/spanien/barcelona/forum/18800.aspx/spanien/barcelona/forum/18800.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2009-07-23 00:00
Ja alltså don't get me started om Deco. Han är en av de största anledningarna till att mitt fotbollsintresse bubblade upp på allvar igen.

Barcelona Suñol
2009-07-22 23:58
Rambla-K9: Jo jag förstod det, det var mest ett konstaternade.
Barcelona Suñol
2009-07-22 23:56
el Flaco: Det skulle nog inte funka i praktiken, Hristos sista motbud blir ett punggrepp och ett par väl valda svordomar på bulgariska, det skulle se ut det! ;)

sevillakarl: Svårt att se att ni har bredden att utmana i ligan då ni är med i CL men ni har ju en första elva i klassen precis under Barca och R.M
Barcelona Rambla-K9
2009-07-22 23:56
sevillakarl

Ligatitel? Inte en chans, med tanke på att de även har ett tufft CL att tänka på. Det har de inte truppen till som jag ser det.
Barcelona Rambla-K9
2009-07-22 23:55
Suñol

Jag menade inte att det var officiellt att Stoichkov blivit någon hedersmedborgare men det förstod du kanske ändå. Katalaner har väldigt lätt att ta till sig utlänningar till sina hjärtan och låta dem bli en del av samhället. Speciellt om dessa utlänningar visar äkta barcelonisme. Titta bara på legender som Kubala, Cruijff och Stoichkov, de räknas i stort sett som katalaner av fansen numer.
Sevilla sevillakarl
2009-07-22 23:52
tjena grabbar, nu kommer jag här igen med ännu en irriterande fråga :P Hur tror ni att det kommer gå för Sevilla nästa säsong...kommer dem ha NÅN chans att utmana er och real madrid ?
tacksam för svar!
Barcelona el Flaco
2009-07-22 23:51
Stoichkov: "När jag tänker på Real madrid får jag lust att spy."

Yepp, det är nog safe to say att han är en hardcore culé. Och blotta tanken över att se Hristo som en sportchef får mig att le.
Barcelona Suñol
2009-07-22 23:48
Rambla-K9: Det är stort! Han är en härligt usel tränare men jag skulle gärna se honom som sportchef i Barca jag kan bara fantisera om när tar sig an gubbar som Lendoiro.
Barcelona Rambla-K9
2009-07-22 23:39
Suñol

Haha, Stoichkov är ju den galnaste av dem alla. Han är så mycket culé och katalan att katalanera själva har adopterat honom och gjort honom till hedersmedborgare. :D
Barcelona Suñol
2009-07-22 23:35
el Flaco: Det tror jag när folk får lite distans så kommer dom minnas en av våra största med vördnad. En skillnad är ju att Hristo är cule till själen. vilket man kanske inte kan säga om Samu då Mallis är hans klubb i hjärtat, enligt honom själv i alla fall.
Barcelona Plaza_Catalunya
2009-07-22 23:31
Klint

När du länkade Deco's mål mot Chelsea, så började man genast minnas hur fantastiskt bra Deco var i sina bästa stunder. Precis som Rikjaard sa "När Deco spelar bra är jag en lugn man på bänken"
Var verkligen en av mina favoritspelare under "Rikjaard eran" :)
Barcelona Suñol
2009-07-22 23:31
Rambla-K9: Ja det tror jag absolut. Fast jämför man dom båda är bulgaren hästlängder mer distanslöst galen. Men det ska bli skönt med en hård halvgalen malmöit som visar var skåpet ska stå om någon går på styva linan.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-07-22 23:30
Rambla-K9

Då checkar vi in det då! Tackar. :D
Barcelona Rambla-K9
2009-07-22 23:28
Gonzalez_Barca

Hehe, jag har fått många goda skratt i den tråden. Maränger är sig lika överallt. :D
Barcelona Rambla-K9
2009-07-22 23:27
Fan, jag stör mig lite på Luis Enrique trots allt. Den där Rayo köptes in till Atlètic inför förra säsongen. Han är kantspringare och var en av orsakerna till att Iago inte skulle få speciellt mycket speltid av Luis Enrique. Det kostade oss Iago i slutändan.
Barcelona Hetfield
2009-07-22 23:27
Jag tycker att det är orättvist att VISSA ser Zlatan som en problem skapare, han har ju visat att han kan ändra på sig, och tro mig, Pep kommer inte att acceptera arrogans av den typen, och ingen i Barcelona (varken laget eller publiken) kommer att acceptera om Zlatan tystar publiken som han gjorde i Inter
Det jag vill veta är hur Pep ska använda Zlatan, men det får vi väl se snart ;)
That s*it ain't gonna work here Zlatan ;)
Barcelona el Flaco
2009-07-22 23:26
Suñol/

Ironisk att både Stoichkov och Eto'o var båda två starka karaktärspelare, vinnarskallar, och kunde även stå för minnesvärda uttalanden. I Katalonien är Hristo ännu idag oerhört populär och omtyckt. Hoppas att folk kommer minnas Eto'o på samma sätt, han förtjänar det.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-07-22 23:26
Rambla

Skön forum det, gillar främst "Time to laugh at Real Madrid" tråden :)
Barcelona Rambla-K9
2009-07-22 23:25
Gud är störst! - Pep el rei!

Xratime Community. Där finns långa trådar om enbart Eto'o och Zlatan.
Barçelonito
2009-07-22 23:24
Samuel Eto är en legend en utav dom största! forca eto!
Barcelona Rambla-K9
2009-07-22 23:23
Suñol

Jag tror att Pep ser lite Stoichkov i Zlatan. Det där lite galna och kaxiga geniet. :)
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-07-22 23:22
Rambla-K9

Var fick du de där texterna ifrån?
Barcelona C.Andrés
2009-07-22 23:22
Eto'o måste bli hyllad när han lämnar!
Barcelona Suñol
2009-07-22 23:21
Sammy är garanterat en av tjugotalets bästa strikers den enda nian i Barca man kan jämföra med dom senaste 20 åren är Stoichov. Romario och Ronaldo spelade ju bara i princip en säsong med Barca så dom räknar jag inte med.
Barcelona el Flaco
2009-07-22 23:20
petersays/

Paulino Alcántara är klubbens bäste målskytt genom tiderna, fast man brukar inte räkna med honom då hans mål gjordes under en era då fotbollsspelare var fortfarande amatörer och dessutom var det innan den spanska ligan kom igång (1929). Därför anses César Rodríguez vara officiellt Barcelonas bäste målskytt genom tiderna.
Barcelona Rambla-K9
2009-07-22 23:17
Eller detta:

"Whenever this is over, the barcelonisme will miss him and we should honour the 5 years he gave us. Don't be so narrow minded and forget about this silly negotiations. Just remember everything he did wearing our shirt, all those goals, all those titles and all those memorable moments.

We've been lucky to see a player that is a living legend of our club. My grandpa saw people like Cesar and Kubala, my father will always remember Cryuff and, for this generation, Eto'o will pass to history as the striker of one of the most memorable eras of our club and this is the only thing that really matters.

In not much time, we all will remember him as someone unique. Eto'o is a LEGEND already, never forget that."

Oh, när man läser sådana här inlägg kan man fan inte tycka illa om Samu trots allt. LEGEND!
Barcelona petersays
2009-07-22 23:15
Vad tusan, listan jag såg måste vart helt out of date och den är borta nu med....wikipedia va..tror den hade med vänskapsmatcher och sådant också

All-time leading goalscorer
Paulino Alcántara

Paulino Alcántara, with 357 goals in 357 games, in the seasons from 1912-27
Barcelona Rambla-K9
2009-07-22 23:15
Klint:

Vi vet absolut ingenting, mer än små hintar och antydningar. Fast vi kan inte kräva att han ska älska Barça som vi gör, eller som Xavi och Puyol gör. Vi kan kräva att han uppträder som ett fullblodsproffs på planen och det har han alltid gjort.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-07-22 23:13
Hoppas Zlatan sätter sig på första flygplanet mot Barcelona nu :) Klockan är ju trots allt bara 5 där borta i Boston. Skulle vara skönt om man kom hem från jobbet och såg att han var på plats
Barcelona Klint
2009-07-22 23:12
Rambla-K9

Men samtidigt vet vi inte alls vad som hänt bakom kulisserna och det kommer nog alltid att gnaga i ens huvud när man tänker tillbaka på Eto'os tid i klubben. Fast å andra sidan kan väl det göra detsamma. Eto'o kommer för alltid att definieras som en stor spelare för FC Barcelona.
Annons: