/spanien/barcelona/forum/19464.aspx/spanien/barcelona/forum/19464.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcaloni
2009-05-19 23:54
Ämne: En intressant elva i....
Pilma//

Det där är den bästa möjliga elva vi har på pappret ifall både Henry å Iniesta är tillbaka. Men en liten ändring hade jag gjort. Sylvinho istället för Kieta. Killen är ändå en rutinerad vänsterback och han kommer förmodligen att spela sin sista match i blaugrana tröjan. Jag tror han skulle ge 110% den kvällen.
Samt att Kieta lär behövas i god form lite senare i matchen, då han passar in på flera positioner.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-19 23:49
Ämne: Sylvinho borde spela....
Cacéres gjorde väl inte en jätte match senast även om han skötte sig bra.
Låg lite efter när passningarna slogs men ändå hann han ikapp bollen, kanske visste han att han var väldigt snabb hehe.
Men tycker inte att det skulle funka så mot Man U.
Även om jag hade velat ha honom i elvan.
Vi får se nästa match.
Barcelona mes__que_un_club
2009-05-19 23:43
alla tycker givetvis olika. jag tycker inte att zlatan skulle funka som ersättning till eto'o. och då gillar jag ändå zlatan. jag tror att det är just balansen mellan kämparvilja och tekniska förmågor som pep lyckats hitta. då kan man inte byta ut eto'o som springer på alla bollar mot en zlatan som (även om han jobbar hårt) har en nonchalant (stavning) utstrålning. samma med att byta ut abidal mot zhirkov. abidal som själv helst vill spela mittback (eller ville tidigare). tror inte på dessa värvningar.
Barcelona Pep.G
2009-05-19 23:43
Sergi är duktig och så, men den här matchen känns för stor för honom. Det bästa kulle nog vara Caceres som högerback, Puyol som mittback, Keita som vänsterback och Yaya som privote, d.v.s så här :

Caceres-Puyol-Pique-Keita

Xavi-Yaya Toure-Iniesta
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2009-05-19 23:42
Sylvinho borde spela vänsterback mot united och Caceres som gjorde en bra match senast borde få chansen som mittback om han visar bra form i dom två återståeende matcherna.

Dock kommer detta nog aldrig bli fallet. Utan jag tror Yaya startar i mitten med Pique ,Busquets som defensiv mitt och Puyol på högerbacken. Det enda lilla frågeteknet som jag kan se det är vem som ska starta vänsterback. Sylvinho eller Keita. Tycker ändå det lutar åt Sylvinho hitills. Om Peps tanke nu är att köra med Keita som vänsterback så borde han ju spela med honom i iaf någon match innan finalen för att se hur det funkar med Mailern där. Så spelar inte Keita vb någon av dom två återståeende matcherna så är det med 99% säkerhet Sylvinho som spelar där 27 maj.
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2009-05-19 23:37
Ja det gör han nog, för annars så skulle han nog inte vila honom mot Mallorca och nu mot Osasuna. Känns väl sådär egentligen att han startar. Men får hoppas att han sköter sig bra i finalen, lika så med Toure som mittback.
2009-05-19 23:31
Ämne: PILMÀ (Kärlek & Resp....
Pep.G

Tror med största sannolikhet att Busquets börjar denna match.
2009-05-19 23:30
lameG^//

Hernanes kommer bli nästa stora playmaker. Och är betydligt billigare än cesc. Va gäller Thiago så dröjer det iaf något år till åtminstonde innan vi kan räkna med hans tjänster fullt ut.

Förstår mig ej på vrf folk vill se Forlan i klubben? Killen är ju 30 år! född 79. Han gör sin bästa säsong nu men kommer sanolikt att dala för varje säsong som går. Alla har vi olika smak men visst fan känns Villa som den bästa ersättaren till Etoo. Vet ej vrf du tycker han är äcklig. Han verkar ju vara en otroligt lojal spelare som ej lämnat valencia än t:ex. Och vad jag hört av han i intervjuer och annat väldigt sympatisk.

Det enda andra alternativet som jag ser det är Zlatan. Som jag tror hade gjort ett utmärkt jobb. Visst han kanske inte är världens naturligaste målskytt men den indeviduella skickligheten han besitter väger upp för det mer en väll. Och med framspelare som Iniesta,Xavi,Messi och Henry vid sig kan han likt Etoo lätt göra runt 30 baljor om han får starta i vårt anfall. Och tillskilnad från Etoo bidra med mycket i spelet. Killens fysik är omatchad i dagens fotboll och med den tekniken och spelsinnet kan han omöjligt göra annat en succe. Sen så är ju iof hanns personlighet ett stort minus då han verkar ha seriösa problem med att underordna sig högre aktoritet. Dock kan det bero på att han i Inter (och alla andra klubbar också för den delen) mer eller mindre vart större en klubben. I barca därimot vars trupp är några nivåer över inters tror jag inte det skulle bli några problem. Då han för första gången i karriären får spela i en trupp proppad med spelare av jämnlik kaliber som honom själv.

Har aldrig vart något större fan av Zlatan men för klubben hade det vart grymt med honom på top.
Barcelona Pep.G
2009-05-19 23:29
PILMÀ (Kärlek & Respekt)

Sergi i den här matchen. Njaa :/
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2009-05-19 23:29
Jag tycker startelvan ser bra ut efter alla omständigheterna så. Även fast jag skulle vilja se Toure på mittfältet. Så tycker jag det ändå är bäst att han spelar med honom som Mittback. Han har ju visat i dom senaste matcherna att han kan spela som mittback. Kanske lärt sig lite från Storebror.
Intressant blir det och längtar till matchen. ;D.

Visca el Barca.
2009-05-19 23:19
En intressant elva i länk.
Det spekuleras en sån här start elva?
Vad tycker ni om den?
Själv tycker jag att den är en bra startelva.
Med båda Xavi och Iniesta får vi en oslagbar mittfält och de magiska trion där uppe.
Länken
Barcelona DaniAlves
2009-05-19 22:51
lameG^

Mycket fin uppställning, och håller med tll 100% utan yaya så är inte mittfältet som det brukar.
Men själv så tycker jag att vi hellre har sylvinho på vänsterkanten än keita.. det är CL-final vi pratar om så keita som inte har så mycket erfarenhet som back blir lite risk att spela med tycker jag.. hellre sylvinho där.
Barcelona Pep.G
2009-05-19 22:22
Piiick

Nej den ligger på 107 och Barca ligger på 104. Så om vi snittar 2 mål per match nu så går vi över den:D
Valencia Piiick
2009-05-19 22:20
hur många mål e rekordet på för mål på e säsong? e inte barca över den än`?
Barcelona Pep.G
2009-05-19 22:17
lameG^

Jag tycker faktist om den startelva mot Man Utd, men jag tror inte att Pep startar med Caceres som högerback hur mycket jag än vill det =/
Barcelona lameG^
2009-05-19 22:12
Rivaldo_gudarnas gud//

njaa hernanes?? vi har våra egna produkter som tex Thiago. Men om vi ska köpa in nån ny mittfältare ska det vara fabregas. Han kan rotera tillsammans med xavi och iniesta eller ibland är det nån skadad.

Bort med guddy och hleb. Dem blir inte bättre. Tror ni alla håller med. Ser hellre pedro och jeffren än dem 2.

Aldrig att jag vill ha villa i barca om etoo lämnar. Han är den bästa ersättaren men han är en äcklig spelare som borde spela i real. Ser hellre forlan i barca än villa. Men helst lejonet etoo.

Barcelona Kelkoo
2009-05-19 22:08
Caceres eller Busquets, vem av dessa två tycker ni ska starta cl-finalen?

Själv tycker jag att Caceres ska få lira som högerback för Toure behövs verkligen i mittfältet.
Barcelona lameG^
2009-05-19 22:00
Gonzalez_Barca//

tror också ungefär på nått sånt.

Vill se den här startelvan mot man u.

Valdes
Caceres Puyol Pique Keita
Xavi Yaya Iniesta
Messi Etoo Henry

vill köra med den eftersom mittfälltet är inte likt utan yaya för om inte yaya spelar där så måste xavi och iniesta gå ner och vi förlorar mycket på det offensivt. Det såg vi ju retumötet mot chelsea.

Caceres borde spela till höger för han är snabb och bra en mot en. Blir han bortfintad har han stöd av puyol. Puyol pique måste spela i mitten. Sylvinho eller keita spelar inten roll. Sylvinho med sina gryma inlägg är bra men keitas bussa skulle inte heller sitta fel.

Vad tycker ni??
Canaletes
2009-05-19 22:00
Gonzalez_Barca

Bra 11 tycker jag. Fast jag tror Etoäo spelar från start, han vill ha pichichin
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-05-19 21:34
Med tanke på att Pep vill vila spelarna tror jag vi får se få ordinarie.

En inte så orealistisk elva vore nog;
Oier
Alves - Caceres - Abidal - Keita
Busquets
Gudjohnsen - Thiago/Hleb
Jeffren - Bojan - Pedro

Vore verkligen kul att se en sådan startelva. Tror att Keita startar på vänsterplatsen för att se hur han klarar den positionen. Fast all heder åt Osasunas högerytter, men det kommer vara stor skillnad att möta honom på lördag än 4 dagar senare mot en av världens bästa. Även fast Cristiano ofta byter kanter. Men Oier som målvakt tror jag. Alves och Abidal har inga anledningar att vila och Caceres måste komma upp i matchform. Busquets och Gudjohnsen för att stärka mittfältet och Thiago som en kreativ spelare i mitten, eller Hleb. Anfallet tror jag att Eto'o får vila lite och låta Jeffren som imponderade den lilla stund han fick spela mot Mallorca, spela. Bojan känns nog också ganska självskriven med tanke på att Messi och Henry vilar.

Eller vad tror ni? :P
Barcelona MSL#666
2009-05-19 21:31
tror de blir ungefär samma som mot mallorca faktist, vila spelarna så vinner vi cl ;D

skulle vara heelt galet skönt..
Canaletes
2009-05-19 21:23
Bra odds att Barca vinner mot Osasuna hemma!! ca 1,80!!

Men vad tror ni startelvan blir??
2009-05-19 21:10
El Kaiser de Michoacán //

Är själv inne på samma tankegångar som dig angåeende mittfältet. Hernanes hade varit perfekt som backup till Inieasta, Xavi. Då kan vi rotera friskt mellan dom 3 utan att tappa märkvärdig kvalite i spelet.

Sen tycker jag vidare att vi behöver en backup till Abidal på vänsterbacken. Maxvell eller Capdevila hade vart perfekta. Och en ersättare till Henry skall långsamt spelas in till vänster på anfallet nästa säsong, Benzema är en liknande spelartyp men blir förståss svår att få. Bojan kan lånas ut till Sevilla eller något där han får regelbunden speltid och kan utveklas till den världsforward vi vet att han kommer bli. Byt Etoo mot någon av Zlatan eller Villa också. Sen får Valdes gärna fortsätta för mig. Men får vi läge på en top 5 målvakt (Buffon,Cesar eller Czech) så tycker jag vi borde slå till.

Vet att det är lite väl tunga förändringar på ett vinnande lag. Men man skall alltid sträva efter att bli bättre oavsett hur bra man är. Annars finns det risk att man blir mätt åsso tappar vi till real igen (som efter dubbeln 05. Ett lysande exempel på hur det skall gå till är United. Som trots dubbeln förra säsongen värvat starkt denna och är påväg mot en ny dubbel "Gud förbjude". Hatar när man ska känna sig nöjd efter en framgång som våran nu. Det är ju nu alla dom största vill till oss och intresset och ekonomin är på top. Då ska man återigen sattsa friskt för att dra ifrån ännu mer. Vi nöjer oss aldrig!
Visca barca!
Real Madrid #Luiz Nazario de Lima#
2009-05-19 19:41
-----------Vitor-Baia----------
---------Nadal-------Blanc------
Ferrer---------------------Sergi
--------------Guardiola---------
--------Luis-Enrique--Figo------
-----Pizzi----------------Geovanni
----------------Ronaldo----------
Barcelona Criff
2009-05-19 18:09
Gai kunde tydligen inte spela för A-laget nu under denna säsongen för han har fortfarande inte fått sitt spanska EU-pass.

Och A-laget kan inte ha mer än 3 utländska spelare i truppen.

Annars hade han med säkerhet lirat.
Barcelona A.Gaudi
2009-05-19 17:38
du har ju artiklar om barca legendarer till vänster i forumet. där har du lite text om rivaldo t.ex.
Barcelona kallesiete
2009-05-19 17:33
Har lite frågor angående Rivaldo.
Hur slutade han i barcelona egentligen? Blev han köpt? Gick kontraktet ut?

Hade man en avskedsmatch för honom? Försvann han efter incidenten i VM?

Behöver info om Rivaldo under hans tid i den vackraste klubben av dom alla.
Barcelona A.Gaudi
2009-05-19 17:21
vill bara korrigera det där till porto alegre. han är ju inte ifrån portugisiska porto så det ej skapas nåt missförstånd.
Barcelona Oha789
2009-05-19 17:18
PILMÀ (Kärlek & Respekt)

Tack för att du förståt Krönikan.

Jag kan inte jämnföra Messi o Ronaldinho.
Messi är fårn La Massia och Ronaldinho från Porto alegre.

Hoppas ni läser om den och förstår att jag aldrig vill jämnföra dom.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-05-19 17:09
Ämne: Den stora frågan är ....
Tänkte också på det innan. Vet inte om det det löper över mer än en säsong. Alltså att om Gai spelar med A-laget får han inte spela med B-laget nästa säsong men det låter ju även det väldigt märkligt eftersom man vid varje säsongstart anmäler nya spelartrupper. Nä, jag vet faktiskt inte.
Annons: