/spanien/barcelona/forum/19377.aspx/spanien/barcelona/forum/19377.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona lameG^
2009-05-24 21:37
Såg ni pirlos tårar. Fan vilken spelare maldini är!!!!!!!

Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-24 21:35
Ämne: Wow, Faubert är vake....
Det var på tiden:P
Barcelona Moe-_-
2009-05-24 21:34
Kolla noga när Ronaldinho och resten av spelarna vill bära upp honom och han tackar nej. Tårar fan!
Barcelona Moe-_-
2009-05-24 21:31
Där har ni Hyllningarna till Maldini efter matchen.

WOW vilken fotbollspelare!!!
Barcelona Rambla
2009-05-24 21:31
Wow, Faubert är vaken på bänken. ;)
Barcelona lameG^
2009-05-24 21:30
Canaletes//

jag ser talangen hos honom men han måste få mer speltid. Hoppas han lånas ut till en spansk klubb. Kanske deportivo. Samma med Bojan. Men det dåliga med dessa två är att de inte vill lånas ut konstigt nog. Hoppas Pep övertalar dessa.
Barcelona Barcadinho.
2009-05-24 21:26
En kort hyllning från min sida till Maldini.
Vilken exemplarisk fotbollsspelare.
Trogen, sportlig och ödmjuk.

En spelare som alla fans vill ha – en som spelar med hjärtat för klubben. Något som är ovanligt, då pengar styr så mycket.
Tänk att han och Pep Guardiola var på plan i cl-finalen, då vi fick stryk med 4-0.
Ojojoj, vad tiden rinner iväg.

ha en bra kväll.
Canaletes
2009-05-24 21:26
lameG^

Cáceres ska lånas ut. Sälja, aldrig, tror ingen är bered på att köpa han för 20 milj euros som vi gjorde :P
Barcelona lameG^
2009-05-24 21:19
vill se felipe som ersättare till sylvinho. Då har man 2 val som vänsterback. En offensivare och defensivare. Dessutom är felipe ganska ung.

Vi ska ha 4 mittbackar i en trupp. Puyol,Marquez,Pique och den sista står mellan Caceres,Henrique,Milito. Kanske 5 mittbackar men detta stoppar deras utveckling.

Puyol,Marquez,Pique är 100% på att stanna. Vem tar den sista platsen tror ni?? Själv hoppas jag på Milito. Vad tycker ni vi ska göra på Caceres?
Barcelona Barcadinho.
2009-05-24 21:18
Jag vill inte krångla det för er med seedningen, men Rambla hade lite rätt innan.

Klubbarnas seedning beror också på landets seedning.

Det är så att varje klubbs koefficient beror på klubbens framgångar,
men plus 33 % av landets koefficient.

Så tex Barca.
Klubbens koefficient beror på resultat i Cl de senaste fem åren, plus 33% av spaniens koeffieient.

Lite krågligt.

Barcelona Alavi
2009-05-24 21:16
Vampiro

Måste hålla med dig, Sylvinho har alltid varit positiv även när han sitter på bänken.
Den glädjen han visar när han ska in, spelar ingen roll om det är två min.
Hans skott och farliga inlägg kommer vi sakna då Abidal inte bjuder på sånt * inte just nu iaf *

Efter att Gio lämnade vänsterkanten och flyttade till Holland så känns det som om Sylvinho är den enda vänsterbacken kvar som kan visa lite som Rijkaard lärde honom.

Jag kan inte beskriva min kärlek för Barca men om vi skulle jämföra dagens klubb med den 05/06 så skulle jag gå tillbaks i tiden.
Jag vet hur fantastisk den här säsongen har varit, men det finns något i mig som längtar efter en ny Ronaldinho era.

Starta inte någon ny diskussion om Ronal G nu, snälla haha :)

Cl väntar, finns mycket att diskutera om!

Visca el barca y visca el catalyña!
Canaletes
2009-05-24 21:14
Okkapokka

hehe, ändrat nu.
Barcelona Okkapokka
2009-05-24 21:11
Canaletes

Så vitt jag vet så är det inget VM 2012 :-)
Canaletes
2009-05-24 21:09
Rambla

Vinner Spanien VM 2010. Pique y Reina, no comments... :)

Barcelona Vampíro
2009-05-24 20:59
Ämne: När man ser hur spel....
Tråkigt om det skulle vara så, tycker han har varit bra då han fått chansen och han klagar ju aldrig över den lilla speltiden. Brasseytterbackar brukar hålla länge och det hade varit kul om han hade fått stanna ett år till.

Piqué och Pinto verkar vara de som drar upp stämningen, lite som Motta en gång i tiden.
Barcelona Rambla
2009-05-24 20:55
När man ser hur spelarna rusar fram till Sylvinho under hyllningarna igår och kastar honom i luften, så inser man att det nog var hans sista säsong trots allt.

Haha, Piqué är ju fan galen. Det är han som är partyboss, märks hur tydligt som helst ju. :D
Barcelona Nesto
2009-05-24 20:46
Är det någon som vet vart och om man kan ladda ner videon av firandet från igår?
Barcelona tarrak
2009-05-24 20:45
Rambla

Jag kanske var otydlig, men det var precis det jag menade. Tror jag? :)
Real Madrid Sherminator
2009-05-24 20:43
Nån som har videolänk på Maldini avfärds match idag?
Barcelona Rambla
2009-05-24 20:35
Nja, läser man lite så handlar det om att varje klubb i respektive land samlar ihop poäng till en gemensam pott. De får ju poäng i matcherna de spelar i cuperna, en poäng för vinst och en halvpoäng för ovagjort. Det ger sin tur grund för hur ett land sen kommer att rankas.

Det var det jag var ute efter.
Barcelona tarrak
2009-05-24 20:28
Rambla

Landets totala resultat ligger till grund för hur många platser man tilldelas i cuperna, men påverkar inte seedningen för enskilda lag.
Barcelona Klint
2009-05-24 20:28
Rambla

Hur landet är rankat hos Uefa styr hur många platser landet får i Champions League och Uefacupen. Det påverkar alltså inte enskilda klubbars status i respektive cup.
Barcelona Alavi
2009-05-24 20:27
Geethang//
"Men Hassan menar på att Raul år 2011 kommer att ha spelat lika många säsongen som Maldini."

Det är ditt citat. Men n'är man läser krönikan står det så här:

"Kan förstås förklaras av att Raúl är yngre men Raúl har själv sagt att han kommer lägga av 2011. Det innebär att han inte kommer komma upp lika många spelade säsonger i en och samma trupp som denne person."

Han säger att Raul inte kommer komma upp i totalt antalet säsonger som maldini även om han fortsätter till 2011. Hur fan får du det till att han sänker Maldini?

Tänk dig för nästa gång du kritiserar.
Real Madrid VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
2009-05-24 20:25
tarrak

Oki Oki. kanske bättre så att få något engelsk lag redan i gruppen kanske då.. bättre att veta var man står redan då! roligt om Ronaldo skulle komma och real får möta Man u :) blir det Bacon och ägg i huvudet då lr?:P
Barcelona Rambla
2009-05-24 20:25
Ämne: Geethang

Nej men ....Helt riktigt uppfattat. De 8 bäst rankade lagen sätts i 8 grupper. Sen så lottar man in ett lag från seedningsgrupp 2 till dessa 8 grupper osv med seedningsgrupp 3 och 4.

tarrak:
Jag har för mig att man även tar hänsyn till hur respektive land är rankat i Europa? Alltså inte bara hur laget presterar i cuperna.

Hm, eller så är det så att landsrankning respektive klubbrankning har två olika beräkningssätt.
Barcelona Geethang
2009-05-24 20:24
VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID//

Nej för det var inte precis nån fråga du ställde. Ställ en fråga så svarar jag.
Men nu har jag lite annat att göra så vi ses här senare. Ha det bra!
Barcelona Alavi
2009-05-24 20:23
Geethang

Men herregud släpp det nu.
Om du kritiserar en så mycket då varför skriver du inte en egen o skickar in den?
Barcelona tarrak
2009-05-24 20:22
Ämne: Geethang

Nej men ....
Nej precis. Ni kommer att lottas mot ett lag från första, tredje och fjärde seedningsgruppen.
Real Madrid VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
2009-05-24 20:19
Geethang

Nej men du svara inte på vad jag sa. så undrade bara.

tarrak

oki då vet jag. men blir det 1 från seed 1 sen 1 från seed 2 osv i varje grupp? alltså 2 lag från samma seed kan inte gå till samma grupp?

Barcelona Gio Style
2009-05-24 20:18
FÖrresten, någon som har hittat några sköna youtube klipp från firandet igår som är värda att se? Skulle uppskattas
Annons: