/spanien/barcelona/forum/183.aspx/spanien/barcelona/forum/183.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi-Alba-Messiiiiii
2018-12-26 16:14
2-0 Everton efter dryga kvarten. Målskyttar? Yerry Mina och Lucas Digne
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Xavi #6
2018-12-26 16:01
@Davids3:

Varför vill du inte ha Kane? En världsklass anfallare som fortfarande är ung och en perfekt ersättare till Luis Suarez.
Barcelona Kröjjffar´n
2018-12-26 14:16
I ärlighetens namn måste jag erkänna att det händer att jag "gillar"the cameroonians inlägg, redan innan jag hunnit läsa dem. Inget risktagande som det visat sig över tid.
Barcelona Davids3
2018-12-26 14:12
Engelska pressarna spelulerar i att Barca är favorit till att hämta Kane.
Kan någon lugna ner mig och dementera detta? Snälla Gud låt inte detta ske.
Barcelona Katalano
2018-12-26 01:02
@FCB_Messi:
Tycker ju att man borde förstå att de är människor och inte bara kan bryta ett kontrakt och lämna för en annan klubb. Lägg också till att båda ha ambitionen att komma tillbaka till Barca i framtiden om de når rätt nivå. Då vill man inte lämna på fel sätt. Vaddå "inte vill spela fotboll"? De har trots alt nåt denna nivån. tycker du det är spelarnas fel att de fått kontrakt och blivit övertygade att satsa? Skyll inte på spelarna som tillhör klubben, det är aldrig deras fel. Edit: Sedan när är hjärta och lojalitet något negativt?
Barcelona the cameroonians
2018-12-25 21:54
[QUOTE=Infinit8Don]Hmmm. Läste precis en intervju med Cruyffs son Jordi. Han säger bland annat att han tkr dagens ledning står i linje med hans fars arbete o idéer tidigare i klubben. Är det inte skumt? Eller tolkar jag allt åt helvet*. [/QUOTE] Mjo, lite. Han sa att klubben generellt är trofast pappans idé. Att det inte handlar om att spelarna är positionerade 5 meter längre till höger eller vänster på plan utan att det mer handlar om att vissa ord är och förblir desamma. Känns som att han vill vara politiskt korrekt. För vilka är dessa ord som inte förändrats? Det enda han nämner är att Ter Stegen aldrig slår en boll på måfå. Inte så att jag börjar rabbla ord precis när jag jämför Valverde och Johan.
Barcelona Infinit8Don
2018-12-25 21:22
Hmmm. Läste precis en intervju med Cruyffs son Jordi. Han säger bland annat att han tkr dagens ledning står i linje med hans fars arbete o idéer tidigare i klubben. Är det inte skumt? Eller tolkar jag allt åt helvet*.
Barcelona Passa_Bollen
2018-12-25 21:08
Varför ger man munir så mycket spel tid när klubben inte kommer få nånting för han och han endå kommer dumpa oss?
Barcelona Lion24
2018-12-25 20:52
Man måste förstå hur fotboll fungerar. I Munirs fall så är det klart att han väntar ut sitt kontrakt som går ut nu till sommaren. När du är kontraktlös så får du en fetare sign-on bonus från klubben du skriver på, i och med att klubben inte behöver betala någon transfersumma för att köpa ut dig. Det är också lättare att du får fler intressenter när klubbar inte behöver köpa ut dig, alltså har du fler klubbar att välja mellan. För Munir så fick han spela en del förra året i Alaves men väntar ut sitt kontrakt i år för att till nästa säsong verkligen gå till ett lag som han vill gå till och "starta om". Jag gillar inte det här, men man måste försöka förstå hur en fotbollsspelare tänker och resonerar. En spelare är inte helt fri som tänker själv, man har agenter och folk omkring sig som också påverkar ens beslut.

Denis situation är lite mer svår att förstå än Munirs. Men har man hängt med i nyhetsuppdateringarna kring klubben under en längre tid så har det stått om att Messi och Iniesta bland annat bett Denis om tålamod. Jag tror också Denis verkligen har trott att han kan lyckas i Barca och att han har velat ge det en seriös chans men det har inte fallit ut så väl, därför blir det logiskt att han kommer att lämna.

Själva poängen är att vi måste förstå hur spelare tänker och resonerar när det gäller transfers och lagbyte. För några år sen skrev jag århundradets inlägg om att Sergi Roberto inte har någon skam i kroppen i och med att han inte lämnar, idag är han i stort sett ordinarie. Varför kan inte Denis tänker han? Eller tror jag han tänker..
Barcelona Infinit8Don
2018-12-25 20:19
Hade varit underbart att bli av med denis o munir redan i januari. Tunna ut truppen behövts. Detta hade också gjort att både Alena o Malcom får mer speltid. Hoppas att iaf en av dem lämnar.
Barcelona FCB_Messi
2018-12-25 20:06
Aldrig förstått mig på denis suarez och Munir . Vill dom inte spela fotboll eller ? Gör alla en tjänst och bara lämna för en klubb där ni kommer starta varje vecka . Det klart man vill tillhöra Fc Barcelona . Men dom måste ha förstått väldigt tidigt att dom inte har en plats där . Då är det bara att hoppa på nästa tåg . Det gick ju bra för suarez i Villarreal , och Munir i alaves . Så vad väntar dom på !
2018-12-25 19:31
...och med Mumie men är jag såklart Munir haha... #auto"correct"
2018-12-25 19:21
Kul att det uppskattas, har inte haft så mycket tid att skriva på sistone men julledigheten bjuder på lite extra utrymme, och vad bättre då än att läsa en massa artiklar om Barça. Verkar dessutom som att Denis äntligen insett att han aldrig kommer få en betydande roll i Barça och är överens med klubben om att få lämna i januari om något intressant erbjudande kommer. Mumie kommer dock sitta ut sitt kontrakt till sommaren.
Barcelona Infinit8Don
2018-12-25 19:00
The cameroonians Tack för inläggen. Magiska.
Barcelona Passa_Bollen
2018-12-25 18:42
Vad hände med att Barca inte skulle ha med ravioli att göra i framtiden. Var det inte flera klubbar i Europa som ochså inte skulle ha med han att göra mer?
Barcelona Bentley King
2018-12-25 18:16
the cameroonians Tack som fan för att du delar!
2018-12-25 16:39
ARA.cat skriver idag kring mittfältet och behovet av att föryngra detsamma. Ett behov som klubben har som fokus att lösa inom det närmsta året. De Jong är definitivt ett alternativ, men Barça vet att de, precis som i fallet med de Ligt, inte kan ko kurera med vissa klubbar rent prismässigt utan måste övertyga Frankie om att han har en nyckelroll i det sportsliga projektet. Det finns dock redan en etablerad kontakt med agenten Darsun. På samma ämne är Rabiot ff ett alternativ även om det finns frågetecken för hans brist på disciplin, däremot är det lättare att få loss honom då det inte är någon transfersumma involverat. Riqui Puig och Oriol Busquets kommer också att få chansen, men kan inte ko kurera erfarenhetsmässigt med de två andra. Det betyder dock inte att dörren är stängd.
Barcelona Infinit8Don
2018-12-25 16:24
Vilka mittbacks-alternativ har vi då?... dem 3 jag tänkte på är väl koulibaly, upamecano och främst Skriniar. Dessutom. Nån med News om frenkie? Läste nåt om att han närmar sig men tror det var MD, trustworthy not so much...
2018-12-25 15:26
Från en mittback till en annan. MD bekräftar det som Kröjffarn (och säkert flera andra) varit inne på och skriver att Barças intresse för de Ligt svalnat eftersom hans agent Raiola trissar upp både pris o lön då han vill sälja till högst betalande klubb. Det är inget Barcelona är intresserat av utan vill ha ungefär samma deal som i fallet med de Jong - vilket bara kommer ske om de Ligt själv väljer Barça oavsett vad pizzabagaren vill och tycker.
2018-12-25 11:18
God fortsättning culés! Umtiti har återvänt från Qatar efter sin 3-veckors långa rehab. Han har "fått godkänt" av Barças läkarteam och kommer att fortsätta rehabiliteringen i Barcelona 30/12. Det finns dock en hel del oro för att det ändå kommer krävas en operation för att komma till rätta med knäproblemet. via L'equipe
Barcelona Infinit8Don
2018-12-25 02:20
Intressant intervju med b tränaren Garcia Pimienta. Har på känn att detta kan vara en framtida tränare för alaget. Intressant tränare minst sagt.
Barcelona Infinit8Don
2018-12-24 23:23
Fy satan så överlägsen.
Barcelona Messi-Alba-Messiiiiii
2018-12-24 21:52
Psg har tunnast trupp av alla toppklubbar i Europa. Hur har du tänkt att de ska utmana om de gör truppen ännu tunnare genom att sälja Di Maria, Cavani, Draxler och Veratti? Lägg till att rabiot sticker nästa säsong.
Barcelona Xavi #6
2018-12-24 20:54
Snacka om att man lever i en drömvärld om man tror att PSG eller City kommer bli bestraffade..
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-12-24 19:49
@Cule4Life:

Jag tror aldrig heller dom säljer just Mbappe då.han ör fransman från paris och kommer vara deras flaggskepp. Neymar mot Dembele hade dock vsrt en annan 5a. Då hade dom fått båda dom 2 största franska talangerna på över 10 år i sitt lag och blivit av med en naymer som Vill bort. Det hade vart en fullt möjlig affär men ingen som gynnat oss på lång sikt. Dembele är the real deal och vi borde behålla honom
Barcelona Cule4Life
2018-12-24 18:47
Varför skulle PSG byta Mbappe mot Coutinho när dom måste sälja och redovisa pengar? Hur mycket hade du tänkt att Barca ska lägga som mellanskillnad?

Vi utgår från att Mbappe kostar 200 milj euro. Barca köpte Coutinho för 140 milj euro. Då måste Barca ge Coutinho + 60 milj euro för Mbappe. Det tror jag inte PSG är beredda på. PSG kan sälja te.x Veratti Di Maria Draxler Cavani och nägon till och få in sina 170 milj euro. PSG kommer nog aldrig sälja sina guldklimpar Mbappe - Neymar på ett sådant sätt.
Barcelona Infinit8Don
2018-12-24 18:01
tror PSG väljer att sälja Neymar isåfall. Mbappe mycket yngre, minst lika mycket hype av media samt så är han fransman. Det tror jag avgör.
Barcelona koeman92
2018-12-24 17:19
El PSG necesita vender a una de sus figuras para cumplir el Fair Play Financiero
El PSG necesita 170 millones de euros para sanear sus cuentas financieras [SPORT].

PSG måste sälja en av sina tyngsta spelare (troligtvis Neymar eller Mbappé) eller övriga för minst €170 miljoner för att uppfylla FIFA FFP. Gör de inte det i sommar, riskerar de att bestraffas. Frågan är vem dom är mest villiga att sälja mellan Beymar och Mbappé, då ingen annan spelare i deras trupp är värd en så hög summa. Detta vore ett perfekt tillfälle för oss att försöka med en bytesförslag mellan Coutinho och Mbappé, som jag pratade om för ett par dagar sedan.

Förövrigt är Coutinho på intet sätt en dålig spelare, tvärtom står jag ännu fast vis att han är världsklass. Problemet är att han, likt Alexis och Zlatan, inte kommer till sin rätta i Barça; dels pga hans naturliga position som 10:a, och dels pga hans spelstil. Detta är en spelare vars lag behöver centrera sitt spel runt, en spelare som gillar att kladda mycket på bollen, ta sin tid och har en dålig tendens med bolltapp och extremt ojämna prestationer. Ju mer jag tittar på honom och försöka tänka efter vilken roll han ska ha hos oss i framtiden, desto mer framstår han som ett prestigeköp á la Beckham. För hans, och framför allt klubbens skull, hoppas jag därför att vi går skilda vägar innan han sätter en alltför negativ avtryck i laget likt Cesc.

Framöver vill jag även se klubbens transferpolicy präglas av långsiktighet Ich hållbarhet. Ska vi göra megastora prestigeköp, bör de vara väl genomtänkta där man har en tydlig idé om vad man vill ha ut av spelaren, samt vilken roll han ska ha i klubben under kommande år.
Barcelona El FenómenoR9
2018-12-24 15:51
God jul mina vänner! :D Visca Barça
Barcelona Alltid min legend , Puyol .
2018-12-24 15:45
Ingen vit jul i Madrid i år igen, inte ens i Ferdinand kan man underhålla publiken i Madrid.

Annons: