/spanien/barcelona/forum/202.aspx/spanien/barcelona/forum/202.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Passa_Bollen
2018-08-28 21:14
Att Messi blev man of the match mest av alla spelare i värden förra säsongen och agerade halvt som mittfältare och gjorde mest mål, mest assist i värdens 5 bästa ligor och inte ens är med i top 3 medans Ronaldo är det efter att han sovit idé halva säsongen som han också säsongen innan är det säger allt, just nu som dom röstar om Balon for handlar enbart titlar när dem jämförs men trenden var annorlunda när Ronaldo inte vann några titlar, gjorde mindre mål och assist en Messi medans Messi vann också ligan så fick Ronaldo sin Balon door där han gjorde mål mot Sverige kvalgrupp och dem förlängde omröstningen för första gången och Ronaldo vann med 2 procent,året efter gjordes det en Hollywood film om Ronaldo, hur snäll han egentligen är 2 veckor innan röstningen stänger
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Infinit8Don
2018-08-28 20:58
Xavi #6 Kallas PR. Inget slår ronaldos pr team. Börjar tillomed bli löjligt uppenbart.
Barcelona Passa_Bollen
2018-08-28 20:55
soko i vanlig ordning bombar du inlägg efter inlägg att hitta fel om Messi och Barca i början av säsongerna som du alltid har gjort, isfall dem senaste 3 säsongerna. Systematiska negativa inlägg om Messi, denna gång efter att vi spelade på en åker förra matchen! Där man ser att han efter dem 2 senaste liga matcherna har lagt så mycket energi på att få in och samspela mer med dembele och detta ör tacken i vanlig ordning av soko. Du var borta ett tag ett bra tag :) förstår inte varför du inte la upp nåt inlägg förra veckan, alltså första ligamatchen för säsongen där Barcelona spelade på en godkänd gräsmatta och Messi gjorde kaos?
Barcelona Xavi #6
2018-08-28 20:36
Hur kommer det sig att Ronaldo vinner Uefas snyggaste mål trots alla vet att Bales var mycket snyggare/svårare och dessutom i en CL final? Samma Uefa som delar ut oförtjänta guldbollar till Ronaldo trots alla vet att Messi är klart bättre? Vi alla vet att Uefa är korrupta och det är kanske dit Ronaldos gömda skattepengar gick till.
Barcelona Infinit8Don
2018-08-28 20:26
Ruskigt bra deal angående Paco. Gynnar i stort sätt bara oss. Beröm till ledningen för detta faktiskt, för en gångs skull.
Barcelona Trio el Mágico
2018-08-28 20:13
[QUOTE=Bollinnehavet]Väldigt konstigt att Dortmund har en option på 23m € och att Barca kan blockera köpet. Då är det väl ingen option? [/QUOTE] Antar att det fixerade beloppet skall ses som köp optionen. Alltså att de har fått ett fast pris redan nu om vi så skulle sälja till dem i framtiden.
Barcelona messiooooxavii
2018-08-28 20:05
[QUOTE=Soko]Jag ifrågasätter inte Messis kunskaper. Killen är geni, bäst i världen och i historien.  Däremot hans spelsätt som jag tycker är fel. Messi själv gör unika saker varje match och som individuellt kan ingen komma i närheten. Vill han så kan han göra hattrick varje match.   Men kollektivt kommer hans spelsätt att kosta Barcelona i längden. Rakitic har inte den friheten att spela som han gör i Kroatien, Coutinho var briljant i Liverpool och Brasilien men får inte uträtta lila mycket i Barca då Messi kommer för nära dessa och tar över bollen .. Messi upptar en plats i anfallet som ingen använder. Detta är problemet jag försöker lyfta upp. [/QUOTE] Bara Real supportrar kan argumentera för att Messi är en börda för laget. Byt forum, troll
Barcelona Soko
2018-08-28 19:51
Jag ifrågasätter inte Messis kunskaper. Killen är geni, bäst i världen och i historien.  Däremot hans spelsätt som jag tycker är fel. Messi själv gör unika saker varje match och som individuellt kan ingen komma i närheten. Vill han så kan han göra hattrick varje match.   Men kollektivt kommer hans spelsätt att kosta Barcelona i längden. Rakitic har inte den friheten att spela som han gör i Kroatien, Coutinho var briljant i Liverpool och Brasilien men får inte uträtta lila mycket i Barca då Messi kommer för nära dessa och tar över bollen .. Messi upptar en plats i anfallet som ingen använder. Detta är problemet jag försöker lyfta upp.

Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-08-28 19:26
Bollinnehavet Eh bara för att Paco inte ska se ut som ett misslyckande värvning. Själv tycker jag inte att han är det då han inte har fått något förtroende alls att visa upp sig. En kall och gammal suarez förtjänar alla spelminuter.
Barcelona Bollinnehavet
2018-08-28 19:22
@Lion24:

Jag vill bara påminna om denna också.
Barcelona Bollinnehavet
2018-08-28 19:19
Väldigt konstigt att Dortmund har en option på 23m € och att Barca kan blockera köpet. Då är det väl ingen option?
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2018-08-28 19:06
Borussia Dortmund betalar 2milj euro för lånet och står för hela lönen. Köpoption på 23milj euro och ytterligare 5milj euro. Barca kan blockera köpet om de vill. Skulle de lösa honom och barca tillåter får vi även 5% vid en försäljning till 3e part. Bra Deal tycker jag. Lycka till i Dortmund! Edit Samper registreras i alaget och får nmr 16. Känns förståeligt då intresset utifrån måste vara svalt på grund av hans skador och är även skadad i detta nu med kort tid kvar av fönstret.
Barcelona Passa_Bollen
2018-08-28 19:03
Soko, Varför tror du vi har köpt Artur och Arthur och de Jong är på tapeten samt Pogba? Så har vi fått tillbaka Rafinha också Hela ditt tänk med ditt inlägg är egentligen irrelevant på grund av att laget ser inte ut så med de nya satsningarna och framtida. Messi spelade gudomligt första matchen, förra matchen så studsade bollen av 1 meters passningar! Som tränaren själv sa. Det går inte att spela vårt spel. Tebas som kommer ge dem ett straff. Malcom är helt ny och han ska spelas mer sparsams eller ersätta Suárez ifall Suárez floppar ju mer säsongen går. Isfall som det ser ut med dem nya spelarena som kommit in samt dem det pratas om och dem för det vi förväntar av dem så kommer Messi att inte kunna vara liks punkt markerad länge.
Barcelona FBKröjjf
2018-08-28 18:51
Så mycket enklare det måste vara att coacha Cristiano Ronaldo jämfört med Lionel Messi. Portugisen löper visserligen bara för sig själv. Och skulle det öppna upp ytor för en medspelare som får bollen i hans ställe, står hans kroppsspråk inte Luis Suárez långt efter. Men löper gör han likväl och helst utan boll, eftersom den snabbt drar ned på tempot i steget; som ofta får spelet att stanna upp och bli bakåtriktat. Och tankar att placera portugisen på mittfältet som spelmotor, behöver ingen coach på toppnivå bry sitt huvud med. Ty jag föreställer mig att det inte skulle ta särskilt många matchminuter i anspråk, förrän varje tränare med minsta lilla yrkesstolthet och överlevnadsinstinkt , skulle börja brottas med funderingar att byta ut honom, för att ge plats åt nå´n mer allsidig spelare som är uppenbart bättre lämpad för just den rollen.
Barcelona Passa_Bollen
2018-08-28 18:36
Messi spelar som han gör enbart för ledningen skull, med förra ledningen så vann han 4 guldbollar på raken så pass ung ålder, spelare som Modric och kross sa ut till media att dem ville spela för Barcelona. Tror priset på Modric var ca 35-40 och kross låg på 30-35 men den här ledningen ersatte inte rätt spelare så att succén fortsatte på samma raka linje som var ett vinnande koncept som var det bästa laget i historien enligt väldigt många istället hamnade hos våran största konkurrent. Istället började våran transfers med spelare som song, Vidal, turan, andre Gomez och alla andra spelare som total floppat och gjort livet svårt för Messi. Mess ödmjuk som han är efter 4 guldbollar spelar släpande, vänster kanten och droppade ner en hel del för att våran förra tränare som totalt misslyckades med mittfältet där Busquets underpresterade som han aldrig gjort innan och iniesta som han använde fel och absolut inte fick ut sitt max, Medans Ronaldo har blivit serverad med det mesta från hela laget har Messi assisterat Neymar, Suárez och alla andra en hel del utan att fått assist efter alla gratis möjligheter han skapat på plan. Varför jag nämner Ronaldo är för att han är en av 3 att vinna i år igen! Messi har haft så mycket ansvar medans Ronaldo har blivit serverad. Hade Messi haft Modric och kross med iniesta och Xavi sista året hade det sett annorlunda med guldbollarna på kring av att Messi hade kunnat göra sin magi vi straffområdet samt att laget hade kretsats runt han på ett annat sätt och jag tror han hade blivit mer vidunder av att fokusera sitt spel på att anfalla mer med åren. Förhoppningsvis gör Artur och Arthur en bra säsong med coutinho bakom han då Det är mer konkurrens om guldbollen 18/19. Gör dessa nya spelare succé och nästa transfern med holländaren / och kanske Pogba så blir det nog värdigt ändå att kamma hem 1-3 guldbollar till i sin karriär.
Barcelona FCB_Messi
2018-08-28 18:15
Soko Du säger att Messi inte springer mycke men ändå sätter du han på ett tremannamittfält ? Och för det andra , tycker du det går dåligt för honom på den ”positionen” han är på nu ? Så som han spelar nu , sättet han positionerar sig på o så, så är ett 4-2-3-1 system det mest passande för honom där han är den som är bakom anfallaren . Tycker det är en utmärkt idé när han kommer ner och hämtar boll . Han kan skapa en målchans från ingen vart, spelar ingen roll vart på plan han är . Det är det som gör Messi unik så varför inte nyttja det ? Speciellt i matcher där motståndarna parkerar bussen och täcker alla ytor. Då blir Messi isolerad och det blir jätte svårt för honom att komma in i matchen. Förstår inte riktigt vad folk klagar på ?
Barcelona Soko
2018-08-28 17:32
Barcelona och Messi hade mått bäst om Messi kunde bestämma sig vilken position han vill spela , anfallare, falsk nia, mittfältare, playmaker, Xavis position eller Iniestas position? Just nu är det hela förvirringen för hela laget då han tar en plats i tre mana anfall men är egentligen mera närmare mittcirkeln än straffområdet.  Så som Messi spelar idag liknar mera ishockey där spelarna åker ner i farten och hämtar pucken.. Messi går dock utan fart och tar över bollen från mittfältarna och det på 1 meters avstånd!! Är det inte respektlöst mot sina lagkamrater ?! Hans nuvarande position på papper är yttern och det kan inte vara värre för hela laget då han inte gillar att springa.  Ska man spela som yttern ska man vara beredd att jobba fram och tillbaka.. 

Eftersom Messi älskar bollen och vill att allt ska gå via honom så hade jag gärna sett honom ta Xavis roll och spela på mitten och låta sin nuvarande position till någon annan anfallare, antingen Dembele eller Malcom .. 

Messi  - Busquets  - Coutinho 
Malcom - Suarez - Dembele 

alternativt 

Rakitic  -  Busquets 
    Messi 
Dembele  - Suarez  - Coutinho 

Om Messi droppar ner och vi spelar med två starka yttrar som Malcom och Dembele skulle dessa komplettera i försvaret för Messi och skulle samtidigt varit mycket nyttiga framåt med Messis och Coutinhos bollar .. 

Den nuvarande Messis position hindrar hela laget att utvecklas och drabbar både mittfältet och anfall..

Barcelona Ribohn Fan
2018-08-28 17:09
Håller med #5! Det vi har saknat länge nu är fysik i form av löpstyrka, explosivitet och rörlighet. Tex Busquets, Rakitic och Arthur saknar detta och lever enbart på spelförståelse och teknik och detta är ett stort problem för dem och Barca.
Barcelona DM1982
2018-08-28 16:22
[QUOTE=Internazionale2012]Samt bör jag ha köpa en biljett så snabbt som möjligt eller brukar de finnas o köpa på plats dagen innan? [/QUOTE] Köp innan bara för att ha det gjort men det kommer finnas plåtar.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2018-08-28 15:55
Internazionale2012

Hemsidan eller på plats, Finns väl nån officiell butik vid ramblan har jag för mig. Går även att köpa på matchdagen på Camp Nou.

Huesca matchen är inget problem att få bra biljetter, Köp någon dag innan så slipper du tänka på det men finns till 100 biljetter på matchdagen.
2018-08-28 15:51
Dock så är ju löpmeter offensivt ganska viktigt för Barcelona fotboll. Vi har ju knappt någon rörelse i offensiven...
Barcelona Internazionale2012
2018-08-28 15:44
Samt bör jag ha köpa en biljett så snabbt som möjligt eller brukar de finnas o köpa på plats dagen innan?
Barcelona Internazionale2012
2018-08-28 15:43
Tjena gott folk! Jag råkar befinna mig i Barcelona över helgen o tänkte passa på o se på fotboll medan man är där. 1. Jag som inte är medlem på nån Barca sida eller så, hur går jag smidigast/billigast till väga för att köpa biljetter inför matchen mot Huesca? 2. Vilken sektion/del bör jag sitta på för att få bäst upplevelse ? ( hade såklart uppskattat att sitta nära spelarbänken om de inte för dyrt) Tacksam för tips??
Barcelona Lion24
2018-08-28 15:29
Idag är det löpmeter, spring, fysik och muskler vi Barca fans uppskattar. Det är dom egenskaperna som våran transferansvariga letar efter, och det har drabbat ända ut till oss supportrar. Vi har sett så mycket muskler, spring och fysik de senaste tiden att vi har glömt huvet, hjärna, teknik. Hur f*n man kunde gå ifrån 2010 till det vi har idag är historiens i särklass största fotbollsgåta som saknar motstycke.
Barcelona El_Jefe
2018-08-28 15:06
Den här besattheten av löpmeter som blossat upp de senaste säsongerna är ett jäkla gissel. Hade fotboll handlat om vem som springer mest hade VM-finalerna ideligen stått mellan Kenya och Etiopien.
Barcelona LennyRomario
2018-08-28 14:31
Jag postar väl samma inlägg som för några veckor sen: "it looks like he´s just ambling around and maybe hes´s the guy who runs least in the spanish league, but boy, when the ball reaches him he knows the complete time-space-X-ray of who´s where. Then.. ..Pow!" Pep Guardiola om Messi i boken "Pep Guardiola The evolution". Sagt under hans sista år i Bayern. Pep verkar inte särskilt orolig över Messis bristande löpande. Löpmeter kan nån annan jävel ta.
2018-08-28 14:27
Messi utan boll är fullständigt briljant! Han löper inte i onödan utan när han löper så blir det ALLTID FARLIG målchans. Men ja låt han springa i evigheter.
Barcelona jerkasss
2018-08-28 13:39
Jag inkluderar inte väggpassningar som löpningar utan boll. När han initierat ett anfall är det inget fel på hans positionering och löp (så länge inte initieringen sker väldigt långt ned i banan) Men han ska inte behöva nudda boll varje gång för att kunna röra på rötterna. Återigen, jag säger inte at han är dålig. Han är fortfarande en av världens bästa, men bara pågrund av hans gudomlighet när bollen är framför honom. Skulle han bli bra även utan boll skulle fotbollen som sport läggas ned. (När han var som bäst var han ok utan boll, men inte mer) By the way, jag en sliten Barca tröja med #19 på i garderoben. Dyrkar honom och har dyrkat honom sen hans första och enda överstegare mot Roberto Carlos. I vanliga fall måste man ju vara snabb med motsatt ben efter överstegaren, men eftersom Carlos redan låg ned kunde han sedermera lugnt ta med bollen med samma ben.
Barcelona Pep - El Míster
2018-08-28 12:36
jerkasss

Undermålig utan boll? Försöker du leka geni som hittat något Messi är kass på?

Är det långa uppoffrande löpningar du önskar från Leo? Om man inte har bollen så kan man antingen löpa, hitta ny position(gå eller löpa) eller stå still. Förstår inte hur han är undermålig utan boll. Totalt befängt att påstå det.

Med tanke på vad Leo fortfarande presterar på planen så skulle jag snarare påstå att han är extremt duktig utan boll på att hitta positioner på planen som när han sedan får bollen ger honom möjligheten att i princip gör det han vill med den dvs. assistera eller göra mål på egen hand. Något han gör mest av alla i hela världen. Då kan man knappast vara undermålig utan boll.

Han må ha sprungit mer när han var yngre men hade då en annan fysik än idag. Precis som många andra spelare så anpassar han sin spelstil efter förmåga, ålder och liknande.
Barcelona Passa_Bollen
2018-08-28 12:20
Iniesta öppnar upp för la masia i framtiden
Annons: