/spanien/barcelona/forum/18194.aspx/spanien/barcelona/forum/18194.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Meastro
2009-09-26 13:49
De där fjortisarna har alltid någon som de ska jämföra med vår Mesias. Alltid någon som är bättre!
Man undrar om förra årets jämförelse mellan Messi och Robben inte hade fortsatt om Christiano inte hade kommit?
Låt de hålla på med det. Det visar sig på plan vem som är bättre så småningom.

Se på min länktips.
Härliga minnen,må jag säga. Ser gärna att det upprepas i november.

Eurosport kör en direkt rapportering av den matchen. Läs det de skriver på slutet av rapporten.

..."Real är lamslaget nu. Barca leker".

Hehe.. Gott!
Barcelonistas
2009-09-26 13:48
dommaren i el clasico var köpt av real haha kolla länktips. reals 12 spelare helt klart o ändå lyckas vi vinna me 6-2.

Forca Barca!
Barcelona Michael Scofield (Prison Break)
2009-09-26 13:44
Barcelonistas

De ända han gör mål på är ju frisparkar och straffar. Han (Cristina) kommer aldrig nånsin göra ett Messi mål fenomeno.

Cristina Ronalda har talang på att fuska kolla (länk) asså ja får hjärtattack när dom jämför henne med Messi de här är top 10 bästa spelarna...

1. Messi (Världens bästa genom tiderna enligt MIG och dom flesta)

2. Iniesta

3. Xavi

4. Gerrad

5. Torres

6. David Villa

7. Dani Alves

8. Zlatan

9. Robben

10. Kaka
Barcelonistas
2009-09-26 13:30
Michael Scofield (Prison Break)

Håller me.De roliga är att när C ronaldo spelade för man united så sa dom själva att messi är mycket bättre och att ronaldo suger.Men nu när han spelar för real madrid så är han bäst i världen, han är bättre än messi osv.haha dom är helt patetiska inte alla men dom flesta iallafall :)
Barcelonistas
2009-09-26 13:24
Busquets har iallafall vunnit en trippel vilket ingen i real madrid har gjort hahaha
Barcelona HenryIbraMessi (Barcainfluensan)
2009-09-26 13:21
Haha jag garvar så in i helvete!
2009-09-26 13:13
Busse är fan hur grym som helst bara han får chansen men de är svårt då man har världens bästa Defensiva mittfältaren Y. Toure. Han är minst lika bra som Xabi Alonso om inte bättre. Psykopaten Lassana som inte ens va känd tidigare han har tagit en plats i Real hur kan inte Busse då ? Patetiskt nog är att dom underskattar honom. Igår läste jag på deras forum om MESSI ? Hur kan man jämföra honom med den som har förstört fotbollens rykte filmaren,grinaren Cristina ? Detta är brott att jämföra honom med enlgt MIG världens bästa fotbollsspelare genom tiderna som jag har sett ? aa ja ni vet hur patetiska real är.

Viva BUSQUETS
...PEP
2009-09-26 12:35
Ämne: Hoppsan ! kolla vad ....
haha, fyfan kan man hitta en desperatare klubb än madrid.
2009-09-26 12:32
Hoppsan ! kolla vad jag hitta på goal. Ni vet han som realfansen hackar på varje gång (Busquets).

Ni måste läsa detta haha fy va jag har skrattat dom kallar honom kyckling och allt möjligt men cheka (länken) ni måste se.

Viva BUSQUETS
Barcelona tarrak
2009-09-26 10:04
...har bytts ut till någon Mowgli-liknande figur (27 sek in i länken) i platåskor.
Barcelona tarrak
2009-09-26 10:01
Jag måste säga att jag är lite besviken på Crackòvia, då den första "Zlatan" (se en minut i länktips) som var en av de mer klockrena imitationerna...
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-09-26 01:45
Kul med el flaco i Can Barca, han skötte sig utmärkt. Likaså alla andra. Kudos!
Barcelona Squez
2009-09-26 00:52
Jag tycker det är dags att Iniesta får starta en match. Pep borde kö Iniesta-Toure-Xavi, alternativt att Iniesta kör på vänsterkanten och Busquets som pivote.

Bra att Maradona har kallat på Higuain, tycker verkligen killen förtjänar att få vara med i landslaget.
2009-09-25 23:43
Ni måste se detta........

Här visar världens bästa fotbollsspelare genom tiderna LM10 sin talang vid 6 års åldern.

njut......
2009-09-25 23:20
Asså herregud säger jag bara. Vilken lirare Messi e. Har aldrig sett en sån spelare som Messi sen R10 (När han hade världen i sina egna händer). Seriöst den där Lionel Andres Messi är överdrivet bäst (och bäst genom tiderna vill jag också säga). Tror att han gör hattrick mot Malaga då han leker med spelarna.

Killen fyllde för en månad sen 22 år han blev LEGEND när han va 18 år med succe året 06-07.

MESSI DU ÄR VÄRLDENS BÄSTA FENOMEN GENOM TIDERNA !!!
Barcelona Barca-nist
2009-09-25 22:28
Jr. Honken

klart de har.men jag hoppas de är här imorn :)
Barcelona tarrak
2009-09-25 22:16
Visst spelade avstängningsrisken in, men det var långt ifrån den enda anledningen till att Puyol fick starta på bänken. Pep visste att Chelsea skulle parkera bussen och valde därför sina två mest spelskickliga backar. Puyol har inte uttalat sig om bänkningen, men att hans agent använder den här matchen som ett exempel till varför han tvekar med en kontraktsförlängningen, gör frågeställningen relevant enligt mig.

"We saw what happened last season when Puyol played on the right, on the left and in the centre. In the semi-final of the Champions League against Chelsea he played very little. I think he must be the only captain that is not used in such an important game. The player's doubts are exclusively related to the sporting side, the financial aspect is not an issue here."
Barcelona Jr. Honken
2009-09-25 22:08
Ämne: vart är alla ??
46....
Folk har väl annat för sig en fredags kväll... ;)
Barcelona Jr. Honken
2009-09-25 22:07
Gillar också serien, Can Barca, skarpt! Där har dem verkligen lyckats! :-)
Barcelona Meastro
2009-09-25 22:02
Ämne: I artikeln Can Barca....Jag reagerade också på det där.
Puyol blev inte petad utan det var ett taktiskt drag eftersom han hade två gula kort.

Hela den här historien om att Puyol skulle ha petats började med en kommentar som kommentator kläckte ur sig i den första matchen.
De visade en bild på en irriterad Puyol och kommenterade att han var arg för att han har blivit petad. I den bilden var Puyol irritead på att han har fått två gula kort som kunde leda till att han kunde missa en viktig match.

Sen rullande sagan på och folk trodde verkligen på att Pep petade honom.

Alltså man blir lätt lurad av kommentatorerna om man inte sorterar saker lite med vett.
Barcelona Napao
2009-09-25 21:48
Barça-Almería spelas lördagen den 3/10 kl 20:00
Länktips: www.sport.es
Barcelona Barcadinho.
2009-09-25 21:46
I artikeln Can Barca skriver ni angående Puyol :

”Men sedan petningen i förra årets CL-semi…”.

Jag kommer ihåg att det var flera journalister som undrade över varför Marquez fick spela första semin mot Chelsea och inte Puyol och folk kallade det för en petning.

Men låt oss se saken till rätta.

Puyol hade två gula kort inför första matchen mot Chelsea på Camp Nou och ett tredje kort skulle innebära avstängning nästa match.
Pep vill inte ta risken med kaptenen och det är därför han satt på bänken. Det var knappast en petning, utan ett taktiskt beslut.

Komiskt nog så utvecklade den här historian som en bumerang.
Marquez blev skadad på den matchen mot Chelsea och Pep var tvungen att slänga in el capitano.
Och vad händer sen? Ju, Puyi får sitt tredje gula kort.
Därmed var han avstängd på returmatchen mot Chelsea i London (inte heller en petning).
En betydligt tuffare match.

Mycket bra artikel annars!
Jag gillar mycket den här serien ”Can-Barca”.

Ha en trevlig kväll.
Barcelona Barca-nist
2009-09-25 21:31
vart är alla ??
46 inlägg inom 24 tim ..det va tråkigt!!!!
Barcelona Barca-nist
2009-09-25 21:19
Det är konstigt att Real spelar imorn trots att de spelade i onsdags ???!!!
Barcelona Jr. Honken
2009-09-25 21:06
Tror också att "Ibra" spelar, dvs om han är HELT återställd! Håller med Meastro, tror att han får spela iaf 30 minuter.

Hoppas, naturligtvis, också att Henry gör mål. Det skulle som sagt vara riktigt bra för självförtroendet.
Barcelona Meastro
2009-09-25 19:50
Jag tror att Zlatan kommer att spela åtminstone en halvtimme eller så. Zlatan är en målmedveten kille. Han vill fortsätta göra mål. Sätta upp ett nytt rekord. Därför kan jag tänka mig att Pep kommer att låta honom spela i första eller i andra halvlek om han är helt spelklar.

Mål i sina fem första ligamatcher, det vore ett härligt rekord.
Han sätter då ribban högt för framtida nya förvärv. Jag ser gärna att han gör det.
Kixer
2009-09-25 19:28
Hetfield-Edgar Allan Poe//

Det vore bra om Henry kommer igång med målskyttet, folket har väldigt dålig tålamod och det blir lätt att hacka på Henry.

Men som Zlatan sa efter segern mot Atletico "Man ska inte glömma vad Henry gör (efter att journalisterna frågat enbart om Messi)
Barcelona Hetfield-Edgar Allan Poe
2009-09-25 18:34
Jag tror att Zlatans skada kommer att gynna Henry oerhört mycket (dvs. om han får spela centralt), han har en betydligt större chans att göra mål nu, och det kan ge en boost till hans självförtroende
Barcelona Cryuff14
2009-09-25 18:11
Jag skrev till höger i tidigare inlägg, angående Iniesta. Messi startar ju alltid till höger såklart. Måste vara hans sätt att röra sig som gjorde mig förvirrad. Iniesta till vänster menade jag. Sorry!!
Barcelona HenryIbraMessi (Barcainfluensan)
2009-09-25 18:05
Keita skall i alla fall inte bänkas ännu, han är väl den mest formstarke i laget?
Annons: