/spanien/barcelona/forum/19228.aspx/spanien/barcelona/forum/19228.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dizzy
2009-06-11 21:21
Nice! Verkar som Laporta kommer satsa på Ribery.

Ribery Etoo? Messi

Aj AJ!
Barcelona VizzlA
2009-06-11 21:18
I can assure that we won't pay 65 million for one player. For that price we bought the whole team that won the Champions League in Rome.

Xavier Sala i Martín, Barcelona board member

fantastiskt!

Barcelona petersays
2009-06-11 21:18
Rambla
Det borde jag iofs förstått när man vill ha 25M för B. Alves. Men lånbyte med köpoption kanske då :P
Fan för snikna presidenter.
Barcelona petersays
2009-06-11 21:16
Ämne: På tal om det, han v....
Ja fy tusan vad grym han var i den matchen! Gillar verkligen hans yttersidor i väggspel, så sjukt snabbt foten är på plats. Och finterna när han typ tar ett helt löpsteg över bollen och sedan slår den åt ett annat håll med den bakre foten och byter riktning.
Barcelona Rambla
2009-06-11 21:14
petersays:

Du nämnde Hulk tidigare. Är det något Portos president är bra på så är det att mjölka ut dyra övergångsummor av spelare de köpt billigt. Om du tror att del Nido och Aulas är svåra att förhandla med är det likadant med Portos president.
Barcelona J.Gamper
2009-06-11 21:13
Man tröttnar aldrig på de här bilderna.
Barcelona petersays
2009-06-11 21:09
Sporting vill ha 40M för Moutinho vilket är för mycket. Dessutom länkas han senaste tiden ihop med United i ett byte/lånbyte mot Nani. Eller att Sporting får Nani mot att United för förköpsrätt i framtiden.
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-06-11 21:09
På tal om det, han var helt magisk den här matchen. Hans teknik är unik!
Barcelona VizzlA
2009-06-11 21:05
fan sjukt skulle just skriva att moutinho skulle vart en bra backup på mittfältet..
Real Madrid (*)Zidane(*)
2009-06-11 21:04
Haha visst någon mer än Laporta som tycker att Real förstör transfermarknaden.
Barcelona Rambla
2009-06-11 21:04
Det övergår mitt förstånd hur man kan vilja ha Fabiano i Barcelona, men smaken är väl som baken antar jag. ;)

Aguero, Forlan är inte till salu. Villa ska Valencia ha sjuka pengar för så honom kan vi nog glömma. Kan man klandra Valencia att de vill mjölka ut så mycket som möjligt? De står faktiskt inför en rejäl finanskris.
Barcelona D_ALVES_20
2009-06-11 21:02
Det e OERHÖRT viktigt att Barca måste förstärka offensiven ifall man vill vinna La Liga med CL, speciellt när Real har värvat Kaka, C.Ronaldo. Man måste öka kvalitet på laget genom rätt förstärkning, det MÅSTE vara en anfallare med extremt farligt kaliber.

Jag hoppas på Moutinho som är lik Xavi och Deco, han kan bli grym playmaker i framtiden. Jag vill ha en grym ersättare till Etoo och det ska vara antingen Forlan, David Villa, Aguero, Luis Fabiano, Kanoute, Ribery, Silva.

Men dock Ribery passar bäst som kantanfallare, samma för Aguero och Silva. Jag säger inte att dessa spelare måste värvas, det e bara förslag. Men det måste vara någon som har väldigt farlig kaliber. Spelaren måste slå till mot vilket lag som helst, när som helst och hur som helst.

En ersättare som vänsterback kommer vara klar så småningom, även Henrique Fernando Buzz kommer. Då har vi komplett backlinje, men jag ser framemot att vi hittar ersättare till Yaya Toure. För han kommer behöva vila när det blir tighta matcher, och han kommer dra till Afrikanska MS.
Barcelona kallesiete
2009-06-11 21:01

Rambla,
Hahaha. Den var bra. Var är det från?
Barcelona Rambla
2009-06-11 21:01
Ciao-V:
Japp, tyckte det var klockrent. Läste den på ett internationellt forum från en culé (katalan) som faktiskt bor i Madrid. Halva vår startelva i CL-finalen var ju egna spelare som faktiskt är fans själva, äkta culés.

petersays:
Med både Motta och Deco i Inter kan det bli riktigt trevligt. Kan Motta lyckas i Italien, vad kan inte då Deco? Det är nästan så man blir lite smygsupporter till Inter. :)
Barcelona petersays
2009-06-11 20:59
Jag fnular fortfarande på vilka som skulle vinna i en battle mellan ett världslag över 30 och ett världslag under 20. Kan inget sätta upp en sån match pls?
Barcelona Saman.
2009-06-11 20:58
Deco till Inter tillsammans med Motta på mittfältet kan bli intressant.
Barcelona petersays
2009-06-11 20:57
Rambla
Instämmer och hoppas på det!
Vi släppte honom för 10M, och han lär ju inte ha gått upp i pris med åldern så Inter får honom säkert apabilligt. Som del av en deal eller kanske 7.5M.
Barcelona Ciao-V
2009-06-11 20:56
Ämne: petersays:

Om Dec....Jag tror att han kommer att göra mycket bra ifrån sig i Serie A. Och att han skulle mata Zlatan med bra bollar. Det tvivlar jag inte på. Jag tror att Mourinho har en sån strategi.
Barcelona Ciao-V
2009-06-11 20:53
Ämne: "Kaka belongs t....
Hehe.. Bra remsa, det där.
Barcelona Rambla
2009-06-11 20:53
petersays:

Om Deco går till Inter, så inser nog inte deras fans vad en pånyttfödd Deco kan göra i Serie A. Han kommer att äga sönder den ligan. Pånyttfödd är väl kanske fel ord. Snarare fri från skador och involverad i ett projekt (med Mourinho) som är motiverande.
Barcelona Rambla
2009-06-11 20:50
"Kaka belongs to Jesus and C. Ronaldo to Rolex... our players belong to Barcelona, which is better than Jesus with a Rolex."

Visca el Barça!
Barcelona petersays
2009-06-11 20:48
Ha ha...jag brusar alltid upp när Deco kommer på tal. Sorry.

Alltså jag personligen skulle gärna se honom som backup/rotation till Xavi/Iniesta, men självklart är det otänkbart att han skulle komma tillbaka till Barcelona ett år efter han fick foten och slumpades bort för saftpengar. Kommer aldrig hända. Rent hypotetiskt är det en svindlande tanke, men jag tror han kommer få ungefär samma roll i Inter i Mourinho.
Barcelona Ciao-V
2009-06-11 20:47
"Läste nyss om att Deco inte trivs i Chelsea, inte så konstigt kanske med tanke på att de inte lärt sig rulla bollen än".

Hehe... Klockrent. Det kommer nog att ta åratal innan Chelsea lär sig rulla boll. Deco har också varit en av mina absoluta favoriter.
Diggar honom fortfarande. Han kommer alltid att vara.
Men jag tror inte jag skulle vilja se honom i Barcelona idag. Tror att han kommer att hamna i Inter. Mourinho giller honom, tror jag. Han kan ha mycket nytta av honom tillsammans med Motta i mittfältet.
Barcelona Saman.
2009-06-11 20:45
LennyRomario

Bra skrivet! Tänkte precis samma sak innan. Orkade dock inte formulera ett inlägg som förklara det. Bra skrivet.
Barcelona el Flaco
Stoor85/

Där har du länktipset. Och du gjorde en liten miss i din räkning. Enligt artikeln kostade vårt första elva från finalen totalt 61 miljoner euro.

Barcelona Pep.G
Kaka/C.Ronaldo till Real Madrid för 1,7 miljarder. Duon Iniesta/Messi är minst 3 gånger bättre och dem är egna produkter, d.v.s gratis. Så enkelt är det mina damer och herrar. Barca tillverkar spelare, medan Real köper dem. Barca startar C.L finalen 2009 med sju, notera SJU egna produker medan Real Madrid har inte haft en enda bra produkt sedan Casillas kom upp år 1999. Fc Barcelona Mes Que Une Club :)
Barcelona Dizzy
2009-06-11 20:43
Vem ser ni? Valdes eller Asenjo.
Barcelona LennyRomario
2009-06-11 20:42
Egentligen skulle jag kanske posta detta i Madrid-forumet, men det går ju inte. Men i stort så är det mest en allmän undran, så fungerar nog lika bra här.

Jag undrar över dessa miljardvärvningar som förklaras med "det tjänas tillbaka via tröjförsäljning och och reklamkontakt".
OM detta nu är sant så är det ju världens sämst bevarade hemlighet, eftersom till och med gemene man på svenska fans är bekant med denna strategi. "Vi köper skitdyrt men sen säljer vi tröjor som fan och massor med reklam. Vi går typ med vinst på att köpa dem"

Oftast är det Real Madrid som stått för strategin, dels tidigare under förra Galacticos tiden, medans Chelsea mer framstår som Abramovic privata lilla leksak.
Men eftersom denna strategi nu är så enkel och välkänd varför använder sig inte alla klubbar av den? Varför köper Abramovic spelare för egna pengar istället för ta banklån och köpa hela världen. Ambramovic kommer ju ändå tillbaka pengarna i tröjförsäljning och reklam?
Varför säljer Milan kaka? Varför tar de inte bara lån på en miljard och bjuder på C. Ronaldo?
Varför tar inte alla klubbar som locka storstjärnor bara massiva banklån och köper in dessa stjärnor, det är ju tydligen en vinstaffär.

Nej, som vi alla vet gör ju inte alla klubbar det, utan i stort sett bara Real Madrid och det är det som får mig att tro att detta "Vi får tillbaka pengarna med råge" är ett falsarium. Strategin är nog helt enkelt bara en enda stor glädjekalkyl.

Jag skriver inte detta för att jag ogillar att Real värvar en massa eller så, utan är bara allmänt nyfiken på om det verkligen ger pengarna tillbaka och mer där till. Det enda "bevis" jag har för att strategin är fake är just att alla känner till den, men ändå är det bara Real Madrid som utnyttjar den. Det talar starkt för att det inte stämmer!
Barcelona Stoor85
2009-06-11 20:30
Vet att några läst om de i spanska tidingar men hitta inte länken. Iaf, gjorde lite sökningar på nätet o kom fram till samma sak som de spanska tidningarna gjorde:

Startelva CL finalen. Money rules the world?

Valdes 0

Puyol 0
Pique 70 (alternativt 0)
Toure 90
Sylvinho 20

Busquets 0
Xavi 0
Iniesta 0

Messi 0
Etoo 240
Henry 240

Sammanlagt 660 miljoner kronor

Kaka?
Ronaldo?
Barcelona kallesiete
2009-06-11 20:15

petersays
Visst, vill Deco vara backup och väljer ändå att sprida glädje i truppen och göra sitt absolut bästa när Xavi/Iniesta är skadade/vilar så okej då.
Annons: