/spanien/barcelona/forum/18043.aspx/spanien/barcelona/forum/18043.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2009-10-12 00:03
Sunol

Ser ingen anledning till att du ska behöva kalla mig för patetisk föratt jag tycker att Maradona är en idiot, och det står jag för.
Han har gjort bra saker som spelare, men som tränare så idiotförklaras han av mig
Barcelona Rambla - K9
2009-10-11 23:33
bateni

Det stämmer inte, Kixer har fel. Giovanni Van Bronckhorst ingick i en överenskommelse först efter att Barcelona hotat att ta Arsenal till domstol när det gäller Cesc. Gio var en slags kompensation där övergångsumman var väldigt låg.

Sen kan arsenalfans täppa igen. Barcelona har vilken jävla rätt de vill att snacka om Cesc 24 timmar om dygnet om de så önskar. De behöver inte be någon om tillåtelse, speciellt inte arsenalfans. Nu är det visserligen så att det är media som håller på och ältar det här. Vi vet alla hur galen media är i Spanien. De ger sig bara inte utan ska älta, tjata och ha en story ur allting.
Barcelona Barcadinho.
2009-10-11 23:03
Föresten – Wenger har tjatat nu i snart två års period att han vill ha Yaya från Barca till Arsenal. Wenger och inte bara median från London.

Varför ska han ha rätt att tjata om en Barcas spelare, men inte tvärtom?

Yaya är inte till salu.
Arsenal kan lika gärna försöka lösa sitt problem med en defensiv mittfältare på ett annat sätt.

Och precis som en del skrev så är det mycket av ett medial spel.

Hur ska annars Mundo eller Sport kommer att kunna sälja nummer?
Starka lovande löpsedeln säljer ju bäst.

(tidigt natt idag)

Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-10-11 23:02
Alves startade som högerytter och han hade ett skott i stolpen från 25 meter! :)
Barcelona Kung Yaya Touré
2009-10-11 22:50
Ämne: F*n vad skön video o....
Ja herregud. Lätt premier leagues bästa spelare genom tiderna! Hoppas han kommer igång med målskyttet igen för oss snart. King Henry!
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-10-11 22:46
Ämne: Bolivia leder 2-0 mo....
Gonzalez_Barca

Allt som du sa stämmer förutom att Dani Alves sitter på bänken.
Alves och Maicon lirar tillsammans Alves som högger ytter.
Alves hade nyligen ett skott på stolpen från över 30+ meter distans.
Barcelona Criff
2009-10-11 22:36
Kixer, Om Iniesta hade vuxit upp i London, och kommit igenom Arsenals ungdomslag, för att sen lämna för Barcelona, så ser jag inte varför media inte skulle spekulera i hans återkomst i Arsenal?

Det är ju knappast ledningen i Barcelona som går ut med en massa uttalande, utan en massa reportarsom frågar dem om saken.
Sevilla bateni
2009-10-11 22:34
Kixer har rätt, faktiskt, ang. bytesaffären.

Däremot förstår jag inte gnället med att media spekulerar om Cesc hamnar i Barcelona eller inte. Som om det är Barcelonaledningen som skriver rykterna och styr medierna. Kom igen nu.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-10-11 22:33
Bolivia leder 2-0 mot Brasilien med halvitmmen spelat. Dani Alves på bänken
Barcelona Barcanist
2009-10-11 22:24
F*n vad skön video om Titi. Skulle bli jävligt nice o se honom i Arsenal tröjan igen. Vilken speed han hade och vilka skott! Herregud! Helt klart en legend.
Barcelona Barca Barca
2009-10-11 22:23
Kixer// Du är inte så smart du heller när du påstår att vi bytte ut Giovani Van Bronckhorst mot Cesc när grabben var 16 år(= kontraktlös i spanien när man är under 18 år) och kunde gå gratis till er. Finns ingen logik.
Barcelona ★Scorpion★
2009-10-11 22:20
Underbar bild:)
Barcelona El Meastro
2009-10-11 22:15
"...Cesc var dessutom med i bytesaffären när ni fick Giovani Van Bronckhorst,".
Det stämmer väl ändå inte. Felaktig källa?
Barcelona Barcadinho.
2009-10-11 22:11
Vill bara berätta att Keita är klar med sitt uppgrag han med med sitt Mali.
Trots ganska vild match med två röda kort till Sudan så verkar allt går smidigt för Keiteee, utan en skada (om jag har förstått rätt).

Mali vann matchen med 1-0, Målet Kanoute (vem annars...)
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-10-11 21:56
Det handlar inte om dumma människor i det här fallet, utan konstiga diskussioner. Både jag, du och alla inblandade vet att ingen kommmer vara överens i slutändan. Båda sidorna vill försvara sin sak och sin åsikt. Diskussionen strider dock inte mot reglerna (så länge det inte blir några påhopp) så ni får fortsätta om ni vill, men som sagt inte så troligt att ni kommer överens. Jag håller mig utanför, orkar inte lägga ner min tid på den här diskussionen, den kommer tillbaka om och om igen. :)
Kixer
2009-10-11 21:41
Jag undrar vad ni hade sagt om det hade stått en gång i veckan i två år att Arsenal är intresserade av t.ex Iniesta, rätt irriterande va?

Och att få läsa att Arsenal snodde Cesc börjar man och fundera hur dumma människor det finns..

Tror ni inte att några klubbar gav erbjudande åt Bojan när han var sexton?! Han valde att stanna. Cesc var dessutom med i bytesaffären när ni fick Giovani Van Bronckhorst, ja just det. Så att det inte var kontakt mellan Barcelona och Arsenal är rena skitsnacket.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-10-11 21:25
Kanske Henry bakas in i något bytesaffär där Arsenal får lite cash plus T.H och vi får Cesc.
Barcelona Öagunner (1886)
2009-10-11 21:20
Criff//
Klart Cesc skulle blivit stor stjärna i Barca också, men jag är tveksam till att han varit ordinare redan vid 17-18 år års ålder.

Skulle fråga er en annan sak..ngn som vet när Henrys kontrakt går ut?

Har ju ryktas lite lätt om en comeback i Arsenal, jag själv tycker Arshavin är bättre en Henry nu
men det vore ju en sjuk och härlig värvning...
och det är ju sällan mitt Arsenal gör "sjuka" värvningar.
Och jag tror bara Wenger värvar honom på fri transfer eller möjligtvis med ett år kvar, därför jag undrade.;)
Barcelona Criff
2009-10-11 21:09
3GGOONER, Knappast så att ledningen försöker få igenom en övergång när dem hyllar Cesc i pressen.
Snarare så att dem håller dörren öppen för en framtida flytt när det väl blir aktuellt.
Sen när det blir avgör bara Cesc själv antagligen.

Sen tycker jag att i just detta fallet är allting invecklat, Wenger och Arsenal ringde knappast Barcelona och frågade om det var okej att ta Fabregas, och således förstår jag heller inte varför Barcelona skulle behöva göra samma sak om nu så skulle vara fallet?

Sen tror jag att även om Arsenal självklart har utvecklat Fabregas till den spelaren han är idag, hade han utvecklas till en lika bra spelare i Barcelona.
Hans talang satt redan där i ungdomslagen, och tvivlar på att hans talang hade misskötts med tanke på att spelare som Pique & Messi spelade i samma ungdomslag.
Barcelona Barça! - V.V (MQUC3)
2009-10-11 21:02
Wenger är äcklig.
Han stal Cesc bakom ryggen på allt o alla precis som Barca Barca säger.
Barcelona Barca Barca
2009-10-11 20:52
3GGOONER// Barcelona är den ärligaste klubben när det gäller värvningar av spelare. Kolla Cristiano fallet. Ringer Ferguson först o frågar om han säljer, ferguson säger nej och Barca håller mun. Hellre att gå ut i Media och snacka och visa Arsenal att man är intresserad än att göra som en viss Wenger gjorde bakom ryggen på både media och klubben Barcelona övertalar Cesc att komma till Arsenal. Rätt eller fel?
Real Madrid 3GGOONER
2009-10-11 20:40
Självklart förstår jag Barcelonas intresse för Cesc. Och Barcelona är mer än välkomna att ringa till Arsenal och diskutera Cesc. Men att år ut och år in sköta det via media är riktigt äckligt.

Han hade aldrig varit där han är idag om det inte vore för Arsenal och framförallt Wenger. Att någon som har något att göra med Barcelona försöker gå in och ta all credd för hans utveckling är inget mer än patetiskt.
Barcelona El Meastro
2009-10-11 20:18
Carlos Marchena missar troligen han också på lördagens match mot Barca?
Länktips.

Hoppas på att onsdagens landslagspel inte skadar någon av Barcas spelare.
Barcelona el Flaco - I Shot the Sheriff
2009-10-11 20:07
3GGOONER/

Inte kan sluta uttala om Fabregas? Det enda Txiki gjorde var att svara på journalistens fråga och han gav sin åsikt.

Det är snarare Arsenals ledning som är ett jävla pack som inte kan sluta tälta utanför La Masia och plocka våra talanger.

Stäng dörren efter dig.
Barcelona Suñol
2009-10-11 19:55
Hetfield: Ärligt talat vad har du för belägg att kalla Maradona för Idiot? Det är ett väldigt starkt ord inkompetent som tränare visst men idiot? nej som många av dina inlägg här så är du närmast patetisk.
Canaletes
2009-10-11 19:51
Häxdoktorn Pepe.
Det är sjukt
Ronaldo kan va skadad upp till 1 månad!!

Interviu med Pepe, länk
Barcelona Hetfield
2009-10-11 19:46
Gonzalez_Barca

Ja men hur ofta luftar man Messi?
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-10-11 19:42
Hetfield

Pedro och Jeffren kan också spela på högerkanten så det ger Guardiola möjligheter att lufta Messi.
Barcelona El Meastro
2009-10-11 19:39
3GGOONER:
Jag ser inget fel i att Barca visar intresse för Cesc. Han är från La Masia och fansen vill säkert gärna se honom spela för Barca.

Men det som kan avgöra om han ska komma till Barcelona eller inte är väl klubben Arsenal och han själv, oavsett hur mycket intresse man visar.
Barcelona Hetfield
2009-10-11 19:36
haeger

Värvar vi Robinho i Jan, så blir det : Henry, Rob, Jeffren och Pedro som får tävla om den kanten

Värvar vi däremot nästa säsong (givet att Henry lämnar), så ersätter vi bara Henry med Robinho, då är Pedro fortfarande nr 2 istället föratt bli nr 3
Annons: