/spanien/barcelona/forum/19945.aspx/spanien/barcelona/forum/19945.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona attacante
2009-04-14 12:45

Det är så roligt att folk tror att Bayern kommer ösa på för fullt. Barca kommer att ösa på för fullt och när det står 0 - 1 slår de av på takten och vilar nyckelspelare: iniesta, messi och xavi.
Barcelona Barca-nist
2009-04-14 12:34
Sherko
det är inte bara målen som Messi gör utan vad han ger som en i laget. han ger styrka och skapar utrymme för andra spelare. när han spelar så är det flera spelare på honom och det skapar utrymme för andra som henry, Etó och Iniesta ..
Messi bryr sig inte lika mycket om sig själv som Christina gör :)
Barcelona Barcaloni
2009-04-14 11:59
dagens rubrik från Goal

Van Bommel har blivit "felciterad" angående Ribery
Real Madrid Sherko
2009-04-14 11:57
Barcaloni och J.Gamper

Jo jag förstår det, Messi har inte vunnit något sedan 2006 med barcelona så det är helt klart förståeligt.

Barca_4_lajjf

Hehe jaha okej, tror Ruud har rekordet på 44 under en säsong i ManU
Barcelona Barcaloni
2009-04-14 11:53
Ämne: Har ni sett detta ut....
Sherko//

Om man läser noggrant i vilket sammanhang han sa det, så förstår man vad han menar. Jag och många andra håller säkert inte med han, fast han menar att Ronaldo är bättre än Messi för att han har vunnit fler titlar med sin klubb.

Titlar är ju bland det viktigaste för Titi verkar det som. Det kanske är också ett indirekt uttalande till varför han bytte till Barca.
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-04-14 11:46
Läste nyss på Uefa.com att Henry har hög temperatur och att han missade träningen igår pga det. Det står att han kommer bli ersatt av Hleb på vänsterkanten.

Sherko

Ronaldo gjorde 42 mål förra säsongen xD. Hoppas Messi slår det.
Barcelona J.Gamper
2009-04-14 11:42
Ämne: Har ni sett detta ut....
Läste det också nyss. Blev överraskad av rubriken men förstod vad han menade. Under en längre tid så har C.Ronaldo vunnit fler titlar och gjort fler mål, vilket Messi inte gjort ÄN. Känns som om han vill motivera Messi ännu mer på något sätt :P

Men däremot är det självklart att JUST NU är Messi överlägsen C.Ronaldo.
Real Madrid Sherko
2009-04-14 11:35
Har ni sett detta uttalande från Henry?

Lite underligt tycker jag, Messi är överlägsen Ronaldo just nu, dessutom tror jag att Messi slår ronaldos 44 mål, det är inte mycket som inte talar för det.

Real Madrid Sherko
2009-04-14 11:28
Majsan

Okej, förväntade mig faktiskt att dem skulle visa Barca ikväll.
För Chelsea-liverpool känns faktiskt "hetare" och dem brukar ju visa dem tråkigaste matcherna på tv6 väl?
Barcelona Majsan
2009-04-14 11:16
Sherko / Chelski-Liverpool
Länktips: www.sporttv.nu
Real Madrid Sherko
2009-04-14 11:09
Visar dem chelsea-liverpool eller barca-bayern på tv6 ikväll?

Barcelona Majsan
2009-04-14 10:50
AlexC/ Haha, det hade jag inte tänkt göra. Känns lite out of place med en Barcatröja på Espanyol - Racing.
Barcelona tarrak
2009-04-14 10:43
Ämne: Lite off-topic: Jag ....
Det viktigaste är att du verkligen tar ifrån tårna när du skriker A SEGUNDA OEE!!!

Vad det gäller biljetter så är det nog inga problem, det är ju aldrig utsålt. Ta en sittplats på långsidan så slipper du de värsta idioterna.
Barcelona Majsan
2009-04-14 10:39
FCB_armin/ Det kan ju ändå vara en ganska kul upplevelse. Du kan ju gärna berätta för mig hur coolt det var att se Elche sen!..

Jag kan gärna köpa biljetter på plats, är det nån med erfarenhet av det? Vad kan man räkna med att få betala om man inte bryr sig om var man får sitta (bortsett från mitt i nasseklacken)?
Barcelona II Barça II
2009-04-14 10:24
Henry får för mycket kritik, personligen tycker jag att han har varit en utav de bästa spelarna i Barça den här säsongen.
Barcelona AlexC
2009-04-14 10:22
Majsan/

Min syster var och såg Espanyol på Olímpico i höstas. Det var dessutom mot Barça och hon köpte biljett utanför. Minns inte riktigt vad hon fick ge men vill minnas att det inte var alltför dyrt. Länktips kan vara värt ett besök också.

Off-topic berättade hon även att det var snudd på otäckt att sitta där med Barça-tröjan eftersom att hon blev häcklad pga det, så det råder jag inte dig =)
Barcelona Barca-nist
2009-04-14 10:13
Ny dag nya utmaningar, ikväll gäller det att gå vidare!
Nu ska vi inte lyssna på vissa bittra typer som finns i nedre delen av forumet utan va positiv och se fram emot matchen.

Visca
Barcelona kallesiete
2009-04-14 09:31

Tror det blir en ganska konstig match ikväll.
Undrar om Bayern tror på att de har en ärlig chans & kör fullt järn direkt eller om det blir en transportsträcka för båda lagen under 90 minuter.

Jag tror på en anstormning från Bayern första 15. Gäller att vi är med och håller i bollen (vilket vi är ganska bra på :D)

Visca!
Barcelona FCB_armin
2009-04-14 09:29
Btw, Jay-Z: FAN VA DU SKET!

Herregud, jag säger inget mer..

SKET!
Barcelona Criff
2009-04-14 09:26
Majsan, glöm inte din Barca tröja ;)
Barcelona FCB_armin
2009-04-14 09:20
Majsan

Fan vill du se det pisslaget för? Hade hellre sett Elche eller Alicante i Segundan än piss-espanyol!

Ska du boka innan eller när du är där nere?
Barcelona Majsan
2009-04-14 09:06
Lite off-topic: Jag ska till Barcelona i helgen och tänkte se Espanyols hemmamatch på söndag (eftersom vi har bortamatch och jag ändå vill se på fotboll). Har någon nåt tips på hur man enklast får tag i billiga biljetter och några andra tips när det gäller att gå på en Espanyolmatch? Jag har ställt frågan i deras forum men det är ju inte direkt full fart där så jag slänger ut frågan här med.. Tack på förhand!
el capitano
2009-04-14 08:57
Bojan kommer att få chans, grabben är bara 18 år och har hela karriären framför sig.
Jag tycker att Pep byta in Bojan i matcherna som vi leder i första halvlek med 3-4 mål som t ex mot Bayern! Det är såna matcher som ger spelarna och unga talanger självförtroende.
Bojan har en skön spelstil som påminner mig mycket om Messi när han var i Bojans ålder, hoppas att Pep ger honom lite mera speltid i fortsättningen under säsongen.
Barcelona Barça-fan
2009-04-14 08:38
Jag vill att Bojan ska få mer speltid av Pep så att självförtroendet kan få sig en sving. Jag tvekar inte ett ögonblick på den talang han besitter och bara han får förtroendet till att starta lite fler matcher tror jag han kommer komma igång. Däremot vill jag inte ha honom ute på någon utav kanterna utan jag vill ha honom i rotation med Eto'o på den centrala anfallspositionen.

Med den lilla speltid Bojan nu får så tror jag han kommer få det svårt att ta nästa steg (i alla fall i Barca) och utvecklas till den stora spelaren som finns i honom. Eto'o börjar komma upp i åldern också så det är inte mer än rätt att sakta men säkert matcha in Bojan på ett mer övertygande sätt än tidigare. Men det förutsätter ju att Pep tror på Bojan till 100%.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-04-14 08:04
Ämne: Henry är en nolla oc....
Jay-z

Patetisk är ordet för dig skulle jag nig vilja påstå.
Att klanta ner Henry för årets Arsenals prestation är bara pinsamt för mig.
Men att du däremot känner dig sviken av Titi med tanke på hans senast prestationer kan nog alla enas om, men tyvärr finns ingenting som vi kan göra åt saken, syftar på att ta tillbaka din käre Henry till Emirates Stadium.
Det skulle du nog vilja uppleva igen med tanke på vilken form han befinner sig i för tillfället.

Att du påstår att Henry trycker ner Bojan bla bla m fl, är korkat eftersom vi ser en helt annan Henry än den Titi som folk brukade se i highbury Stadium.

Men en sak ska du begripa och det är Henry inte har svikit er, vad han gjorde var att han var ute efter några titlar vilket han är på väg att i år.
Mannen var trött att vinna PL och FA cup.

-Tips: Har du sådana korkade meningar så skriv inte gärna för det är ingen som ber dig att göra det
el capitano
2009-04-14 07:57
Ikväll är det match igen, tuff spelschema är bara förnamnet men det är nu som gäller och både Pep och spelarna är väl medvetna om detta hoppas vi.
Jag ser många nya namn härinne, härligt med många culés som samlas på en och samma ställe men ibland hittar man vissa som är varken speciellt smarta eller fotbollskunniga som Jay-Z, killen är rolig, han borde vara med i Parlamentet på TV4.
Barcelona pokke
2009-04-14 01:38
Jay-Z

Herregud, du är riktigt pinsam. Får jag fråga dig, är du culé eller ett arsenal-fan? Inte FAN kan man ha 2 lag i hjärtat. Du är nog pissed off för att Henry ( Arsenals största spelare genom tiderna) lämnade er för att han vill vinna titlar. Hur kan du kritisera Henry som har spelat jävligt bra i ligan och speciellt i Champions League där han har dominerat. Han har ju gjort jävligt mycket mål och bidrar med mycket offensivt.

Att du sen skriver att Hleb är minst lika bra som Iniesta är ju bara pinsamt för fan. Iniesta är topp-5 i världen och du påstår att Hleb är minst lika bra? Hah, visst Hleb är en Barcelona-spealre men du ska inte överdriva.

Jesus Kristus

Nej, Messi måste vila vi behöver han mot Getafe. Vi kommer vinna utan Messi och någon/några andra spelare. Getafe är ett bra lag och vi måste bara vinna den matchen.
Jesus Kristus
2009-04-14 01:17
Bayern 0-2 barcelona) iniesta och Eto gör målen.Men jag vill att messi startar så att han kan leka mot lahm!
Barcelona BirdStrike (MQUC3)
2009-04-14 01:14
Skamtar Jay-z eller ? Henry har ju fan varit stralande i ar.
Barcelona BirdStrike (MQUC3)
2009-04-14 01:05
HAHA ! Frodo, haller med.
Annons: