/spanien/barcelona/forum/19308.aspx/spanien/barcelona/forum/19308.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldinhoismx3
2009-06-05 15:50
Ämne: Rafa Marquez, El Kai....Ska rafa stanna karriären ut vill jag se han få någon slags ledar roll i klubben, scout eller tränare i blaget spelar ingen roll.
men annars spelar det ingen roll för min del om han är kvar, va kvar om du kan låta de yngre gå före dock ser jag att vi får en slant för han om han inte vill arbeta i klubben efter karriären :)
Barcelona Rambla
2009-06-05 15:38
Rafa Marquez, El Kaiser de Michoacán, kostade Barcelona dryga €5M. Han har varit en mycket viktig kugge i vårt spel de senaste åren. Trots det vill vissa att man ska sälja honom medans man kan få bra betalt för honom.

Ursäkta mig men, vad är det för synsätt på våra trogna spelare? Rafa som sagt att han gärna avslutar karriären i Barcelona för att kanske sedan varva ner i Mexiko.

Låta Rafa stanna så länge han vill. Spela roll om han inte är ordinarie, vi behöver dugliga truppspelare. Den summan han kostade har klubben tjänat in flera gånger om. Så ser i alla fall jag på saken.
Barcelona Abbe - el triplete!
2009-06-05 15:37
Man får väl gratulera Rijkaard till sitt nya jobb också, önskar holländaren all lycka till :-).
2009-06-05 15:35
Klubbar rycker i Touré.

Jag skulle inte ha något emot att ha Zlatan här som spelare, vi vet ju vad han kan ådstakomma. Han vann skytteligan i Italien, och 1/3 av målen var väl rätt så läckra också. Nåja, mål som mål, men det är underhållning med snygga mål, och det kräver vi som publik.

Det är svensk media som jag är orolig för, och som får mig att tvivla på en eventuell Zlatan-värvning. Men, vi får se hur det blir.
2009-06-05 15:33
L!VOZ

hahahaahaha. har någon spelare floppat så hårt någonsin som rüstü gjorde?????
Barcelona L!VOZ
2009-06-05 15:32
Många nya namen här i Les Rambles undrar varför *host*

BrOM jag säger OM zlatan skriver för oss så blir det en Rüstü från säsong 03-04
Barcelona Cape
2009-06-05 15:30
Oha789

Det var vad han sa då, men det kan ju ha ändrats.

Vad tror ni förresten om Marc Valiente? Han spelar just nu i Sevilla B och Barca har en köpoption med rätt att köpa tillbaka honom när säsongen är slut. Han har ju länge setts som en av de största talangerna i ungdomsleden.
Barcelona Oha789
2009-06-05 15:27
Cape

Jaha viste inte att han sa att han inte gillade 4-3-3 ?
Barcelona Cape
2009-06-05 15:25
Oha789

Efter tiden i Ajax sa även Zlatan att han helt klart föredrog att bara ha en anfallare bredvid sig. Han gillar tydligen inte att spela 4-3-3..

Jag orkar inte spekulera i om han kommer eller inte, lämnar det till Pep. Jag är övertygad om att Laporta, Pep och Txiki kommer att ta det bästa beslutet för klubben.
2009-06-05 15:18
Pep vill ju ha en centertank, därför tror jag att han vill ha ett spel som bygger på att man slår upp bollarna på mötande forward. annars ser jag inte varför vi ska ha en felvänd anfallare.
2009-06-05 15:15
Ämne: ★ akiljo ύ....
Om Zlatan kommer till Barça så måste vi anpassa spelet eftersom honom, åtminstone uppspelen till han. Bollarna ska han ha på sig, det är då han är som bäst.
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
2009-06-05 15:14
Messias_10!!

Friday 24 July, London
Tottenham - Barcelona

Sunday 26 July, London
Al-Ahly - Barcelona

Saturday 1 August, Pasadena
Los Angles Galaxy - Barcelona

Wednesday 5 August, Seattle
Seattle Sounders - Barcelona

Saturday 15 August, Bilbao
Athletic - Barcelona

Tuesday 18 August, Barcelona
Barcelona - Athletic

Friday 28 August, Monaco
Barcelona - Shakhtar Donetsk
Barcelona Oha789
2009-06-05 15:14
akiljo

Helt rätt!

Som Henry sa i en intervju förut.

Att jag fick komma hit och jobba mig efter Barcelonas spelsätt..Då tror jag att det blir Zlatan som blir tvungen att anpassa sig till Barcelona annars blir det svårt för han.

Sen ska jag vara ärlig! det ända som gör mig lite glad med Zlatan affären är att han har spelat i Ajax, Där spelade som nästan som Barcelona under Zlatan tiden. Och då var det inga långbollar till en Anfallare som aggerade Playmayker. Han sa ju det också till Peter Jide att han inte var vann vid att få långa bollar, och att dom inte spelar på det sättet i Ajax...

Om Zlatan kan visa att han kan spela som han gjorde i Ajax då är det en väldigt bra köp... Men om Etoo går blir det en dålig köp alla dagar i veckan.
2009-06-05 15:12
★ akiljo ★

jag vill egentligen inte börja diskutera zlatan igen men gör det i allafall haha.

självklart ska inte laget anpassa sig efter zlatan. men han har berömt vårat spel och vill komma hit vad jag har förstått. någon skrev dessutom att han var beredd att sänka sin lön för att komma hit, vet inte om det är sant eller men jag tror/hoppas han är tillräckligt vettig att han sänker sitt ego för att passa in om han nu skulle komma till katalonien.
Barcelona ★ akiljo ★
2009-06-05 15:08
Jag har följt diskussionen om Zlatan med stort intresse. Vad jag inte fattar är att ingen diskuterar hur Zlantan mentalitet ska funka i Barca?? Det finns ingen plats för super-egon i Barca. INGEN är större än laget. Om han ska spela i Barca måste han antingen måste anpassa sig, vilket innebär att vara mer ödmjuk, jobba bakåt och kunna spela totalfotboll eller så måste Barca anpassa sig till Zlatan vilket inte är troligt.
2009-06-05 15:04
Messias_10!!

någon nämnde tottenham, ngt egyptiskt lag, seattle, la galaxy(?) vet dock inte när de börjar, bläddra genom gamla inlägg
Barcelona Messias_10!!
2009-06-05 15:02
Hej! bara undrar om någon som vet när vänskapmatcherna spelas, och i så fall vilka vi möter.
Tack så mkt!!

Visca el Barca
2009-06-05 14:59
Trippeln

anledningen att jag inte sa något mer var för att jag inte hade något mer att tillägga därför gick jag vidare.

så som pique spelade i år tror jag inte det finns någon plats i startelvan för marquez.
Barcelona Oha789
2009-06-05 14:50
Kim

aa du är en sån!

Jag ljuger inte så my ass du...
Barcelona Albiin
2009-06-05 14:49
Kanske någon som redan sagt det men påminner inte Marquez tillslag på frisparkar väldigt mycket om Ronaldinhos?
Barcelona Kim
2009-06-05 14:39
Vilket kopiöst dravel från hälften här inne. Om Zlatan skulle skriva på, så kommer det bli ett liv av bara sjutton här inne - från samtliga - när han gör sitt första mål för klubben. Tre säsonger för kärlek, my ass.
Barcelona Oha789
2009-06-05 14:36
Om Etoo drar från Barcelona kommer jag blir väldigt Leddsen...

Jag kan hålla med om att Zlatan kanske kan finna sig till rätta och allt.. Om Zlatan gör 40 mål också nästa säsong i Barcelona kommer han aldrig att göra mig lika glad som när Etoo finns på plan..

Etoo är mycket mer än bara en Anfallare... han är spelaren vi tog ifrån Madrid som inte viste värdet på honnom, han är den som skriker och tar av sig tröjan när han gör mål i en viktigt match.. jag älskar Etoo finns ingen som kan ta hans plats..

Zlatan måste göra minst 3 säsonger i Barcelona för att vinna min kärlek.
Barcelona lameG^
2009-06-05 14:30
hoppas verkligen vi köper felipe och lånar samtidigt ut pedro och jeffren i 2 säsonger. Fan vad dem kommer utvecklas. Det kommer dessutom spela uefa cupen.

Hoppas bojan stannar. Han kommer få mer speltid nästa säsong tror jag och hoppas. Vill inte ha zlatan. Vill hellre ha villa.
Barcelona Trippeln
2009-06-05 14:23
Och jag instämmer pique har ett vasst passningsspel och han spela defensiv mittfältare i zaragosa 06\07 när han va utlånad från manchester.
Barcelona Trippeln
2009-06-05 14:20
Nej det räcker inte för du går vidare med det och säger att pique har att bra passningspel som om du menar att vi ersätter marquez med pique.
2009-06-05 14:11
Trippeln

jaja, och jag svarade förmodligen är det så.
räckte inte det?
Barcelona Trippeln
2009-06-05 14:04
Nej men nu snackar vi om marquez och inte om pique.
Barcelona MessiFP
2009-06-05 13:55
Någon som ser John Terry göra detta?
2009-06-05 13:52
Ämne: Som jag ser det så ä....
förmodligen är det så.

var det bara jag som såg att pique hade ganska vassa uppspel han med?
Barcelona el Flaco
2009-06-05 13:50
Ämne: Som jag ser det så ä....
Instämmer.
Annons: