/spanien/barcelona/forum/19027.aspx/spanien/barcelona/forum/19027.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2009-07-05 20:06
A.Gaudi

Lite hårt va? Buffon var ju skadad den här säsongen, och i Confed cup så räddade han Italien många gånger, i mina ögon så kommer han att bli bättre, spec nu när han är 30 +
Barcelona A.Gaudi
2009-07-05 19:53
Reina är inte direkt någon supermålvakt. det är knappast så att han skulle vara överlägsen valdes. tycker bara det är Buffon och Cassillas som är solklart bättre än valdes, och buffon är ju dessutom på väg nerför.
Barcelona Moe-_-
2009-07-05 19:53
Ämne: Om inte Villa kommer....
Tevez skulle inte göra mer än 15 mål per säsong.
Barcelona Electricityscape
2009-07-05 19:51
Ämne: Om inte Villa kommer....
Tror inte Tevez skulle kunna ge Barça något som Samu inte kan. Alla hans främsta egenskaper besitter redan Samu, och lejonet är en jävel på att göra mål också, vilket Carlitos inte är.
Barcelona Squez
2009-07-05 19:45
Om inte Villa kommer så skulle jag helst se att man jagade Tevez istället för Forlan. Har alltid gillat Tevez, han kämpar och sliter som ett djur. Jag tror han skulle passa utmärkt för Barca. Jag hoppas att ledningen ser till så att det händer någonting i veckan, för jag är trött på alla rykten.
Barcelona Rey Etoo
2009-07-05 19:42
Låter riktigt bra =)

Länktips:
Barcelona A.Gaudi
2009-07-05 19:24
Jag tror att Etoo lämnar, och föredrar att han lämnar över att han stannar utan att skriva på nytt kontrakt. Men jag tycker det är lite löjligt hur många som verkar hamna i en Real hypnos och drömmer om mirakel elvor utan att inse att vi redan har en.

Men jag håller med dig om att det krävs spelare som kan skapa konkurrens och ge hunger till laget. ser helst att Villa kommer, så får man se ifall k9 stanner eller lånas ut. Blir roligt att ha honom i valencia ifall han går det, får man följa något annat spanskt lag lite mer.
Barcelonisto
2009-07-05 19:22
Som jag ser det är Villa den enda som kan ersätta eto centralt.Forlan är väldigt bra och har gjort en kanon säsong men han har väll inte så mycket kvar på toppen.
Barcelona Nesto
2009-07-05 19:15
Ämne: En del av grejen är ....
De ända lagen som ja tror skulle kunna vinna Cl två gånger om utan att buta en ända spelare eller göra förändringar är Liverpool och Man UTD.

Det är hur svårt som helst att får spelarna hungriga igen.
Att behålla den totala fokusen och detta gäller i alla sporter!

Eto'o värkar vara ganska klar för att lämna oss nu, skulle ge det en 65-70% chans att han inte skriver på ett nytt kontrakt med samma lön och efter det som har uppstått.
Barcelona A.Gaudi
2009-07-05 19:10
En del av grejen är väl att Real har förändrat vad man anser är "riktigt dyrt" i sommar. för ett år sedan var 300-400 miljoner ruggigt stora transfersummor men nu talas det bara om summor över 500 miljoner för de stora spelarna.

Dock förstår jag inte varför det fortfarande är så många som vill byta ut vårat anfall, som varit det bästa i ligans historia. vad är det som säger att "ribery-villa-messi" skulle lyckas bättre än dagens anfall? det är ett tydligt exempel på att gräset alltid är grönare på andra sidan. vi är ju Champions league mästare herregud.
Barcelonisto
2009-07-05 19:10
Varför kan inte barca bara lägga ett bud på 45 mille på villa? det är de priset som valencia vill ha honom för.Bättre o göra det istället för att komplicera allt med mata...
Barcelona Nesto
2009-07-05 19:01
Är de ingen men än jag som börjar tröttna på klubbarnas ocke-priser för sina spelare?

Ribery ryktades till oss för 35 m€ i mars?
och nu ligger hans huvud på 60-70 m€

Ashley Young, han kan väl inte vara värd mer än 15 m?
De ville ha 30-35m € för grabben ungefär

50 m€ för Mascherano, nu får de väl ändå ge sig!
Barcelonisto
2009-07-05 18:51
Myrran,Rambla - K9

Tack nu vet jag :)
Barcelona Rambla - K9
2009-07-05 18:48
Ämne: Hur mycket är 5 milj....
Gånga det med ca 13kr.

£50m för Mascherano är bara att skratta åt. Det är han inte värd oavsett hur bra han är, det är en summa som Benitez eller den brittiska pressen har hävt ur sig bara. Skulle det bli affär kommer det aldrig att hamna om den summan. Allt handlar om spelarens vilja att lämna och hur ivriga Barcelona egentligen är att värva honom. Jag tror inte att Mascherano känns livsviktig för Barcelona precis.
Barcelona Myrran
2009-07-05 18:47
Barcelonisto

66 527 000 SEK
Länktips: www.forex.se
Barcelonisto
2009-07-05 18:40
Hur mycket är 5 miljoner £, i kronor ungefär?
Barcelona Barcaloni
2009-07-05 18:30
Jag tror inte att det finns en enda defensiv mittfältare i världen som är värd 50 miljoner £, Det motsvarar ca 650 miljoner kronor.
Barcelona Barcelona#10
2009-07-05 18:24
Om Barcelona vill köpa Mascherano blir det nog en 50£ han är en av dom bästa jag har sett. jag tittar på Liverpool själv för jag är ett stort fan av dom.
Barcelona Barcaloni
2009-07-05 18:09
Fattar inte hur folk ens kan tänka sig rösta på en annan än Laporta. Det finns ingen klubbpresident för tillfälle som har lyckats hälften så mycket som Laporta i spanien. Han vet vad klubben står för och han är en ödmjuk trevlig människa som har alltid haft sina fötter på jorden. Han agerar dessutom diplomatiskt och långsiktigt, någonting som jag inte tror Rosell skulle göra.
Att han inte slänger bort en massa miljarder för att locka några divor till klubben (det ni kallar värva) är bara bra tycker jag. De som verkligen vill spela i Barcelona, lär komma förr eller senare för det rätta priset. Såna spelare tillsammans med våra egna produkter skapar det vinnande konceptet. Ett lag med hjärta för klubben.
Barcelona BlueRed.
2009-07-05 17:36
Jag sätter min röst på den kandidat som Laporta står bakom under nästa val. Vad mer kan man begära av en president? Hans meritlista säger det mesta.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-07-05 17:01
Dessutom har inte Rosell så bra bakgrund rent akademiskt och det kan skapa problem ekonomiskt.

Jag föredrar Soriano efter Laporta.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-07-05 17:00
Xaviii

Karaktären som Rosell hade var att skapa problem i ledningen och är absolut ingen "lagspelare" om man säger så.

Han ville ha Luis Fabiano till Barca när Txiki och Laporta istället köpte Eto'o. Är det någon som ångrar det? Txiki och Laporta har köpt Deco, Eto'o, gjort fynd som Yaya Toure.

Glöm inte att Garay nästan var klar för Barca för 14 miljoner euro när Txiki ångrade sig och köpte Pique istället. Ångrar du detta nu?

Txiki har tillfört laget bara massa positivt.
Canaletes
2009-07-05 16:56
Lugn nästa år är säkert Sandro Rosell som president. Laporta sötrsta rival nuför tiden..

Han är bättre på värva verkar de som.
Barcelona Herlitz89
2009-07-05 16:55
jag skulle vilja se Ribery som ett tillskott i mittfält/anfall. Verkar vara totalt omöjligt, men man kan ju alltid leka med tanken.
Ribery-Villa-Messi
Iniesta-Toure-Xavi
Bänk:
bla Henry, Hleb och Buskets
Barcelona Rey Etoo
2009-07-05 16:33
Jag har hört en del om sandro rosell är det någon som kan berätta lite koer om honom?
Barcelona VizzlA
2009-07-05 16:32
ännu en dag utan värvningar, eller inte ens rykten..

jag börjar känna pressen över hur allt ska sluta (Etoo, villa?)...
Barcelona Ciao-V
2009-07-05 16:29
Christiano Ronaldo sikter högt.
Han har sagt att han vill bli lika stor i Real Madrid som Di Stefano, minsann. Man kan inte klaga på att killen har ambition men lite ödmjukhet hade kunnat hjälpa honom på vägen.
Barcelona Xaviii
2009-07-05 15:56
Ämne: Ämne: Är bara....
Han borde åtminstone lyckas värva en spelare som kommer tillföra nåt och kan konkurrera med Iniesta eller Henry. Inte bara bänkspelare som Hleb och Caceres.

Arshavin,Silva eller om det nu blir Villa någon av dessa spelare behövs i truppen.
Barcelona A.Gaudi
2009-07-05 15:55
Det går inte att kritisera Txiki. Bara titta på hans CV, han har skapat "två" CL-vinnande lag och vunnit ligan 3 gånger under 6 år. Han är med och planerar laget lika mycket som tränarna. han gör ett mycket bra jobb som sportchef.
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-07-05 15:54
Barcelonisto: Men både David Villa o Juan Mata är nyckelspelare för Valencia,men de är ett bra bud de ger till Valencia.
Forza Barca
Annons: