/spanien/barcelona/forum/17887.aspx/spanien/barcelona/forum/17887.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona lokmanoooo
2009-11-08 23:53
hahaha 5-5:D
Barcelona petersays
2009-11-08 23:35
Såg även att Dunga tagit ut Portos Hulk till landslagstruppen, ska också bli mycket intressant att se.
Barcelona petersays
2009-11-08 23:29
Cardozo missar två matcher för Benfica, och jag hoppas innerligt att Keirrison ges chansen i startelvan imorgon. Matchen finns att streama på bet365.

Turbulens i Sporting också, tränare Bento lämnade ju in sin avskedsansökan efter lagets minst sagt usla placering i ligan. Vem som blir ny tränare är i dagsläget inte klart, men kanske öppnar detta upp för en eventuell flytt av Moutinho? Eller Veloso för den delen.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-11-08 23:26
En hel sjuk match mellan Lyon och Marseille, 5-5 slutade matchen efter dramatiska sista minuts mål. Titta in i länktips för målen. :)
Barcelona haeger
2009-11-08 22:58
Ge Chyg tid, han måste komma in i vårat spel, kunna få ett bra samspel med de andra spelarna. Sen måste man tänka på klimatet och omgivningen som är helt annorlunda än när han spelade i Ukraina.

Pique kanske inte har sin toppform, men vem har det just nu? Förutom kanske Zlatan och Pedro.
Han är riktigt grym, det såg vi förra säsongen.
De som säger något annat kan inte ha alla hästar i stallet precis.

Off Topic men

Lyon - Marseille en helt galen match, den slutade 5-5, ni måste kolla på highlights.
Barcelona lokmanoooo
2009-11-08 22:50
Jag tkr att vi har Bra backlinje och bra backar:D
Barcelona Larsson1333
2009-11-08 22:18
Inför nästa säsong, hur tycker ni backuppsättningen ska se ut? Vilka ska säljas, vilka ska ta tillbaks, vilka ska få chansen mer, vilka ska köpas in? Någon som kan ge mig lite namn och åsikter :)
Atlético FCB =)
2009-11-08 21:53
Eto'oooooo gooooooooooooll

Glad för hans skull
Barcelona Klint
2009-11-08 21:53
Barca|Danne

Det är fem gula kort som ska till för att man ska bli avstängd.
Barcelona Klint
2009-11-08 21:52
Eto'o gör mål för Inter. Ett mål signerat en riktig målskytt.
Barcelona BlueRed
Eto'o! Goal!
Barca|Danne
Go kväll. Har försökt leta mig fram till information här inne men hittar ingen så nu ställer jag en fråga till er "experter".

Zlatan har skrapat ihop 3 gula kort. Är han avstängd i nästa liga omgång eller hur många kort ska man upp i .

I så fall ligger El classico i fara. Drar han på sig ett gult till så har jag iaf köpt en biljett till Barca - Real i nästan onödan :D

Tacksam för svar!
Barcelona Barca-nist
2009-11-08 21:39
Om det är nån som ser på Inter-Roma matchen så märker man att Inter spelar otroligt fysiskt och t.o.m ganska fult!
Jag blir orolig för skador för vi ska möta Real efter de.
Barcelona Barca Barca
2009-11-08 21:16
dubbelpost.
Barcelona Barca Barca
2009-11-08 21:16
Men det känns som om Chyg spelar ner sig lite på senast tiden. Jag tyckte att hans första match mot Getafe var riktigt bra. I den matchen var han felfri nästan. Sen känns det som om han underpresterade allt för mkt efter den matchen. Men igår märkte jag att han var lite bättre än vad han brukade vara, kanske börjar han fatta hur han ska försvara sig i ett lag som barca?
Barcelona Barcadinho.
2009-11-08 20:57
Jay-z/

Jag menade väl att de är långsamma jämfört med anfallare och inte andra backar.

Jag håller med dig annars att Rio vinner över Pique när det gäller fart, även om han har en trög acceleration.

Farten spelar säkert mer roll i PL, då spelet överhuvudtaget är snabbare än i Spanien.

Pique och Chyg kommer kanske att klara sig med sin långsamhet i Spanien ändå om de utnyttjar andra egenskaper.
Och ofta när engelska lag möter spanska och italienska lag så är tempot inte alls som i PL.

Men Chyg har inte övertygat oss tittarna än. Han har mycket att bevisa. Han har förhoppningsvis några kvaliteter som Pep har sett hos honom. Annars blir det en flopp.
Real Madrid MindKey
2009-11-08 20:32
Har ni läst denna artikel?
Real Madrid MadridistaN,
2009-11-08 20:07
BlueRed

Har du någon msn? Vill gärna ställa ett par frågor. Tror det är bättre att det via msn. Om du är villig att hjälpa en madridista dvs.
Barcelona BlueRed
2009-11-08 20:06
MadridistaN

Menyraden - Ticketing - Home ticketing - välj match.

Men precis som du skrev så är inte el clasico tillgänglig, även fast det står tickets när man kommer in i matchmenyn.

Se även länk, en mycket bra reseguide.
Real Madrid MadridistaN,
2009-11-08 19:58
BlueRed

Menar du min länktips?
Barcelona MSL#666 !2-6!
2009-11-08 19:55
Maestro-V

om jag inte är helt ute o cyklar så har jag för mig att han spelar för Italien..
Real Madrid MadridistaN,
2009-11-08 19:54
BLUERED

Ja ska pussa dina fötter:D!
Barcelona BlueRed
2009-11-08 19:48
MadridistaN

Yes, 'general' är långt uppe. Se länk.

Edit: Såg att länken inte funkade. Ta dig in på Barças hemsida och tryck in dig till sidan där du får en bild över Camp Nou (genom 'tickets'). Där kan man själv bestämma vart man vill sitta och högst upp på läktaren så finns 'general'.
Barcelona Pep.G-Z9
2009-11-08 19:45
85 miljoner Pund är jävligt mycker pengar, och det är inte Rooney värd, men tänk er den här trion, Rooney-Ibra-Messi ? Jag vågar inte ens tänka på vad vi hade gjort. Helt ärligt så tror jag att vår bollinnehavsnitt skulle öka från 75 % till minst 90 %. Motståndarna skulle nog aldrig få någon chans att en passa en boll på 5 meter med den jäkla löpviljan denna Wayne har. Ojoj vilka otroliga fantasier jag har fått !
Real Madrid MadridistaN,
2009-11-08 19:41
Canaletes

Jag vill ha just dom som kostar 710 kr som jag har hittat på mitt länktips, men undrar vad det är för typ av biljetter? De står under rubriken ”General” vad betyder det? Innebär de att det är biljetter som är långt uppe på arenan, eller? Någon som köpt biljetter här inne som kanske kan förklara.
Barcelona Mojito
2009-11-08 19:40
Jay-z

Ofta kan man läsa att "han är så j-la dålig" och "vad gör han i startelvan" utan att det kommer en motivering till varför man tycker som man gör.

Att mittbackarna kan se sega ut är 9 av 10 ggr på grund av att alla anfall de får emot sig är kontringar där de redan ligger högt med backlinjen.
Alla som spelat fotboll vet att djupledsspel är svårt att försvara sig mot, oavsett om det är ett bra eller dåligt lag man möter. Alla anfallare på den här nivån löper ifrån en "fallande" försvarare.

Det man däremot kan begära från försvarasspelare på den här nivån är att de inte säljer sig och löper in i situationer utan betänkligheter.
Ungefär som 4-2 målet igår.

Så kom gärna med kritik, men försök lägga en motivering bakom. Även om alla ser samma match, uppfattar vi situationer på olika sätt. Då är det bra en förklaring.
Canaletes
2009-11-08 19:32
MadridistaN

Det väl de billigaste.
Men eftersom nästan alla dem kommer ta slut på mindre än 5 minuter så är de omöjligt att hitta billiga.
Då menar jag under 500kr

Vad är billigt för dig?
Blaugrana83
2009-11-08 19:25
Någon som har biljetter till salu för el classico?
Barcelona Jay-z
2009-11-08 19:14
Alltså orka med folk som hoppar på än så fort man tycker att nån spelare är dålig. Oftast så är kriktiken befogad men den får ända inte sägas .
Vaaa faan är forumet till för!! Jag trodde forumet va till för att kunna prata om både bra saker och mindre bra saker. Men tydligen inte va vill ni att vi ska säga om Pique och Chyg när de har vart rent ut sakt DÅLIGA.
Sen övredriver ni, jag har inte sakt att Pique eller Chyg är värdelösa och ska säljas. Hittar heller inte någon som har sakt de.

Sen att jämföra Pique Chyg mot Vidic Ferdinand är FEL som FAN. Ferdinand är en utav ligans snabbaste backar ni som säger att han är seg kollar ni på PL? När Ferdi kommer upp i fart så springer ingen anfallare ifrån han. Däremot är han inte så explosiv. Men Vidic är explosiv bra ax men är inte bra på längre strcäker men de är Ferdinand de kompletterar varan utmärkt.De är båda starka i luften och bra målgörare, Ferdinand har bra teknik och Vidic är galen i luften.

Visst Chyg och Pique är bra, iallfal Pique vet inte så mycket om chyg men litar på Pep. Men de har en LÅNG väg till Ferdi-Vidic, speciellt när de gäller snabbet. Ni som säger att Ferdinand-Vidic är sega är ute och cyklar.
Real Madrid MadridistaN,
2009-11-08 19:09
Ämne: MadridistaN

Finns....
På länktips står det 71 euro runt 710 kr:S
Annons: