/spanien/barcelona/forum/18883.aspx/spanien/barcelona/forum/18883.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El campeon, Z9
2009-07-18 18:53
Joanilson, Vi har haft etoo till en viss mån ja, men mycket av hans "utstick" har varit negativa. Jag tror att zlatan är ett megatillskott i marknadsavdelningen också även om den inte är dålig just nu.

Kan bara se framför mig när zlatan tystar barnabeu med sitt 7-2 mål till hösten/våren.

Btw, Jag satstade igår 500 med mina kompisar att cristiano kommer gråta i el classico. chiching säger jag bara haha :D
Barcelona BlueRed
2009-07-18 18:52
För att försöka lugna ner Zlatan hysterin (som inte leder någonstans utan slutar med att alla skriver om samma sak om och om igen) så ligger det till så här.

Om nu inte Barca värvar in en ytter så är det tänkt att Jeffren ska få spela med A-laget nästa säsong. Hans kontrakt går ut nästa säsong. Personligen så tror jag ganska mycket på honom, jag hoppas att han får chansen kommande säsong och får sitt kontrakt förlängd.
Samtidigt så har Gai fått sitt spanska pass och kommer förmodligen att få spela ett par matcher han med.

Jag själv hoppas inte vi värvar in en yttermittfältare utan satsar på Jeffren samt Gai, dessutom så tror jag Henry har lite kraft kvar. Värvas Zlatan också så tror jag inte ledningen kommer att gå efter en ytter heller utan kommer säkerligen att förstärka det centrala mittfältet. Frågan är vem det blir?
Barcelona westinho
2009-07-18 18:50
Jag har sökt runt lite på youtube men jag kan inte hitta en bra videosammanfattning på Touré i Barcelona. Lite konstigt då han har gjort flera riktigt bra saker. Finns det någon som kan länka en bra Yaya Touré-video så är jag tacksam.

Best DCM in the world!
Barcelona Messidinho_10
2009-07-18 18:45
Om nu Zlatan kommer till oss tänk om han och Messi passar ihop. Jag tror inte zlatan kommer va stjärnan i laget som han är i inter nu.
Messi Iniesta Xavi Hanry alla dem går före honom hoppas han anpassar sig till det annars går det illa för honom.
Barcelona Barca-nist
2009-07-18 18:34
jag vill helst att Etó stannar men om han så gärna vill gå så ska han göra det också.

Zlatan är välkommen även om jag inte diggar honom personligen. det är viktigt att Barca-ledningen inte spenderar lika kraftigt som Real. för den kritiken som real fick.

Jag hejar på Barcelona och självklart har jag mina favoriter i laget men absolut ingen spelare är större än laget.
Barcelona Joanilson
2009-07-18 18:33
El campeon, Z9

varför behöver vi en spelare som sticker ut utanför planen?
vi har ju till viss del Etoó redan men han vill man ju ha bort för just den delen.
förra året hade vi Ronaldinho som stack ut för att han festade och sånt och då försvann han också.
man behöver inte spelare som sticker ut det kan bli så att sammanhållningen förstörs.
Barcelona Unicef
2009-07-18 18:33
Ämne: LennyRomario:

Hål....
Håller med dig där faktiskt! Eto garanterar ändå 25-30 mål i ligan. Joanilson, summorna e helt galna! sen vad jag läst på både inter o Barcas hemsida står de inte ett ord om Hleb, o fattar inte varför vi skulle låna ut honom för? sälj eller behåll han känns vell som de alt som finns?
Barcelona Barca-nist
2009-07-18 18:28
Rey Eto´o

Hejar du på Barca eller Eto´o?
Barcelona El campeon, Z9
2009-07-18 18:27
Är det bara jag som tror att Inesta kommer höja sig flera nivåer om zlatan är med i laget, tror att han kommer få väldigt många bollar som zlatan nickar ner eller spelar snett bakåt.

Fyfan vad ja längtar tills ligan startar grabbar, hoppas verkligen zlatan kommer vi behöver en riktigt superstar som sticker ut. Messi är bäst på plan men för slätstrucken och grå utanför.

Welcome Zlatan!
Barcelona J.Gamper
2009-07-18 18:27
Jag förstår till 100 % till varför Pep vill ha en target player. Visst vi vann allting i år. Men vissa matcher hade vi det riktigt svårt och de vann vi kanske bara pga av spelarnas hunger och krigar inställning.

Vem minns inte matcherna mot Chelsea t.ex? Jag tror att Barca blir komplett som ett lag med Zlatan och jag litar fullständigt på Pep. Jag är positiv till Zlatan men problemet jag har är:
- Summan Zlatan köps för
- Hur dåligt ledningen skött det hela.

Dessutom får vi in en ny hungrig spelare och för att hålla sig på toppen måste laget alltid försöka bli bättre och utvecklas mer o mer.
Barcelona Joanilson
2009-07-18 18:25
idag försvann den sista förtroendet jag hade för Laporta och Beguiristain. jag läste GT (jag vet inte hur mcket sanning det ligger i det de säger men jag brukar lita på deras uppgifter) och det stod att Barca hade lagt ett bud på 50 miljoner euro + Etoó och Hleb för Zlatan. det är ju en katastrof affär enligt mig. man vägrade betala mer än 42 miljoner för Villa men nu kan man betala 50 miljoner PLUS två spelare för Zlatan, det är ju så idiotiskt så det inte finns på kartan enligt mig. varför kan man inte bara komma överens med Valencia om ett pris mellan 50 och 55 miljoner euro, och vad jag har läst så vill Villa till Barca så han kan man nog komma överens med. och sen kan man sälja Etoó och eventuellt Hleb till högst bjudande klubb eller nåt.

jag tycker det känns som om Laporta känner att han måste göra några liknande köp som real madrid har gjort och då ser han Ibra som ett större namn än Villa antagligen. jag tycker iallafall att hela Zlatan affären är helt idiotiskt.
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-07-18 18:21
LennyRomario:

Håller med dig där. Guardiola har gjort ett kanonjobb fast det betyder ju inte att alla hans drag kommer bli framgångsrika. Vi får inte glömma att Pep förra sommaren faktiskt ville värva in Adebayor, någon somm tror han hade gjort 36 mål och kämpat för laget? Tveksamt, ska också tillägas att Pep var väldigt positiv till värvningen av Hleb som floppade.

Säger nu inte att Zlatan kommer misslyckas och att Guardiola är dålig på hitta spelare, absolut inte. Men vi ska inte ta något för givet bara för att vi litar på Guardiola som tränare.
Barcelona Unicef
2009-07-18 18:15
Hej!!! Vi ska åka till Barcelona jag och min sambo för att se Barca-Atl Madrid, Vilket e de smidigaste alt för bra platser? Kan man boka redan nu?
Barcelona Rey Eto´o
2009-07-18 18:12
haha du är skön=) Du kommer med falska påståenden. Jag sa eto'o är också en bov i spelet men laporta är den största =)

Var det inte du som sa att jag var som gamal cd-skiva, din lilla ipod =) eller var det någon annan?
Barcelona Hetfield
2009-07-18 18:08
Rey Eto'o

Jo, det är sant "Laporta är boven, Eto'o är bra" gör ju dig till professor i Eto'ologi...
Barcelona Rey Eto´o
2009-07-18 18:03
Det vet jag men får man inte hoppas för de? jag vet nog mer om eto'o än vad du någonsin kommer veta :)
Barcelona Hetfield
2009-07-18 18:02
Rey Eto'o

Här visar du åter igen hur lite du vet om saker och ting, Eto'o skulle aldrig avsluta karriären i Barca, han har sagt klart och tydligt att han vill avsluta karriären i Mallorca, som förövrigt är hans ÄLSKLINGSklubb
Barcelona Rey Eto´o
2009-07-18 18:00
LennyRomario //
haha bra sagt igen =)
Barcelona LennyRomario
2009-07-18 17:58
Ja visst är det värt det. Ferguson köpte Quentin Fortune, Massimo Taibi och Mark Bosnich efter de bärgat trippeln ;)

Om inte annat så är det ju helklart värt det för att det som sagt skulle ta död på väldigt mycket av det man gillar med fotboll. Match är det bara två gånger i veckan. Men prata fotboll kan man göra dygnet runt, men utan ifrågasättande och alternativa syner på det mesta skulle man nog få ihop max 12.5 minuter i veckan.
Andreas-
2009-07-18 17:54
Ämne: "Litar du på Pep, så....
1. Pep har vunnit allt, är det värt att ifrågasätta mannen?
2. Nej, han har inte alltid rätt. Han är en människa o kan också göra fel.
3. Jag börjar själv tröttna på Eto'o, och eftersom Zlatan är bättre än Eto'o så ser jag MER än gärna att denna affär går igenom. Det blir dessutom ÄNNU bättre när Pep vill just detta.
Barcelona Rey Eto´o
2009-07-18 17:53
Andreas- //
Tycker eto'o borde få ett värdigt slut. Jag hoppades att han skulle avsluta karriären i barca inte bråka sig till en annan klubb
Andreas-
2009-07-18 17:50
Ämne: Andreas-//
Nej du ....
Jag förstår att du gillar Eto'o, det är säkert många culés som gör det. Men allt har ett slut, och vi har överlevt värre.

Spelare kommer o går. Jag förstår att man får vissa favoriter. Rivaldo var min, var tack vare han jag upptäckte Barcelona. Det är tack vare han jag lägger ner mycket tid på Barcelona. Självklart tråkigt när han lämnade, jag visste inte hur jag skulle reagera. Om mitt intresse för Barcelona skulle bli mindre osv. I samma stund som Rivaldo böt lag o officellt stod med ett annat lags tröja bröt han också mina band till honom. Dem som spelar i Barcelona, dem kommer alltid att värdesättas mer än gamla idoler/hjältar. Ronaldinho är t ex en gammal hjälte, när jag tänker på hans tid i Barca ryser jag nästan. Dock kommer jag alltid att ha mer kärlek till dem spelarna som representerar Barca, även om vissa spelare bara sitter på bänken o inte ens kommer upp i en miljondel av det Dinho gjorde.

Jag har sagt det förr o säger det igen, vi hejar på Barcelona, ingen spelare..
Barcelona pinup
2009-07-18 17:50
LennyRomario: Nu är det så va att Pep har vunnit allt under sitt första år. Det är 100%. Skulle Wenger vinna allt varje år så skulle man lita fullt på honom.

Pep har rätt i allt tills han bevisligen gör fel! (Vilket märks när säsongen är till ända)
Barcelona Rey Eto´o
2009-07-18 17:48
LennyRomario //
Bra skrivet (Y)
Barcelona LennyRomario
2009-07-18 17:46
"Litar du på Pep, så litar du på affären Zlatan till Barca o Eto'o till Inter."

Har sett flera som tar till detta resonemang. Som om att jag är tvungen till ett ställningstagande där jag väljer att tycka att ALLT pep gör är rätt eller ingenting.
Precis som att Pep, eller vilken annan manager som helst, vore gudfader själv. Antingen accepterar jag gud eller inte. Fotboll må vara religion för många med det är väldigt få managers som är gudfader himself!
Om ovanstående argumentet var sant så skulle det i stort sett döda allt fotbollsintresse!

Jag utgår ifrån att tex de flesta som hejar på Arsenal litar på Wenger. Det innebär alltså att de aldrig kan kritisera Wenger, tycker han gör ett felköp eller ställer upp med fel startelva? Fansen kunde inte tycka det verkade dumt att ge över 100 miljoner för Francis Jeffers? Litar du på Wenger så litar du på Jeffers?
De som hejar på United kunde inte tycka Ferguson betedde sig som en idiot när han köpte Jordi Cruyff, Poborsky och Veron? Nej, såklart inte! De litar ju på Ferguson!

De som använder ovanstående resonemang strävar alltså efter en totalt död supporterskara som ska tro blint på allt managern/tränaren företar sig, alternativ vilja ha tränaren sparkad och ersatt med någon annan de kan lita blint på.
Hur fruktansvärt tråkigt skulle inte det bli? Fotbollsamtalet med en polare skulle istället för att pågå i timmar avslutas efter 15 sek med ett "Har Ancelotti bestämt att Beckham ska till oss litar jag på att det är rätt".

Inga samtal. Inga olika åsikter. Inga resonemang. Bara ett stort jävla "HAN har sagt det, så jag tror det." Det skulle vara en trist jävla värld om så var fallet, tack och lov är det inte så.
Fotboll är enligt vissa religion, det som tack och lov skiljer fotboll och religion är ifrågasättande och att inte blint lita på gudfader själv.
Barcelona Alavi
2009-07-18 17:45
Vill ta en liten stund o hylla Samuel Eto´o, trots att han begär så mycket så har han ett stort hjärta för spelarna runt omkring sig.
Om han lämnar så kommer vi inte se det leendet som han tog över efter R10 2008.
Jag har aldrig sett en spelare vara så nöjd efter en misslyckad passning som inte kommit fram till honom, utan släpp det och kämpa vidare.
Det är Eto´o sätt att vara på planen, alltid ett leende och tummen upp.

Han var en viktig del av det Nya Blaugrana som startade när Ronaldinho, Marquez, Deco m.m kom till klubben.
Synd att det hela måste sluta så här, men en sak är säker, Eto´o kommer finnas i varenda culé.

Det går inte o beskriva den känslan jag hade när han sänkte Van Der Sar i CL-finalen.
Eller när han såg till att vi vann La Liga mot Levante 04-05.

Samuel Eto´o är en spelare jag aldrig glömmer, så som person och spelare.

Gracias Samuel Eto´o.
Real Madrid MrHo
2009-07-18 17:43
Ämne: Ämne: Ni klag....
Var har du hittat dom uppgifterna? Har bara läst att dom har kommit överens om det personliga kravet, men inget om att han ska gå ner i lön.
Barcelona BlueRed
2009-07-18 17:43
Problemet är att Pep vill bli av med Eto'o samtidigt som Eto'o inte vill lämna, inte heller vill han skriva på ett kontrakt som är under 4-5 säsonger. Och ledningen vill inte ha kvar honom så länge, samtidigt som Pep inte ens vill ha kvar honom till nästa säsong.
Lösningen? Zlatan.

Zlatan vet dessutom att han inte kommer vara den största stjärnan i Spanien och Barcelona. Jag är säker på att han kan övertyga sin agent om att han inte vill ha en skyhög lön, utan endast en större chans att vinna Champions.
Andreas-
2009-07-18 17:40
Ämne: Ni klagar på Eto'....
Vad jag förstått så kan Zlatan gå ner i lön, bara han får spela på Camp Nou.
Barcelona Rey Eto´o
2009-07-18 17:40
Andreas-//
Nej du förstår nada, kanske jag som skriver dåligt. Det jag säger är att försök komme överens om det som är problemet. Laporta och txiki har ju sagt att det inte är om PENGAR. Alltså måste det vara något de inte kan vara överens om.

Jag förstår att eto'o inte kan visa lika mycket hjärta som puyol och co, men eto'o tar åt sig enkelt han är väldigt känsloladdad och såna ska man inte bråka med. Det tycker jag att laporta och resten borde tänt på .

Visst blir det mycket eto'o men om man bara försöker undvika att hammna i kläm med honom borde det inte bli några problem. Visst eto'o kan ocskå säge en och annat som inte är så smart. Men då tycker jag att man ska veta hur man ska hantera sådana spelare försår ni vad jag menar?

Annons: