/spanien/barcelona/forum/199.aspx/spanien/barcelona/forum/199.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4life98
2018-12-12 00:11
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Någon som vet vad det är som har hänt med Coutinho? Behöver han bara lite självförtroende eller är det själva systemet? [/QUOTE] En kombination av båda skulle jag tro. Coutinho är som bäst när han har spelare framför sig. Vi såg passningarna till Munir idag vi några tillfällen exempelvis. I nuläget känns det som att han hamnar i fel positioner. Ibland ser man att han är den som ska sätta igång en kontring utan spelare framför sig. Tyckte han var helt okej idag, två skott i stolpen. Prestationen vid den första ramträffen var grym där han tar fart mellan 3-4 spelare drar ett svårt skott i steget. Jag kan köpa att man är kritisk mot honom på grund av prislappen men tror knappast att jämförbara spelare som David Silva, Eriksen, De Bruyne etc. hade varit lika bra på en kant som de är centralt. Tycker samma sak gäller för Coutinho.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2018-12-11 23:57
@ Xavi #6:

Regerade också på detta.
Är det någon av er som såg vad de andra spelarna gjorde?
Messi, Dennis och en annan spelare halvpressade. Medan resten av laget backade hem. Det fanns ingen sammanlänka i laget just i det ögonblicket.

Hoppas att någon av er hittar länk till det.

Busqquets tokpressar medan andra tog det lugnt
Barcelona Xavi #6
2018-12-11 23:52
@the cameroonians:

Förstod mig inte på varför han ska upp och pressa mittbackarna när vi leder istället för att täcka den farliga ytan mellan mittfältet och backlinjen. Att det skulle vara något taktiskt direktiv tror jag inte då Rakitic aldrig var ur position. För att vara bäst på sin position så är der ills när Rakitic gör det klart bättre.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2018-12-11 23:52
Någon som vet vad det är som har hänt med Coutinho?

Behöver han bara lite självförtroende eller är det själva systemet?
Barcelona Damon2022
2018-12-11 23:32
med vidal i laget samt sen när våran Roberto och mallcolm kmr tbx så fruktar man ingen lag. Skulle bli verkligen kul om vi fick Liverpool. Se suarez , coutinho sänka dem samt messi får göra sitt första mål mot dem. Atheltico kan få möta city,psg,Bayern,juvuntus sen porto tror jag.
Barcelona Z_Z
2018-12-11 23:27
@DM1982:

"Vi spelar alltså ut barca på bortaplan i andra halvlek. Då har dom ändå spelat med Messi, busquets, rakitic, coutinho, dembele"

"JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!! Vilken insats!! 1-1 borta mot Barca och det är ett orättvist resultat!"

"Vilken jävla match, så fantastiskt genomförd! Yeeeeeeeeeeees!"

Ödmjuka? Nja, det kan man nog inte påstå att de är efter att ha kollat lite snabbt på deras forum haha.
Barcelona Passa_Bollen
2018-12-11 23:25
Konstigt nog har Messi haft svårt att göra mål när han har gjort inhop senaste tiden. Väldigt konstigt då han borde kunna spela mer explosivt sista minutrarna av matchen då det inte sliter på kroppen på samma sett att spela ca 35 min när motståndarna är mer trötta.
Barcelona Erik Satie
2018-12-11 23:23
Alena är verkligen klass rakt igenom. Vi behöver inte fler spelare. Tänk ett mittfält bestående av Alena - Busquets - Arthur.
Magi.
Barcelona DM1982
2018-12-11 23:19
[QUOTE=Mess1]Vad finns det för mening att byta in Messi om vi bara ska försvara vår 1-0 ledning och sen när det blir 1-1 så finns det inget tydligare än att Valverde vill hålla det där. Visst vi har inget att spela för men vi har inget att försvara heller. Vi förlorade bollinnehavet idag också på hemmaplan, fantastiskt! [/QUOTE] Stor anledning är nog för att bjuda publiken på Messi. Många som vill se honom spela och det vill nog han också.
Barcelona Damon2022
2018-12-11 23:18
vi kan få Liverpool men bör inte vara så rädd inför dem. Jag såg idag att busq inte håller nivå mot snabba lag. Vi bör spela vidal raktic Arthur i mitten så kan vidal o raktic bidra med energi o kan rotera med varandra om postioner i spelet. Om han skulle bytt in vidal vi skulle vunnit. Får vi Liverpool bör vi ställa upp med denna mittfält då Liverpool kör kontring och snabb spel, då kmr busq ligga efter: Han är så fucking långsam hellre vidal mot mane än busq.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-12-11 23:17
Dm1982 Hah checka in deras forum, allt dom tar med sig är Barcelona, camp nou 1-1 allt däremellan är ju struntsumma. Med tanke på deras trofeskåp så är det väl detta det bästa dom har åstadkommit på ett bra tag.
Barcelona Soko
2018-12-11 23:15
@Unicef1983:
Menar inte att det blir bara tufft för oss utan att det blir en del tuffa matcher överlag.. Ett lag kommer att få Atletico Ett annat Liverpool Ett tredje Tottenham Ett kan få kanske Bayern Någon får Roma Någon måste få United. I utslagnigsrundan är allt möjligt och alla har chans mot alla ...
Barcelona Mess1
2018-12-11 23:12
Vad finns det för mening att byta in Messi om vi bara ska försvara vår 1-0 ledning och sen när det blir 1-1 så finns det inget tydligare än att Valverde vill hålla det där. Visst vi har inget att spela för men vi har inget att försvara heller. Vi förlorade bollinnehavet idag också på hemmaplan, fantastiskt!
Barcelona Passa_Bollen
2018-12-11 23:12
Dem hade allt vinna och vi hade ingenting att förlora. Tur att vi roterade och laget har blivit inoljat ennu ett snäpp!
Barcelona Davids3
2018-12-11 23:11
Underhållningsmässigt är Liverpool bästa motståndaren!
Barcelona DM1982
[QUOTE=|| #5 sergiobusquets]Dm1982 Tyvärr får man stå ut med Tottenham supportrar på jobbet imorgon, ville verkligen ha ut dom. Inter brutalt dåligt att inte kunna slå ett PSV som inte har något att spela för på hemmaplan när man har allt att spela för. [/QUOTE] Tror nog att Tottenhamfansen kommer vara ödmjuka, de kryssade mot ett svagt och hyffsat ointresserat Barça.
Barcelona Messi-Alba-Messiiiiii
Njaaa måste nog vara sämsta 2:or vi kan ställas mot de senaste åren. Bara Liverpool som kan slå ut oss.
Barcelona Unicef1983
2018-12-11 23:10
Soko: Det ser mycket tuffare ut än vad det är egentligen! Bara Bayern och Liverpool som skrämmer där!
2018-12-11 23:08
Iniesta.70. Det är ingen idé, häll upp en whiskey och njut av att 2 la masia spelare fick äntligen 90 minuter i cl och gjorde det med bravur.
Barcelona Soko
2018-12-11 23:08
Riktig tuffa matcher väntar i åttondel..
Vi kan inte möta Atletico och Totenham så det kan bli ;
Liverpool
United
Bayern eller Ajax
Roma
Salke
Lyon
Barcelona wallmannen
2018-12-11 23:06
Miranda visade att han kan hoppa in i stället för Alba då och då. Alena såg också fin ut tycker jag.
Barcelona Infinit8Don
2018-12-11 23:06
Underbart med Alena o Miranda i 90 min. Båda 2 oerhört mogna i sitt spel. Motm av utespelarna, Alena!
Barcelona Dreamteam09
2018-12-11 23:05
[QUOTE=Iniesta.70.]Tyvärr mister Dreamteam09. Miranda råkass?? Eftersom din nick refererar till back in the days så utgår jag ifrån att du är över femton vårar och har hängt på forumet mer än Miranda har fått hängt med A-truppen....i självaste Barca. Och dessutom fick grabben chansen med en salig röra till fyrbackslije multiplicerat med en nykomponerad mittfältstriangel. Enligt mig visade han framfötterna. Så, Sorry to break it to you men Mirandas lir ikväll visar på mer mognad och spelsinne än de flesta av dina affekt-vokabulärer du pekfingrarvalsar ut över forumet i tid och otid. Men det säger väl egentligen inte så mycket om Mirandas prestation ikväll egentligen?? För egentligen borde jag ju referera dina spontana åsikter på forumet med Douglas tid i Barca. Om jag nu skulle bli tvungen att dra paralleller vill säga. Vilket jag helst inte skulle vilja göra, men ändå just gjorde... [/QUOTE] Skriv vad du vill, gulla med våra b lags spelare hur mycket du vill. Inom en snar framtid kommer de bli ny Denis Suarez, Munir utav Miranda med. Såg absolut ingenting som imponerade. Alena däremot visar lite klass ibland men inte mer än så. Trött på det alltid ska gullas med våra b lags spelare som om dem skulle bli en ny 87 generation. Wont happen :)
Barcelona CipanBarcelona
2018-12-11 23:05
Så dåligt spelat av flera idag, Busquets var nog sämst på plan.. gick runt o gjorde ingenting, slog felpass efter felpass och förstörde presspelet helt när vi leder med 1-0.. Cillesen och Alena bäst på plan enligt mig
Barcelona Iniesta.70.
2018-12-11 23:01
@Dreamteam09:

Tyvärr mister Dreamteam09. Miranda råkass?? Eftersom din nick refererar till back in the days så utgår jag ifrån att du är över femton vårar och har hängt på forumet mer än Miranda har fått hängt med A-truppen....i självaste Barca. Och dessutom fick grabben chansen med en salig röra till fyrbackslije multiplicerat med en nykomponerad mittfältstriangel. Enligt mig visade han framfötterna.

Så, Sorry to break it to you men Mirandas lir ikväll visar på mer mognad och spelsinne än de flesta av dina affekt-vokabulärer du pekfingrarvalsar ut över forumet i tid och otid.
Men det säger väl egentligen inte så mycket om Mirandas prestation ikväll egentligen??
För egentligen borde jag ju referera dina spontana åsikter på forumet med Douglas tid i Barca. Om jag nu skulle bli tvungen att dra paralleller vill säga. Vilket jag helst inte skulle vilja göra, men ändå just gjorde...

Men snälla, han gör sin jubileums match då han firar 100 matcher i en BETYDELSELÖS match. Hur tar ni er igenom eran vardag egentligen? Inte med en klackspark iaf ;)
Barcelona Unicef1983
#5 Sergiobusquets : Tottenham har varit så mycket bättre än oss! Utan Dembes solomål och Cous 2stolpar så va vi riktigt dåliga! Vi hade noll kontroll på händelserna! Semedo såg faktiskt riktigt trött ut tycker jag, fick springa otroligt mycket både i Copan och i denna match! Skönt med Arthur tillbaka! Alena glänste vid några tillfällen, men absolut ingen som vi ska luta oss mot ännu! Munir är bara sorglig och bedrövlig på alla vis, vilken skitspelare det är! Jag har följt laget i 20år och han är den absolut mest meningslösa anfallare vi haft! Nu ser vi fram emot lottningen!
Barcelona Ribohn Fan
2018-12-11 22:59
Andra halvlek är katastrof dåligt. Tottenham kan spela igenom vårat mittfält gång på gång. Fattar inte vad Busquets tänker, lunkar omkring på fel possitioner ideligen. Katastrof dåligt, tror det är det sämsta jag sett Busquets någonsin.
Barcelona II Barça II
2018-12-11 22:58
Tycker att vi gör en bra match. Alena och Miranda får 90 minuter, gör det bra! Kul att Valverde som ger de chansen! Jesper helt klart MVP.
2018-12-11 22:58
Dm1982 Tyvärr får man stå ut med Tottenham supportrar på jobbet imorgon, ville verkligen ha ut dom. Inter brutalt dåligt att inte kunna slå ett PSV som inte har något att spela för på hemmaplan när man har allt att spela för.
Annons: