/spanien/barcelona/forum/19925.aspx/spanien/barcelona/forum/19925.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nesto
2009-04-15 16:08
Tänkte bara berätta om gratis tidningen MATCH's tabbe.
De gör på sida 67 en spelare Vs spelare jämförelse typ.

Torres Vs Drogba.
Ribery Vs Messi osv..

Men sen kommer de roliga.

Sergio Ramos Vs LAhm -.-
De två klubbsymbolerna, Barça och Bayern är brevid varandra och sen bah Sergio Ramos, Fail alltså.

Vill ni skåda detta är de väl bara springa in i närmsta Stadium butik och hämta tidningen med C.Ronaldo på omslaget.
Barcelona The Reporter
2009-04-15 16:03
Grabbar lägg ner Chelsea nu. Vi har 3 viktiga matcher i ligan innan Champions leauge. Det är inte vilka matcher som helst. Vi vet att Getafe kan ställa till det för oss. Bättre att fokusera på den kommande matchen än att gå runt o tänka på Chelsea matchen nu!

3p betyder mer än 3p i denna position vi står i just nu i ligan.

FOKUS !
Barcelona Abbe #10
2009-04-15 15:38
Gutt att både Liverpool och Bayern är borta! Nästa gubbe som kan hota Messi att vinna skytteligan i cl är Lisandro o han ligger på 6 mål mot Messis 8.
Barcelona Saman.
2009-04-15 15:38
Rambla

I ett ironiskt alteruniversum hade det vart kul! :)
Barcelona lameG^
2009-04-15 15:34
Abidal---Marquez---Pique/Puyol-----Alves/Caceres
Barcelona Rambla
2009-04-15 15:32
Ämne: Hade vart rätt kul o....
Det är nog bara du för röda kort innebär att de är avstängda i en eventuell final. Vill vi det? Knappast.
Barcelona Abbe #10
2009-04-15 15:31
Enligt Uefas hemsida så står det att Messi bara har ett gult kort!
Stämmer det eller har dom inte uppdaterat? För isf så riskerar han inte avstängning i andra semifinalmatchen om han får ett gult i första!
Barcelona Saman.
2009-04-15 15:31
Sherko

Eto'o och Alves får två var :P
Real Madrid Sherko
2009-04-15 15:26
Saman

Haha om slagsmål skulle bryta ut skulle Alves garanterat få rött kort :P, vilken krigarinställning han har.
Barcelona Saman.
2009-04-15 15:24
Hade vart rätt kul om slagsmål utbryter på plan i sista matchen mot Chelsea och vi får 4 röda kort. Eller är det bara jag som tycker så? :)
Real Madrid Sherminator
2009-04-15 15:23
Ämne: Ämne: Tack så....Okej. Visste inte att Busquets är varnad, men om jag hade vart Pep hade jag inte gett honom nån speltid nu mot chelsea. Tycker han borde låta Yaya spela eller Keita. Mer rutin och kraft på mittfältet.
Barcelona Rambla
2009-04-15 15:21
Ämne: Tack så mycket Rambl....
Puyi, Alves och Busquets har självklart kvar sina gula kort till den andra semifinalen men det är av ringa betydelse. De kan endast bli avstängda till returen i London. Skulle Barca gå till final och de drar på sig sitt 3:e gula kort i den matchen spelar det ju ingen roll då korten stryks.
Real Madrid Sherminator
2009-04-15 15:13
Tack så mycket Rambla. Angående Alves och Puyol kommer de ha kvar sina gula kort tills andra semifinalen?

I värsta fall så kan han ju välja att vila Alves och ut med puyol på högerback eller puyol. Tror inte man behöver göra det dock.
Barcelona Rambla
2009-04-15 15:11
Sherko:

De nada.

Sherminator:

Nej, Rafa fick bara 1 match avstängning efter 3 gula kort.

lameG^:

Nej tyvärr. Rött kort i andra semifinalen ger automatiskt minst 1 match avstängning.
Barcelona lameG^
2009-04-15 15:11
fan vad gött. Messi har 1 gult kort och kommer alltså inte bli avstängd till finalen för ofta en anfallare speciellt messi får 2 gula på 2 matcher. Men ajjaj dani och puyol sitter inte säkra och det är dem som är galnast i försvaret också.

Gäller det också röda kort?
Real Madrid Sherko
2009-04-15 15:08
Tack Rambla
Real Madrid Sherminator
2009-04-15 15:06
Nån som vet hur det är med Marquez? Är han fortfarande avstängd mot Chelsea eller kan han spela?
Barcelona Rambla
2009-04-15 15:06
Ämne: Rambla//

är du sä....
Jag är säker! En varning i sista semifinalen som skulle leda till avstängning i vanliga fall stryks till finalen.
Barcelona lameG^
2009-04-15 15:04
Rambla//

är du säker på det?? för om det är sant har du räddat min dag.
Barcelona Rambla
2009-04-15 15:03
Sluta hänga upp er på petitesser. Sherko anser att Pep redan har överraskat så här långt. Det Sherko skrev var att om Barca även slår ut Chelsea då har Pep överraskat REJÄLT på honom. Är det något att hänga upp sig på en persons åsikt? Släpp det nu.
Real Madrid Sherko
2009-04-15 15:02
pokke

Läser du bara första meningen i mina inlägg?

Jag skriver ju klart och tydligt att han överraskat oss alla, helt klart.

Orkar inte diskutera exakt samma sak.
Barcelona Okkapokka
2009-04-15 15:01
lameG^

Om man får sitt tredje gula kort i semifinal 2 så missar man inte finalen. Ny regel för i år.

Så någon taktisk varning behövs ej.
Barcelona pokke
2009-04-15 14:58
sHERKO

Har inte Pep överraskat? Vi hade ju nästan precis samma trupp som förra året men Rijkaard lyckades inte. Vad sägs om att leda ligan med 6 poäng, final i cupen, köra över Valencia,Sevilla,Villarreal, Real Madrid och Atlético Madrid? Få hela laget att börja jobba, rotera mycket men ändå så är det samma fart, starkare defensiv, mer lagarbete och ja, you name it.

Peps mannar har ju tom slått rekord i ligan.

Jag menar både du och obbe sitter och skriver att ni inte har blivit imponerande, Barcelona har ännu inte fått ett riktigt lag att möta än. Hur länge ska ni hålla på så? Ända tills vi vinner finalen i rom, vinner ligan och cupen eller?

Esse - Chelsea

Mötena med Mourinho och Rijkaard var ju speciella så vi får se hur det här kommre bli :).

Barcelona lameG^
2009-04-15 14:56
puyol och dani måste ta tekniska gula kort nästa match för annars finns de ju risk att de missar finalen ifall vi avancerar.
Real Madrid Sherko
2009-04-15 14:54
PILMÀ (Kärlek & Respekt)

Haha nej jag kommer absolut inte säga att Chelsea inte var bla bla bla.

Slår ni dem är ni helt enkelt bättre än dem.

Säg inte det har ni sagt, för jag har inte sagt så.
Du drar oss alla över en kam :P

Och ja du missförstår mig helt och hållet om du uppfattar att jag tycket att förra årets upplaga av barca är lika bra som årets.
Esse - Chelsea
2009-04-15 14:48
Jahapp! Nu har jag hunnit hämta andan efter gårdagen. Såg inte er match av naturliga skäl, men vad jag förstår så rullade ni på och gjorde jobbet bra som vanligt.
Kan inte säga att jag är lugn inför våra möten. Barca är det laget jag anser vara klart svårast motstånd. Jag tror det kommer bli en stenhård fight och jag vågar inte tippa. Hoppas på en klassiker.

Väl mött!
Barcelona J.Gamper
2009-04-15 14:41
Skön artikel
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-04-15 14:24
Ämne: PILMÀ (Kärlek & Resp....
Sherko
Vi byter ordet okunnighet till dumhet då? hehe sorry:P.

Men om vi lyckas att knocka Chelsea då?
Ja då säger du alternativt ni madridistarna nej Chelsea var inte nog en färdig motståndare, så vi får sse vad Barça har att komma med i finalen.
Vinner vi där så kommer ni säga NEj, vi får se nästa säsongs Cl.
Det har ni sagt inför Lyon, inför Bayern.

Vad jag försöker komma fram till är att ni aldrig erkänner Barças storhet hur heta vi än är.

Förresten påstår du att förre årets Barça var lika bra som dagens eller missuppfattar jag dig Totalt hehe:P
Barcelona J.Gamper
2009-04-15 14:15
Ämne: PILMÀ (Kärlek & Resp....
Håller med.. det där vore en rejäl överraskning. Men att vi spelat så bra hittills är överraskning nog.
Real Madrid Sherko
2009-04-15 14:06
PILMÀ (Kärlek & Respekt)

Skämtar du eller?

Är det okunnighet att jämföra förra årets barca och årets barca?

Jag säger ju att han lyckats fenomenalt, men att han ska överraska rejält, observera REJÄLT då ska han slå Hiddinks Chelsea.

För då slår han verkligen ett utav världens bästa lag med en utav världens absolut bästa tränare.

Fattar inte ens varför du drar in okunnighet och nästan börjar provocera sådär, helt onödigt.
Annons: