/spanien/barcelona/forum/19446.aspx/spanien/barcelona/forum/19446.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ciao-V
2009-05-16 12:33
Ämne: Cáceres lär med all ....Thiago, är han en liten Xavi som möjligen kan ersätta honom i framtiden?
Ser lovande ut i så fall. Han bör kanske redan nu spelas in, kanske i den sista matchen eller så.
Om inte, bör vi se honom i försäsongen
Barcelona 2bbe
Rambla

Jag skulle också gärna se en spelskicklig mittfältare som kan avlasta Xavi och Iniesta. Vi får inte alls samma dynamik i spelet när Keita eller guddy lirar.

Om det är Thiago som skall plockas up eller någon utifrån som ska rekryteras återstår att se.
Barcelona Barca_4_lajjf
Det räcker med att Real spelar oavgjort och vi är mästare =)
Barcelona kallesiete
2009-05-16 12:32

Varför ska vi köpa och sälja så fruktansvärt mycket?
Titta på vår säsong hittils....
Barcelona FCB_armin
2009-05-16 12:31
Uppmaning till alla göteborgare:

Om Real förlorar ikväll (vilket innebär ligaseger), SKA ALLA TILL AVENYN!!!!
Jag och många ska fira på Götaplatsen vid Poseidon-station!

FORÇA BARÇA!!!!!!!!!
Barcelona Makaveli
2009-05-16 12:30
Tror också att Henrique anländer till Barca pga att Leverkusen har ''köpt'' Hyypiä från Liverpool..
Barcelona Rambla
2009-05-16 12:25
Cáceres lär med all sannolikhet bli utlånad en säsong. Ja han kan tom bli såld även om jag tvivlar på det. Henrique anländer det är så gott som klart. Bayers sportdirektör Rudi Völler har själv sagt det.

Kanske behöver man inte ens köpa en spelskicklig mittfältare och slösa onödiga pengar om Thiago flyttas upp till a-truppen. Dock så är han kanske fortfarande lite för ung.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-05-16 12:17
Ämne: westinho:
Eftersom ....Caceres köptes för framtiden, det var allså inte meningen att han skulle ta en plats på direkten. Han fyller 21 år om han nu inte redan har gjort det.

Milito är nog närmast nära en försäljning om någon av försvararna lämnar.

Hlebs och Guddys framtid i klubben är inte lika säker, Hleb verkar inte passa in och guddy har för tuff konkurrans och vill själv lämna.

Med Pep vid rodret lär han enbart gå efter spelare ifall vi gör oss av med några, du nämnde nåt i stilen med plus och minus och jag instämmer. pep har under säsongen haft koll på några spelare i den inhemska ligan.

Barcelona Im back
2009-05-16 12:12
westinho:
Eftersom Guddy, Hleb och kanske Caceres lär säljas så är det knappast en omöjlighet.

Värva Hernanes, en vänsterback samt använd Henrique som backup för högerbacken (där han spelat under våren). Om Etoó säljs behövs det självklart en ersättare, men då kommer vi också få in en del pengar.

Tycker du att detta är orealistiskt så har du ingen större kunskap om hur mycket pengar som har spenderats tidigare silly seasons. Här handlar det snarare om +-0.
Barcelona westinho
2009-05-16 12:06
Im back

Du vill alltså att barca ska köpa in en vänsterback, en högerback, en playmaker och eventuellt en anfallare...och ändå inte slösa pengar? En "extremt spelskicklig" mittfältare kostar minst 25 miljoner euro.
Barcelona Im back
2009-05-16 10:53
Enligt Marca och AS ska Kaka var "klar" för real. Blir intressant att se hur många stjärnor de kommer värva i sommar. Även om Reals ekonomi är unik (kommunen köper träningsanläggningen för 2 miljarder etc) så måste den bli sjukt ansträngd av detta. Spaniens ekonomi är katastrofal för tillfället (som de flesta andra länder, men värre) med arbetslösheten för mars på 17.5%. Enligt en del trovärdiga prognoser kommer arbetslösheten gå mot 25-30% för 2010 och 2011. Även spanska banker börjar få stora problem nu och de ska ju vad jag förstått låna pengarna till real för bland annat christiano ronaldo.

Med tanke på hur dålig ekonomin är i Spanien hoppas jag Barcelona sitter ner i båten i sommar, det som behövs är backup till höger- och vänsterbacken samt gärna en till extremt spelskicklig central mittfältare som kan avlasta Xavi och Iniesta då ett bortfall av en av dem alltid påverkar oss väldigt negativt. Sen får man väl se vad som händer med Etoó men annars så hoppas jag man undviker några dyra och spektakulära nyförvärv då ekonomin är så sjukt osäker just nu.
El Capitano
2009-05-16 10:50
Pichichi
28 Eto'o (Barcelona)
27 Forlán (Atlético Madrid)
25 Villa (Valencia)
23 Messi (Barcelona)
19 Henry (Barcelona)
19 Negredo (Almería)

Hoppas att lejonet vaknar till på söndag.
El Capitano
2009-05-16 10:39
Gio Style

Jag avstår gärna, trött på Zlatan snack. Han är jätte duktig fotbollspelare och så men jag nu har vi H.E.M.
Jag är säker på att han går till Real, Perez kommer att köpa allt och alla som Man City :)
2009-05-16 10:36
Ämne: Kan någon förklara f....Disskusionen har varit nerlagd sen länge, ska vi kanske dra ett streck över detta nu?

Lejonet vill stanna och det uppskattar vi.

Pep är så insensiv haha, såg ni när Eto putta till han efter målet, hahah han är i nån trans i de läget.
Barcelona Gio Style
2009-05-16 10:34
Kan någon förklara för mig varför Zlatan inte skulle passa i laget? Ett bra och beskrivande svar. Inte "han e sämst" "dyr".
Zlatan är smart, bra framspelare, bra bollmottagare, bra passningsspel allmänt. Borde passa perfekt i barca då det är mycket spel på sista tredjedelen där man vill vägga sig igenom. Eto'o mnissar passningarna där alldeles för ofta eller slår en såkallad kompispass där medspelarna tappar 1 sekund pga att de försöker kontrollera bollen. Sen bränner han faktiskt ganska mycket, har han alltid gjort. Men han vet ju att flera lägen kommer strax och då gäller det att bara se till att sätta någon utav dem istället.
El Capitano
2009-05-16 10:33
Guardiolas trailer var bäst, hahaha...vilken skrämmande blick han har :)
En aktiv tränare som visar känslor, det gillar vi.
2009-05-16 10:33
Fan vad trailern var bra, fick rysningar.
Musiken gick väldigt bra ihop videon
Barcelona Rambla
2009-05-16 10:21
När vi ändå är inne på trailers. Här är en om Pep Guardiola.
Barcelona Rambla
2009-05-16 10:18
Haha, musiken är så skön i den videon. Ond, elak musik när Madrid anfaller eller har bollen och vacker, glad musik när Barça gör det. :D
El Capitano
2009-05-16 10:16
Rambla

Tack
Ska redigera ljudet, det är pga rättigheter youtube tar bort ljudet från vissa klipp.

Ska ladda hem trailern också. tack igen :)
Barcelona Rambla
2009-05-16 10:13
Då är det bättre att ladda ner filen istället. ;)
Barcelona Rambla
2009-05-16 10:12
El Capitano:

Är det denna du menar? Battle of titans 3? Dessvärre så saknar den ljud.
Barcelona Ghazza
2009-05-16 10:09
Rambla,

Tackar för alla filmsnuttar, de uppskattas verkligen.
El Capitano
2009-05-16 10:05
Rambla

Vad hette trailern om El Clásico som du postade? Jag tänkte söka efter den på youtube om det finns.
2009-05-16 10:04
Rambla

Ska kolla in den nu, tackar så mycket för trailern.
=)
Barcelona Rambla
2009-05-16 10:02
Varför ser man inga intervjuer längre från Marcelo och Higuain om hur de ska vinna ligan? Varför ser man inga "Så slutar ligan-artiklar" längre? ;)
Barcelona Lionel_
2009-05-16 10:02
Verkar som att Hedman knappast kommer kommenetera nåt mer i år iaf.
Barcelona petersays
2009-05-16 10:01
Hoppas madrid vinner ikväll. Vill inte att dom ska få avgöra ligan åt oss.
Barcelona Rambla
2009-05-16 09:59
Sticker emellan med en ny trailer. Ja, ni gissade rätt. Den handlar om Copa del Rey. Underbar trailer med fantastisk musik. Pintos straffräddning mot Mallorca är redan en klassiker.
El Capitano
2009-05-16 09:54
Kan svensk media lägga av med Zlatan till Barca snacket? Jisses..
Och enligt fotbollsexpressen Villa vill heller spela för Real än Barca, dagens skämt :)

*länktips

Annons: