/spanien/barcelona/forum/2009.aspx/spanien/barcelona/forum/2009.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kröjff
2016-04-28 20:41
@Liunil Masse:
Exakt får väl även jag skriva inledningsvis, med anledning av Xaviestas föredömligt eftertänksamma inlägg. Men fan vet om jag vill gå med på att Chelsea trots en hel uppsjö av "nära döden- upplevelser framför eget mål med stundtals helt ofattbart "turlig" utgång, som bidrog till att dom istället för FCB fick se ljuset i tunneln på Allianz Arena i en final, verkligen förtjänar att omnämnas med ett taktiskt färgat ord som "motmedel".
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-04-28 20:24
enkos

Softa.
Barcelona Ribohn Fan
2016-04-28 20:16
Ja! Då blir Real bättre och vi sämre, vore tråkigt!!!
Barcelona enkos
2016-04-28 19:56
Jag är övertygad om att Neymar kommet att spela för Real förr eller senare. De brasilianska spelare är sjukt pengarkåta och har noll känsla för sina klubbar. Därgör har jag inga större känslor för honom som för tex Messi som har alltid känts som äkta.
Kan vi ta de 1.9 miljard så skulle ta de alla dagarci veckan. Hans pappa sägs ha träffat Real vid två tillfällen och tydligen vill att flytten ska bli av eller är det bara ett spel att mjölka Barca på så mycket pengar som möjligt. Samtidigt går rykten att Ronaldo har skrivit ett förs kontrakt med PSG och går över till PSg om hans förhandlingar med Real misslyckas. Så Ronaldo ut och Neymar in är inte helt otänkbart.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-28 19:42
Neymar's dad met Florentino Pérez twice, in December and January, and told his son has no problems to play for Real Madrid, They would be willing to trigger Neymar's €190m release-clause and also offer him annual wages of €20m. [El Confidencial]
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Davids3
2016-04-28 19:37
Hummels: "Det har tagit mig en halvtimme extra att somna varje natt för att jag tänker på det här, det är en stor fråga för mig." Jag gillar att han är ärlig och inte överdriver. Andra hade sagt "..har inte sovit på 2 veckor.."
Barcelona Liunil Masse
2016-04-28 19:35
[QUOTE=Xaviesta ]Vampiro En av huvudanledningarna till att 08/09 upplagan var så oerhört fantastiskt var att Guardiola chockade hela fotbollskartan med sin ideologi eftersom ingen visste hur man skulle försvara sig mot Barcelonas framfart det året. Ingen hade något motmedel än. Inför säsongen därpå började hela världen att fila på sitt försvarsspel för att kunna stå emot tryckvågen och idag är det ju vida känt hur problematiskt det är för Pep/Barcelona att luckra upp bussar och dylikt. Jag håller med dig att den upplagan hade allt man önskade och jag missade inte en enda match den säsongen. Det gick liksom inte att ta ögonen ifrån vår fotboll det magiska året. Vill bara lyfta fram att it swings both ways där vi var fenomenala och motståndarna hjälplösa. Idag är dom flesta klubbar i Europa bättre beväpnade mot sådan fotboll och även bottenlagen kan numera ställa till det för topplagen med jämna mellanrum. Ponera att det var fysiskt möjligt att ställa den upplagan mot dagens Atletico Madrid - hade vi fått se samma sprudlande fotboll? Vetifan det. [/QUOTE] Exakt. Och det enda laget som faktiskt hade ett motmedel var Chelsea i semifinalen i CL, 0-0 o 1-1.
Barcelona enkos
2016-04-28 19:34
Dortmund skriver på sin officiella sajt att Hummels bett laget om stt bryta hans kontrakt och att han vill till Bayern.
Barcelona Xaviesta
2016-04-28 19:32
Vampiro En av huvudanledningarna till att 08/09 upplagan var så oerhört fantastiskt var att Guardiola chockade hela fotbollskartan med sin ideologi eftersom ingen visste hur man skulle försvara sig mot Barcelonas framfart det året. Ingen hade något motmedel än. Inför säsongen därpå började hela världen att fila på sitt försvarsspel för att kunna stå emot tryckvågen och idag är det ju vida känt hur problematiskt det är för Pep/Barcelona att luckra upp bussar och dylikt. Jag håller med dig att den upplagan hade allt man önskade och jag missade inte en enda match den säsongen. Det gick liksom inte att ta ögonen ifrån vår fotboll det magiska året. Vill bara lyfta fram att it swings both ways där vi var fenomenala och motståndarna hjälplösa. Idag är dom flesta klubbar i Europa bättre beväpnade mot sådan fotboll och även bottenlagen kan numera ställa till det för topplagen med jämna mellanrum. Ponera att det var fysiskt möjligt att ställa den upplagan mot dagens Atletico Madrid - hade vi fått se samma sprudlande fotboll? Vetifan det.
Barcelona Junta Dimision
2016-04-28 19:26
@Legenden Puyol:
Kan man inte säga samma sak om Dortmund när de köpte Reus från Mönchengladbach då? Eller Gündogan från Nürnberg?
Barcelona neymar JR
2016-04-28 19:19
Vampiro Han har fördelen som ex spelare att veta hur dom tänker och vad som krävs. Hans passion för atletico är en gemensam nämnare för han och stommen i laget. Han vet hur klubben fungerar in och ut. I ett Chelsea hade han inte klarat av mer än 3 år och med betydligt sämre kvalité. Finns en till klubb som ligger honom varmt om hjärtat. Inter, han kommer troligtvis träna dom i framtiden. Sen Argentina är också ett givet alternativ.
Barcelona Vampíro
2016-04-28 19:11
Rambla~ Det där med dynasti är klurigt. Jag tror rent allmänt att ett lag bara kan hålla ihop i max 3-4 år innan man måste börja byta ut folk. Det är väl Fergusons metod där han aldrig var rädd att skeppa iväg spelare och han är ju unik när det kommer till framgång under en längre period. Guardiola hade väl ett liknande tankesätt där han tyckte att man skulle ändra som mest efter en framgångsrik säsong. Ibra, Chygxkj2zhc och Fàbregas var alla spelare som värvades in efter lyckade år, tyvärr var det inte lyckade affärer. Angående Simeone så är ju detta faktiskt hans femte säsong och han har vunnit titlar kontinuerligt trots att han tappat sina bästa spelare. Så varför skulle det inte funka? I ligan mot bottenlagen så spelar de ju knappast likadant som mot Barça eller Bayern i CL. Det mest imponerande är att han kan få samma spelare, Gabi, Koke, Juanfran etc. att hela tiden jobba så hårt år efter år. Han verkar ha nånting som Mou saknar då den senares lag oftast går åt helvete efter två säsonger.
Barcelona DM1982
2016-04-28 19:11
[QUOTE=Legenden Puyol ]Rambla Ja Hummels är Bayern produkt men sjukt hur billigt Bayern kommer undan. Dortmund skapar stjärnor hela tiden sen kommer Bayern och snor åt sig. Hade Real eller Barca gjort de Bayern gör så hade hela La Liga varit kaos. Men hur kul är den ligan när Bayern vinner ligan utan problem. [/QUOTE] Fast det är ju inte så att alla deras spelare är egna produkter. Dortmund tar också spelare från andra lag så det är inte jättesynd om laget, de får bra betalt.
Barcelona enkos
2016-04-28 19:10
Slår Atletico ut Bayern petar man också Bayern från tredje platsen på rankningen. Det skulle innebära att tre spanska lag är topp tre något aldrig hänt tidigare att tre lag från samma land är bäst i Europa.
1. Barcelona
2. Real
3. Atletico
Barcelona Legenden Puyol
2016-04-28 19:03
Rambla Ja Hummels är Bayern produkt men sjukt hur billigt Bayern kommer undan. Dortmund skapar stjärnor hela tiden sen kommer Bayern och snor åt sig. Hade Real eller Barca gjort de Bayern gör så hade hela La Liga varit kaos. Men hur kul är den ligan när Bayern vinner ligan utan problem.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-28 19:02
Det är fan ett under hur vi inte är ett mittenlag än med denna ledningen. Vilken annan klubb som helst hade gått under med Rosell/Bartomeu men Barca still going strong. Undrar hur länge till dock...
Barcelona Rambla~
2016-04-28 18:59
Seriöst alltså, Gerard Lopez var en sådan jätteflopp som spelare för oss när han köptes in för dyra pengar från Valencia. Utköpesklausulen har jag för mig. Det för en spelare som var en egen produkt. Hans karriär bara dök ner i ett svart hål. Han fick ju lite speltid av Rijkaard i början (när vi inte hade bättre alternativ). Hur fan någon kan få för sig att han är rätt person att leda Barca B till framgång eller utveckla spelare, är för mig en gåta. Flopp flopp flopp, kom aldrig mer tillbaka tack.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-28 18:51
[QUOTE=the cameroonians]Inget konstigt, Gerard Lopez behöver definitivt lite råd om hur han ska ta sig ur den (sand)bunker som han dragit ner B-laget i. Tidigare idag kastade han också skit på spelarna för resultaten den senaste tiden och menade att spelarna inte var professionella och redan hade tankarna på var de ska spela nästa säsong. Kanske inte så konstigt när deras egen tränare ber en golfarvän att delta i träningar. Å andra sidan måste Bartomeu vara rätt nöjd, inte många som pratar om la Masia nu och talangerna får i princip heller inte några chanser med A-laget. Dessutom har de anställt en tränare som precis som de som tillsatte honom saknar all form av självkritik. Bra där. [/QUOTE] Mest nöjda måste ändå medlemmarna vara. De har fått som man ville :D
Barcelona Rambla~
2016-04-28 18:45
Hummels är väl en produkt från Bayerns ungdomsakademi annars?
Barcelona Legenden Puyol
2016-04-28 18:44
Om de nu är så att det stämmer att Hummels har gått ut o sagt att han vill till Bayern så sjunker han i allas ögon. Han är kapten i Dortmund och hur kan man göra så fel som kapten. Undrar hur Dortmund fansen mår efter detta. Herre Gud, kaos. Hade Messi lämnat för Real då kan jag lova er att Messi hade fått så mkt skit om våra fans. Men som tur är att Messi har mer hjärta.
Barcelona Rambla~
2016-04-28 18:40
Okej, då måste frågan ställas till er efter att ha läst intressanta synpunkter på Peps modell kontra Jupps eller varför inte Cholo Simeones. Vilken spelmodell lämpar sig bäst för att skapa en dynasti? Alltså, vilket spel är att föredra i det långa loppet med kontinuitet, ha en stomme av spelare som är stöpta i spelsättet sen de sprang omrking som knattar när de spelade i tex Cadete/Juvenil?

Är det någon som på fullaste allvar tror att Simeones sätt att spela fotboll är ett vinnande koncept på längre sikt? Klarar man av att dominera sina motståndare med det spelsättet? Vinner man en massa ligatitlar och några CL-titlar på sikt?
Barcelona Vampíro
2016-04-28 18:31
Kröjff Absolut inte, syftade mer på de som ser Guardiolas fotboll som den "äkta" fotbollen och allt annat är skit. Gud förbjude att man har någon annan åsikt. Alla har sina preferenser, personligen kan jag uppskatta all sorts fotboll det är ju liksom charmen med sporten. När det kommer till vilken upplaga som är bäst så hävdar jag fortfarande bestämt att säsongen 2008/2009 är the GOAT alla kategorier. Det laget hade exakt allt. Teknik, fart, djupledsspel, possesion, you name it. Vi kunde ställa upp med både Yaya och Keite när det behövdes eller köra full fart med Henry och Eto'o på djupled. 2010/2011 är ju självklart också en klassiker men tycker det laget hängde alldeles för mycket på Messi. Han var löjligt bra men tar du bort honom så hade vi börjat svettas rejält tillskillnad från 08/09 där fler spelare kunde stiga fram samt att vi hade fler sätt att anfalla. Mina två cents i alla fall.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-28 18:30
Stämmer mig ju inte? Liverpool åttondel Atletico kvart Atletico kvart
Barcelona Heisenberg
2016-04-28 18:30
Guardiola är tyvärr lite för mycket visionär för sitt eget bästa, och därmed inte pragmatisk nog. Hade han bara kunnat anpassa sig ibland och backa ett metaforiskt steg hade han inte kunnat kritiseras för något.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-04-28 18:26
[QUOTE=Barcelonito / Lucho Enrique 21]Det underlättar nog att Barca oftast varit i semi också va? Svårt att inte ta sig till final om du vinner semin... [/QUOTE] Hahaha fick mig ett gott skratt där.
Barcelona the cameroonians
2016-04-28 18:20
@DM1982:

Badstuber är visserligen bara 27 år, men annars passar han ju in på profilen :P
Barcelona the cameroonians
2016-04-28 18:14
@Liunil Masse:

Inget konstigt, Gerard Lopez behöver definitivt lite råd om hur han ska ta sig ur den (sand)bunker som han dragit ner B-laget i.

Tidigare idag kastade han också skit på spelarna för resultaten den senaste tiden och menade att spelarna inte var professionella och redan hade tankarna på var de ska spela nästa säsong.
Kanske inte så konstigt när deras egen tränare ber en golfarvän att delta i träningar.

Å andra sidan måste Bartomeu vara rätt nöjd, inte många som pratar om la Masia nu och talangerna får i princip heller inte några chanser med A-laget. Dessutom har de anställt en tränare som precis som de som tillsatte honom saknar all form av självkritik. Bra där.
Barcelona Barca4life98
2016-04-28 18:14
Rambla Du har rätt i det mesta du skriver förutom att Barca inte är i "rätt mode ofta" ;) Jag tror att vi skulle slå Atletico i ett dubbelmöte 7/10 ggr ungefär. Alltså allt handlar egentligen om när man prickar formen och när formdippen kommer. För oss kom det i fel läge i år.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-28 18:00
Barcelona B coach Gerard Lopez brought his madridista and golfer friend for training with the B players. Rock bottom for La Masia, really.
Barcelona Rambla~
2016-04-28 17:56
@Lion24:

Håller med fullt ut. Det är här jag menar att när Barcas alla spelare är tränade rätt och befinner sig i detta "mode", som tex i finalen mot Juve, semin mot Bayern osv. Då har inte Atlético mycket att komma med oavsett om de springer sig blodiga över hela planen eller inte. Över 2 matcher vinner Barca ganska så komfortabelt. Dessvärre är det inte så ofta Barca är i detta "mode".
Annons: