/spanien/barcelona/forum/20150.aspx/spanien/barcelona/forum/20150.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Sherko
2009-03-25 11:23
el Flaco

Han sa ju just nu, och just nu är lass definitivt en av världens bästa mittfältare.

Men du har helt rätt, han måste vara bra i långa perioder, men är han grym dem 10 matcherna som är kvar så anser jag att han hänger där på toppen.
Barcelona el Flaco
2009-03-25 11:21
Sherko/

Form är tillfälligt. Lass har ännu inte bevisat under en längre period att han kan nämnas i samma mening som Senna, Cambiasso, Essien och Mascherano. Ge honom några säsonger innan ni blåser upp honom. Han är duktigt, men långt ifrån världsklass.
Real Madrid Sherko
2009-03-25 11:17
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Ja han är självklart en av världens 6 bästa mittfältare, enligt mig iaf. Just nu iaf.

Vad har lampard,Cambiasso, pirlo, senna,essien, fabregas gjort för att vara bättre än honom just nu?

Han har varit fantastiskt match efter match. Runt 10 matcher har han varit grymt bra, den senaste matchen höll han däremot inte sin standard.

Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-03-25 11:10
basaric

Så enligt dig är Lass bland världens 6 bästa mittfältare just nu? Haha riktigt löjligt, var är Mascherano, Essien, Lampard, Cambiasso, Pirlo, Yaya Toure, Scholes, Senna, Xabi Alonso, Fabregas, Ska jag fortsätta med listan som är bättre? Döm den spelaren nästa säsong då han kanske spelar ensam "Pivote". Då får man se varför han blev utkastad av Chelsea och Arsenal.
Barcelona Barcadinho.
2009-03-25 09:22
He´s a Pirate (Mes Que Un Club ! 3)/

Förlåt för att jag var gnällig mot dig igår.

Jag ska försöka förklara mig själv.
Jag var nog trött efter jobbet och allt annat hemma.
För mig att läsa sportnyheter och titta här i Les Rambles efter en hel dag på jobbet och mycket annat är ett sätt att varva ner, samt att hålla på med något som jag verkligen gillar (snacka fotboll o Barca).

Jag blir typ besviken och sen sur när jag ser att folk tjafsar och tillsammans med tröttheten så tappar jag tålamodet ibland.

Ta det inte personligt!
Barcelona Barcadinho.
2009-03-25 09:13
Några ord om den korta diskussionen om Sylvinho igår.

Jag tror att det finns en viss chans att han stannar en säsong till.
Varför?

1) Vi har redan sett den här säsongen hur svårt det kan vara och spela en hel säsong med en smal trupp (vår trupp består av 23 spelare bara, varav tre målvakter).

2) Symmetri på backlinjen – det skadar inte alls att ha tre stycken backspelare med en naturlig vänsterfot, när hela backlinjen består av 8-9 grabbar. I fall vi värvar en ny vänsterback, plus Sylvinho blir det tre stycken.

3) Ekonomi – han är en rutinerad spelare som kommer att nöja sig med mindre lön och det är inte så dumt. Ge Sylvinho typ 1,0 milj till nästa säsong. Det är en bra lön för en backup som har så stora rutiner och han kommer bli värd pengarna.

4) Det kan hända att klubben kommer att försöka handla snällt mot honom, i fall han kommer att ha svårt och hitta en ny klubb. Jag vet inte hur stort intresse finns det nu hos Celtic eller andra klubbar. Det kan kännas märkligt och tänka så här med klubben reagerade snällt mot målvakten Jorquera. Han fick en förlängning fram till 2010 och många höjde ögonbrynen då. Man var inte lika ”snäll” mot t ex Edmilson, men han var totalt slut. Sylvinho är inte totalt slut och han har en del kvar och ge.

5) Det beror en del på vilken spelare man värvar. Om man tar Maxwell. Han kan spela på olika positioner och har spelat några matcher lägre upp på banan tillsammans med den ordinarie vänsterback Chivu.
Alltså, Abidal och Maxwell kan spela ihop i vissa matcher. Och Sylvinho kan fortsätta vara en backup, med någorlunda bra chans att få speltid.

Alltså, jag tycker att det inte är alls så dumt och låta honom stanna kvar en extra säsong. Han kommer att vara till nytta på ett eller annat sätt.

Ha en bra dag.

Barcelona petersays
2009-03-25 08:48
Toppen hörrni, toppen.
Barcelona el Flaco
2009-03-25 07:00
Kontrasterna är stora mellan culés och pericos denna säsongen (länktips).

A Segunda!
Barcelona basaric
2009-03-25 02:59
Min startelva och reserver, fast frågan är ju vilken som är bättre, haha.

Målvakt:
Iker Casillas, Real Madrid.

Backlinje:
Dani Alves, FC Barcelona.
Carles Puyol, FC Barcelona.
Pepe, Real Madrid.
Patic Evra, Manchester United.

Mittfält:
Xavi, FC Barcelona.
Iniesta, FC Barcelona.
Steven Gerrard, Liverpool.

Anfall:
Lionel Messi, FC Barcelona.
Fernando Torres, Liverpool.
Franc Ribery, Bayern.

Reserver:

Målvakt:
Buffon, Juventus.

Backlinje:
Sergio Ramos, Real Madrid.
John Terry, Chelsea.
Nemanja Vidic, Manchester United.
Philip Lahm, Bayern.

Mittfält:
Lassana Diarra, Real Madrid.
Michael Ballack, Chelsea.
Kaka, Milan.

Anfallare:
Cristiano Ronaldo, Manchester United.
Zlatan Ibrahimovic, Inter.
Arjen Robben, Real Madrid.
Barcelona Pep.G
2009-03-25 01:18
1&onlyMessi

J Cesar är en otrolig målvakt, men tänk dig Real Madrid utan Casillas. Hade dem legat i toppskiftet av La Liga måntro ?
Barcelona 1&onlyMessi
2009-03-25 01:08
o dessutom i anfallsparet tycker jag att villa och Aguero borde få en plats! med all respeket är de världsklass spelare
Barcelona 1&onlyMessi
2009-03-25 01:06
intressant att här i forumet gör flera st intressanta startelvor men när man kollar på målvakts position är det oftast buffon eller casillas man ser... någon som har sett J Ceaser?? gudomlig räddningar han gör för inter... står för min 80 % av deras vinster.. herregud
Delarocha
2009-03-25 00:58
Skillnaden på att tycka illa om rivalers spelare och att håna honom för att han har tagit tillväxtshormonor är väl ändå befintlig? Du menar väl att han är fuskare antar jag? Annars försåtr jag inte varför man ens skulle snacka om detta med sprutor. Känns som en otrolig dubbelmoral att gå in här o hylla Messi när du vanligtvis tycker han är en fuskare etc. Men men carry on.
Real Madrid Autobahn Arjen
2009-03-25 00:47
Delarocha
Snacka skit om spelare gör ju alla inte sant?
Men menar jag verkligen att han är drogad osv?Nej.
Messi är världens bästa just nu det är inget nytt men snacka skit om spelare är ju vanligt.:)
Så de förekommer inte endast i Puerta, även i Les rembles där ni snackar "skit" om våra spelare.
Så låtsas inte om att ni aldrig har snackat skit om Real spelare. Kanske inte du men de flesta.

Delarocha
2009-03-25 00:22
Autobahn Arjen. Hur känns det att vara tvungen att acceptera hur jävla bra Messi är och ha med honom i en sån här elva trots att du snackar så jävla mycket skit om honom inne på ert råtthålsforum? Varje gång han nämns där är han ju en fuskare som tar sprutor o doping. Hur går detta ihop?
2009-03-24 23:55
Ämne: Hahaha! ;D För er so....
hahahaa
Barcelona Barca o Mort!
2009-03-24 23:54
Hahaha! ;D För er som förstår, Iniestas familj :)
2009-03-24 23:40
Det var en fin kille det.
Valencia Villa/Silva
2009-03-24 23:13
Luis Enrique Martinez Garcia. Saknar verkligen den killen. Min favo spelare genom tiderna.
2009-03-24 23:01
Kul förresten att både Pique och Busquets finns med i Spanska landslaget igen. Ska bli intressant att se om Pique startar nu när Puyol är skadad. Men det blir nog Marchena och Albiol. Men Pique och Albiol känns verkligen som framtidens mittbackspar i Spanien.

Hoppas att Busquets kan debutera och återigen överraska alla som han har gjort hittills i Barca.
2009-03-24 23:00
Ämne: Drömelvan i spanska ....
!Sergio_ Busquets!/

Alla i topptrimm menar jag då...
Barcelona Sürer
2009-03-24 22:58
Autobahn Arjen

var ska etoo vara da, killen som snittar 20 mål per säsong, och då bara spelmål inkluderat

sen när blev ramos vänsterback?

iker casilias

dani alves pepe puyol ?

toure

xavi iniesta

messi etoo villa

detta lag är la ligas bästa, sen ramos ska vara med någonstans kanske men deffenetivt inte peta dani alves
2009-03-24 22:57
Ha Puyol ensam som mittback så ska det nog gå bra.

Henry måste stanna en säsong till minst. Han är rutinerad och fortfarande mycket bra. Tror inte att han blir sämre på något sätt nästa säsong. Dessutom har han själv sagt att han stannar och det tycker jag är väldigt bra.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-03-24 22:55
Ämne: Drömelvan i spanska ....Vad fan har Ruud åstadkommit iår. Bort Ruud In med Etoo inte D.Villa ! Och De La Pena skriver du bara för att jävlas med alla Cules. Annars håller jag med dig om elvan
Barcelona Pep.G
Autobahn Arjen

Okkapokka gav ett perfekt exempel på La Ligas bästa startelva :D

Real Madrid Zizou_spars
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Eller så fyller han igen hålet med silikon, kör på en vanlig sula och förstår att den skiten är bara en grej för att försöka locka kunder. Galet larvigt. Har ägt ett par själv, sköna dojjer men sulgrejjen är bara larvigt "flash". :-)
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-03-24 22:53
Ämne: Autobahn Arjen

R....
Pep.G

ja precis jag förstår dig,
Men gäller det snabbhet så kan inte hellre Terry tatuera sitt namn på listan direkt.

2009-03-24 22:52
Jaa Ruud istället för Villa!
De la penia en personligt favorit kanske?:)
Gör en elva själva då utan å klaga.
2009-03-24 22:52
Lajjas

Är gräsmattan hård så tar du den tjockare. Är det mjukt kan du använda den andra.
Barcelona He´s a Pirate (Mes Que Un Club ! 3)
2009-03-24 22:50
Okkapokka,

Enough said.
Annons: