/spanien/barcelona/forum/1910.aspx/spanien/barcelona/forum/1910.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-06-01 11:55
@Liunil Masse:

Mr Negativ? :-)...

Om man tittar på vår värvningspolicy när det gäller försvarare så kommer nog förstå mig.

Tro mig, jag var också förblindad av aymen abdennour innan han värvades av Valencia. Så glad jag blir att det aldrig blev nånting av honom till Barca.

Du är nog lite bländad utav Daley Blind!

Jag säger så här. Jag skulle hellre ha Adriano som mittback än Blind.
Måste erkänna att han har bra inlägg när han kommer på kanten men det har Adriano också.

Go fortsättning :-)..
Barcelona Deulofeu
2016-06-01 11:21
Håller med Gabriel en värvning som liknar Abidal och Marquez håller med bara att köpa. Abidal har ju uttalat sig positivt om denna spelaren också. Rutinerad trots sin ringa ålder. Han är dessutom nyligen uttagen till den franska truppen och skulle kunna bygga broar till Pogba! Köp!
Barcelona neymar JR
2016-06-01 10:36
Sports director Robert has met with the agent of Everton centre back Ramiro Funes Mori (25) and Atletico forward Luciano Vietto (22). [md] Ett annat underbart rykte, vietto han kan utvecklas enormt under ett SPELANDE lag!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2016-06-01 10:17
Äntligen ett rykte jag gillar. Barcelona are among the teams interested in Lyon defender Samuel Umtiti (22), who is valued at 20M. [sport] 70.4% - Samuel Umtiti has the best duel success % amongst French players in the Top 5 leagues in 2015/16 (min 220 duels). Bleu. Det här är en väldigt intressant fotbollsspelare. Umtiti är 22 år gammal, snabb och stark, vänsterfotad med en bra teknik och ett bra passningsspel samt krossbollar. Han kan dessutom spela både som mittback och vänsterback. Ett perfekt köp för oss. Lyckas man med den värvningen för max 15M€ så ska jag sjunga Madicken och studsa runt lycklig ett bra jävla tag. Däremot sägs det att han är nära en flytt till West Ham (!) av alla lag. Det är bara att slå till!
Barcelona Deulofeu
2016-06-01 10:06
Kan inte riktigt smälta att Halilovic blev petad från em och de skickar med två andra talanger istället bla Coric.

Han spelar fortfarande på hemmaplan men är dock tänkt för större projekt bla City och är ett år yngre än Halilovic.

Hade Halle suttit på vår bänk hade han spelat em nu? Då tack vare status att han är i en storklubb trots betydligt mycket mindre speltid?

Han hade ändå tredje mest antal lyckade dribblingar i la liga trots att han spelat betydligt mindra än andra spelare.

Förstår inte riktigt en sådan spelare vill man väl ha tillgång till? Perfekt att slänga in från bänken.
Barcelona Barcadinho.
2016-06-01 06:25
Båda EMD o Sport är katalanska tidningar, inga fascistiska grundare men deras levebröd är FCB. De blandar mellan bra o skit journalistisk. Tänk er Sportbladet med x antal sidor om Barca dagligen. Värst mycket skräp när det är uppehåll och annars också. Allt som säljs.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Liunil Masse
2016-06-01 02:16
Daley Blind för en relativ billig summa, en bra reserv-spelare som kan spela på tre positioner. Förstår inte hur det är en dålig värvning?
Barcelona Gabriel
2016-06-01 01:53
Daley blind haha asså skjut mig någon snälla. Varför måste vi alltid kolla på alla dessa jävla medelmåttor hela jävla tiden? Är så sjukt trött på det, vi är Barcelona inte nån jävla skit klubb. Mathieu, Vermaelen, Douglas, Song och nu Blind. Allvarligt talat vad fan är problemet? Är dom så sjukt inkompetenta att dom inte klarar av bättre än så. Våran trupp blir fan bara sämre och sämre hela tiden.
Barcelona Liunil Masse
2016-06-01 01:43
Daley Blind!
Barcelona Liunil Masse
2016-06-01 01:30
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Jag hoppas att du skämtar. Tänkte precis fråga om F Perez äger båda Mundo och sport? De enda spelarna som ryktas till oss är antingen Mata, Blind, Douglas stora bror (källa freeyourmine), Kevin Gamiero för 400 miljoner som kommer vara på bänken en hel del om vår trio är friska hela säsongen. Å andra sidan har vi spelare som Alves, Bartra, Adriano som Barca skänker bort. Lägg till att en av stommarna i laget ryktas bort av Mundo, sport och andra clown medier i Barca. Så vem är det som äger dessa tidningar? Är så trött på dem. Jag väntar fortfarande på när de ska avslöja hur mycket Barca är villiga att spendera den här sommaren. Någon som har räknat ut alla dessa klausuler om hur många procent spelare spelare så sänks hans utköps klausul? Har Barca hittat ett sätt att känna pengar på det här? Vad är det frågan om? [/QUOTE] Mr negative? Jag är en av dom som kritiserar MD o Sport mycket, väldigt många skitspelare som ryktats hit o alla vet att det är bs. Daley Blind till oss hoppas jag dock är sant. Han kan spela MB, VB, CDM och gör det bra på alla positioner. Hans passningsspel är riktigt bra och har bra bollkontroll. Helt slö är han inte heller. Glömmer inte vilken bra match han gjorde mot oss i Ajax när de slog oss hemma i CL-gruppspelet 13/14. En klockren värvning!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-06-01 01:01
@Liunil Masse:

Jag hoppas att du skämtar.
Tänkte precis fråga om F Perez äger båda Mundo och sport?

De enda spelarna som ryktas till oss är antingen Mata, Blind, Douglas stora bror (källa freeyourmine), Kevin Gamiero för 400 miljoner som kommer vara på bänken en hel del om vår trio är friska hela säsongen.

Å andra sidan har vi spelare som Alves, Bartra, Adriano som Barca skänker bort. Lägg till att en av stommarna i laget ryktas bort av Mundo, sport och andra clown medier i Barca.

Så vem är det som äger dessa tidningar?

Är så trött på dem. Jag väntar fortfarande på när de ska avslöja hur mycket Barca är villiga att spendera den här sommaren.

Någon som har räknat ut alla dessa klausuler om hur många procent spelare spelare så sänks hans utköps klausul?

Har Barca hittat ett sätt att känna pengar på det här? Vad är det frågan om?
Barcelona Liunil Masse
2016-06-01 00:41
Barcelona are interested in Manchester United defender Daley Blind (26), who could leave the English club for 18M. [sport] Strålande värvning det kan bli! En riktig Barca-lirare.
Vlom
2016-05-31 23:48
@neymar JR:
Chelsea spelade astråkig fotboll, men London-laget hade iallafall betydligt tuffare väg fram till finalen d.v.s. Benfica, Napoli och Barcelona. Något som man ej riktigt kan säga detsamma om Roma, Wolfsburg och Manchester City. Och Chelsea behövde inget felaktigt mål för att CL-finalen 2012 skulle gå vidare till förlängning... Jag håller Chelseas Champions League seger högre än Real Madrids femte CL-vinst.
Barcelona Barcelonistas
2016-05-31 22:42
Gabriel - Perez är fotbollens virus det är Mot sådana människor som vi måste kämpa för att få en ren fotboll. När jag ser Perez så ser jag ett virus som sprider fusk och korruption inom fotbollen. Sådant måste elimineras med omedelbar verkan!
Barcelona neymar JR
2016-05-31 22:20
Chiles fantastiska spel väger tyngre än Brasiliens/Argentinas s.k fotboll. Man får se till att hitta det fina bland all skit
Barcelona petersays
2016-05-31 22:17
Copa America tenderar att vara ett enda stort antiklimax. Så lovande på papperet - man tänker på pur fotbollsglädje. Och så får man kasst spelad defensiv fotboll av Dunga o co. Argentina underpresterar som alltid och tar sig knappt genom gruppspelet.

Nä, som någon annan skrev så tror jag att OS förmodligen blir bäst i sommar.
Barcelona petersays
2016-05-31 22:14
Så kända och rika personer med namn som Wallenberg eller Kamprad ska alltså stå över lagen? Miljardärer med brevlådeföretag i skatteparadis? Svenska idrottsstjärnor som "bor" i Monaco? Storföretag som skatteplanerar för att slippa betala skatt? Snacka om att den moraliska kompassen pekar åt fel håll om man tycker det är rätt. Då kan man ju lika gärna argumentera för att Reals titlar under Franco var helt korrekta.
Barcelona the cameroonians
2016-05-31 22:05
DM1982 Om jag inte är helt fel ute så får han stå åt sidan för två andra talanger, Rog och Coric, som håller till i inhemska ligan. Känns som en liten skräll, i alla fall gentemot den förstnämnde - men vem är jag döma spelare jag knappt sett.
Barcelona enkos
2016-05-31 22:05
Imorgon kallar Zlatan till presskonferens. Blir det inte United blir väl Mourinho ett skit också för han lätt folk tror att han var given i United och att återförenas med Mourinho som han tokhyllar efter bara ett år de jobbat tillsammans men som alla vet beror pga han är fortfarande bitter på Pep.
Barcelona enkos
2016-05-31 21:59
Kroatien har ett starkt lag som många underskattar. Många spelare i stora klubbar.
Barcelona DM1982
2016-05-31 21:50
[QUOTE=the cameroonians]Ingen Halilovic i EM, petad ur Kroatiens trupp. Hans dåliga form och minskande speltid under våren har inte hjälpt hans utveckling, och det blir nog en mental smäll det här. [/QUOTE] Nu har jag inte benkoll på truppen men det är väl ingen skräll att han inte kommer med? Eller?
Barcelona enkos
2016-05-31 21:46
Brasilien är i grupp 2 medan Argentina i grupp 4. När kan de två mötas tidigast om nu bägge går vidare?
2016-05-31 21:45
Ingen Halilovic i EM, petad ur Kroatiens trupp. Hans dåliga form och minskande speltid under våren har inte hjälpt hans utveckling, och det blir nog en mental smäll det här.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-05-31 21:18
[QUOTE=enkos]Kröjff För att Messi i 10 års tid stannat i Spanien och bidragit tills statskassan genom att betala hundtstalsmiljoner i skatt. Nu är Messi visst bosatt i Spanien men dessa inkomster han påstås ha undangömt tjänades långt borta från Spanien. Och jag tror på att Messi är till 100% oskyldig, menar att han inte gjort något medvetet då som han säger spelar fotboll och kan inte ha koll på så många gamla olika kontrakt han får från alla världens hörn. Men visst kan man argumentera mitt inlägg och hävda annat det är jag medveten. [/QUOTE] Messi har indirekt tjänat stora stålar åt Spanien genom turism. Hur många världen runt har inte åkt till Barcelona för att se denne magiker trolla med läderbollen? Han har garanterat tjänat flera miljoner bara där, sedan tror jag inte Messi själv medvetet har begått skattebrott. Han har nog anlitat giriga gubbar som utnyttjat Messis tro på dom. Men vad vet jag, bara spekulationer.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-05-31 21:14
[QUOTE=VizzlA-"Tots Units Fem Força"]Något sånt här vill jag se i sommar: Ut: Vermaelen 8milj euro Douglas 0milj euro Adriano 5milj euro (Förmodligen gratis han också) Bartra 8milj euro (tyvärr så kommer han gå så billigt) (Dani Alves 0milj euro tyvärr..Hade velat ha kvar honom ) Arda Turan 40milj euro (Lite kluven då han fortfarande kan bli lyckad men tiden börjar rinna ut..Gammal dessutom, Ett bud från 30milj euro och uppåt borde man fundera över) In: Reus 30milj euro (en ren höftning på priset..Hur långt kontrakt har han?) Marquinhos 40milj euro (kommer bli svårt dock), Även som en delvis ersättare till Alves. Sen en ung vänsterback som eventuellt kan lira mittback (etablerad i någon av de stora ligorna) 20milj euro. Denis Suarez 3milj euro Samper (Dock utlåning direkt till ett Laliga lag) Hatem ben arfa 0milj euro Truppen i sin helhet: Målvakter: Ter Stegen, Bravo, Masip (?) Backar: Aleix vidal, Marquinhos, Piquè, Mascherano, Alba, Mathieu, Ny, (Sergi Roberto) Mittfältare: Sergio, Iniesta, Denis Suarez, Rafinha, Rakitic, Reus, Sergi Roberto, (Aleix Vidal) Anfallare: Messi, Suarez, Neymar, Ben Arfa, Munir, (Reus, Denis suarez, Rafinha) Kan ha missat någon. Har ni någon ide på den nya vänsterbacken? [/QUOTE] Samuel Umtiti passar in på din beskrivning. Vänsterback som den här säsongen lirat mittback och gjort det bra. Ung också, född 93. Kan gå att få för 20-25.
Barcelona enkos
2016-05-31 20:16
Kröjff

För att Messi i 10 års tid stannat i Spanien och bidragit tills statskassan genom att betala hundtstalsmiljoner i skatt. Nu är Messi visst bosatt i Spanien men dessa inkomster han påstås ha undangömt tjänades långt borta från Spanien. Och jag tror på att Messi är till 100% oskyldig, menar att han inte gjort något medvetet då som han säger spelar fotboll och kan inte ha koll på så många gamla olika kontrakt han får från alla världens hörn.
Men visst kan man argumentera mitt inlägg och hävda annat det är jag medveten.
Barcelona A good coach is everything!
2016-05-31 20:02
Kröjff // Älskar Messi till döds !! Men rätt ska vara rätt håller med dig till 100 %!!
Barcelona Kröjff
2016-05-31 19:23
enkos

Varför i herrans namn ska dom spanska skattemyndigheterna vara Leo Messi evigt tacksamma, om det visar sig att argentinaren inte bidragit till samhället han verkar i sen länge, på samma villkor som alla andra. Utan tvärtom berikat sig ytterligare via eventuellt avancerad skatteplanering, genom att blundande alternativt blåögt, helt enkelt överlåta det formella förvaltandet av sin växande förmögenhet, åt skrupelfria girigbukar? Beats me.
2016-05-31 19:23
@enkos:
Messi kan inte få fängelse eftersom han; 1.inte är straffad tidigare och 2. staten inte begär fängelse i mer än 22 månader. Då blir det automatiskt inget fängelsestraff. Åklagarsidan, alltså inte staten utan den andra parten (det är så det funkar i det spanska rättssystemet) kräver å sin sida att Messi frias, men att hans pappa döms för tre olika sorters sakttebrott. Messi kommer att flyga tillbaka till Barcelona i mogon för att sedan på torsdag åter infinna sig i rätten. Därefter drar han till Kalifornien och landslagets samling. Igår kom för övrigt offciella uppgifter om skadan. "Den läks enligt plan".
Barcelona DM1982
2016-05-31 19:17
Official: Rafinha, who has a muscle injury, will not take part in the Copa America #fcblive Blir bara OS för honom då.
Annons: