/spanien/barcelona/forum/20300.aspx/spanien/barcelona/forum/20300.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona The Reporter
2009-03-02 17:12
Enligt denna tablån so kommer matchen mot Bilbao inte att visas på Tv4Sport.
Real Madrid Sherminator
2009-03-02 16:55
Men jag kände på mig att det var nu om formsvackan skulle komma. Det var ingenting jag direkt hoppades på. Plus så blir Iniesta skadad när han hittat sin form, tyckte han var grym i betis matchen. Tycker alla dom bästa börjat tappa formen; Messi, xavi med flera.

Hoppas bara det inte är nåt allvarligt.
Barcelona petersays
2009-03-02 16:47
Det som oroar mig mest är när det inte funkar för Xavi. Jag vet inte om det beror på dippande form, på att övriga lagdelar är för osynliga eller för att han är för hårt bevakad. Eller en blandning av alla tre.

Men Xavis formkurva pekar allt annat än uppåt.

Kommer ni ihåg följande Rijkaard-citat: "Deco is the barometer of our season, when he is in form the quality of the game rises, when he is not so good the team as a whole performs less well".

Kanske är det så det förhåller sig med Xavi också? Han har verkligen inte glänst efter juluppehållet och Barcelona är, enligt mig, så vansinnigt beroende av en kreatör - en playmaker som Xavi eller Deco. Jag säger inte att vi ska ersätta Xavi, absolut inte. Men vem ska kunna kliva in och ta över om Xavi skadas eller om han hamnar helt ur form? Behöver vi någon som kan backa upp honom till nästa säsong?

Thiago är väl kanske för ung? Och jag har inte sett nog av hans spel för att säga att han är en ny Xavi. Får för mig att han är mer en ny Iniesta eller? Och Iniesta är inte playmaker, hans kvaliteter har vi snarare fått se på vänsterkanten den här säsongen. Löpa upp stora ytor och med extrem bollskicklighet.
Finns det någon chans att Fabregas kommer tillbaka? Inte om man frågar mig.

Kan någon annan mittfältare i laget ta en Xavi-roll? Guddy, Yaya, Busquets, Iniesta, Hleb? Absolut inte.

Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2009-03-02 16:38
Bra krönika sam sagt.

Men kolla även länken, där kommer ni att få tillbaka energen tillbaka lovar er.
Barcelona issem.
2009-03-02 16:37
Finns det inte något att skriva om eller? När vi var i form så fanns det inlägg varje minut.
Barcelona NoGo™
2009-03-02 16:30
Ämne: Sen vill jag varna f....
Ja jag med, tål fan inte kviborg alltså!, Har inte kollat en ända gång när han varit med.
Barcelona Woods
2009-03-02 16:26
Sen vill jag varna för dagens eurotalk, "är Carles Puyol överskattad?". Längtar efter David Fjäll i programledarstolen..
Barcelona Woods
2009-03-02 16:21
Angående "En slumrande jätte" så vill jag säga att det var en utmärkt energikick som många av oss behöver. Vi vet alla vad det här laget är kapabelt till i normalt slag, jätten vaknar snart.
Barcelona haeger
2009-03-02 16:20
När jag ser spelschemat så blir jag ganska lugn faktiskt, vi har många relativt "enkla" matcher framför oss. Där gäller det bara 3p.
Barcelona issem.
2009-03-02 16:18
Kunde knappt sluta tänka på det som hände igår. Man märker att Iniesta verkligen saknas, även Milito.... Man får hoppas att det inte forsätter såhär. 4 p före, många säger att de mkt men för några veckor sedan var det 12 poäng skillnad. Vad har hänt med Messi? Varför är han int som förut bara? Förlusten igår var för otäck, Värre än att förlora en CL-Final.

P.S: Är det någon som sov gott igårkväll?
Barcelona NoGo™
2009-03-02 16:14
sebbaa//

haha ja madrid fansen tror ju att de redan vunnit ligan nu så =/, men låt dom tycka vad dom vill vi leder ändå med 4 poäng och spelschemat ser en aning lättare ut de kommande matcherna så.

Hittade en liten intressant sak på hemsidan, säsongen 05/06 så var vi i ett liknande läge, radade upp vinster men sen tog det stopp. Två raka förluster men det vände och vi vann både ligan och CL :)
sebbaa
2009-03-02 16:09
Kolla kommentarerna på "En slumrande jätte", pinsamt vad andra lags fans kan skämma ut sig. Kanske det är dags att införa att man ser sitt riktiga nick och skjorta som i forumen för att ens lite höja nivån?
Barcelona NoGo™
2009-03-02 16:06
Ämne: Checka in Mascara....Heheh ja det är riktigt snyggt!, ingen dålig träff han får in.

Kollade spelschemat nyss och det är tätt med matcher nu och tycker nog att Pep borde vila några spelare i CdR nu i veckan. Ser ut som spelarna är slitna och behöver vila och jag tycker att Mallorca matchen är ett bra tillfälle att rotera lite i startelvan.
Canaletes
2009-03-02 15:48
Checka in Mascara's mål för Catania!

Sjukt snyggt!
Barcelona BAAARCA!
2009-03-02 15:23
Komigen killar vi försöker glömma denna förlusten, jag själv var igår otroligt arg men vad ska man göra. Nästa match mot Bilbao tar vi en vinst och vårt självförtroend uppe igen. Och killar det är nu vi ska visa att vi är bäst från formsvacka Paang komma upp igen till den formen det är nu barca ska visa.
Barcelona Gud är störst!
2009-03-02 15:10
Har lugnat ner mig rejält efter igår (om ni kollar mina inlägg då, låg nivå) var lite(mkt) arg igår så det var anledningen till mina uttalanden. Men jag hoppas att vi kan visa formen mot Mallorca och Bilbao igen annars kan det går riktigt illa den här säsongen. Pep måste visa karaktären nu och Puyol måste ta tag i det och visa sin otroliga ledaregenskap, det är nu dem rutinerade spelarna behövs dem har det i sig men dem måste bara få ut det och hjälpa dem yngre.

Visca blaugrana!
Barcelona jasko’o
2009-03-02 14:57
Ämne: Något som känns lite....
Hmm! Jag tänkte samma sak.
:)
Barcelona SaM__-
2009-03-02 14:52
Något som känns lite läskigt är att Man U håller på ta hem PL och vi vet vad det innebär i Spanien då. Lite skrämmande är den där statstiken men tror den bryts i år :)
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-03-02 14:36
Något jag måste kritisera är Eto'os första tillslag. Bollen åker alldeles för långt fram. och när han får 1 mot 1 chans så brukar han oftas stanna upp för att dribbla försvararen, istället för att göra mål. Det kostade oss 2 gånger igår av Etoo då Aguero Gjorde båda som Etoo slarvade bort. En sak till är att våra anfallare ibland är för själviska. det brukar stå 2-3 spelare bredvid som väntar på bollen för att göra mål, Men ändå så skjuter dom själv. hoppas på en förbättring på detta.
Barcelona Game_1
2009-03-02 14:31
Vet inte vad jag ska säga. Det borde blivit 5-2 till Barca men det slutade med 4-3 till Atletico tack vare usla försvarstabbar och missade FRILÄGEN! Förstå det, vi hade typ 4-5 frilägen men kunde inte göra mål.
Låt anfallarna träna lite på siktet, FATTAR NI!
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-03-02 14:27
Och mot bilbao så tror jag spelarna höjer sig rejält och det blir kross.
Barcelona Barca_4_lajjf
När vi ledde med 12p mer än Real Madrid så sa dom: Ligan är inte avgjord, det är långt kvar. Nu när vi leder med 4p mer så säger dom att dom redan vunnit. Konstigt :S
Il grande Damiano Tommasi!
Vill du sprida reklam finns det andra forum för detta. Spärrad. /Red
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-03-02 14:25
Enligt uppgifter så hade Benzema svårt att gå igår efter sin skada. Han undersöks under dagen och kommer inte att spela i cupen på onsdag. Det finns en chans att spela mot Barca men det ser inte ljust ut.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-03-02 14:22
Laporta säger att Barca inte har kontaktat någon angående Ribery. Varken hans klubb eller agenter.
FooTBaLL
2009-03-02 14:19
Det är ju så att Barcelona och Real madrid är ALDRIG bra på samma säsong utan dem turas om känns det som. Efter R.Santanders 1-1 match på Camp Nou i början av säsongen va Barcelona riktig bra och bara vann och vann vecka efter vecka. Det var då Real madrid förlora eller kryssade vecka efter vecka. Men nu är har det blivit tvärtom Real har 10 raka hittils och barca har inte vunnit en ända match på snart en månad. Det blir så liksom mitt i säsongen också som tex nu.

Men en sak. Real har ju åkt ur i åttondelen i CL 4 år i rad den 5:e kanske på väg. Det är det som är skillnaden. Real har bara ligan kvar då. Men Barca tar sig vidare till åtminstone kvartfinal-Semifinal i CL och CdL. Hoppas det blir tvärtom som förr igen snart. DET KOMMER GÖRA DET SNART!! :D

Forca Barca!!!
Malibou
2009-03-02 14:17
alla som skriver om nyförvärv som t.ex aguero, ribery, benzema, de rossi osv osv... barcelona behöver inte mer såna lirare om inte nån sticker förstås. Jag tycker barcelona ska investera lite pengar på en ny målvakt. och jag skriver inte detta bara för att valdes spelat sämre senaste matcherna utan för att han har spelat dåligt i 4 säsonger... hur många poäng har valdes kostat barca genom åren ?

Hem med Reina!
Barcelona Qanii
2009-03-02 14:10
Jag förstår mig inte på folk! Barcelona förlorade mot sig själva igår är laget på topp finns inget lag som kan så barca, så personligen tycker jag att vi förlora mot oss själva all heder till atleic de spelade bra men vi var kass igår.

Det roligaste är ändå att folk här inne klagar på Etoo och säger att han inte duger för att han spelade sin abslout sämsta match för säsongen!När han stänker in mål så klagar ingen! När han gör mål mot madrid klagar ingen eller hur?Om det inte var för honom så skulle vi garanterat ligga efter real madrid nu. Snacka inte om köpa spelare hitt och ditt för man kan inte köpa sig ur problem kanske förstunden men inte i längden. Real är i form just nu grattis, och vi är urform så de gäller att hitta tillbaks till den rätta formen. För ingen här torde väll att vi skulle hålla samma form hela säsongen ut?inget lag klarar av det. Det hur snabbt man tar sig ur svackan som är de viktiga här. De va med dessa spelare som vi radade upp vinster med och krossa nästan alla lag och över en natt så är dom kassa och ska säljas för att de håller inte!
Barcelona Blaugrana93
2009-03-02 14:00
Någon som vet om man kan ändra nick utan att ens stats och poäng i tippningen försvinner?
Barcelona Barcadinho.
2009-03-02 13:59
Det är en sak som blir bara tydligare för mig under säsongen och det handlar om viktiga värvningar till nästa säsong. Det är massa stora namn hela tiden, de flesta är anfallare.

Men vi behöver en till kreativ spelare i mittfältet. Jag har skrivit om det i början på säsongen.
Xavi kan inte bära den kreativa under en hel säsong. Iniesta är bra som mittfältare men dålig på defensiv. Vi behöver alltså någon som är så nära Deco som möjligt. Någon som kan också ge lite defensiv motstånd och som har erfarenhet och kan dra framåt.

För att vara realistisk så tycker jag att Xabi Alonso kan vara en bra variant. Det är nog inte omöjligt att få honom och han uttryckte sig om att han vill tillbaka till Spanien.
Eller någon annan.

Yaya är bra, men lite för långsam och Busquets kommer att nå toppen om 2 eller tre år. Han saknar erfarenhet.

(Yaya får ta på sig han med Florans mål. Han lätt honom bara skjuta istället för att gå på. Han var ju en meter ifrån. För långsam).

Guddy ut och Alonsos typ in.

Och så klart en till vänsterback som är naturlig vänsterfotad.
Vi har bara två såna, den ena är skadad nu och den andra är vithårig.

Dags för truppen att skärpa till sig.
Vi ska inte bara ge bort ligan och göra miljoner människor besvikna.

Annons: