/spanien/barcelona/forum/19221.aspx/spanien/barcelona/forum/19221.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona supermac
2009-06-11 13:35
Man kan fråga sig:

Varför är alla marängerna härinne?
Varför är dom inte i puertan och runkar bulle?
Hade vi värvat x antal superstars hade ju
inte tonvis av oss onanerat i puertan?

Slutsats: Trippeln sved OERHÖRT för dom
och dom är livrädda för oss.
Barcelona westinho
2009-06-11 13:34
Spärra Hannes_n för dessa onödiga inlägg. Han förstör forumet. DETTA ÄR INTE PUERTAN
Barcelona supermac
Man kan fråga sig:

Varför är alla marängerna härinne?
Varför är dom inte i puertan och runkar bulle?
Hade vi värvat x antal superstars hade ju
inte tonvis av oss onanerat i puertan?

Slutsats: Trippeln sved OERHÖRT för dom
och dom är livrädda för oss.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
Stämmer det att Ronaldo köpetes för dessa pengar 94 miljoner Euro?

Herre.

Det är ju lite över 1 miljard
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-06-11 13:32
Pilma.

Är 1 miljon i veckan lite :O ?
Real Madrid Hannes_n
2009-06-11 13:30
Suck! Spärrad /Red
Barcelona FC Barcelona: The Beautiful Game
Ämne: FC Barcelona: The Be....
missförstånd inte mig men köper man en spelare som ronaldo kommer real att lägga all fokus på han.

la liga kommer att krossa premier league nästa säsong

jag är nöjd om barca köper ribery och en en vänsterback
Barcelona Barça! (MQUC3)
Laporta måste ju svara med en värvning nu, typ Ribery.

Jag läste att Inter typ accepterat vårat bud på 100 millar + Etoo mot Z? stämmer de..?
2009-06-11 13:29
Ämne: Märk inga ord, 24 år....
Emadinho

Rätt ska vara rätt.
Väl mött nästa år. :)
2009-06-11 13:28
Ämne: SPORT skriver att Va....
Jävlar tjänar Xavi/Iniesta också så där liten? 5-6? hehe det visste/trodde man inte med tanke på deras värde.

Kärlek & Respekt
Real Madrid Emadinho
2009-06-11 13:27
Märk inga ord, 24 år. Att ignorera hela inlägget och haka upp sig på det minst viktiga är så typiskt en person utan argument.
2009-06-11 13:26
Ämne: All tjat om överpris....
Emadinho

Ronaldo 23 år? hehehhee
Barcelona el Flaco
2009-06-11 13:26
SPORT skriver att Valdés sitter just nu, tillsammans med sin pappa och sin agent, med Txiki och förhandlar sin kontraktsförnyelse. Det nya kontraktet sträcker sig till 2014 och Valdés kommer tjäna runt 5-6 miljoner euro om året, ungefär samma summa som Iniesta och Xavi tjänar.

*Länktips.
2009-06-11 13:25
Ämne: Poco Loco

Ni la n....
börja inte snacka skitsnack nu, du av alla ska inte börja kritisera barca att de köper, vilka ändringar har barca gjort sen förra säsongen, 6 nya spelare och priset för det var inte äns i närheten av ronaldo och kaka tillsammans.
Real Madrid Emadinho
2009-06-11 13:23
All tjat om överpriser man får läsa lite här och var. Criff verkar tro att han är guds gåva till mänskligheten när det kommer till det ekonomiska kunnandet. Frågan kvarstår, varför sitter du där du gör och Florentino där han gör? Han är en affärsman utan dess like och det ser man inte minst på hans privata affärer då han är en av världens rikaste män.

Dit hade han aldrig kommit utan en stor ekonomisk hjärna, och som han gång på gång upprepat att dessa värvningar är investeringar och inga slöserier.

Förutom de ekonomiska så är det ingen tvekan om att Roanldo, Kaka etc är enorma förstärkningar för Real. Så att försöka bortförklara dessa affärer med dessa argument är bara patetiskt.

Dessutom är Ronaldo född -85 alltså bara 23 år och jag tycker att han är värd dessa pengar med tanke på hans varumärke (ekonomiskt) och framförallt hans fotbollskunnande.

Real kommer inför nästa säsong vara starkare än någonsin på pappret, och frågan kvarstår om dessa spelare kommer kunna prestera på plan. Jag tror att så kommer bli fallet, andra (majoriteten) här innen tror inte det, låt framtiden utvisa vad som kommer hända.

Delarocha
2009-06-11 13:22
Finns det en enda maräng på Svenskafans som INTE är totalt intelligensbefriad? Ni håller tragiskt låg nivå på era inlägg.
Barcelona westinho
Vi ska vara glada åt Reals värvningar, fokusen på La liga blir så mycket större nu. Kanske tillochmed studiosnack innan matcherna. Dessutom behöver vi inte oroa oss för vem Real köper, vi har världens bästa lag redan. Xavi, Iniesta och Messi är bättre än alla andra.
Messi12SD
Hoppas de säljer Robben, han är väldigt mycket bättre på utmana och kommer alltid nästan förbi sin motståndare.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-06-11 13:21
Har aldrig sett så mycket nya "ansikten/fans" på Madridsforum på år och dar.

Är det C.ronaldo och Kaka fansen som kommit månne ? :)
Real Madrid VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
2009-06-11 13:20
FC Barcelona: The Beautiful Game

japp dem vann allt tills perez börja sparka del bosque makelele och hierro.
2009-06-11 13:19
tror ni det kommer bli dragkamp emellan er och united om ribery nu?
2009-06-11 13:19
Ämne: ronaldo figo beckham....
även jag kommer ihåg vad som hände med laget eller??
2009-06-11 13:17
Ännu en en världspelare till La Liga.
Välkommen Ronaldo.
Diva eller ej.
Han spelar för Real och inte Barça så inte jätte stor grej att bryr sig direkt om man säger så.

Men en sak är säker.
Ribery är utesluten att hamna i Real.
Härligt.
Hoppas att vi värvar han. :D
Barcelona J.Gamper
2009-06-11 13:16
FC Barcelona: The Beautiful Game
Pinsamt.

C.Ronaldo är en väldigt bra värvning även om jag tycker att det är lite väl för mycket pengar. Svårt att erkänna det eller?
2009-06-11 13:16
ronaldo figo beckham zidane funkade i real.. varför skulle inte fake-ronaldo funka i real? vart inga divor utav dem. real är en klubb man inte kommer och leker allanballan till.
2009-06-11 13:13
Ämne: DM1982

du snackar....
ni kan ha eran jävla ronaldo, vem vill ha en spelare som man måste rövslicka i 3 år
2009-06-11 13:11
DM1982

du snackar om att ronaldo är en stor diva..visst kan hålla med om det..men sen säger du att du vill ha zlatan till barca som är minst lika stor diva? går inte ihop
Barcelona Criff
2009-06-11 13:07
Hannes_n, Världsspelare då? Sist jag kollade så bestod Spaniens landslagstrupp mest utav spelare från Barcelonas ungdomsakademi.
Eller vad säger du?
Real Madrid Hannes_n
2009-06-11 12:47
Spillo även om vi nu inte skulle vinna som vi nu gör så kommer vi få tebax dem pengarna ändå ganska snabbt kalle lille ;D.. Kommer nog ngra spelare till t.ex valencia trion sen vet man aldrig med ribery.. sen kan ni gnälla om att vi bara handlar men vem får fram flest egna talanger i klubben ?? mm precis real madrid om ni inte visste de ;)
Barcelona DM1982
2009-06-11 12:47
Lite kul att läsa i Reals forum, det verkar som om de tror att de har köpt Messias till laget.

Visst är Ronaldo en bra spelare men han är även en av världens största divor och en otroligt stor humörspelare. När det inte funkar för honom kan han dra med sig ett helt lag och påverka dem negativt. Han har under hela den här säsongen inte alls varit lika tongivande som han var under föregående säsonger, vi får se om han lyckas komma tillbaka till sin storform. Det är fler än en spelare som har varit bra under några säsonger för att sedan tappa allt. Titta bara på Ronaldinho, han är inte bra nu och har inte varit det under i alla fall två säsonger.

Kommer Kaka och Ronaldinho funka ihop? Det återstår att se. Vilka fler kommer Real köpa, det ska bli intressant att se.

Det som inte får glömmas bort i sammanhanget är att det återigen köps många spelare i Real och det innebär att det inte alls satsar på sina egna talanger. Att bara köpa och köpa funkar inte i längden, det blir för dyrt. Barcas idé på att satsa på egna talanger har visat sig vara en mycke bra idé.

Vilka ska då Barca satsa på? Det vore kul om Zlatan kom till Barca, det är en bra spelare som vi säkert kan få mycket nytta av. Han är lång och stark och kan äga bollen och hålla undan två spelare själv så att laget kan flytta upp. Han kan göra mål och personligen tycker jag att 26 mål i Serie A är bättre än 30 i spanska ligan. Italienska ligan är otroligt försvarsinriktad, det är mycket svårare att hitta lyckor och göra mål. Jag är helt säker på att Zlatan kommer lyckas. Sedan är det synd att Eto´o sannolikt försvinner då men vi byter i alla fall inte ner oss. Tänk även på att Etóo kommer försvinna till Afrikanska mästerskapet nästa säsong, det är ett mycket svårt avbräck.

Barca bör inrikta sig på att stärka upp bakåt, backlinjen. Vänsterkanten är inte stark, en Ribery där skulle inte sitta helt fel men kanske även en renodlad back. Så många nya förändringar bör det inte krävas, Barca har ett bra lag som räcker långt. Real gör sina galactico värvningar nu, vi får se hur långt det räcker.

För övrigt är jag jäkligt glad att Ronaldo inte hamnade i Barca (inte för att vi ens försökte få dit honom). Maken till osympatisk spelare får man leta efter, jag är rätt säker på att han kommer ställa till med problem för Real.
Annons: