/spanien/barcelona/forum/17844.aspx/spanien/barcelona/forum/17844.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep.G-Z9
2009-11-27 00:16
Sergi i all ära, men är Yaya fit for fight så ska han starta, inget snack om saken.
Barcelona petersays
2009-11-27 00:02
Rambla - K9
Håller med dig angående lånbiten. Vad tusan skulle Jeffren göra i Arsenal? Dom har väl gott om yttrar. Villa inte se ännu en ung och lovande spelare ruttna bort på läktaren/bänken i nån storklubb. Nä, det absolut viktigaste är att han får speltid. Och att det pratas om lån, och inte försäljning innebär nog att klubben fortfarande ser en vis potential i honom och tycker det är orättvist att han inte får den speltid han behöver för att utvecklas.
Barcelona Saman.
2009-11-26 23:51
Verkar som Jeffren kommer bli utlånad i januari. Tycker det är helt okej, då han behöver speltiden.
Barcelona petersays
2009-11-26 23:48
Ämne: Varför skulle Yaya b....
Åhh...äntligen en vettig röst här inne! Jag tror jag börjar bli tokig. Min pet peeve med att folk pratar om Keita som DM börjar övergå till rent och skärt människoförakt.
Barcelona Maestro-V
2009-11-26 23:45
Pep kanske till och med ställer upp med en startelva utan Messi och Zlatan. Tror ändå att Barça skulle kunna ge Real Madrid en match utan dessa två stora vinnerskallar i anfallet.
En eventull vinst skulle dessutom smälla högre.

Personligen tippar jag som i förra årets el Clasico på Camp Nou. Det blir en tuff match men Barça vinner med 2-0.
Barcelona Saman.
2009-11-26 23:44
Hur tror ni Pep startar på söndag? Jag har svårt att se att Henry, Keita, Iniesta ska alla starta samtidigt.

Antingen blir det Xavi, Yaya, Iniesta på mitten eller Xavi, Yaya, Keita och Iniesta på Henrys position. Tror dock på den senare varianten. Henry slängs in i andra halvlek och Iniesta flyttas ner på mitten beroende på hur läget ser ut. Lite av ett lyxproblem här kanske :)
Barcelona Hyder
2009-11-26 23:43
Varför skulle Yaya bänkas för att Keita spelar? Om det är någon som ersätter Yaya rakt av så är det Busi och ingen annan. Keita blir i annat fall bli petad av Iniesta som då skulle få en ren mittfältsroll till förmån för Titi, Zlatan och Messí där uppe.

Keita spelar inte som Pivote i Barcelona utan mer som en tvåvägsspelare.
Real Madrid Hassan
Real Madrid Hassan
Jag tycker att Gai är en otrolig framtida investering som ni själva säkert redan vet om. Magnus Falk som var med i den engelska panelen snackade om att Wenger är ute och fiskar efter honom och på sätt och vis blir jag inte förvånad om detta stämmer.

Vad anser ni om den kopplingen med Gai + Arsenal? Om Gai har en liknande kurva som Messi hade när han var i den åldern, är Henrys tid snart ute. Hans tid lär dock ändå vara ute efter denna säsong.
Barcelona Xaviii
2009-11-26 23:41
Läste någonstans att Lass ska stoppa vårt mittfält? måste var årets skämt.

Vad gjorde Xavi mot Lass och Gago senast? ja, just det han förnedra dem. Behövs inte ens nämna Iniesta vi blir bara för överlägsna då.
Barcelona Riiio!!
2009-11-26 23:41
Kviborg e sämst av alla här på svf! Barnslig som fan i sina svar mot barca och lyfter alltid real till skyarna innan vissa matcher (förra året mot pool) osv och sen när det går åt helvete så ligger han lågt lite och skämms i sin etta i något bonnesamhälle el nått, men det e bara vad jag tycker. Hassan du e bra men våra blåröda hjältar e bäst! =)
Barcelona BarcaBlood
2009-11-26 23:40
Hassan

Tror inte att Yaya kommer rakt in i startelvan. Man ser ju hur Keita har presterat dem senaste veckorna och gjort 6 mål t.o.m.

Så Yaya får kanske hoppa in om det behövs i den andra. om Barca inte avgjort matchen redan då i den första. ;D
Barcelona Saman.
2009-11-26 23:39
Hassan

Skador kommer och går i perioder man får göra det bästa av situationen helt enkelt. Skönt dock att Pep har klarat av det hittills.
Real Madrid Hassan
2009-11-26 23:38
Gonzalez_Barca

Det kommer en till sådan, nu på lördag kommer den spanskapanelen med Robert, Nina och Richard från Valencia. Det kommer vara intressanta svar även där.
Alcorcón
2009-11-26 23:37
Ämne: Alcorcón

Noop, ha....
Hassan
Bra då, jag råkgar gilla ditt namn, jag vet att du inte gillar mitt, men det är ok.
Barcelona Xaviii
2009-11-26 23:37
Har inte varit inne på länge på svf men ser att barnrumpan kviborg och hans anhängare fortfarande skriver massa real propaganda.

Visca el Barca!
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-11-26 23:36
Hassan

Hur många El clasico-paneler finns det kvar som du lägger upp?
Real Madrid Hassan
2009-11-26 23:33
Alcorcón

Noop, har inte alls något dåligt självförtroende, allt är prima!

Tror ni han ställer upp med Yaya direkt?

Saman

Såg ditt svar nu och tänker också att Pep kanske gör samma sak. Måste bara säga att det är sjukt hur bra Barca-spelarnas läkekött är. Tyvärr har Madrid haft enorma problem de senaste året med skador, speciellt förra året.

Svar på styrka är det i alla fall.
Barcelona AzizWaysi
2009-11-26 23:32
Yaya har också blivit frisk och kommer nog kunna spela på söndag. Idag tränade han med laget utan några problem.
Barcelona Saman.
TikiTakaZigiZaga

Välkommen, matchen är på söndag :9
Alcorcón
Ämne: Alcorcón

Stava gä....
Hasssan/
jag sa lika rolig som du, jag har väl inte gjort narr av dig, eller har du dålig självförtroende?
nu fick du ett extra s så ordning är återställt:)
Barcelona Saman.
2009-11-26 23:31
Hassan

Han vågade göra det med Abidal så varför inte med Yaya Toure :)
Barcelona TikiTakaZigiZaga
tjena alla glada cules:) Är ny här och hoppas att jag kan bidra med något vettigt:)är helt övertygad att det blir vinst imorrn då madrid varken kan spela ut oss eller stå emot vår press. Tror pep har lärt spelarna att hantera kontringar av högre grad än vad vi sett tidigare mot t.ex. Kazan.

Snart smäller de:)

edit oops gjorde man bort sig direkt och råkade skriva fel dag =D synd att de är på söndag iår, kommer kännas fel att dricka Estrella på en söndag:S
Real Madrid Hassan
Underbart, hoppas verkligen alla era lirare finns med på plan det vill säga Yaya, Zlatan och Messi. Själv är jag dock lite tveksam till om Pep vågar chansa med Yaya som kommer direkt från svininfluensan.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-11-26 23:30
Hassan

Abidal som friskade till rekordsnabbt från svininfleunsa och en skada som skulle hålla honom borta från spel i 3 veckor, spelade 88 min mot Inter.. Alltså borde han ha vilat upp sig tillräckligt för att vara med i el clasico
Barcelona BarcaBlood
2009-11-26 23:29
Hassan

Abidal spelade 89' imponerande minuter mot Inter efter svinsjukan. Så han kommer säkerligen att starta på söndag.
Barcelona Saman.
2009-11-26 23:28
Hassan

Han är helt frisk. Spelade ca 80 minuter i Intermatchen.
Barcelona AzizWaysi
Hassan

Han spela mot Inter , Så han kmr delta i El Clasico ;)
Barcelona Barca-nist
Neuthon

Jag finner inte svensk media så högklassig!
jag är glad att Zlatan är i Barcelona rent ärligt, ni skulle också ha gjort det.Men både du och jag vet att varenda spelare är viktigt för truppen. Hur skulle det va om valdes va skadat?
Pepe var avstängd osv..du förstår poängen!

Kviborg skulle älska det mer än nån annan så han borde hålla tyst!
Jag minns hans politiska natt vaka. Zlatan var också en del av det när han var aktuell för Real!
Barcelona BlueRed
2009-11-26 23:27
Tråkigt att jag missade inläggs explosionen här inne efter Piqués 1-0 mål (för det blev väl ett par inlägg?). Två dagar utan en dator och det känns som om jag har åkt 2 år tillbaks i tiden.

God natt nu, så hörs vi imorgon gott folk. :)
Annons: