/spanien/barcelona/forum/18942.aspx/spanien/barcelona/forum/18942.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona II Barça II
2009-07-05 22:00
Barcelonisto:
Vad jag minns så blev R10 bänkad några matcher. Sen så tycker jag att R10 aldrig gick ner sig så mycket som vissa påstår. Visst han gjorde inga spektakulära finter på slutet, men han låg fortfarande bakom många mål.
Barcelona Electricityscape
2009-07-05 22:00
Barcelonisto

Tror du det är någon dagisverksamhet dom driver eller? Man ska inte behöva säga åt en vuxen 27-åring vad han ska göra och inte göra, det är fotbollsproffs vi talar om alltså. Visst ligger ansvaret lite hos tränarstaben också, men att ge Rijkard skulden för att vara katalysatorn till Ronaldinhos fall som fotbollsspelare är bara löjligt.

Ronaldinho kunde inte hålla privatlivet och arbetslivet isär. Och det var inte någon annans fel än hans eget.
Valencia Villa/Silva
2009-07-05 21:57
Verkade som om även Riijkaard orkade inte med dinho och brydde sig inte om han festade eller inte. Hade gärna sett hur det hade sett ut med Dinho kvar i barca med pep som tränare.
Barcelonisto
2009-07-05 21:54
II Barça II

Visst men då kan man bänka spelaren och ge han en varning vilket han inte alls gjorde...
Barcelonisto
2009-07-05 21:53
BlueRed.

Visst ska spelaren ha ansvar men när man missar hälften av träningarna på en säsong då tycker jag att tränare ska kunna ta ett snack med spelaren.titta bara pep kommer spelarna försent till träningarna så för dom böter direkt.det är just det en tränare måste visa prata med spelarna att ha 100% fokus på det här.
Barcelona II Barça II
2009-07-05 21:51
Barcelonisto:
Det var väll knappast Rijkaard som blanda ihop drinkar till Ronaldinho.
Barcelona BlueRed.
2009-07-05 21:47
Barcelonisto

Rijkaard? Knappast, det var Ronaldinho själv som bestämde sig för att hålla på med annat istället för att träna och ta fotbollen på lite mer allvar. Rijkaard ska inte behöva säga till honom att man inte går ut och festar 1-2 dagar innan match.

Rijkaard kunde givetvis vara lite mer bestämd, men samtidigt så var det upp till Ronnie själv att ta lite ansvar, han var trots allt 26-27 år gammal när det dalade för honom.
Barcelona Moe-_-
2009-07-05 21:45
Det Ronaldinho har åstadkommit under den "korta" tiden i Barcelona är mycket mer än vad de flesta spelarna lyckas åstadkomma under hela deras karriärer. Det är därför han förtjänar priset enligt mig.
Barcelona BlueRed.
2009-07-05 21:43
En liten sammanfattning av hur viktig och bra La Masia egentligen är.

*länk
Barcelonisto
2009-07-05 21:41
Hetfield

Reijkards fel att ronaldinho tappa sin top nivå.
Barcelona Xaviii
2009-07-05 21:41
Ämne: Villa/Silva

Hihi ....
Du verkar ha gått vilse, ditt forum är på andra sidan du vet den där alla är portade ifrån.
2009-07-05 21:40
Jag sidar Shi's fall den här gången. Du kom inte in och skrev någonting vettigt Villa/Silva, och bidrog verkligen inte till diskussionen. Däremot rättfärdigar inte det Shi's svar heller. Så jag blir neutral igen och skäller ut er båda, Skärpning!
ThierryHenry
2009-07-05 21:38
Ämne: Villa/Silva

Hihi ....
Kom med någon vettig åsikt här inne istället
Valencia Villa/Silva
2009-07-05 21:37
Shi//

Bra att du håller med. Fantastic
Barcelona Shi
2009-07-05 21:34
Villa/Silva

Hihi så jävla c00la vi är som skriver Christina, Florentina, Bajselona, Real Mierda osv. Vi är BÄÄSZT!
Barcelona Hetfield
2009-07-05 21:31
Fyfan alltså...trots att Ronaldinho förstörde sig själv så saknar jag hans leende, det finns ingen i dagens fotboll som spred så mycket glädje
Valencia Villa/Silva
2009-07-05 21:30
Ämne: Nesto

"Flore....
Florentina är ett passande namn.
Valencia Villa/Silva
2009-07-05 21:30
Florentina Perez trivs säkert med sitt dyraste köp Christina
Barcelona Shi
2009-07-05 21:28
Nesto

"Florentina" var det ditt sätt att markera att du inte gillar Florentino Peréz?

OnTopic: Rosell hade säkert kunnat värva många Nike bundna spelare utan problem men ekonomin hade sats i gungning igen efter att ha stabiliserats av Laporta, det blir som sagt svårt att ersätta Laporta utan att förstöra harmonin, så det gäller för väljarna att välja med hjärnan och inte hjärtat.
Barcelonisto
2009-07-05 21:20
Hade pep tagit över barcelona 06/07 då hade ronaldinho förmodligen varit på top nu.
2009-07-05 21:20
Ämne: Ämne: Xaviii ....
Stämmer bra det.
Barcelona Nesto
2009-07-05 21:15
Är det någon som vet hur Rosell är`?

Visst presidenter lockar till sig röster med hjälp av att lova att man ska hämta någon/några stjärnor till laget..

Men de känns som om Rosell har lite Florentina blod i sig.
Förra året lovande/ sa han att han skulle hämta Ronaldo eller Kaka och nu är de Fabregas.
Visst tidningar skriver mycket men är det någon som vet hur han är?
Barcelona Xaviii
2009-07-05 21:14
Ämne: Xaviii

Nu kommer ....
Ja, men hade inte Rosell varit där och fått sin vilja igenom hade Txiki lyd Laporta och värvat Aimar istället.
Barcelonisto
2009-07-05 21:09
BlueRed.

Ronaldinho gav liv i barcelona han tog klubben till den nivån den är idag.han förtjänar den utantveckan men det är ju såklart min åsk...
2009-07-05 21:07
Xaviii

Nu kommer rättningspolisen(jag) in och säger att det var Laporta och inte Txiki som ville värva in Aimar. Hårklyverier jag vet, men det kändes ändå nödvändigt att påpeka :)
Valencia Villa/Silva
2009-07-05 21:04
Aimar hade kunnat bli en stor spelare i Barca om ni hade värvat honom när han var som bäst

Men Dinho är den bästa fotbolls värvningen genom tiderna även om han räckte till i endast 3-4 år
Barcelona David - barca
2009-07-05 21:02
Man blir ju bara deprimerad av att sitta och titta på gamla, Ronaldinho-videos.
Se dåtid/nutid.. :/
Världens bästa spelare när han var på topp.
Däremot finns det ju säkert de som varit grymma fler år och haft en längre karriär på topp,
men anser att ingen kommer upp i Ronaldinho-nivå.
Barcelona Xaviii
2009-07-05 21:01
Ämne: Xaviii

Karaktären....
Txiki Begiristain ville ha Aimar som stjärnan i laget medans Rosell ville ha Ronaldinho, resten är historia.
Barcelona BlueRed.
2009-07-05 20:54
Shi

Håller med. Det brukar oftast vara så med spanska målvakter. Reina är, precis som Valdes, bra linje målvakt men svag i luften.

Moe-_-

Jag röstade på Henry, utan att tveka en sekund. Tittar man på både Ronaldinho och Henry´s karriär så är det ganska självklart för mig vem som förtjänar priset.
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-07-05 20:49
Valdes är bättre än Reina:)
Forza Barca
Annons: