/spanien/barcelona/forum/17927.aspx/spanien/barcelona/forum/17927.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito
2009-11-15 18:53
Det sägs att Sir Alex vill göra sig av med Nani i januarifönstret pga att portugisen kritiserat sin tränare offentligt.

Jag har för dålig koll på honom för tillfället, hur ser ni andra som vet lite mer på honom som ett alternativ till ytterpositionen?
Barcelona Barcadinho.
2009-11-15 18:52
Barcelona Barcadinho.
2009-11-15 18:52
Yaya har inte så för länge sen förlängt sitt kontrakt till 2012. Det betyder ju att han är nöjd och vill stanna ett tag till.
Han är duktig och klubbar vill ha honom, men det är en annan femma.

Vissa rapporter skriver om att J Dos Santos kommer att vara en ersättare under AM.
JDS, Busqi och Marquez kommer att sköta den defensiva i mittfältet under dessa 4-5 veckor.

Jag byter inte Mascherano för Yaya, om det är jag som skulle bestäma. Inte heller med extra pengar.
Barcelona Hetfield
2009-11-15 18:41
Maestro-V

Varför ska Yaya behöva dementera skit rykten från skit tidningar? Det känns bara löjligt att bry sig om sånt

Nej , Mascherano får gärna stanna kvar, vi vet att Liverpool behöver all hjälp de kan få

Satsa istället på ett vettig ytter så att vi slipper stressa när vi ska ersätta Henry (just a matter of time) , mina favoriter till den positionen är Suarez, Zarate (tvåfotad), Aguero eller Silva
Barcelona Maestro-V
2009-11-15 18:37
Ämne: Maestro-V

Förstår....Visst är det engelska tidningar som skriver om det men även hans agent har uttalar sig vid flera tillfällen. Dessutom har inte Toure Yaya dementerat rykterna. Jag tror tyvärr att han kan skeppas iväg mot Mascherano i sommar.

Edit: Det vore tråkigt egentligen för att Toure är bättre än Mascherano.
Barcelona BlueRed
2009-11-15 18:36
Mascherano kan ni nog glömma så länge Touré är kvar. Jag tror inte Pep kommer lägga fokus på honom under transfer fönstret (vinter). Busquets har antagligen fått spela så mycket som han har gjort dem senaste matcherna just för att han ska vara redo för att starta alla matcher under den tid som Touré är borta. dvs om inte Liverpool kör med Dressman rea på Mascherano. Men som sagt så tror jag inte på Mascherano.

En offensiv mittfältare/ytter tror jag kommer bli prioriterat. Robinho, Suárez och Willian som det har ryktats om, även Gourcuff har börjats.
Barcelona Hetfield
2009-11-15 18:33
Maestro-V

Förstår inte hur du resonerar, Yaya är både bättre och yngre än Mascherano

Yaya har aldrig sagt öppet att han vill byta klubb, det är bara engelska blaskor som säger att Yaya är nära Man C
Barcelona Maestro-V
2009-11-15 18:28
Om Mascherano kommer då kan vi säga adios till Yaya Toure. Det räcker med två spelare i den postionen.
Men jag tror inte att Liverpool skulle ens komma på tanken att låta Mascherano gå i januari. Ska han släppas så är det väl troligt i så fall att det blir i sommar.

Själv hade jag gärna velat skeppa iväg Toure Yaya och ta hit Mascherano. Är lite trött på hans lirkade och flirtande med andra klubbar.
Klarar han inte av att rotera med Sergio Busquets då kan han lika byta arbetsgivare.
Nu kan det ju vara så att det är media som har skapat denna situation men man undrar ibland om Toure inte är sugen på att byta klubb. Han verkar också ha en agent som liknar Eto'os om man ser hur han uttalar sig då och då i media
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-11-15 18:25
BarcaBlood

Under den perioden Yaya och Keita är borta har vi inte så tuffa matcher, den enda tuffa matchen är hemma mot Sevilla. Tror att vi klarar oss med Busquets, annars kan ju Márquez också vikariera på den positionen. :)
Barcelona Patrik_Barca
2009-11-15 18:22
Hejsan.. Behöver verkligen 2 biljetter till el Classico, har flygbiljetter fixade redan.. Om det e någon som vet något om någon som säljer biljetter så skicka mig ett mail på patrik-jss@hotmail.com.. Betalar bra!
Barcelona Hetfield
2009-11-15 18:14
1. Gourcouff är en magisk lirare, men han är tyvärr cuptied, och ser inte heller hur han skulle peta Xavi eller Iniesta, så det är synd att ha honom som en bänkspelare

2. Mascherano är också cup-tied, lägg till att vi har redan Busquets och Yaya som tar hand om den positionen

Hoppas vi inte köper Ribery, Real får gärna ta honom for all I care, lägg till att Busquets och Marquez kan ta hand om den positionen (def. mittfältare), och det handlar bara om ett par veckor (AM)
Barcelona BarcaBlood
2009-11-15 18:10
Pep.G-Z9

Gourcouff är min dröm också. Men jag tror Barca kommer att göra allt för och ta Mascherano till Barcelona under vinterfönstret.

Eftersom Yaya åker tillsammans med Keita till afrikanska mästerskapen någongång i Jan-Feb, rätta mig om jag har fel. Endast med S.Busquetssom (defensivmittfältare) går inte och Barca kommer inte att klara sig.

Det behövs någon som i Yaya,Keitas spelstil. Masherano själv har viljat kommer till Barca och i försig rykten går om att Barca vill köpa honom till vintern. Men Gourcouff i framtiden, Why not! :)
Barcelona Pep.G-Z9
2009-11-15 17:46
Jag har hela tiden sagt att vi har en för liten trupp, men efter cupmatchen senast så har jag börjat tveka en aning. Vi har på senare år blivit kända för att verkligen satsa på Canteranós och liknande och det är exakt det vi gör den här säsongen, och det tycker jag att vi borde fortsätta med, men ändå så vill jag verkligen att vi ska värva en enda spelare till under Vinterfönstret och det är inte Robinho, det vi behöver är en offensiv mittfältare. Gourcouff hade nog varit drömmen, men finns det några rykten eller något sådant på att vi kommer att värva en central/offensiv mittfältare nu i Januari ? Jag hoppas verkligen vi satsar på det, för det deffensiva har vi Sergi, Marquez och t.o.m Maxwell har jag hört kan spela där, så prio nr.1 borde vara en offensiv mittfältare. Hoppas på denna Gourcouff alltså !
Barcelona Pedrolito
2009-11-15 16:52
En lördag klockan 20 eller 22 är optimalt, spanjorerna lever senare på dagarna än vi gör i sverige, tänk er kalmar-ifk klockan 10 på en söndag...
Barcelona H.Alavi - R.I.P -
2009-11-15 16:48
Prometheus

Som du säger så är det nog troligt att El Clasico spelas på en lördag. Men tycker att datumet borde ha fastställts för länge sen då många redan har bokat hotell osv.
Barcelona Pedrolito
2009-11-15 16:47
Bilbao borta blir riktigt svårt.. Men jag tror att ibra kliver feam igen ett mål från han och ett från pedro, messi as´sisterar båda och ett tröstmål från atlethic
Barcelona Trippeln
2009-11-15 16:28
Skön tippning,eller?
Ronaldinho y Pato
2009-11-15 16:27
Fel forum! /Red
Real Madrid Prometheus
2009-11-15 16:24
Det ska nog vara den 28e (tyvärr för de som är uppbokade då, hemska tanke). När har det varit ett el Clasico en söndag? Det brukar alltid vara en lördag klockan 22.
Barcelona ★Barca★
2009-11-15 16:06
Vi måste vinna nästa match..vad säger ni alla cules? barca lover
Barcelona westinho
2009-11-15 15:35
Usch...tänk att missa ett el clasico...hade jag aldrig kunnat. Hade tackat nej till allt, fester...bröllop...begravningar...allt. Årets höjdpunkt.
Barcelona Okkapokka
2009-11-15 15:05
Jadu, själv kan man inte se ett El Clasico den 28:e i alla fall. Så ni vet väl vad mina förhoppningar är på, även om det är mindre troligt.
Barcelona tarrak
2009-11-15 14:41
Ämne: Det där ju dåligt at....
Det kan jag hålla med om, men det här är ju inte något speciellt för klassikern utan likadant vid alla matcher, så man tycker ju att de som hängt med ett tag borde lärt sig vid det här laget. Men jag har hört om en hel del som fått problem efter att ha köpt biljetter av återförsäljare som inte varit tydliga nog med speldatum.
Barcelona Port Olímpic.
2009-11-15 14:27
Det där ju dåligt att besked om speldag kommer såpass sent. Jag tänker främst på sådana som ska boka sina resor och planerar att gå på matchen.
Barcelona Port Olímpic.
2009-11-15 14:22
Jahapp, jag som bokat bord på olearys 29:nde.
Barcelona H.Alavi - R.I.P -
2009-11-15 14:14
BarcaBlood

Jesper Hussfelt var han som sa det, och jo jag hörde det också.
Sen om det är fastställt är en annan sak.
Barcelona BarcaBlood
2009-11-15 12:55
Vad heter han nu igen som va hos Anna Brolin igår i studion. Det var ju han som sa det. "Vi har 12 El Clasico spelare på plan ikväll och den 28:e en lördag klockan 22:00 ser ni matchen direkt här på TV4sport" det var i alla fall det jag hörde han sa innan matchen började.
Barcelona Barcadinho.
2009-11-15 12:23
Det står alltid söndag på ligamatcherna.
Den verkliga sändningstiden bestäms senare, ofta ca en vecka innan.
Barcelona Barcadinho.
2009-11-15 12:20
Surer/

Se länken.
Barcelona tarrak
2009-11-15 12:16
Ämne: BarcaBlood:
Vad ha....Jag tror att h'n syftar på att Hussfeldt sa det under gårdagens sändning, men det är inte spikat än. Däremot skulle jag tippa på att det är 95% sannolikhet att det stämmer, då jag tror att de åtta senaste klassikerna har spelats på lördagen. Definitiva besked kommer förmodligen nästa vecka.

Edit:; Att det står den 29 behöver ni inte bry er om då alla matcher preliminärt är uppskrivna på söndagar.
Annons: