/spanien/barcelona/forum/19008.aspx/spanien/barcelona/forum/19008.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lionel M.
2009-07-08 10:30
Det är en sak att värva giganter - det är en annan sak att göra ett lag av dom.

Vi ska fortfarande komma ihåg att vi van trippeln med laget som vi har idag. Några förstärkningar som har hjärta borde hålla nästa år. Det viktigaste är att vi behåller kärnan.
Barcelona Mojito
2009-07-08 10:04
Verkar som att Barca till sist ändå höjde budet på Filipe, och att det kan bli klart under dagen.

I så fall känns det mycket bra!
Barcelona Nesto
2009-07-08 09:33
Ämne: Trippeln: Håller med....
Personligen tycker jag att 36 m € för en striker i en sådan ålder är för mycket!
25 är ett mycket bra pris, 30 njah gränsen kanske
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-07-08 08:45
Fredag 24 juli

21:00 TV4 Sport, Wembley Cup, Tottenham-Barcelona.

Söndag 26 juli

21:00 TV4 Sport, Wembley Cup, Barcelona- Al Ahly

Hela Wembley Cup sänds direkt i tv4 sport.
Oj oj vad lyxigt . XD
Barcelona basaric
2009-07-08 08:18
Underbar video med världens bästa högerback, man njuter verkligen när man ser hans och Messis fina sammarbete.
Diegooo00
2009-07-08 04:29
Valdes sover gott om nätterna!! =)
ny kontrakt
Barcelona Johan Cruyff
2009-07-08 03:10
Trippeln: Håller med dig verkligen, man börjar tro att det är ett ekonomi forum ;).

Dags att vi Barcelona fans slutar titta på vad som händer i Madrid och koncentrerar oss på det som är viktigt för oss. Vi behöver inte leka FM varje sommar, räcker bra med nyförvärven från förra sommaren dock så har vi;

Prio 1, Vänsterback:
* Felipe
* Maxwell

Prio 2, Anfallare:
* Villa
* Forlan

Prio 3, övrigt:
* Cesc Fabregas
* Ribery

Personligen tror jag att Laporta kommer göra klart med Forlan eftersom 36 miljoner euro är en liten summa för en guldsko vinnare speciellt i dessa 'Galacticos' tider då Valencia begär X antal miljoner för en överhypad Villa. Ser gärna även David Silva som genial värvning istället för Ribery som rotationspelare till Henry.

My 2 cents, Bona nit Blaugranas!
Barcelona J.Gamper
2009-07-08 03:08
Ämne: Är det bara jag som ....
Du har rätt. Vi har tjatat tillräckligt mycket om det där. Det är trots allt spelet på planen som gäller och vi får väl se om Real blir bättre än Barca på det nästa säsong.
Barcelona Trippeln
2009-07-08 01:49
Är det bara jag som börjar tröttna på allt detta tjat om RMs ekonomi?

Tycker inte ni (cules och maränger) att vi har gått långt med detta?

Det är trots allt fotboll vi älskade från början inte tröjförsäljining och ekonomi.
Vi håller på respektive lag pga av att vi gillar hur de spelar,rivaliteten,passionen för klubben och vad klubben står för.

Jag i början snacka också om RM och deras köp och bla.... Men nu tycker jag att det får räcka!

Håller någon med mig?
Barcelona Alavi
2009-07-08 01:24
Skulle bli väldigt tråkigt om Barca skulle köpa Villa och behålla Eto´o, med det menar jag då att Barca och Real bli för bra, och lag som Sevilla, Atletico och Valencia tappar sin standard.

Real har redan öppnat sin plånbok rejält, det behöver inte barca göra om Eto´o stannar.
Vissa nyförvärv är på väg in fine.

Vill hellre att La Liga ska behålla sin titel,

La Liga - alla kan slå alla.
Barcelona Hetfield
2009-07-08 00:29
Om jag ska jämföra Eto'o med något så kan jag jämföra med Roberto Carlos skott..kommer ni ihåg de?

Han missade 9/10 gånger, men den gången han fick till det..då jävlar, det var magiskt! Eto'o är ingen spelare som tunnlar förbi spelare och gör årets mål, men mål gör han icke desto mindre
Barcelona Rey Etoo
2009-07-08 00:01
Heywood Jablome //
mm precis.
Barcelona Rey Etoo
2009-07-08 00:00
lameG^ //
Har jag missat något?
Grabbar, hade eto'o velat lämmna hade han sagt det för länge sen jag lovar er.
Har beundrat och älskat eto'o sedans 03/04 jag förstår exakt hur han funkar.

Glöm inte var ni hörde det först
Barcelona Heywood Jablome
2009-07-07 23:59
Rey Etoo.

Han är inte lika spektakulär eller lika värderad. Trots det så överglänser hans resultatbok ör alla spelarnas böcker.
Barcelona lameG^
2009-07-07 23:58
Etoo kommer lämna. Det vi och ni. Pep ser något hos honom som vi inte ser. Villa är den perfekta ersättaren.

Jag tror Villa skulle kunna göra 30 mål denna säsong. Han är riktigt hungrig och vill vinna Cl och speciellt La Liga som han försökt vinna flera ggr men aldrig lyckats.
Barcelona Rey Etoo
2009-07-07 23:58
Ja det är synd att folk inte lägger märke till de.

Men eto'o är inte lika attraktiv som villa,ibra,torres o.s.v inte fysiskt utan det är svårt att förklara :/
Barcelona Ciao-V
2009-07-07 23:56
Ämne: Rambla - K9, Rey Eto....
Jag är en av de få som är väldig övertygad om att Forlán hade varit bättre än Villa i Barcelona. Han hade gjort dundar succe i Barcelona tillsammnas med Eto'o då Bojan är inte riktigt redo än att ta ett så stort ansvar.

Jag hade hellre rånat Atletico Madrid och behållit Eto'o också(rånat = köpa). Forlán är en målmaskin som heter duga, precis som du säger.

Jag tror dock att ledningen lägger all krut på Villa istället om Eto'o säljs.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-07 23:55
Ämne: Villa är mycket mer ....
Jag vet. Trots det så tror alla andra att Eto'o är en egoistisk jävel. Han har verkligen genomgått en förändring de senaste säsongerna. Speciellt under Peps ledning.
Barcelona Rey Etoo
2009-07-07 23:49
Villa är mycket mer självisk än avd eto'o är och jag tror inte han skulle tänka lika mycket på sina lagkamrater som eto'o/forlan gör.

Eto'os löpningar är livsviktiga
Barcelona Rambla - K9
2009-07-07 23:44
Villa har ju en bättre touch än Eto'o. Han är även bättre i det "lilla" spelet på trånga ytor när det gäller att väggspela med tex Messi eller Iniesta. Det är min övertygelse. Detta är ju nog så viktigt då Barcelona väldigt ofta möter tajta försvar. Om det sen hade resulterat i fler poäng och mål än när Samu spelar, vågar jag inte uttala mig om. Inte heller om det verkligen är värt de pengarna det handlar om. Ju mer man tänker på det desto mer irriterade blir man över hur situatioen med Eto'o har skötts av ledningen.

Deion:

De blev ju toalettnödiga med Eto'o på en kant och lille Messi i mitten och ingen Forlán. Fattar fortfarande inte hur de kunde spela ut Madrid så fullständigt som de gjorde. De kunde ju med lite bättre skärpa gjort 3-4 mål till i den matchen. Ju mer jag läser dina argument desto mer obegripligt känns det att vilja göra sig av med Eto'o och hämta in Villa för en hutlös summa.
Barcelona Shi
2009-07-07 23:43
Deion (red)

Barca byter aldrig från 4-3-3 till 4-4-2 för en spelare av Forlans kaliber, man bytte inte ens för Henry...
Atlético Deion (red)
2009-07-07 23:41
Rambla - K9, Rey Etoo //

Pesonligen tycker jag David Villa är lite överskattad. Han må vara den bästa spanska anfallaren jämte med Torres, Både Forlán och Eto'o är bättre enligt min mening och har lite större register. Sen tycker jag inte David Villa är någon vidare lagspelare heller.

Jag ser ingen mening med att sälja Eto'o för att hämta in Villa. Om ni dock skulle kunna ställa upp med både Eto'o och Forlán i El Classico så skulle Real Madrid säkert bli toalettnödiga. Släng in Messi och Iniesta som yttrar, Xavi och Yaya centralt så skulle nog Real göra sig i byxan och uppfinna en helt ny typ av El Classico.
Barcelona Rey Etoo
2009-07-07 23:40
Deion//
Sen kanske man tänker undra hur forlan hade klarat sig i barca om det går som det gör i atl madrid. Men då ska man också tänka på hur det gick för han e manchester united rena rama floppen och de var inte alls dåliga 02-04. 68 matcher 10 mål inte direkt imponerande.

Men annars har han ett lysande målsnitt
Barcelona Rambla - K9
2009-07-07 23:28
Deion

Jag måste ju erkänna att Forlán haft en enastående säsong och får nog omvärdera mina tvivel jag tidigare haft angående honom. Idag känns det ju bara lustigt att man värvade Gudjohnsen istället för honom. Fast, Forlán hade nog inte fungerat som rotationsspelare med Eto'o i laget. Även om han kanske hade petat Eto'o så hade det nog inte skett tack vare Samus status i laget vid en tidpunkten.

Nåja, i dagsläget känns Forlán trots det allt för dyr. Annars är jag säker på att han ej gjort bort sig precis. Det hade även varit perfekt om man räknar i tidsperspektiv för Bojans utveckling om nu Forlán som du är inne på håller minst 2-3 säsonger till.
Barcelona Heywood Jablome
2009-07-07 23:26
Även fall Villa gör 3-4 mål fler än Eto'o, även fall Villa är kyligare inom straffområdet så är det inte värt 50 miljoner. Eller vad det nu är Valencia till slut kommer att kräva för att sälja Villa.
Atlético Deion (red)
2009-07-07 23:24
Shi//

Detta kan förmodligen bero på att jag håller på Atlético, men jag tycker Forlán är en effektivare anfallare än Eto'o. En annan sak med Forlán är att han inte behöver klara lägen eller bra vinklar, bollen ska bara in i mål från alla konstiga vinklar och avstånd.

Men jag håller med att Eto'o kanske är bättre för just Barca då dom vill spela sig fram och lägga upp bollarna för Eto'o, till skilland från Forlán som vill vara mycket mer involverad i spelet från egen planhalva och även spela fram till mål.

I ett lag som det inte alltid funkar för så är Forlán guld värt, för mig finns det ingen mer distinkt avslutare från så många olika avstånd och lägen.
Barcelona Rey Etoo
2009-07-07 23:24
Eto'o skapar chanser och åt andra och sig själv. hans löpningar är något villa inte besitter. Eto'o och villa kan bara skiljas på detalj och jag kan säga har det lilla extra som bara trogna barca fans kan se.
Real Madrid Bengan
2009-07-07 23:19
Ämne: Rambla - K9//
Det k....
Jag vet att de flesta här inte håller med, men jag är övertygad om att Villa skulle sätta fler av dom. Så han får gärna stanna i Valencia!
Barcelona Shi
2009-07-07 23:19
Deion (red)

Eto'o funkar lika bra om inte bättre. Man blir förvånad hur underskattad Eto'o blivit denna sommaren. Vad bidrar Villa med som Eto'o inte kan?

Jag sätter hjärtat i halsgropen varje gång Eto'o springer mot Casillas i El Clasico, finns ingen som stressar ett helt försvar som honom, Barcas bästa försvarare :P
Barcelona Rey Etoo
2009-07-07 23:17
Rambla - K9//
Det kan också vara så när man får FÖR många chanser som eto'o får effektiviteten är inte alltid maximal.
Annons: