/spanien/barcelona/forum/19310.aspx/spanien/barcelona/forum/19310.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
2009-06-04 17:30
Ronaldinhoismx3

Inte för att klanka ner på ditt inlägg på något sätt. Men det är ganska komiskt att du vill att Txiki & CO ska värva Fabregas,Ribery och Llorente, för att sedan säga att det här inte är FM. Bredden i laget behövs sannerligen, men jag tvekar väldigt mycket på att Fabregas och Ribery kommer värvas in under sommaren.

Vi får max se en stjärnvärvning i sommar om du frågar mig. Om det är Ribery, Zlatan eller Cesc har jag ingen anning om.
Barcelona Ronaldinhoismx3
2009-06-04 17:30
Messinho

Om du menade min trupp, så HÄRLIGT! hehe

Tycker jag la upp den ganska bra, in med 2 storstjärnor och 2 backup backar och en backup/inhoppare i anfallet.

Inte allt för många förändringar i detta fantastiska lag !!!
Messinho
2009-06-04 17:20
Tycker den är helt perfekt!!!
2009-06-04 17:19
var det ingen som orkade läsa mitt inlägg?

vore intressant och se vad ni tyckte om truppen.
Barcelona Barca o Mort!
2009-06-04 17:17
Creus

Han är antingen 16 eller 17. 92a är han iaf.
2009-06-04 17:10
creus

Han är väl t om bara 17 ?

jag tänkte på honom som 3e val som du ser. alltså flyttas han bara upp i värsta fal om varken saltor, alves eller puyol kan spela
Deportivo Creus
2009-06-04 17:07
Jag förstår inte varför alla har så bråttom att ta upp Muniesa i A-truppen. Är inte han bara 18? Är han verkligen tillräckligt bra för att ta en plats i A-truppen redan nu? Ge honom ett år i Atlétic, säger jag.
2009-06-04 17:04
truppen till nästa säsong (enligt mig)

Målvakter. Valdez, Pinto(om han kommer stanna) Oier

Vänsterbackar. Abidal, Filipe Luis, Muniesa.

Högerbackar. Alves, Bruno Saltor, Victor Sanchez.

Mittbackar. Puyol, Pique, Milito, Caceres, Henrique, marquez

Mittfältare. XAvi, Iniesta, Yaya, Busquets, Keita, Xavi Torres, Fabregas, Gudjhonsen.

Yttrar. Messi, Henry, Ribery, Pedro, Hleb.

Centrar. Etoo, Bojan, Llorente.

Nu har jag säkert glömt någon men när jag kollar efter ser det ändå ganska tunt ut framåt. Visst kan Iniesta spela ytter och henry kan spela i mitten. Därför vill jag ha in en Llorente i laget. Om etoo försvinner vill jag ha in zlatan eller torres, visst det dreglas i munnen och detta är ju inte FM så det lär bli svårt men man kan ju alltid hoppas.

Marquez, Guddy och Hleb kan säljas även om jag tycker det vore orättvist mot hleb då han knappt fått några chanser. kolla på henrys första säsong där var han inte allt för bra men i år har han varit grym!

Marquez känns inte som att vi behöver längre han går dessutom sönder då och då känns det som. Dessutom har vi ju puyol, pique, caceres och henrique som även är yngre än honom. kanske inte puyol men ja puyol är hjärtat behöver inte säga mer.

Guddy kan man dock ha kvar eftersom han verkar inte vara speciellt gnällig över bänken men visst kan man få en slant för honom för att sedan köpa in en yngre eller satsa på någon från B laget.

Fabregas och ribery behöver man inte säga något mer om va?

Ribery tar plats som ytter, henry kliver in i mitten eller Iniesta går in som ytter och fabregas går in på mittfältet. Det lär roteras massor nästa år med tanke på alla matcher plus att afrikanska mästerskapet ska spelas.

långt inlägg jag vet. men vad tycker ni grabbar?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-06-04 16:59
Iniesta med flickvännen :)
Barcelona Beguiristain
2009-06-04 16:53
Har inte sett att detta rapporterats någon annanstans så det är ganska intressant läsning.

Tränarna i Primera División har alltså
tillfrågats om vilken som är årets spelare i
spanien. Vinnaren är kanske inte helt oväntat
Iniesta medan årets utländska spelare är Messi.

Iniesta är även överlägset spaniens bästa spelare om man får tro tränarna. Bland spanska tränare
får Iniesta tre gånger fler röster än Xavi
och fyra gånger fler än Villa.

Mer intressant är det faktum att Iniesta slår
Messi med en röst i frågan om vilken spelare
som troligast vinner Balon d'or.
Deportivo Creus
2009-06-04 16:52
petersays

Har svårt att se Henry lämna. Tror nog att även Eto'o stannar till slut. Márquez försvinner absolut inte. Abidal blir också kvar.

Försvinner gör Gudjohnsen, Hleb och möjligen någon av de yngre spelarna som inte håller måttet.

Bara för att Laporta säger att man måste hålla hungern vid liv så innebär inte det att halva laget riskerar att försvinna.
Barcelona petersays
2009-06-04 16:45
Laporta sa i en intervju idag att

"the technical department has been working for some time on the matter of transfers in and out so that people don’t relax and keep a hunger for winning titles"

Det tycker jag låter som att några av de äldre spelarna kanske kommer få stryka på fot, och säkerligen kommer antingen Etoo eller Henry lämna.

Jag tror inte att man gör sig av med spelare som man själv fostrat i första taget.

Valdes, Puyol, Pique, Iniesta, Xavi, Messi, Busquets, Pedro är egna och kommer inte säljas.

Keita kom förra säsongen, har spelat massor och är nog knappast mätt. HAn vill spela i finalerna.

Alves spelar givet kvar eftersom han bara varit här en säsong.

Yaya är helt enkelt för bra för att säljas. Men kanske finns det en mikroskopisk chans att man lyssnar på bud för honom.

Vilka är det då som hypotetiskt skulle kunna lämna klubben?
Abidal - börjar bli till åren. Säker spelare, men inte riktigt kommit till sin rätta. Min gissning är dock att han stannar.
Marquez - kan vara en av dom där spelarna som börjar bli mätta. Har spelat länge i klubben, men vill antagligen avsluta sin karriär hemma i mexico.
Guddy - stannar säkert om Pep vill ha honom. Men Guddy själv ser helst att han får mer speltid. Är nog fortfarande hungrig för att få mer speltid, men en gissning är att han lämnar för England. Har sin son i ungdomsakademin.
Hleb - Har bara spelat en säsong men inte alls kommit in i laget. Vet inte vilken funktion han skulle fylla för han kan inte ersätta varken Xavi eller Messi. Borde säljas direkt, tyvärr, medan andra klubbar vill ha honom.

Etoo/Henry - Etoo vill avsluta karriären i mallorca men än är det inte dags. Kanske vill han prova på lyckan i england eller italien? Henry..ja..vad ska man säga? Finns inte så många lternativ för honom. LA Galaxy eller Arsenal typ.
Men när Laporta pratar om justeringarna i truppen så känner jag direkt att en av dom här kommer lämna. Det behövs nog också för att våra egna produkter (bojan, pedro, jeffren, gai) ska få mer speltid.

Caceres - tror jag personligen på. Vi kommer absolut inte sälja honom, men han kan komma att gå på lån. Beroende på om vi köper in nån ny MB eller om Henrique kommer tillbaka.
Bojan - kommer inte gå på lån. Klubben har sagt att man säknar med honom nästa säsong och jag tror han kommer få mycket mer speltid.
Milito - stort frågetecken. Vad som helst kan hända. Det kan vara svårt att sälja en spelare som varit skadad i över ett år så jag tror att han stannar.
Sanchez - lite konsitgt att han räknas till a-laget faktiskt. De få inhopp han gjorde var tveksamma, men han kan spela på många positioner. Kanske lån?

Mina gissningar då.
UT: Hleb, Henry/Etoo, Guddy, Marquez, Pinto/Jorquera
Kanske ut: Abidal - Sanchez (lån)
2009-06-04 16:36
Eto'o är världens bästa anfallare - Laporta
Barcelona Barca-nist
2009-06-04 16:34
Laporta kan inte dölja det faktum att anfallaren (Etó) kan ha spelat sin sista match för Barca. "Uppspelning av marknaden är mycket dynamisk och det kan bli överraskningar, för han är en mycket populär spelare. Vi vet att han får några viktiga ersättningsanbud Laporta

källa:
http://www.fcbarcelona.dk/nyheder062009/030620093.htm
El Capitano
2009-06-04 16:30
Redan på lördag kan Zlatans framtid avgöras i matchen mot Danmark. Han måste måla och kämpa som ett djur för att imponera på Pep & co :)
Barcelona Rambla
2009-06-04 16:27
Jurado?

Hah, hade ju varit helt sjukt om han efter alla turer hade hamnat i Barcelona i slutändan. Tja, Samuel Eto'o hittade också till Barcelona via Mallorca.
2009-06-04 16:27
Lättare att ta dom som inte är så säkra:

Guddy, Hleb, Pedro, Caceres, Milito.
Barcelona FCB Més que un club
2009-06-04 16:26
Jag vill jättegärna dela med mig denna underbara video. En säsong som jag och framför allt alla culés aldrig kommer att glömma. FC Barcelona har skrivit historia!!
Barcelona BlueRed.
2009-06-04 16:25
Okkapokka - El Triplete!

Självklart, håller med till 100. Om det var jag som bestämde så skulle jag, utan att tveka, ge Samu ett nytt kontrakt. Finns ingen anfallare i världen som jag vill ersätta honom med. Men om det blir så att han lämnar så ser jag faktiskt hellre Zlatan än Villa och Forlan.
Barcelona Barca-nist
2009-06-04 16:23
vilka tror ni är 100 % säkra i truppen nästa säsong ?
motivera gärna
Barcelona Rambla
2009-06-04 16:23
Pontus Wernblom:

Tja, i vissa stunder ja. I andra så är kanske Man United, Liverpool, Chelsea eller något annat lag det. Det är jämt i toppen och många lag kan hålla en hög klass i vissa matcher.
2009-06-04 16:22
Hur som helst så litar jag fullständigt på Pep. Vad han än gör, vem han än köper, vem han än säljer (förutom kungen Puyol, Xavi, Iniesta och Messi) så vet jag att han gör rätt.
Barcelona Barca-nist
2009-06-04 16:20
el Flaco /

ja.. jag gillade verkligen videon.den visade reals säsong i en kort snutt!

vi får se hur deras nya ******** ska spela nästa säsong!!!??

Förhoppningsvis har de tränat mindre kampsport inför det :D
Barcelona Gustaf
2009-06-04 16:19
Jag är övertygad om att Henry stannar ett år till. Han själv vill inte riskera sin plats i landslaget ett år innan sin sista turnering och skulle han lämna krävs det egentligen två ersättare eftersom han både kan spela på vänsterkanten och i mitten på ett sätt som få kan göra. Att ersätta Henry mer enbart Ribery är vansinne för då står vi där med bara Bojan bakom Eto'o en säsong när det är afrikanska. Även om Bojan var bra mot slutet vore det en stor chansning.

Villa är för övrigt mitt förstaval om nya forwad ska värvas. Kan inte se han misslyckas i det här laget.
El Capitano
2009-06-04 16:18
Rambla

Jag var ironisk :)
Men svensk media kommer att ha mycket fokus på Barca om Zlatan hamnar här. jag vet inte om det är ett plus eller minus, kommentatorna kommer att snacka om Zlatan under Barca matcher i 90minuter.

Barcelona el Flaco
2009-06-04 16:14
Barca-nist /

Jag gillar framförallt delen där man ser Pepe sparka på en liggande Casquero och Pep/rösten säger: "Somos el respeto a nuestros rivales". Episkt.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-06-04 16:12
i länken kan ni Rösta årets Målvakt/Back/mitt/anfallare.

Självklart ska ni rösta också på:
Valdes D.ALves Iniesta y MEssi.
Det är de som leder för vår del.
Barcelona Barca-nist
svensk media kommer köpa rättigheterna för att visa Zlatan.. nej jag pesonligen vill inte ha zlatan i Barc a.hur bra ÄN han är. men det får självklart pep, och ledningen avgöra :)
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
BlueRed.

Måste säga att jag också växt med idén att ha Zlatan i laget. Skulle bli oerhört spännande och se vad han skulle kunna hitta på.

Dock ska det nämnas att jag är grymt stolt över Samus prestationer och den arbetsinsats han lägger ner i varje match. Det finns få spelare som vårat lejon, och jag vill allra helst behålla honom i blaugrana.
Real Madrid Pontus Wernbloom
2009-06-04 16:11
Man njuter av offensivet!

Världens bästa lag?
Annons: