/spanien/barcelona/forum/20305.aspx/spanien/barcelona/forum/20305.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Joanilson
2009-03-01 22:53
det började med att våra spelarna var slitna mot betis och tappade poäng och det sänkte självförtroendet. nästa helg var det derby mot ett heltaggat espanyol i poängnöd och våra spelare kom från ett poängtapp och med slitna spelare, man förlorar matchen och Valdes gör en jättetavla (som jag tror haft en inverkan på de 2 senaste matchernas darriga försvar). sedan var det match mot lyon och försvaret darrade som aldrig tidigare under säsongen och samma spelare är fortfarande slitna och självförtoendet är inte på topp efter 2 raka poängtapp. idag var det match mot ett revanchsuget atletico och hönsgården där bak fortsatte som de föregående matcherna, de slitna spelarna spelas ännu mer och den gamla vinnarmentaliteten är som bortblåst. jag undrar varför Pep inte roterat lika mycket på slutet som han gjorde i början på säsongen, hur många matcher har inte Dani Alves, Xavi, Etoó, Messi med flera spelat på raken den senaste tiden. vi har ju spelare som Hleb, Bojan, Keita, Gudjohnsen, Caceres och några till som kunde spelat ett par matcher till och då hade en del av de slitna spelarna fått mer vila. som jag ser det vill jag att man köper in Fabregas till sommaren så att det finns nån som kan avlasta Xavi, sedan måste vi ha en högerback som kan avlasta Alves för han kan inte spela alla matcher heller, plus att vi behöver nån mer så att vi breddar truppen.

jag var tvungen att skriva av mig lite i all nedstämdhet. och ni får ha överseende med att texten blev väldigt ihoptryckt
Barcelona Pep.G
2009-03-01 22:53
tarrak

Förra veckan när vi klagade så sa alla "ja men vi är fortfarande 7 poäng före än Real". Nu säger dem att vi är 4 poäng före. Haha ja hoppas verkligen inte att folk kommer att säga att vi fortfarande leder med 1 poäng om vi förlorar och Real vinner nästa vecka.

FooTBaLL
2009-03-01 22:52
Gud finns inte!

Hur in i helv'ete vet du att inte GUD finns ?? säg mig ? som Pep.G sa nyss "det finns troende människor här och ditt namn skulle inte vara särkillt trevligt" Så det är helt sant. Det du gör är oacceptabelt.
Barcelona Criff
2009-03-01 22:52
Pep.G, Men han är på ett allmänt forum? Folk får heta precis vad dem vill bara dem inte är i negativ bemärkelse.
Stolt_Israel är knappast ett negativt namn. Sen vad som händer i Mellanöstern är något som inte bör diskuteras här, och därav ska heller inte Islam_Bosna ens påpeka något om någons namn.

Tillbaks till fotboll & Barca,
Vilken jävla match det var idag!! Helt sanslöst, men man kan undra vad som hänt med vårat försvar?
Jag tänkte också på det många gånger som någon nämnde här innan, Att Aguero & Forlan sökte sig hela tiden till ytan mellan våra backar och Toure och fick alltid ta ner bollen och vända sig om och komma löpandes rättvända.
Riktigt dåligt.

Också rätt intressant, under de 2 senaste säsongerna då det gick dåligt för laget kan jag aldrig minnas att man var tvungen att stänga forumet efter en förlust.
Och då hade vi helt överdrivet galna och dåliga förluster.
Medgångssupportar är ordet!
Och alla dessa inlägg om att Eto ska säljas för han missar 2 lägen och bla bla... SUCK!
Barcelona kallesiete
2009-03-01 22:51

XaviTheking,

Klart. Man kan tänka så också.

Man väljer att försöka tänka positivt eller negativt.
Barcelona tarrak
2009-03-01 22:50
Kom igen nu, här har vi lyckats hålla en väl fungerande fotbollsdiskussion i 20 minuter och nu ska ni tjafsa om forumnick? Uppenbara regelbrott bestraffar vi i redaktionen, annat tjafs får ni sköta via PM.
Stolt Israel
2009-03-01 22:47
Islam_bosna; vad menar du? Vilket håll?
Barcelona Pep.G
2009-03-01 22:47
Criff

Jag är beredd att hålla med Islam_Bosna i det här fallet. Du kanske inte är troende och därför skulle det itne göra dig något, men i Islam_Bosnas fall så är det annat.
Barcelona XaviiiiTheking
2009-03-01 22:46
kallesiete

du kan inte lunga ner Dig henry var riktigt bra , dom andra spelarna då vi kan inte tro att allt e lungt nu ?, fårtänka lite om vi e i kris inte vinst på 4 matcher tror du att vi e klara i CL då får du tänka oM för det räcker med att junhino drar en frispark så e Det MÅL ! lederligan med 4 p e inte stort och vi går just nu neråt madrid går uppåt så finns inget att kalla lungt i dagens Barcelona , det som e bra nyheter e att vi kan komma till final i Copa del ray men vad betyder de ?
Barcelona Islam_Bosna
2009-03-01 22:45
Criff:

Jag bara påpekade åt vilket håll forumet går i när man har sådana namn.
Barcelona Pep.G
2009-03-01 22:45
Gud finns inte!

Stolt Israel är la lugnt. Det är som om jag skulle heta "stolt irakie", men "Gud finns inte!" är bara FÖR onödigt. För jag antar att du vet att det finns troende människor här och ditt namn skulle inte vara särkillt trevligt. Så snälla byt namn, för det kan bli krig.
Barcelona Criff
2009-03-01 22:43
Ärligt talat, Islam_Bosna, du börjar gå mig på nerverna med dina religions ståndpunkter.
Precis som ingen retar upp sig över att du har Islam i ditt namn, ska du inte reta upp dig över att någon är stolt Israel.

Har du problem med det ska du nog lägga ner forum verksamheten.
Gud finns inte!
2009-03-01 22:42
Islam_Bosna:
Tänker inte kommentera dina galenskaper.

kallesiete:
Kan bara hålla med dig, jag har samma syn på matchen som du. Jag tycker det känns som om Valdes börjat få problem med skott utifrån, frilägen är han fortfarande grym på men just distansskott har han börjat bli osäker på.
Stolt Israel
2009-03-01 22:41
Islam_bosna; varför då? Bara för att du och jag har olika religioner ska väl inte det behöva skapa problem här?
Barcelona kallesiete
2009-03-01 22:40

Har väl lugnat ner sig lite.
Henry gör det riktigt bra idag. Klassmål och ett par andra otroligt fina passningar/finter. Han såg kvickare ut än vanligt.

Tycker fortfarande att Valdes släpper billiga men man kan väl inte klandra honom för förlusten direkt.

Jag förstår mig inte på Eto'o riktigt. Ena matchen gör han mål på allt och ibland verkar han behöva en hel fotbollsplan för att behandla en boll. Men man ska inte klaga på honom, han leder trots allt skytteligan.

Nu får man försöka tänka positivt:
- Vi går antagligen vidare till kvartsfinal i CL.
- Vi går antagligen till final i cupen.
- Vi leder fortfarande ligan med 4 poäng och går in i en lite lättare period.

Visca Barca, Visca Catalunya!
Barcelona Islam_Bosna
2009-03-01 22:40
Stolt Israel:

Nej det får man inte
Stolt Israel
2009-03-01 22:39
Får man inte heta så?
Barcelona SaM__-
2009-03-01 22:38
.. och som du nämner. Lek med tanken att vi inte har följt Barca då vi suttit på en öde Ö sedan augusti. Nu när vi kommit hem och kikar hur det har gått för Barca under året så ser vi: Liga ledning 4p, CL åttondel med kanon utgångsläge och semifinal i CdR med bra utgångsläge. Låter inte direkt som en kris.
Barcelona Islam_Bosna
2009-03-01 22:38
Vad har hänt med forumet? En person kallar sig "Gud finns inte" och en annan "Stolt israel"

Barcelona SaM__-
2009-03-01 22:36
Daebes//Zizou:

Självklart är vi inte i någon kris. Visst kan det se så ut när man läser här inne men man är alltid rosenrasande just för stunden. Och när folk låter känslorna komma ut över ett internetforum så blir det bara pannkaka av hela forumet.

Däremot är vi i en formsvacka. Men ur ett helhets perspektiv skulle jag vilja påstå att vi egentligen inte är i en sån dålig svacka som det låter som. Visst 4 matcher utan vinst, men att säga att matchen mot Lyon inte var någon vinst är väl att tänka lite väl innanför ramarna? 1-1 borta ser jag som en vinst i CL.
Barcelona XaviiiiTheking
2009-03-01 22:34
´vi har tappat grabbarna e för slitna man ser det på oss finns ingen röreles barra Alves och Guddy som löpte annars inget verkligen passning spelet stämmer inte inget e som i våras och höstat vad kan det bero på trötthet ? tror på det grabbarna orkar inte mer dom behöver lite paus vi måste skärpa oss om vi ska ta hem ligan för detta håller inte klass säger ja ! om inte någon håller med mig får dom tycka vad dom vill !
FooTBaLL
2009-03-01 22:32
Nu får man glömma den här matchen. Och blicka framåt. Det blir tydligen svårt och glömma bort kvällens match. Men man är tvungen för det är inte första och sista match för Barca denna säsong. Man skulle vara bered på att formsvackan skulle komma förr eller senasre. Men nu är formsvacka här grabbar det är bara acceptera och hoppas Barca börjar och vinna sina matcher som man är van vid och se så snart så möjligt. Det är bara en tids fråga tills formsvackan är över. Och hoppas det är snart!

Heja Barca!
Barcelona tarrak
Daebes//Zizou

Bara att hålla med om vartenda ord du skriver. Det känns verkligen som att det här forumet har tappat alla proportioner och nu ska Pep och samtliga spelare höra vilka usla de idioter de är, trots att de stått för Barcas bästa säsong någonsin(är inte 100, men tror att det fortfarande är fallet). Visst kan jag förstå att man är allvarligt oroad över din vikande formkurvan, men det här är löjligt.
Stolt Israel
Mes Que Un Club R10:
Vi får hoppas :)
Barcelona Mes Que Un Club R10
2009-03-01 22:31
Barcelona är Nr 1 och kommer att vara när ligan e slut :) Na jena MBRETA
Barcelona westinhoblaugrana
2009-03-01 22:28

Henry visade verkligen klass idag! Han var en av få som VERKLIGEN gav allt. Bojan borde få chansen när Eto'o inte klarar av det dessutom.

Nästa ligamatch är mot Bilbao på hemmaplan. Där kommer vi vinna och vi kommer vinna med stil. Självförtroendet höjs igen och denna formsvacka tar slut.

VISCA HENRY
Barcelona tarrak
2009-03-01 22:27
Ämne: Att stänga forumet t....
Fel! Det tyder på att något är väldigt fel hos de supportrar som hoppat på bandvagnen i förhoppning om att hittat ett lag som inte kan förlora. vad som sker på Les Rambles, har som tur är, inget att göra med det som sker i truppen.
Real Madrid Daebes//Zizou
2009-03-01 22:27
Fattar inte varför ni är så uppspelta för. Ni är förmodligen vidare i Cl, ni ligger etta i ligan med 4 poäng och ni är vidare i Cupen. KRIS!? Javisst. Om ni har kris nu vad hade vi då det var 12 poäng skillnad, Cl var långt borta och vi var ute ur Cupen, samtidigt som vi sparkat tränare och president avgått, 3 spelare borta hela säsongen och vi förlorar El Clasicò? Vad kallas detta om ni har kris nu? Bara en fråga.
Gud finns inte!
2009-03-01 22:26
Oerhört tröttsamt idag, tycker inte riktigt backlinjen får tillräckligt med hjälp från mittfältet. Ärligt talat börjar jag ledsna på Yaya Toures sätt att skydda backlinjen, den ytan som han ska bevaka var det alldeles för lätt för Aletico att komma rätt vända i.
Barcelona Islam_Bosna
2009-03-01 22:26
Vi får se fram emot Champions League, då vi förmodligen tar oss till kvartsfinal och Real Madrid åker ut, då kan man hoppas på att Real tappar poäng.
Annons: