barcelona Pep.G
2009-02-19 16:48
Rambla

Tack så mycket. Jag kan inte fatta hur folk redan anser att Hleb är en flopp. Mot Valencia var han kung. Mot Sevilla hoppa han in i slutskedet av matchen men ändå lyckas han frispela Messi med en fantastisk genomskärare. Mot Real hoppar han vid tillägsminuterna för att senare öppna upp hela Real Madrid försvaret för Henry. Folk underskattar Hleb för mycket. Jag är hundra procent på att dem flesta här kommer att äta upp sina ord nu när CL är här. Då behövs verkligen en spelare av Hlebs kaliber.

Hleb-Xavi på mittfältet mot Espanyol ?
Barcelona Gud är störst!
2009-02-19 16:46
De i Puerta hånar artikeln "Hleb - en vitrysk gåta" bara för att deras RED inte vågar skriva en kritisk krönika om nån av deras spelare.
Barcelona Shi
2009-02-19 16:44
PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)

VdV, köptes inte in som någon startspelare, jag vet inte var du fått det ifrån. Han spelade i början endast för att Sneijder var skadad, när sedan Sneijder var tillbaka förpassades han direkt till bänken.
2009-02-19 16:41
Ämne: På tal om Helb och V....
Shi

Skillnaden mellan dessa herrar är att ni köpte Van der vart som en start man medan vi köpte Hleb som back-up till världstjärnor såsom Messi och Henry och Iniesta.

Så därför MÅSTE jag påstå att det är en större förlust för er än vad Hleb skulle för vår del.
Barcelona Shi
2009-02-19 16:29
På tal om Helb och VdV så hade vi en diskussion här inne i somras där vi snackade om vem av dessa två som skulle lyckas bäst, svaret är att ingen av dem har direkt rosat marknaden, blev negativt överraskad av VdV men Hleb visste jag är en väldigt begränsad spelare som inte har något brett register. Men när man har andra spelare i en super form så behöver man knappast lilla Hleb.
Barcelona Rambla
2009-02-19 16:29
Smogen:

Jag känner att jag måste ställa en fråga. På vilket sätt har Hleb varit en katastrof enligt dig? Är det för att han inte har levt upp till dina/allas förväntningar eller har han förstört för laget så att de har förlorat eller tappat poäng när de borde ha vunnit (1 förlust, 3 oavgjorda)?
Barcelona el Flaco
2009-02-19 16:24
En kort klipp över alla Eto'os utbrott (länktips). På gott och ont så tvekar han aldrig att säga vad han känner inombords.
Barcelona Smogen
2009-02-19 16:14
Jag var helt emot en värvning av Hleb sen första början, när gjorde senaste en spelare från Arsenal succe i Barcelona? Inte ens deras bästa spelare genom tiderna, Henry, klarade av det. Han har visserligen varit bra denna säsongen, men någon succe? Knappast. Hur ska då Hleb klara det?

När Hleb spelar på Messis position är den kanten helt död, det händer absolut ingenting. Dessutom, som står i krönikan, Alves blir också sämre med Hleb på plan. Tycker Hleb varit en katastrof än så länge, men, jag anser också att han måste få mer tid på sig. Om Pep bara kan hitta en tolk som kan översätta det Pep säger till honom kanske han kan få lite bättre självförtroende, lära sig att passa och springa rätt, samt lära sig hur man skjuter en boll, även om det så bara är tåfjuttar.

Ge vitryssen mer tid, få honom att röra sig mer centralt och om inte detta hjälper, sälj honom till sommaren. Barcelona har inte råd att chansa eller vänta på att en spelare som Hleb kanske kommer igång om något år. Då kan man lika väl släppa fram någon av sina egna spelare, som Jeffren, Pedro eller Gai m.m....

och ska man nu sälja Hleb i sommar är det inte rätt väg att köpa ännu en Arsenal spelare i Van Persie, då får det bli Silva eller Ribery som kommer hit. Två spelare som faktiskt kan avgöra en match och som kan ersätta en skadad Messi, Henry eller Iniesta.
Barcelona Braxingen
2009-02-19 16:02
Riktigt intressant krönika, Mattias!

Jag tror en stor skillnad mellan Arsenal och Barcelona är tempot. Då åsyftar jag förmågan att styra tempot. I Arsenal spelar de i ett väldigt högt tempo, men de saknar förmågan att styra tempot. Det är en stor skillnad mot Barcelona. I Barcelona implementeras också ett högt tempo i spelet, men inte under längre perioder. Det är heller inte spelidén. Tempot växlar och spelidén medför ofta att motståndarnas försvar rycks sönder genom tempoväxlingar.

Varken Henry eller Hleb verkar stimulerade av detta. De är vana med att det alltid ska gå snabbt, hela tiden. Henry har lärt sig (eller är på väg att lära sig). Hleb kommer att komma in i det, då han har bättre förutsättningar än Henry. Men då krävs det också att han får spela mer.
Spanien Rödvit tomtemor
2009-02-19 15:54
Intressant krönika angående Hleb. Då jag är ett stort fan av honom och har följt honom i flera år så tror jag helt enkelt att det är tiden han behöver.

Först trejde säsongen blev Hleb bra, riktigt bra och när han inte spelade för oss (Arsena) så saknade vi massor kreativitet. Killen behöver helt enkelt tid på sig för att komma in i det hela.

Väl mött!
Barcelona Smacked
2009-02-19 15:29
Ämne: Spinbad:

Pep vill....
Rambla: Du skrev precis det jag tänkte skriva om Hleb,hahaha.:)
Barcelona Rambla
2009-02-19 15:11
Ämne: Det kanske inte är r....
Lämnar Samu, så tror jag att man kommer att gå för både Silva och Villa. Juventus är intresserade av Silva fast han själv är inte intresserad om man ska tro rapporter från spansk media. Villa vill inte lämna Spanien. Går Madrid för C.Ronaldo och Benzema i sommar så återstår det då bara Barca för Villa. Om Barca lyckas med att värva bägge är en annan fråga, troligtvis blir det mycket svårt.
Annons: