/spanien/barcelona/forum/179.aspx/spanien/barcelona/forum/179.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jarod The Pretender
2017-08-21 20:40
@the cameroonians:

Jag tror att det ligger något i detta. Att Iniesta inte dras jämnt med ledningen kan bero på flera orsaker. Här kommer bara några:

1. Ledningen visar inga/bristfälliga ambitioner att vinna tunga titlar. För en legendar som Iniesta eller Messi kan detta vara tufft att acceptera. Speciellt när de får se ärkerivalen på uppgång.

2. Ledningen ljuger och ljuger om precis allt. Man baktalade Neymar när han stack. Man baktalade Dani Alves när han stack. Man baktalade Guardiola när han stack. Kommer ni ihåg Abidal och hans kamp mot cancern? Vad fick han för det? Jo, bakdörren ut från klubben.

3. Ledningen gör skumma affärer som skadar klubbens rykte. Förut kunde man med stolthet försvara klubbens färger. Nu så har vi en klubb där f.d. presidenten sitter i fängelse och klubben har blivit kriminaliserad till följd av Neymar affären. Mes que un Club? I don't think so.

Finns säkert andra klockrena orsaker, jag bara redogör för några.
Barcelona DM1982
2017-08-21 20:37
[QUOTE=the cameroonians]BREAKING NEWS! Sportbild announces that there will be a final decision this week on the future of Ousmane Dembélé. Nu är det inte några timmar det handlar om, utan dagar... [/QUOTE] App app, några dagar kan också vara några timmar, typ 120 timmar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2017-08-21 20:29
[QUOTE=Blaugrana91]Ang. Iniestas kommentar, det kan inte vara så att han enkelt känner att han inte håller lika hög kvalité längre och därav funderar på sin framtid mer än tidigare. [/QUOTE] Absolut. Men i intervjun pratar han om avsaknad av respekt och att Ham aldrig för tre år sen skulle tänka dig att ens fundera på att lämna. Det är det som gör att jag undrar om allt står rätt till. Sen tror jag absolut att beslutet blir lättare när fysiken inte är den bästa. Frågan är bara vilken av dropparna som fått bägaren att börja rinna över.
Barcelona Fcb88
2017-08-21 20:29
Vi alla vet att denna ledning är rent ut sagt SKIT.. dom har gjort/gör massa fel som en ledning verkligen inte bör göra.. men de har ändå gått alldeles för långt härinne.. varje gång, precis varje gång de är någonting fel i klubben eller en spelare som inte presterar bra på planen så är de ledningens fel..

Ni skyller allt på ledningen! Allt ont här i världen har med dom att göra.. någon spelare är magsjuk, "säkert Bartomeus fel".. Massa konspirationsteorier hit och dit.. Herregud de räcker.. varför är de ingen som försvarar gomes, Paco etc när dessa inte presterar? Kom igen, de är väl också en "självklarhet", de är ju såklart ledningens fel att dom inte levererar.. så är de ju.. smått på patetiskt de har blivit härinne..
2017-08-21 20:16
@FCB_Messi:
Iniesta har inte varit sig likt sedan finalmatchen mot Juve 2015. Han är också 33 år gammal och brottats med skador 3-5 säsonger på raken. Dock vill jag vidhålla att något är knas mellan honom och ledningen. Jag märkte detta först när Barca vann spanska cup finalen mot Alaves. Tyckte att det rådde spänningar mellan Barto och don Andres. Jag tror mycket på det som the cameroonians nämnde tidigare, dvs. att den nuvarande ledningen ständigt letar efter syndabockar att skylla sina misslyckanden på. De vägrar att ta ansvar för de individuella misslyckanden som de har gjort sportsligt de senaste åren (let's be honest, den listan är skitlång). Det hjälper inte heller att de mutar folk att skriva positivt om dem, som t.ex. Mundo Deportivo. Den här ledningen är den mest oprofessionella ledning jag har någonsin skådat i mitt liv. När du har tränare som Klopp och lag som Dortmund som hånar och hotar att dra klubben till domstol, ja, då vet man att något är tokigt. Oavsett hur mycket jag än ogillar Florentino Perez, så är han 1000 x mer man än vad Barto är. Perez gör allt för att Madrid ska vinna, medan Barto gör allt för att Barca ska sjunka som lag. Barto och hans kompanjoner måste försvinna från klubben! Barcas största fiende är den egna ledningen, tyvärr.
2017-08-21 20:12
@Barcelonistas:

Kan hända att folk nere i Katalonien reagerar annorlunda än oss, men vi får tänka på att Barcelona är ett lag med många miljontals internationella fans. Läser man vad folk skriver om ledningen runt om i världen så känns det att de är mer på "vår" sida än de i Katalonien. Det är dessutom ingen slump att nuvarande och f.d. spelare i Barca kritiserar ledningen hårt. Dani Alves startade hela processen kan man nog säga när de kickade Abidal ut från klubben. Kommer också ihåg att Guardiola hade kritiska ord om Rosell när han var på sitt sabbatsår i USA.

Men håller med dig till 100 % att detta är skumt. Känns som att fansen utanför Katalonien är mer passionerade för sitt lag än de som bor i Barca. Kan dock ha fel, men det känns lite så.
Barcelona Fcb88
2017-08-21 20:11
@little_master:

Så du menar att han ska få bestämma allt själv även fast han inte presterar? Kräva en startplats bara för han är en "legend"? Han må vara en legend efter allting han gjort men även en legend går ner sig till slut..
Barcelona FCB_Messi
2017-08-21 20:07
Iniesta märker själv att han är på nedgång , därför han säger så . Det blir tuffare och tuffare för honom och han har säkert läst och hört uttrycket "iniestas ersättare".. när det har kommit till den punkten så är det dags att fundera på sin framtid . Och det är där iniesta befinner sig idag .
Barcelona Barcelonistas
2017-08-21 20:06
Tänk er för en stund att det kanske är vi som har helt fel. För liksom vilka är vi? Vad har vi för kunskaper? Ett litet okänt forum i Sverige dör några skribenter går emot en ledning som knappt är kritiserad i hemlandet? Vilka är vi och ifrågasätta en sån som Bartomeu. Kan det va så att vi överdriver situationen med Bartomeu? För folk här inne har målat upp ledningen ( inklusive jag) som en mordutredning. Men man ser inte samma kritik från folk där nere som från oss. För mig är detta skumt!
Barcelona II Barça II
2017-08-21 19:57
@the cameroonians Du som har väldigt bra koll, varför låter man nedmonteringen av Barca fortgå? Är medlemmarna nere i Katalonien nöjda med dagens styrelse, eller är de helt enkelt mutade och därför håller de käft? Blir det inga reaktioner när det framkom att Messi inte har kritat på en förläning, när Neymar lämnade, att Iniesta funderar på att lämna, att man värvat från Kina osv? Du(tror att det var du) nämnde att de skulle vakna till liv när det blev sämre resultat ute på plan, men vi blev ju nästintill förnedrade av Real, men inget händer? Det känns så underligt att ledningen får göra exakt som de vill utan att någon reagerar?
Barcelona Blaugrana91
2017-08-21 19:26
Ang. Iniestas kommentar, det kan inte vara så att han enkelt känner att han inte håller lika hög kvalité längre och därav funderar på sin framtid mer än tidigare.
2017-08-21 18:55
Angående Iniesta så är det återigen helt annorlunda information som kommer från ledningen respektive don Andres själv. Iniesta hintar att han inte känner sig (eller syftar han på andra också?) väl behandlad och respekterad - något som förändrats över de senaste åren. Samtidigt har ledningen sagt förra gånger under 2017 att de vill förlänga med mittfältaren och att de vill att han stannar karriären ut. Det är ju uppenbart att det ligger en hund begraven nånstans och att orosmoln hopas såväl för spelarna som oss fans. Okej om det vore en engångsföreteelse, men lägg till Neymars senaste kommentarer, Messis saknade underskrift samt Piqués ordval om klubbens rådande situation. Nog fan är det lite för mycket just nu. Sen är det också så att när spelare börjar fundera över sin framtid presterar de ofta sämre eftersom fokus inte är totalt på här och nu. Tror också det spelar in i Iniestas prestationer (eller brist därpå), för visst känns han lite off och mindre närvarande på plan - åtminstone i mina ögon.
Barcelona little_master
2017-08-21 18:46
Iniesta ska få vara kvar så länge han vill och få det kontraktet som han vill ha! En skadad samt en Iniesta ur form är fortfarande bättre än alla skräpmittfältare vi har. Tänker på Gomes,Arda, Rakitic, Rafinha, Paulinho mm Vi har inte kunnat ersätta Xavi och ni vill slänga iväg Iniesta också! Nej jag tror nog att denna ledning kör oss i botten, alla våra ikoner och legender lämnar oss. Det är en tidsfråga innan Messi börjar fundera allvarligt på sin framtid och kanske drar han med. Tuffa tider som supporter så länge dessa clowner styr klubben.
2017-08-21 18:44
BREAKING NEWS! Sportbild announces that there will be a final decision this week on the future of Ousmane Dembélé. Nu är det inte några timmar det handlar om, utan dagar...
Barcelona Barcadinho.
2017-08-21 18:33
ElRaval.

Nej, du är inte hemsk. Det är naturligt. Han blir 34 nästa år, mycket skador, nuvarande o framtida spelare kommer ta speltid ifrån honom. Xavi flyttade lite senare i ålder, Puyol var väl 35/36 och haft skador o operationer. Raul slutade i Real vid 33 för att nämna andra ikoner. Han får stanna kvar om han vill men nya kontraktet bör inte vara lIka lukrativt.
Men bättre om han försöker avsluta karriären nån annan stans.
Barcelona Pep - El Míster
2017-08-21 18:05
@ElRaval:

I min värld så är det upp till Iniesta själv lite. Precis som Xavi. Tyvärr så är Iniesta mer beroende av sin fysik än Xavi och det märks väldigt tydligt. Jag hoppas oavsett att beslutet ligger hos Iniesta och inte hos ledningen och vad han än väljer så är han alltid en legend.
Barcelona ElRaval
2017-08-21 18:00
@II Barça II:
To be honest så ser jag Iniesta-fallet annorlunda än tidigare gånger vi tappat fanbärare. Iniesta är skadebenägen, håller en hög lön och presterar inte. Samtidigt har han flera år kvar av fotbollsspelande i sig. Vad ska Barca göra, egentligen? Förlänga kontraktet för "Good will" och låta han sitta på bänken i två säsonger, där han tar upp plats för andra spelare som kanske hade gjort mer nytta, eller som har framtiden framför sig? Det är svårt det där. Jag hade gärna sett honom i truppen, mest för att Iniesta är Iniesta, men samtidigt förstår jag hur ledningen tänker. Ledningen har gjort mycket felsteg, men en ev. tapp av en 33-årig skadebenägen Iniesta som inte längre presterar vore i mina ögon inte bland det värsta de gjort. Jag har aldrig vistats i omklädningsrummet men det vore mer befogat att hålla kvar i ledargestalter, typ Puyol som kan vara viktiga i omklädningsrummet- men jag får inte intrycket av att Iniesta har dessa egenskaper bortsett från sin rutin. Är jag hemskt som tycker så här? Vi har en trupp som måste förnyas och mittfältet är alldeles för överbefolkat. Givetvis hade jag hellre sett andra spelare ryka innan Iniesta, no doubt - men jag förstår som sagt resonemanget.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2017-08-21 17:44
Coutinho, Dembele, Seri, Då förlåter jag värvningen av Paulinho.

Sen bli av med dökött.

Paulinho kan ju fortfarande visa sig vara en duglig spelare men priset och åldern+vilken liga han kommer ifrån, gör att man inte kan stå bakom det.
Barcelona II Barça II
2017-08-21 17:37
Andrés Iniesta: "Lets just say I'm thinking about my future now, when before I wasn't." Vi sjunker snabbare än Titanic just nu... medlemmarna nere i Barcelona är totalt efterblivna som låter detta fortgå, skamligt, ohederligt av medlemmarna.
Barcelona Cule4life
2017-08-21 17:27
Hade gärna velat ha in Alaba som vänsterback nästa säsong när man har en grym högerback. Jag gillar Alba men det känns som en uppfräschning är på sin plats. Man kan sälja av både Digne och Vidal och ta in Alaba som är i sin prime på 25 bast men behöver ett klubbbyte och sagt tidigare att han endast hade lämnat för Barca..
Att ha en Alba som reserv för båda kanterna räcker.

Klubben måste redan nu titta på alla positioner och fixa till dom en efter en. Man kan fråga Hazard redan nu ifall han är intresserad av att komma nästa år. Hitta någon galen mittback redan nu och snacka ihop sig till 2018.

Detta året plockar man in Coutinho Seri Dembele. Nästa år plockar man in Hazard Alaba och en crack mittback om inte Marlon/Mina visar sig vara nya T.Silvas. Rensa successivt och värva in successivt in dom bästa spelarna som har Barca profil. Inom 3 år står man där med världens bästa startelva. Men man måste börja nu nu nu. PSG City Real Bayern kmr inte vänta på att Barca ska komma ikapp truppmässigt. Sälj alla i truppen som inte håller högsta klass. Alla ska hålla 50 milj euros klass och uppåt.
Barcelona II Barça II
2017-08-21 17:22
L’Équipe claims they have been informed by Nice that the €40 million release clause expired on 15 July and that Seri is now worth more than €40 million, although the club have not put a price on the player. #degårbranu
Barcelona Katalano
2017-08-21 17:16
@Fcb88:

Jag har tillräckligt förtroende även för nuvarande trupp att vi inte kommer att ha några problem att nå Champions league. I övrigt så vore det faktiskt värt att inte nå CL denna säsong om det i sig innebär att ledningen avgår. Du förstår att jag ser det långsiktiga perspektivet och det är mycket viktigare (enligt mig) att vi kommer på banan med ledningen och finner en långsiktig struktur som i förlängningen innebär fler titlar i framtiden, än att nå 1/2 högre placeringar i ligan just detta år. Om nuvarande ledning sitter kvar så kommer de att skada klubben ännu mer än de redan gjort och resan tillbaka till toppen blir då betydligt mycket svårare.

Jag ser därför fördelar med att vi inte gör någon mer värvning denna säsong, då ledningen då kommer att avgå och nästa ledning som tar över kommer att ha en otrolig budget att röra sig med när de bygger laget framöver. Istället för att nuvarande ledning ska slösa bort pengarna. bl a då ledningen är desperata efter nyförvärv och de andra klubbarna känner till detta, så tvingas vi betala överpris för varenda spelare.

För övrigt. Sluta skriva att någons åsikt är idiotisk. Vi ska respektera varandras åsikter här i forumet. Lägg märke till att jag inte kallar din åsikt för något även om vi är oense.
2017-08-21 16:36
@Davids3:

Han var helt klart en av de bättre spelarna i söndags. Tog smarta löpningar och lyckades sno bollen från motståndarna ett par gånger. Hoppas att han kan bibehålla sin form.
Barcelona Blaugrana91
2017-08-21 16:23
Radiokanalen Cope rapporterar att Barca vägrar ge upp Coutinho, fortsätter förhandla om Dembele och att det är €40M som gäller för att värva Seri.
Barcelona Davids3
2017-08-21 16:16
Enligt sport kommer Liverpool och Barca träffas i Monaco för att försöka komma överens. Barca kommer inte förändra själva budet, men man kommer vilja betala mer på en gång och minska på variablerna.

När är lottningen till gruppspelet i CL?
Barcelona Fcb88
2017-08-21 16:07
@Los Andres:

Nej, jag överdriver inte.. vi fantiserar om att Messi blir skadad, borta i sisådär en månad, minst! du tror Delo - Suarez - Paco ska leverera åt oss då? De där anfallet skrämmer ingen alls.. Truppen är dålig, bara acceptera de.. den behöver få sig ett lyft..
Barcelona Soko
2017-08-21 16:04
Jag kan verkligen inte förstå folk som unnar klubben missgångar bara för att man hatar ledningen. Man ska ju skilja på fotboll och politik.. Jag  unnar klubben framgångar och vill att  laget vinner så mycket som möjligt.
Barcelona Davids3
2017-08-21 16:01
Jag tycker Semedo ska fortsatt få förtroendet och starta matcher nu så han växer mer och mer. Hoppas inte Valverde gör samma misstag som Enrique gjorde med roteringar vart och varannan match.
Barcelona S.Eto'o
2017-08-21 15:58
Bara en teori jag har Ledningen försöker dröja alla värvningar så långt fram det bara går för att runt de sista dagarna chocka alla och ro hem dembele, seri och möjligen Coutinho. Just för att alla medlemmar ska hylla dem för deras "smarta drag" och på det sättet lyckas ha en stor levrage inför missförtroendeförklaring som startar direkt efter transfer fönstret stängs. Det ligger i människans natur att alltid komma ihåg det senaste. Om ledningen gör denna move tror jag verkligen alla medlemmar därnere kommer glömma vilken jobbig sommar klubben haft och vara glada över de tre sena värvningar vi gjorde. Vad anser ni om den teorin?
Barcelona Los Andres
2017-08-21 15:36
Fcb88 Okej vi förstår att vår trupp inte är tillräckligt bra för att utmana om liga/cl titeln. Men det finns inte en chans i världen att vi inte når CL, så sluta överdriva så mycket!
Annons: