/spanien/barcelona/forum/1898.aspx/spanien/barcelona/forum/1898.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nesto
2016-05-23 22:26
Någon som hörde vafan Alves snackade om?
Snackade jävla mycket, hörde hälften
Barcelona Andresito
2016-05-23 22:19
Det är sjukt vad älskad Messi är, han är inte ens på plats men ändå skanderas hans namn av fansen. Legend
Barcelona Himne del Barcelona
2016-05-23 22:13
Douglas son: - Pappa måste man inte spela fotboll för att vinna stora titlar? Douglas: - Schhhh. Sabba inte det här nu. Det har ju gått så bra hittills här ändå.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andresito
2016-05-23 22:11
@the cameroonians:

Kan tänka mig att han har en hyfsad huvudvärk efter smällen igår
Barcelona Andresito
2016-05-23 22:11
FC Barcelonas konto sänder på Facebook utan kommentatorer, man hör dessutom fansens jubel.
Fuerza
2016-05-23 22:09
DOUUGLAAAAAAS!!!
Barcelona Nesto
2016-05-23 22:07
Never mind, hittade på tv3cat. se länktips för dom som vill ha utan översättning
Barcelona the cameroonians
2016-05-23 22:06
Tyvärr kommer inte Messi att medverka i firandet eftersom han dragit på sig någon slags sjukdom. Suárez är inte heller med pga skadan och Rafinha, Arda och Vermaelen har redan åkt till dina respektive landslag. Trist.
Barcelona Nesto
2016-05-23 22:06
Är det någon som sitter på en stream utan översättning?

Fyfan engelska/spanska översättningen förstör ju allt
Fuerza
2016-05-23 21:58
@Shanghai:

Du behöver inte starta ett fejkkonto för att ställa frågan, Canaletes. ;)
Barcelona NoGo™
2016-05-23 21:44
@CarlesPuyol5:

Barcelona CarlesPuyol5
2016-05-23 21:31
Finns det länk till firandet?
Barcelona Blaugrana91
2016-05-23 21:24
[QUOTE=Tiki-Taka]Arenan i princip tom vid firandet....lite pinsamt faktiskt! [/QUOTE] Ja men är ju trots allt måndag och antar att folk ska upp till jobbet imorgon.
Tiki-Taka
2016-05-23 21:20
Arenan i princip tom vid firandet....lite pinsamt faktiskt!
Barcelona Andresito
2016-05-23 21:20
9.15pm: Tribute to the youth teams
9.35pm: Tribute to the roller hockey team
9.45pm: Tribute to the handball team
9.55pm: League and cup double celebrations

Liga/copafirandet börjar alltså klockan 21.55
Vlom
2016-05-23 21:13
@Lionel "Rey" Messi:

Jag är väl medveten om att mina ord kan uppfattas som tufft, men jag står fortfarande för att en hel del av våra spelare var bättre än Messi sett över hela matchen. Ingen på Les Rambles har fortfarande kunnat nämna en enda moment från Messi fram till Banegas utvisning. Har redan sagt att han var avgörande såsom han ofta är. Och jag är mycket väl medveten om att Messi är den bäste spelaren någonsin. Men det innebär inte att han spela fantastiskt i alla matcher och 3 lyckade moment innebär såklart inte per automatik att Messis insats plötsligt var mycket bättre än alla andra (vilket är poängen i mina tidigare inlägg och denna).
Barcelona Andresito
2016-05-23 21:04
@Shanghai:

Letizia, hon är Spaniens drottning.
Barcelona Shanghai
2016-05-23 20:56
Någon som vet vad kvinnan heter som var med under prisutdelningen och hälsade på spelarna igår? Så vacker hon är. :)
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-05-23 19:26
[QUOTE=Blaugrana91]Säsongen tog slut igår och det dröjde en dag innan första ryktet kom haha ;) Enligt italienska Tuttosport som brukar ha bra koll på Juve (?) så har Barca skickat ett formellt bud på €90M för Dybala som dock blivit nekat... Då var vi igång som sagt... [/QUOTE] Tuttosport är en usel tidning. Har oftast fel och ska inte litas på alls. 90 för Dybala skulle vara självmord. Inte hade han bänkat någon av MSN och nästan 1 miljard på bänken har bara Real råd med. Bullshit rykte som ska tas med en stor nypa salt.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-05-23 19:22
[QUOTE=Vlom]Verkar som att jag har trampat på en väldigt öm tå hos dig :) Men nåväl, jag har verkligen inget emot Messi btw. Som jag tidigare nämnde under gårdagen, så var hans assist läckra och klev fram i avgörande stunder (som han ofta gör). Men jag avskyr när vissa försöker honom till skyarna efter en pass jämfört med hans lagkamrater som höll matchen vid liv i mer än 90 minuter. Jag väntar fortfarande om någon kan säga en enda bra sak som Messi gjorde INNAN utvisningen på Banega... [/QUOTE] Inte enkelt att göra något bra när man blir nedtacklad varje gång man får bollen. De få gånger en Sevilla spelare inte hann fälla Messi gick han förbi ett par spelare och skapade lite oro i backlinjen. Sedan så spelade inte Barca så bra i första halvlek och Sevilla hade mycket boll. Men självklart så måste Messi göra 3 mål, 2 assist, springa 12 km och rädda planeten för att folk ska vara nöjda. Han klev fram när det gällde. Ytterst få spelare i världen som kan lägga den passen till Alba i 96e minuten, som Ray Hudson sa ''he doesn't find passing lanes, he invents them''
Vlom
2016-05-23 19:14
@DM1982:

Från deras officiella hemsida.

"Tests on Monday morning have confirmed that FC Barcelona striker Luis Suárez has suffered an injury to the semimembranosus muscle in his right leg. Following the recommendations of the Club's medical services team, the 2015/16 Golden Shoe winner will begin his rehabilitation in Barcelona. On 1 June, Suárez will join the Uruguay national team in the United States, where he'll continue with the second phase of his recovery."
Vlom
@Nesto:

* 55 spelminuter per titel.
* 0,9 titel per match.

Mycket imponerade siffror från Lord Douglas.
Vlom
@Lionel Messi n10:

Han är en mycket duktig spelare, men skulle nog inte passa i vårt system tror jag.
Vlom
@II Barça II:

Nej tack, brassen är fruktansvärt ojämn.

Dessutom har vi på tok för många mittfältare ändå...
Vlom
2016-05-23 19:13
@FCB_Messi:

Verkar som att jag har trampat på en väldigt öm tå hos dig :)

Men nåväl, jag har verkligen inget emot Messi btw. Som jag tidigare nämnde under gårdagen, så var hans assist läckra och klev fram i avgörande stunder (som han ofta gör). Men jag avskyr när vissa försöker honom till skyarna efter en pass jämfört med hans lagkamrater som höll matchen vid liv i mer än 90 minuter.

Jag väntar fortfarande om någon kan säga en enda bra sak som Messi gjorde INNAN utvisningen på Banega...
2016-05-23 18:43
Liunil Masse

Bartras utköpsklausul sjunker till €12 miljoner under sommaren, och jag skulle gissa att vi kommer få knappt €10 för honom med tanke på den professionalism han visat under sina år i klubben.

Sandro kommer vi inte att få ett öre för, han har rätt att gå gratis eftersom hans kontrakt inte förnyades innan 1 maj.

Vi ska vara glada om vi får något överhuvudtaget för Adriano, och Vermaelen kommer förmodligen bara lånas ut, ingen som vill köps en gipskatt.
2016-05-23 18:37
Firandet på Camp Nou börjar runt 21.15 ikväll.

Det livesänds såklart via klubbens Youtube-kanal och i länktips finns den engelskspråkiga versionen.

Räknar kallt med att det kommer något fyndigt från såväl Alves som Piqué :-)
Barcelona II Barça II
2016-05-23 18:12
Jag skulle vilja se en värvning av Coutinho (Liverpool), tror att han skulle blomma ut ordentligt hos oss.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-23 17:23
Weigl är den jag var mest osäker på, jag tänkte rätt länge o kunde fan inte komma på en bra spelfördelare som finns tillgänglig. Banega? Klar för Inter, Gundogan? I princip klar för City. Verratti är som sagt omöjlig. Vem finns? Fan brist på tillgängliga spelfördelande Centermittfältare... Thiago är väl också omöjlig. Kanske Jorginho från Napoli? Imponerat på många i år, själv har jag knappt sett honom.
Barcelona Barca4life98
2016-05-23 17:08
Ribohn fan Tyvärr inte många rätt för dig heller ;) Banega är typ klar för Inter och vad ska vi göra med Mikel San Jose?!
Annons: