/spanien/barcelona/forum/18831.aspx/spanien/barcelona/forum/18831.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2009-07-21 13:02
Vadå, det är ju inte direkt ett dåligt anfall Man C har med Robinho, Tevez och Adebayor? Men särskilt backlinjen är ju inget vidare. Vem i den backlinjen ska sköta uppspel?
Barcelona LEX
2009-07-21 12:51
C. Andrés

Men City är ju ett topplag nu! Som dom har värvat! Trippeln here they come! (Ironi)

Vart är fotbollen på väg?

Jag undrar vad en medioker fotbollspelare kommer att kosta nästa säsong €80 mille?
Barcelona C.Andrés
2009-07-21 12:46
Manchester City i gamper? Stackars satar,hade åtminstone hoppats på lite bättre motstånd.
Barcelona petersays
2009-07-21 12:44
Nån som ska ställa klockan 05:00 och se på Chelsea- Inter inatt?
Barcelona LEX
2009-07-21 12:39
Rambla

Nej, det visste jag inte. Nu börjar man förstå varför Guardiola vill ha bort honom. Trodde först att Eto'o alltid tjänat mindre än de andra och ville därför ha samma lön.
Barcelona petersays
2009-07-21 12:37
"Els 28 jugadors convocats per a la primera estada de pretemporada són els 17 del primer equip (Valdés, Pinto, Jorquera, Martín Cáceres, Víctor Sánchez. Henrique, Maxwell, Márquez, Abidal, Keita, Touré, Gudjohnsen, Hleb, Bojan, Henry, Messi i Pedro) més els 11 del planter (Oriol, Dalmau, Montoya, Fontàs, Muniesa, Espasandín, Rueda, Santos, Jeffren, Rochina i Gai). "

Där ser ni vilka som finns med i London. Både Hleb och Caceres finns än så länge med i truppen iaf.
Barcelona Libaax
2009-07-21 12:37
Han förtjänar ändå minst lika some de två.

7 euro är nästen hälften av vad Zlatan tjänade i Inter. Och Ibra har inte gjort nåt in fotbolls europa, i CL jämfört.

Jag tror ändå det handlar inte om lön utan Pep vill ha förändring och han kan bara dumpa Etoo som han inte ville ha ifjol och de andra offensiva stjärnorna kan han inte röra även om han vill för de är barca produkter.

Etoo ska kräva över 100 miljoner i Inter, han är bästa målskytten i världen, bästa anfallaren.
Barcelona Rambla
2009-07-21 12:31
LEX

Angående Eto'os lön tidigare. Du är medveten om att Eto'o under alla dessa år tjänat nära på dubbelt så mycket som Xavi och Iniesta? Det är först under denna säsong som Iniesta och Xavi fått bättre kontrakt som matchar Eto'os lön.

Den enda som tjänade mer än Eto'o tidigare var Ronaldinho. När sen Messi blev vår stösta stjärna så gick han till slut om Eto'o i löneligan. Så någon dålig lön har Eto'o aldrig haft i Barcelona.
Barcelona LEX
2009-07-21 12:05
Enligt Guardiola så kan han bli utlånad för att få mer speltid. Ingen har sagt att han ska säljas.
Barcelona Nesto
2009-07-21 12:02
Fan va synd att Cáceres inte fick mer speltid :(
Tror han skulle vara minst lika bra som Pqiue om han hade fått lika mycket speltid.
Skulle kunna bli ett riktigt bra par de två.
Nya Marquez-Puyol. Blandning mellan Katalanskt blod och Sydamerikanskt :D

Hoppas han fan inte blir såld!
Barcelona The Reporter
2009-07-21 11:42
Kolla från 3.31 då Caceres visar lite av sina starka sidor mot Aguero :)
Barcelona westinho
2009-07-21 11:38
The Reporter hann före :P
Barcelona westinho
2009-07-21 11:37
juvee

Martín Cáceres har väldigt stor potential. Han är nog vår snabbaste mittback och är väldigt bra på glidtacklingar. I en mot en situationer är det väldigt få som kommer förbi honom. Han kan verkligen bli en av de ästa backarna om han bara lär sig behandla bollen bättre och fatta rätt beslut oftare.

Nackdelen är passningarna. Han är lite osäker med uppspelen och tar som sagt för många felbeslut. I Barcelona, som är ett spelskickligt lag, måste man vara bra på passningsspelet. Vi får hoppas han utvecklar den biten hos Juve.

Försvarsmässigt; huvudspelet, styrka, snabbhet är han väldigt bra på.
Valencia juvee
2009-07-21 11:37
The Reporter: Tack för informationen! :D
Barcelona The Reporter
2009-07-21 11:35
juvee,

Enligt mig är han en lovande mittback. Han tappade mycket självförtroende då han fick spela mindre. Dom matcherna som inte var så viktiga, där all trodde att han skulle starta så brukade Pepp hitta på något, det kändes som att han gjorde allt för att inte låta Caceres spela. När Alves var avstängd så flyttade alltid Pep ut Puyol på kanten, eller t.o.m en kille vid namn Victor Sanchez.

Hans sämta länk är passningsspelet, men annars är han duktig, snabb, stark och bra i luftrummet som en mittback ska vara.
swecule
2009-07-21 11:29
Ämne: Om jag har förstått ....
stämmer bra
Valencia juvee
2009-07-21 11:28
Hallå! Jag har en fråga till er. Som ni kanske vet så är Caceres nära Juventus, och jag undrar vad ni tycker om honom som spelare? Positivt/negativt med honom? Det kanske inte blev en fråga, men jag vore tacksam för svar.

Mvh
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-07-21 11:27
Om jag har förstått rätt, så står det att det är en miljon euro som skiljer Eto´o och Inter nu från att vara överens.

Rubriken: "Sólo un millón separa a Eto'o del Inter" Kan inte spanska (bara grunden lite) men man får läsa lite igenom detta "Un millón" måste nog betyda en miljon, och "Separa a Eto´o del Inter" Betyder ju säkert nåt i närheten av "Är det som separerar Eto´o från Inter". ;-)
swecule
2009-07-21 11:24
Ämne: Swecule

Det var m....
sorry mannen...man är stressad nu, vill bara att allt ska vara klart :-)
Barcelona The Reporter
2009-07-21 11:16
Från sportbladet :

Spelar där jag säger till honom"
Carles Puyol har under sommaren gett sken av att vara intresserad av att röra på sig, men det blir inget med den saken när Barcelona-tränaren får säga sitt.

– Han spelar där jag säger till honom, som mittback, till höger eller till vänster. Han gör alltid bra ifrån sig var han än spelar.

Även målvakten Rafa Marquez, vars kontrakt går ut nästa år, har omgivits av transferrykten.

– Jag oroar mig inte för det. Båda två kommer att förlänga, säger Guardiola.

"Även målvakten Rafa Marquez" :D
Barcelona The Reporter
2009-07-21 11:07
Tror ni att Zlatan kommer spela mot Tottenham?
Barcelona Jonas_Wirmola
2009-07-21 11:07
Att skatten e högre i Italien skiter nog Etoo i då 95% av alla fotbollsspelare i världseliten förhandlar om sin lön "efter skatt". Således är det bara dyrare för Inter att avlöna Etoo än exempelvis Barca.

Därför var nog Etoos krav i Barca oxå på 11-12 millar euro.
Barcelona LEX
2009-07-21 11:04
Swecule

Det var menat som ett skämt. =)
Barcelona Heywood Jablome
2009-07-21 11:03
Det är väl inte ens lönt att diskutera om Zlatan kommer ta Messis nummer eller inte. Det kommer inte att hända.

Nästa säsong kommer inte bli en lekstuga. Real Madrid är redo för fight. Guardiola vet dock vad som krävs.
swecule
2009-07-21 11:02
Ämne: Om Zlatan tar över m....
LEX: varför denna ilska? Var glad att vi stärks med en enorm offensiv som kompletterar laget något dramatiskt :-)

och nej, han får inte 10an, med stor sannolikhet blir det 9an...
Barcelona LEX
2009-07-21 10:47
Om Zlatan tar över messi's nr 10 och sen säger att "Jag fick den inte, jag tog den". Kan han dra åt *******.

=)
swecule
2009-07-21 10:43
nu börjar parterna närma sig varandra...
Barcelona Barcadinho.
2009-07-21 10:41
Nu när bytesaffären verkar närma sig slut så vill jag skriva några ord om lejonet.

Att han är målgörare, bra lagkamrat, madrid dödare, cl finaler avgörare är en sak som har bidragit mycket till varför han kommer att stanna kvar som en ikon i hjärtat.

Säg vad man vill om Villa, Torres, Rooney, Kaka osv.

Det finns en sak som de inte kan göra, eftersom de har inte samma personlighet som lejonet.

Det där stora leende med de vita tänderna!!

Det gjorde mig så glad att se de här bilderna. Han och Ronaldinhos leende är unika.

I de här ögonblicken av glädje så kunde Samu vara som ett litet barn.
Super naivt och glatt barn.

Jag har skrivit väldigt många gånger förut under hans tid i klubben och jag skriver igen –

Samuel Eto’o har alltid varit EN SHOW.

Ofta – en riktig glad och rolig show.

Det känns faktiskt lite ledsamt och konstigt nu, när hans dagar i klubben är snart över.
Det är som en bra kompis som ska flytta långt bort.

Men det kommer att bli roligt att se hans samarbete med Diego Milito och jag tror att Inter kan överraska med mer offensiv fotboll.

Stor eloge till lejonet.
Tack för allt.

(och ha en bra dag allihopa)

Barcelona petersays
2009-07-21 10:36
Det är Inter han kräver 12M eftersom skatten är dubbelt så hög i Italien som i Spanien. Finns inte på kartan att Etoo begärt så hög lön i Barca.
Barcelona LEX
2009-07-21 10:32
Om nu eto'o har velat ha en lön som är högre än alla andras i barca så förstår så att han är för girig.

Annons: