/spanien/barcelona/forum/191.aspx/spanien/barcelona/forum/191.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ElRaval
2017-08-18 21:59
Ett problem är att vi ALLTID är sent ute. Vi kan inte hålla på och värva när säsonger dragit igång. Hur ska vi kunna värva t ex Eriksen som inte har en naturlig konkurrent/ersättare i nuläget? Ska Tottenham bara skita i ligan för att de får några hundratusen? Deras fans hade gått i taket. Vi måste börja värva tidigare, för att lagen vi köper av ska kunna ersätta. Kolla på City i år. föredöme! de hade gjort klart med t ex Bernardo Silva REDAN I MAJ.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Funeral Canticle
2017-08-18 21:53
@Fcb88:
Nu skrev jag lite för snabbt det jag försökte få fram var att vi bör gå efter spelare som går att värva därav skita i just Coutinho och Dembele som verkar vara omöjliga att lösa, bör rikta den mot Mertens samt stärka mittfältet. Det här med att ersätta Neymar tänket dem har kommer göra så att dem stirrar sig blint på dem största stjärnorna och glömmer bort att det finns andra spelare där ute. Hoppas jag gjorde mig mer förstådd jag är lite all over the place just nu så många tankar i huvudet
Barcelona Fcb88
2017-08-18 21:34
@Funeral Canticle:

Skita i en ersättare till neymar? Du såg väl själv hur tafatt anfallet såg ut i båda matcherna mot Madrid.. vi behöver kvalité i anfallet, vad gör vi om Messi blir skadad? Inte fan kan vi lita på L.suarez, Paco och delo ska göra jobbet.. mittfältet gör en stor del men även anfallet.. tiden då vi hade bra mittfält men Alexis och Pedro på kanterna var knappast bra heller, vem minns inte alla chanser dom sumpade när Messi serverade bollar på silverfat om och om igen.. de klagades härinne då att vi inte hade några som kunde leverera mål förutom Messi under den tiden..
Barcelona Lion24
2017-08-18 21:33
LeoMessi

Du har PM!
Barcelona Funeral Canticle
2017-08-18 21:26
@Soko:
Tycker dem bör avsluta jakten på Dembele och Coutinho då dem inte vill sälja, man bör som du skrev ovan att man fokuerar på att få in rörliga mittfältare, skit i Neymars ersättare och ta in rörliga mittfältare för någon spelmotor har vi inte inget ont om Iniesta men hans ben ser inte ut att kunna axla den rollen han om nåt bör stötta när det behövs. En bra rörlig mittfältare Pjanic och en dynamisk spelare Seri hade varit klockrent, och skulle man få Insigne eller Mertens vore det intressant. Insigne och Mertens har jag följt och Mertens är den som är mer jämn utav dessa, bägge otroliga men Mertens för mig är den som jag anser den bättre utav dessa
Barcelona LeoMessi
2017-08-18 21:25
Har ni tänkt på att när vi är ute efter en spelare så ska det vara en av dom absolut bästa på sin position men om dom inte får den spelaren så är alternativet inte den näst bäste utan en riktigt värdelös spelare. Det är som att om vi inte värvar Hazard så värvad vi istället en skadad Theo Wallcott! Inte att man tex går efter mbappe, dembele, coutinho osv...
Barcelona Z_Z
2017-08-18 21:09
@Barcelonistas:

Om det där är ett korrekt citat så är det ju bara löjligt.

Vi kommer säkerligen sluta detta transferfönster med att vi ger bort cirka 2 miljarder för att få coutinho och står där med honom och 200 miljoner istället för Neymar.

Men förhoppningsvis inser väl ledningen till slut att det är fullkomlig idioti att betala dessa summor.
Barcelona koeman92
2017-08-18 21:08
@Barcelonistas:

Nej, det är det inte. Och det är inte första gången ledningen har varit så usla på att planera. Innan vi värvade Suárez bestämde man att Dimitar Berbatov skulle vara vårt andrahandsval om den förstnämnda inte kunde köpas. Lyckligtvis (?) gjorde Suárez bort sig i VM, vilket underlättade köpet av honom.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-18 21:01
Robert Fernández: ''Efter Verrattis avslag fokuserade vi på Paulinho. Vi tror att han kommer att täcka lagets behov.'' asså är detta ett skämt?
Barcelona El Pistolero 9
2017-08-18 21:01
Ribohn Fan

Umtiti är fortfarande ung och han kommer lära sig av sina misstag t. ex misstag som mot Real och glömmer att markera Draxler mot PSG men han gör mycket mer rätt än vad han gör fel. Umtiti är lätt våran bästa försvarare.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-08-18 20:58
Haha har gett upp detta transferfönster!
Barcelona Hristo var kungen
2017-08-18 20:30
Köper inte snacket om att låta spelare gå bara för att de vill. Tänk om city skulle slänga ett bud på 500 svenska på messi nu? Menar, 1 år kvar på kontraktet kontra 5 år på coutinho, och han skulle vilja gå? Vad hade hänt med oss då? Fan, tror inte det hade blivit cl plats till nästa säsong. Klubbarna gör det som är bäst för sina egna klubbar. På vissa här inne låter det som att alla andra klubbar är skyldiga oss något
Barcelona Talangfabriken
2017-08-18 20:20
Illusionista

Coman har jag också som en outsider. Tror mycket på hans speed. Han sitter på bänken ikväll, hoppas han får komma in, då ska jag kolla.
Barcelona Ribohn Fan
2017-08-18 20:18
Vi behöver verkligen nya försvarare. Det säger väl allt när Pique är bästa försvarare dem senare två matcherna. Vet att många höjer Umtiti här inne, men sorry, andra målet mot Real visar allt. Det enda han är bra på är när han löper hem på långbollar. Han är snabb efter 10 meter, men långsam på små ytor. Finns inte en ytterback som imponerar. Men nu ska vi inte gå på en mina, genom att köpa Mina. Vi har för stora och långsamma och orörliga spelare redan. Vi behöver snabba, explosiva och bollsäkra spelare.
Barcelona Illusionista
2017-08-18 20:17
Det finns många spelare vi kan få billigare än Coutinho och Dembele:

Pjanic, Draxler, Seri, Insigne, Lemar, Tielsmans, Eriksen, K. Coman, Marco Reus, S. Weigl (istället för Paulinho), Dahoud (försent jag vet) Renato S., vi kan tom värva hem Thiago för 120-130 miljoner euro!

Ja du det finns många spelare därute. Måste inte vara Dembele eller Coutinho. Personligen hade jag velat chansa på Draxler/Coman, Pjanic/Eriksen och Seri.
Barcelona Soko
2017-08-18 20:03
För de pengarna som Liverpool vill ha för Coutinho skulle vi kunna köpa tre klass spelare: Insigne , Pjanic och Seri. Med andra ord inte skulle behöva några fler för tillfället även om man önskar en back och en anfallare till.
Barcelona Illusionista
2017-08-18 20:00
@Yellow cake:

Gillar Pjanic väldigt mycket. Ge de Rakitic + 20-25 miljoner euro så plockar man Pjanic.
Barcelona Soko
2017-08-18 19:52
Mycket tråkigt med det som hände i den vackraste staden som jag besökt två gånger och planerar göra det igen.
En tanke som slog mig. Brukar Barca fira super cup titel genom Barcelonas gatorna? Då är man lycklig att vi inte vann för detta som hände igår inträffade ju dagen efter finalen. Då skulle katastrofen varit mycket större med mer folk på gatorna. Hoppas nu att det var inte i terroristernas tankar från början.
Barcelona Bollinnehavet
2017-08-18 19:49
Jag sitter här och hoppas på att vi inte får in någon i sommar. Med Paulinho som enda svar på att bli av med Neymar samt förlora dubbelmöte mot Real med 5-1 så måste dom fan ryka i misstroenderöstningen. Chanserna till det ökar iaf och det är prio 1 för mig att svinen försvinner ut min klubb en gång för alla.

Och om Messi skulle sticka till City och juntan sitter kvar, ja då kommer jag börja följa City istället. Fritt fram att kalla mig för plast, fanboy eller whatever. Men så är det. Så länge den här skitledningen sitter kvar så kommer jag inte kunna älska klubben som jag en gång gjorde.
Barcelona Lion24
2017-08-18 19:46
@Barclasico:

Det är helt otroligt egentligen, helt otroligt att det har blivit så här. Bartomeu måste vara en undercover agent som föddes Madridista med mål att någon gång förstöra för Barca, alltså så allvarligt är det. För det finns ingen logik att tänka/göra så här. Man pratar ständigt om Barca DNA, men jag ser ingen Barca DNA. Eller jag ser Barca DNA när det dom behöver utnyttja uttrycket. Men hey, globalism...

För alla (få) som försvarar ledningen och säger: ''men tänk om tränarna ville ha dom här spelarna''. Då går vi tillbaka till den röda tråden jag skrev om för några dagar sen. Man måste ha en röd tråd och alltid utgå från den. Våran röda tråd är vår kända tiki-taka och den ska vi alltid utgå ifrån. Det kan aldrig bli en ny Xavi, men man kan utveckla och utbilda spelare som kommer hit. Folk tror att Verratti i Barcelona blir samma Verratti som han var i PSG. Det är två helt olika skolor och utbildningar. Vissa spelare kan aldrig få en utbildning (Gomes, Paulinho med flera!) för att dom ska inte vara våra spelare.

Den här ledningen saknar all form av ''röd tråd'', värdighet, självrespekt, lojalitet och framförallt planering. Vi måste ''hänga med'' och tjäna cash mannen. För utan cash så blir du aldrig framgångsrik. Kolla bara vad vi gjorde med miljardbygget Real Madrid när vi hämtade gratis spelare från våran akademi. Förut var jag fattig och framgångsrik, nu är jag rik och misslyckad. Vad föredrar jag?
Barcelona Talangfabriken
2017-08-18 19:44
Tänk om Paulinho blir en succé. Kanske inte så troligt, men ändå. Då kommer många härinne få äta upp både ett och annat :) Han kanske är precis den som behövs för att få balans på mitten tillsammans med Busken. Och i ren lycka och glädjerus hittar Don Andres tillbaka till storformen :)
Barcelona Cule4life
2017-08-18 19:37
Rakitic + Gomes + 70 milj för Coutinho. Det måste dom nappa på. Paulinho Roberto ersätter Rakitic Gomes. Mittfält, Busquets Paulinho Iniesta Coutinho Roberto Alena Rafinha Anfall Messi Suarez Turan Paco Deufoleu Denis. Kmr Seri så ryker Turan. Hade Dembele mot alla odds kommit också med Turan borta , då måste ngn av Denis lr Deufoleu ryka. Tror snarare Denis som har ett 30 milj bud från Napoli. Men INTE ett skit komma hända. Till och med Vermalen Douglas Munir kmr vara kvar.
Barcelona Barclasico
2017-08-18 19:30
Real Madrid kom från bara styrkan (Diarrà, Khedira och Xabi Alonso) på mittfältet TILL Tekniken, (Isco, Kovacic, Modric och Kroos.) Medan Barcelona Kom från Xavi, Iniesta och Busquets "Tiki Taka" på mittfältet till att det bara nu finns styrka på mittfältet Turan, Gomes, Rakitic ( Och nu Paulinho). Omvänd! F*ck my life!
Barcelona Yellow cake
2017-08-18 19:28
---------Dembele--------Suarez-------Messi----------- ------------------------------------------------------- ------------Pjanic------------------Veratti------- -----------------------Busquets-------------------- --Alba-----------------------------------------Semedo ------------Umtiti------------------Pique----------------- -----------------------Cillessen--------------------------- Sådär hade inte varit fel tänker jag.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-18 19:24
Paulinho och Gomes kmr ta oss till nya höjder. Bra jobbat Barto..
Barcelona Yellow cake
2017-08-18 19:20
Borde vi inte försöka gå efter Pjanic, Juve har ju gjort klart med Matuidi nu! Pjanic känns ju i spelstilen som en mittfältare som kan passa på Barcas mittfält!
Barcelona Fcb88
2017-08-18 19:10
Criff

Nej, men de är ändå helt idiotiskt att hoppas på att Messi ska dra.. du förstår väl själv hur jobbigt de skulle bli för den nya ledningen.. så kan verkligen inte hålla med dig..
Barcelona 100% AntiMadridista
2017-08-18 18:54
Tror att Liverpool kan tänka sig släppa Coutinho men de vet att Barca har pengar och är av behov av spelare. De leker svårflörtade men de kommer att släppa honom innan dead line:en. De vill få ut så mycket pengar som möjligt av ledningen när de vet att det är kaos i laget.
Barcelona Criff
2017-08-18 18:44
@Fcb88:

Du tror på allvar att det kommer bli ett maktskifte med Beneditos nyvals process? Du måste väl förstå att väldigt många tycker denna juntan är bra, de som faktiskt är socios i Barcelona.
Jag tror det kommer behövas något mycket större för att juntan ska flytta på sig, och det enda som realistiskt kan hända, är att Messi kommer säga att han flyttar. Då kommer det bli fart på alla.
Inte ens en näsduk har kommit upp, ingenting.. Efter nästa hemmamatch vet vi om de som faktiskt kan rösta, som går till arenan varje match, är missnöjda eller inte.
Det ser inte ut som det just nu iaf, hur mycket vi än skriker på ett forum i Sverige.
Barcelona koeman92
2017-08-18 18:32
Verkar som att det inte är föränn Januari Yerry Mina anländer, och man pratar om att låna ut honom resten av säsongen. Samtidigt kommer vi inte att kunna behålla Marlon om både Mina och Coutinho anländer då platser för icke-EU spelare kommer att vara fyllda.
Annons: