/spanien/barcelona/forum/201.aspx/spanien/barcelona/forum/201.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi M10
2017-08-26 22:57
Paulinho kommer bli förhoppningsvis vår nya Seydou Keita.
Barcelona Andreas FCB
2017-08-26 22:57
@II Barça II:

Haha, det är nog att tro för mycket om ledningen.
Var det inte så att Thiago hade behövt spela typ 1 eller 2 matcher till så hade hans klausul ökat markant men istället blev det inte så och Bayern köpte han löjligt billigt.. minns ej exakt.
Barcelona II Barça II
2017-08-26 22:42
Kan det vara så att Semedo inte får spela för att klubben inte vill betala ut bonusar till hans fd klubb? Har för mig att de skulle få x antal miljoner ifall han spelade 25 matcher (minns inte exakt antal matcher). Någon annan som kanske minns bättre? Sen måste jag säga att jag tycker att S.Roberto är vår bästa spelare idag, tillsammans Messi, dock tycker jag att han ska få Iniestas position. Även väldigt kul att se att Alba glänser i Neymars frånvaro.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Chameleon Eyes
2017-08-26 22:41
Barcaholic

Jag skulle hellre ha Dybala visst dem är inte lika men Dybala spottar in mål just nu och verkar växa större efter varje säsong. Enligt mig så behöver Barca en anfallare som är bra på små ytor på grund av att våra motståndare håller så låg linje.
Barcelona Barcaholic
2017-08-26 22:25
Vad tycker ni om Icardi som ersättare för Suarez? Snackar såklart om nästa säsong.
Barcelona Criff
2017-08-26 22:23
Jag är lite rädd över Valverde, man såg redan i första matchen att Denis Suarez passar mycket bättre i anfallet, ändå får han bara sina ynka minuter.
Precis som bara för att Delo varit i Milan och spelat bra eller något så har han förtur, så trött på sånt. Den som är bäst för stunden ska spela, så är det i alla andra lag, men aldrig i vårt Barcelona.
Samma med Semedo som var ett monster förra matchen, då bänkas han och så kör man Sergio Roberto som inte vill spela högerback och som också övertygat på mittfältet. Vad händer liksom?
Här spelas spelare för att de ska spelas och slängs in på positioner som de inte vill spela. Förstår inte ibland vad som är problemet.

Var även en situation idag med Iniesta, där han får bollen helt fritt utanför straffområdet och tjabblar bort bollen utan någon runt sig, inte likt vår Iniesta :(

Barcelona Barcelonistas
2017-08-26 22:16
Att du kallar Paulinho redan för Lord är ganska så pinsamt. Ge killen en chans först.
Barcelona Villa7
2017-08-26 22:14
Jag sa det redan när Denis hoppade in istället for Deulofeu mot Real att han är väldigt självsäker och tar för sig på ett bra sätt. Enligt mig så har han potential att få en start plats i barca. Hade varit kul ifall Pique hade passat Paulinho där för att ge Lord(skämt) sitt första mål på bara fem minuter. Svårt att spela mot en buss men om man inte har världsklass försvarare så brister ju den tillslut, tre pinnar är tre pinnar dock.
Barcelona Soko
2017-08-26 22:08
Att Liverpool ställer nu ultimautum är tydlig tecken på desperatation. Snacka om utbyta roller.

Barcelona Blaugrana són els colors!
2017-08-26 22:02
Ingen bra match idag men Messi är som i vanlig ordning skillnaden. Men det som är så uppenbart är att vi längre inte kan spela en 4-3-3 spel då varken mittfältet eller anfallet håller för det. För att spela den fotbollen så behöver vi först och främst ha full kontroll i mitten och det har vi verkligen inte vissa stunder. Jag tycker att det är mer än dags att vi spelar in 4-2-3-1 och sköter det mesta centralt och låter ytterbackarna sköta kanterna med hjälp från dubbla pivotes i det defensiva. Mer kontroll med det spelet och materialet som vi har passar den formationen mycket bättre. Min startelva om Coutinho anländer: MaTs Semedo Pique Umtiti Alba Rakitic/Paulinho Busi Dembele Messi Coutinho Suarez Med den elvan har vi ett fullt slagkraftigt lag på pappret och det kan bli riktigt bra om dom spelarna får spela ihop sig just med den elvan för då har samtliga i den elvan en roll. Sen tror jag att Rakitic skulle må mycket bättre där då han har en liknande roll i landslaget och sen kan han rotera friskt med Sergi och Paulinho. Jag älskar Iniesta men han är långt ifrån den han va engång i tiden och håller helt enkelt för startelvan, perfekt truppspelare men hur mycket kan vi lita på honom när en säsong är nästan 50 matcher. Vi kan inte starta med honom varje match för att han heter Iniesta utan fotbollsaspekten måste spela roll. Jag orkar inte med att tränaren ska experimentera med nya formationer varje match, vi måste inplantera den formationen vi vill spela under större delar av säsongen så att vi får flyt och en idé i spelet. Ingen av spelarna mår bra med nya formationer hela tiden. Hämta Coutinho nu, rensa all dökött och spika en formation så att alla mår bra i laget. Riktigt skönt för övrigt med 3p borta mot Alaves, nu vinner vi oss lite tid och kan förhoppningsvis ställa upp med en liknande elva som jag vill se mot Espanyol. Visca Barca!
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2017-08-26 22:01
Messi vs Alavés
9 shots, 6 on target
2 goals
57 passes, 88% complete
3 chances created
12 dribbles, 7 successful
1 woodwork, 1 penalty miss
350 Liga-goals

En vanlig dag på jobbet, inget märkvärdigt för Messi. Hoppas Kungen kan bära detta skepp innan det sjunker för djupt , om han skulle gå sönder eller tappa motivationen är vi helt körda tyvärr. Just nu finns det ingen motsvarande spelare i någon klubb i världen som betyder så mycket för sin klubb som Messi.

Dembele föryngrar truppen och ger förhoppningsvis oss kvalité många år framåt. Nu behövs det ingen mer anfallare utan bara kreativa mittfältare och ytterligare förstärkning bakåt. Det mest optimala skulle vara Seri och Eriksen och skeppa iväg ett gäng åt andra hållet. Men det mest troliga är att Brassen från Liverpool tar flyget till Katalonien för ett hissnande pris... ( Inget fel på Coutinho men vi behöver spelfördelare !!! )

Visca BARCA!
Barcelona yeezus
2017-08-26 21:37
Missade matchen men stämmer det att Semedo inte ens fick en minut?

Herregud...
Barcelona Soko
2017-08-26 20:53
@Blaugrana91:

Liverpool har satt sig i samma desperata situation som Barca, om inte värre    De vill också kunna göra klart med Coutinho för att kunna handla ersättare snabbt för det är inte många dagar kvar.  Jag tror att Liverpool är mer beroende av Coutinho än Barca. Vi kan mycket väl klara oss utan honom under hösten, medan Liverpool måste hitta en ersättare då de även har stora problem och bekymmer med Emre Can som kan lämna för Juve redan nu för att inte riskera åt gå gratis då Can vägrar förlänga.   Coutinho är missnöjd med Liverpool och vill till varje pris till  oss.  Det behövs inte mycket av oss. Därför ska Barca visa skyllan. 

Barcelona Suarez9
2017-08-26 20:48
En liten summering såhär i efterhand. Messi är Messi även på sina sämsta dagar Pique måste sättas på läktaren. Är verkligen den svaga länken i försvaret. Vidal måste jobba på sin första touch. Spelar man i Barca så kan man inte slicka kanten hela tiden. Iniesta visar att han fortfarande har tekniken men tyvärr så sviker kroppen honom då han inte orkar ta längre löpningar. Alba är igång igen på riktigt kul att se! Bara Pep kan spela utan en riktig striker och få det att funka. Till alla andra tränare där ute. Nej tänk inte ens tanken.
Barcelona 1899 - Puyol
2017-08-26 20:47
Katalano Rätt de du säger. Det jag inte gillar med Paulinho är hans ålder. Han fyller snart 30 år helt sjukt. Seri är klasser bättre plus en Barca DNA som Xavi har sagt men vad ska vi gör med våra amatörer som styr vår klubb. Denna ledningen försöker bara rädda sig själva genom att köpa Dembele och nu går vi för Coutinho. Det värsta scenariot är att lyckas ledningen med att köpa Coutinho så kommer dem vara kvar längre än vad vi hade trott. Vi behöver verkligen Coutinho.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2017-08-26 20:44
Omotiverade startelvor accepteras ej. Du har dessutom gjort det ofta och får nu en varning/ mod
Barcelona Andreas FCB
2017-08-26 20:41
Man kan spärra folk från att kontakta en vilket är bra men när kommer det en ignorera knapp så man slipper se vissa medlemmars inlägg? Hur svårt ska det vara att implementera? Vet många forum som har den funktionen.. Får nog skicka som önskemål till teknikerna som jobbar på området. Skulle göra många delforum här på svfans betydligt bättre om man kunde ignorera medlemmar man bara tycker skriver strunt.
Barcelona Blaugrana91
Enligt MD och Onda Cero förhandlar Barca och Liverpool om Coutinho. Barca erbjuder €120M i fasta och €30M i bonusar, dvs. totalt €150M. Samtidigt rapporterar Sport att Liverpool försöker värva Renato Sanchez från Bayern som ersättare.
Zinedinho
@Koeman!!:
Ganska imponerande ändå att han vinner matchen på egen hand för oss, trots att Messi i ärlighetens namn inte riktigt kom upp på sin normala nivå IMO. Vi skall vara oerhört lyckligt lottade som överhuvudtaget har en gudabenådad fotbollsspelare som Messi. Utan honom, så hade vi förmodligen tvingats slåss om CL-kvalplats eller t.o.m. Europa League placering med tanke på våra ålderstigna spelare samt vår medelmåttiga trupp i överlag. Möjligtvis är det väl bara Neymar och Cristiano Ronaldo som hade kunnat göra ett liknande jobb som Messi gör för oss vecka ut och vecka in. Grande Messi!
Barcelona God is a five letter word - Messi
2017-08-26 20:39
Nej, man får inte säga vad man tycker om det bryter mot forumreglerna/mod
Barcelona FCB_Messi
2017-08-26 20:35
Barcelonistas Smaklöst inlägg . Var du verkligen tvungen att skriva ut det ? Kunde du inte hålla det för dig själv ? Idiot
Barcelona Andreas FCB
2017-08-26 20:35
@Barcelonistas:

Känns relevant till Barcelona...

Angående Deulofeu så kämpar han helt okej men hans fotbollskunskap räcker inte för att starta i FCB. Mycket bättre att försöka spela in Denis.

Sen Rakitic, bra match överlag. Han ska ingenstans.

Barcelona Maeestr0
2017-08-26 20:33
@Soko:

Håller med dig om Rakitic! Ibland undrar jag om folk ens kollar på matcherna? Rakitic är nästan alltid stabil och det va inget undantag idag.
Barcelona Maeestr0
2017-08-26 20:27
D.Suarez inhopp va väldigt bra!
Trivdes väldigt bra med messi,duktig på små ytor och kan göra sin gubbe.
Delo va inte mycket att hurra för tyvärr..

Jag är nöjd med dessa två matcher 4-0 i målskillnad trots allt som har hänt. BTW Paulinho kommer bli en succe mark my words! Bara gör han floppa i ett uselt Tottenham så betyder det inte att han kommer floppa överallt. Killen är trots allt ordinarie i Brasiliens landslag.
Barcelona Funeral Canticle
2017-08-26 20:26
Okej två helt olika halvlekar, jag skulle vilja se Semedo spelas in nu på allvar samt att Denis.s går före Delafeu, nu får tränaren agera Vidal och Delafeu har varit sämre än dem på bänken dags att spela in dem.
Barcelona Soko
2017-08-26 20:24
Att vi värvade Paulinho istället för Seri kan förklaras att man ville ha muskler och kraft på mittfälltet, medan Seri är ganska liten och svagare i dueller.  Seri är visst bollskicklig men det jag sett av honom är att han  inte är den spelare som går på genombrott utan lämnar bollen ifrån sig så fort som möjligt.  Han verkar inte våga ta med sig bollen .  Sen förstår jag inte hatet mot Rakitic. Killen är hur stabil som helst och håller ihop mittfältet.
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-08-26 20:22
Hoppas ledningen verkligen inte går all out för Coutinho tills sista minut, om dom inte får loss honom innan de sista dagarna så bör dom bara köpa loss Seri och gå för coutinho nästa sommar. Känns inte som Liverpools ledning kommer förhandla som Verattis fall.
Barcelona Barcelonistas
Varning!/mod
Barcelona Andreas FCB
Jag undrar vad Semedo tänker när han sätter in Roberto på högerbacken och spelar Vidal..

Om man bara kunna få vara en fluga på väggen inne hos staben inför matchen. Hade varit något..
Barcelona Cule4life
2017-08-26 20:20
105 milj för Dembele. 40 till Rennes kvar är 65 milj. Minus 15 som Dortmund köpte han för. Dortmund tjänade alltså 50 milj. Detta utan bonusar. Den stora vinnaren är Rennes. Vilken jävla klausul Rennes fixade.
Annons: