/spanien/barcelona/forum/18945.aspx/spanien/barcelona/forum/18945.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona The Reporter
2009-07-16 12:24
el Flaco,

Vilken tid väntas han landa?

Grattis Busquets :)
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2009-07-16 12:21
GRATTIS BUSQUETS PÅ 21 ÅRS DAGEN!!!!!! :D:D:D:D
Barcelona Rambla - K9
2009-07-16 12:13
Poulsen i Iniesta-rollen? Jo tjenare! Poulsen är nog på väg till Marseille.
Barcelona Meessii10
2009-07-16 12:08
Va sägs om detta mål;)
Barcelona Heywood Jablome
2009-07-16 11:50
Kan han göra sådana här mål så är han mer än välkommen :-)
Barcelona westinho
2009-07-16 11:45
Poulsen skulle inte platsa i Barcas B-lag, så jag hoppas alla slutar prata om honom från och med nu..
Barcelona Barcelona #7
2009-07-16 11:24
Kasta Poulsen.
Bara rykten.
Ziiiidannneeee #5
2009-07-16 11:19
Valdes
Alves-Puyol-Pique-Maxwell
Xavi-Y.Toure-Poulsen
Messi-Villa-Iniesta

Tror ni att det skulle bli för segt för erat spel:P?
Barcelona el Flaco
2009-07-16 11:16
EMD skriver att Maxwell kommer anlända till Barcelona idag och imorgon kommer han presenteras efter att ha genomgått läkarundersökningen.
Barcelona Valdés
2009-07-16 10:52
Ride_The_Big_One(6); offensivt har han alltid varit dålig, oavsett skadeuppehåll. Defensivt är han bra mot sämre motstånd men mot bättre visar han, precis som du själv också är inne på, tydliga brister i man-mot-manspelet och i positionsspelet.

Även om Xavi och Iniesta behöver avlastning så ser jag mittfälltet som en starkare lagdel, "starttrean" är förmodligen världens bästa. Vad tror du - blir det Poulsen som värvas till mittfälltet?
Barcelona Barcadinho.
2009-07-16 10:46
Förresten -

Palmeiras vann i natt på bortaplan mot Flamengo i Maracana 1-2, men Keirrson spelade inte.
Jag vet inte varför han inte var med.

Är det ett tecken på en slutgiltig affär?

Det skulle vara skönt och veta om hela affären med honom är klar.
Det spelar ingen roll om han sen blir utlånad.
Vi vill veta om han hör till Barca nu eller inte än.

Kim/
Han menade väl lyxbilen Limousine:)
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-07-16 10:29
Valdés

Abidal var inte så bra mot real sist det håller jag med, som du sa han hamnade i efterkälke ett par gånger mot chelsea men han fick inte så mycket hjälp till en början.

De kom hjälp senare under matchen mot madrid och mot chelsea därav stabilisera vi läget och till slut kunde rulla.

Du får det till att våra ytterbackar ska ha 1 mot 1 möte varje gång det vankas bra motstånd, precis som andra lag försvarar sig med flera gubbar kommer även vi göra det, allså får abidal eller alves få hjälp beroende på motstånd.

Tycker du överdriver när det gäller abidal, han må inte passa in till 100 då hans offensiv inte är så bra men han har ju varit skadedrabbad, klart man inte presterar lika bra som när man är i form.

Vi köper Filipe nästa säsong om vi inte får han denna, allt ja ville läsa var att han själv verkligen ville komma till oss.

Låt oss prioritera mittfältet istället
Barcelona Valdés
2009-07-16 09:46
Jag har varit glad för att Txiki och Laporta prioriteterat en värvning till vänsterbacksplatsen eftersom jag inte tycker att Abidal hållit måttet mot bättre lag, vilket inte minst visade sig i matcherna mot Real Madrid då Robben hade ”lekstuga” och mot Chelsea då han hamnade på efterkälken ett flertal gånger. Det hade därför varit smart att se till att värva en yngre spelare med stor potential som redan nu kunnat utmana om platsen i startelvan. Ett flertal tidningar hade med Filipe i förra årets la-liga lag och han ägde verkligen sin kant såväl offensivt som defensivt. Nu är inte Maxwell någon dålig avbytare och priset är bra men spelare som Robben och Ronaldo är med all säkerhet jätteglada till den här värvningen då hans defensiv ”suger”. Nu har vi två skadebenägna vänsterbackar med nedåtgående formkurva varav den ena fyller 30 och den andra 28. Det blir nästa klubbpresident och sportchef som får se till att värva en ordentlig vänsterback till Pep och jag är fortsatt nyfiken på de tre till fyra spelare av världsklass som Laporta utlovat.
Barcelona DM1982
2009-07-16 09:38
Tycker nog lite synd om Filipe nu om han inte kommer till Barca. Det verkar som om han verkligen ville byta klubb och kanske så ställde han till det för sig i sin nuvarande klubb. Vare sig fansen eller hans lagkamrater uppskattar nog det som han har gjort.

När det gäller Maxwell så är det en bra värvning, det är en bra spelare med rutin som säkert kommer leverera. Priset är även det bra, allt som allt en bra värvning.

Hoppas vi hittar en mittfältare och en anfallare snart, det är väl det enda som vi behöver tror jag.
Barcelona Mojito
2009-07-16 09:15
Bengan

Varför är det ett skamligt att höja ett bud på 8 miljoner med ytterligare 1 miljon?

Fatta att Laporta inte är Perez i stället och börja inse att varje spelare inte är värd sin utköpsklausul.
Barcelona Kim
2009-07-16 09:14
Ämne: El Flaco//

Du går....
Men hjälp! Det här måste väl ha varit den absolut sämsta liknelsen någonsin.

Förresten, skillnaden mellan Real Madrid och vadå? Och vad sjutton är en limusion?
Barcelona Ciao-V
2009-07-16 08:50
Ämne: Real madrid en levan....
Real Madrid en levande ande //
Klubbarna vet om att Real Madrid kan betala stora summor för spelare?
Javisst, det du säger är rätt. Klubbarna kommer att höja priserna så fort Pérez är intresserad. De vet om att han inte drar sig för att betala stora summor. Har han inte pengarna i kassan så lånar han. Är det bra utveckling tycker du?

Barcelona Mojito
2009-07-16 08:49
Jag halvsågade Laporta igår för att han verkade hamant i någon slags handlingsförlamning.

Men icke, i och med värvningen av Maxwell visar vår president nu att Barca inte tänker gå med några överpriser (filipe), utan kan tänka sig andra vägar (spelare) för att nå målet.

Detta kanske kan påverka affärernba kring Villa eller Forlan positivt?

Nu hoppas jag bollen fortsätter vara i rullning och att Barca kan vara klara med truppen innan nästa helg.

Förlåt för att jag tvivlade på dig Laporta.
Barcelona M79
2009-07-16 08:39
Real madrid en levande ande //

Vet inte om jag läst ett mer patetiskt inlägg någonsin, samtidigt skriver du något inlägg tidigare att du är förvånad att så många sandlådebarn blir spärrad. Kom igen!
-------------------------------------
Maxwell är en bra backup, inget mer el mindre. Knappast en bomb eftersom han ryktats till klubben länge och flera gånger i ITA media
Villarreal Grande Messi!
2009-07-16 08:37
Vilken överraskning med Maxwell. Den nyheten slog verkligen ner som en bomb. Men det är ju väldigt positivt och en värvning av Filipe känns ju nu något onödig?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-07-16 07:37
12 timmar senare och jag är mer än nöjd med värvningen av maxwell, många även jag själv skrek efter Filipe, istället för vi in en offensiv brasse back med rutin och det på något sätt känns rätt nu på efterhand. För att sammanfatta honom som spelare en bättre variant av Sylvinho, jag härmed döper honom till Sylvinho jr.

Jag menar Filipe kan vi gå efter nästa säsong, han är bara 21 år och att spendera så mycket på honom känns rätt vågat, saknar rutin och vi bör inte göra oss av med så stora summor på ynglingar, caceres varning om man nu får använda han som ett ex. Filipe visa världen att det inte var en tur säsong du hade bakom dig, gör han en bättre säsong så är han klart värt pengarna. Nästa säsong är han vår!

Det finns potential hos Caceres men det är så pass hård konkurrans vilket gör att man måste göra bra ifrån direkt, de andra mittbackarnas nivå är högre och stabilare. En utlåning gör han bäst.

Laporta och Txiki utmärkt jobbat med Maxwell, balanserar laget, istället för att panik buda så köper man smart, eller tiden får avgöra hur pass bra värvning detta är men priset gör det hela klart godkänd. Någon som kan bekräfta om det är 100 att Gai flyttas upp för att träna med a-laget iår?

Vi är med många cuper iår, gudj will he stay or will he go?

Hleb-bryter han sig fri från sitt skal och visar sitt riktiga ja?

Vänsterback in avklarad, nu blickar jag mot mittfältet där det ser lite tomt ut på den kreativa sidan, skulle gudförbjuda någon utav xavi/iniesta skada sig så förlorar vi mycket i det kreativa. Får huvudvärk när ja tänker på vem man bör köpa in, får inte vara någon mega stjärna då det är tänkt att man roterar in killen, chansar man och köper in någon talang med stor potential eller tar man upp någon från barca b som anser vara redo? "kliar skallen" Aja de får vara prio 2, nu vill jag att killarna gör klart med lejonets framtid.

Operation Eto!
Barcelona Trippeln
2009-07-16 03:35
Jag är även lite interista men 90 procent cule.

Jag har sett i princip alla inters matcher från förra året.

Om man ska beskriva maxwell så är det en kille som vågar gå i djupled,han är också OTROLIGT säker med bollen.

Tappar aldrig bollen passar inåt i banan och väggspelar gärna i kanten.Känslig vänsterfot också kvick.
Kan göra sin gubbe också som sagt otroligt teknisk.Han kan även spela på mittfältet och har gjort det ibland i inter.Hmm vad mer dock lite slarvig i markeringsspelet lite säkerhetsrisk men 45 miljoner kan man fan inte säga nej till.
Barcelona Pep.G
2009-07-16 03:14
Om jag vet rätt så är Maxwell en offensiv jävel och då skulle det vara perfekt att ha honom under låsta matcher t.ex mot lag som Chelsea och Real Madrid ?
Barcelona Trippeln
2009-07-16 02:35
Där gick barcelona om real ;)
Barcelona Trippeln
2009-07-16 02:32
J.Gamper

Gai Assulin står väl närmast till hands.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-07-16 02:21
Jag är ganska besviken att vi inte gjorde klart med Filipe istället, detta kom som en chock! Filipe kändes so perfekt för oss, men aja vi for nöja oss med Maxwell inte so illa han heller.

Edit: Ursäka för stavfelen, sitter po en tysk bärbar. ;)
Förresten so gillar jag inte hur officiella hemsidan har börjat skriva rykten där, känns bara oproffessionellt.
Barcelona J.Gamper
2009-07-16 02:16
Haha, inlägget med klädbutiken var ju rolig =).

Förresten.. vilka ungdomsprodukter kommer troligen att flytta upp i A-laget tror ni?
El Capitano
2009-07-16 02:11
Nu har vi en mittfältare och en anfalllare kvar om Eto'o lämnar men hoppas att han stannar och får ett bra kontrakt.
Villa verkar vara mission impossible som Filipe. Vad finns det för flera alt förutom Villa?
Barcelona Rambla - K9
2009-07-16 02:09
Det finns annars klädbutiker som annonserar med stora plakat: Köp TRE, betala för TVÅ. ;)
Barcelona Trippeln
2009-07-16 02:03
Electricityscape

Nej du var ABSOLUT inte den enda.
Annons: