/spanien/barcelona/forum/17731.aspx/spanien/barcelona/forum/17731.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Ultras Sur Real Madrid 1980
2009-12-01 21:45
Kul och passande inlägg. Verkligen. Spärrad /Red
Barcelona De Goda-Zlatko
2009-12-01 21:37
LYSTRING ALLA CULES!

Jag behöver er hjälp här inne med att hitta klipp från youtube från matchen mellan Real Madrid vs FC Barcelona 2002 i CL som slutade 1-1. (Hemma fick vi stryk med 0-2).

Det var en sen vår i Madrid då det inte hade regnat en enda droppe på hela dagen MEN ändå av någon konstig anledning såg deras gräsmatta ut som en simbassäng.

Vill bara få det klargjort, rent visuellt, om deras vaktmästare har rent mjöl i påsen.

Visca Barca!
Barcelona ★Barca★
2009-12-01 21:36
Trippeln

Fan vad Real fansen är jobbiga! Dåligare förlorare finns inte. Vi vann och vi är bättre:)
Barcelona ★Barca★
2009-12-01 21:33
Casillias ångrar väl att han maska så mycket haha. Kunde inte sluta skratta när jag såg Raul komma in han såg juh ut som en gammal Gubbe!
Barcelona Trippeln
2009-12-01 21:33
Du har blivit varnad hur många gånger som helst, men det har uppenbarligen inte hjälpt och därför åker du också på en spärr. /Red
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-01 21:32
kriv94

Ni hade en man mer men kunde dock göra nåt ? då skyller ni gräsmattan och laser.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-12-01 21:32
Herregud! Kan bortförklaringarna sluta här? Laserpennan störde alltså Ronaldo under matchen, och det när inte ens huvudpersonen Ronaldo inte ens har sagt ett ord om det(vad jag vet i alla fall). Tro mig han hade varit den första att gnälla över det om det hade påverkat hans spel på nåt sätt. Lägg ner och ta förlusten som män!
Barcelona Abbe.
2009-12-01 21:31
Ämne: Ämne: kriv94 ....
Ungefär vid samma tidpunkt som Casillas började maska.
Barcelona I Luján
2009-12-01 21:29
Ämne: Ämne: kriv94 ....
Ni lyckades inte göra mål på oss med en man mer i 30 min om jag inte minns fel
Real Madrid kriv94
2009-12-01 21:28
Tyckte du själv att inlägget var vidare lämpligt? Åtminstone tycker inte vi det och du blir därmed spärrad /Red

Och till er andra - höj nivån
Barcelona Barcadinho.
2009-12-01 21:27
obbe/

Peace.
Barcelona Joan Gamper 1899
2009-12-01 21:27
Hallå ni förlora med 1-0 va glada att ni fick de här resultatet + Barca va inte som bäst som vi vet.....
Barcelona Barcadinho.
2009-12-01 21:25
Hehe, Xabi Alonso hade ett problem med den vattniga gräsmattan.
Det var roligt det där.
Hur lyckades han spela 5 år i Liverpool kan man väl undra. Där regnar det mycket.

Vet ni vad? Ska vi konspirera lite?

Båda Ronaldo och Alonso har en lång erfarenhet från halkiga engelska gräsmattor.
Så det var faktiskt fördel Madrid det där.

Vaktmästaren var mutad och vill ha en fördel för Ronaldo och Alonso. Han är en dold maräng. Jag vet att det är så! Fråga Kåmark, han kan det han med.

(ha en bra diskussions kväll nu, jag loggar ut med ett stort leende)
adil,
2009-12-01 21:25
På tal om att cules ska sluta änglaförklara Barca kan jag säga att Barcelona är en hederligare klubb än Real Madrid ur nästan alla aspekter. Inte minst vad gäller att få klubben att visa ett sansat och professionellt ansikte utåt. Att kalla oss hycklare bara för att vi tycker detta, är pinsamt.

Värvningspolicy, spelfilosofi, identitet, publik, ödmjukhet är bara några punkter som Barcelona sköter på ett mer föredömligt sätt än vad Real Madrid gör.

T.ex. har de flesta av våra spelare har fötterna på jorden, främst våra fostrade, till skillnad från Los Blancos hollywood typer. Marcelo, Pepe, Guti, Ronaldo, Higuain och Ramos är spelare som rentav äcklar mig.

Ingen är helt perfekt, men Madrid har bra mycket mer att jobba på än vad vi har. Eller det kanske de inte har, de kanske helt enkelt bara är sådana.
Real Madrid kriv94
2009-12-01 21:22
Ämne: kriv94

Spela real....
pfff hahahah ni fick er första farliga chans i 36 minuten om jag inte minns fel.
Barcelona ★Barca★
2009-12-01 21:20
kriv94

Spela real bättre än Barca? Haha dagens skämt! Ni spelade bra men inte bätre än oss. Tyvärr ni räcker inte till.

Vi är bättre!
Real Madrid obbe
2009-12-01 21:18
Barcadinho//

Det finns alltid dem som är dåliga förlorare från respektive lag, de finns dem som kommer på ursäkter, i stället för att erkänna att det faktiskt gäller att göra mål.

Det är inget som är typiskt maräng, utan det kan vara något som du beskriver kan vara typiskt många olika fans i från många olika klubbar.

Lite av människans natur att komma på ursäkter när det går emot. Människan är inte starkt nog att erkänna för sig själv, för det skulle tära på henne.

Eller tror du inte detta är sant?.

Hemläxan vi måste göra, är att träna upp kyla i avsluten.
Real Madrid kriv94
2009-12-01 21:17
Har du läst i nåt av mina inlägg att jag klagar på dumma saker vf vi förlora. Men real spelade ändå bättre;)
Barcelona Barcadinho.
2009-12-01 21:13
Sluta vara dåliga förlorare med en mängd bortförklaringar och konspirationer.

Gå hem och gör en hemläxa och undersök varför ni fick noll poäng. Försök lära er om vad som har gått fel så att ni kan lyckas bättre nästa gång.

Det är så typisk maräng, inte bara ifrån fansen utan också spelare och från ledningen. Det kommer hela tiden massa med ursäkter om allt möjligt, men ingen kritik om sig själva. Tur att det finns rätt många maränger på Bernabeu som buar laget. De kan man inte lura åtminstone.

Det är faktiskt den negativa sidan av den vinnarmentalitet som klubben stoltserar över. Visst är det bra att vara en vinnarskalle, men det måste finnas en nedre gräns. Önskan att vinna kan leda till att man blir en riktigt dålig förlorare, när saker inte går som man vill.

Jag behöver inte gå långt. Jag ser det också på vår ungdomslag här i stan. Det är två stycken som ”dör” för att vinna, men de är riktigt otrevliga mot deras lagkamrater, motståndarna och tom domarna när det inte går.

Det är precis därför Pepe attackerade Javier från Getafe som ett djur förra året. Pepe orsakade en straff i en riktigt viktig match och såg ”the end of the world”. Det finns en gräns till hur man kan reagera för att vinna. Det kommer ju alltid en ny chans.

Barca lyckades vinna, trots att ni spelade stundtals bra och vårt spel funkade inte riktigt.
Men jag ser det positivt.
Nästa gång är Barca kanske i bättre form och då undrar jag hur det kommer att sluta.

Gör en hemläxa.
Barcelona Essienesque
Vinsten i El Clasico har lärt mig detta;

1. Barca hade vattnat gräsmattan som gjorde att Real inte kunde spela. 2. Våldsamt kriminella på Camp Nou försökte förblinda CR med hjälp av laserpenna (ännu en anledning till förlusten för RM) 3. Messi och Zlatan ska planera in en boxningsmatch innan nästa transferfönster för att se vem som ska stanna. 4. Camp Nou är en krigszon.

Och ja..Barca blev utspelade av Real som hade matchens alla målchanser. Zlatan va även offside på målet.
Real Madrid kriv94
Exakt obbe:D
Real Madrid obbe
2009-12-01 21:11
kev//

Det enda vi vill ha är att se om ni kan föra en sund diskussion, utan att ta till påhopp -den gång ni få inte har ett vetigt ord i mun att komma med.

En diksussion måste inte alltid ha en slutpunkt, den kan fortsätta i all evighet.

Ni tror att vi vill få er att verka dåliga?, min fråga är: Varför tror ni inte bättre om er själv, än att komma på ett sådant antagande om er själva?
Barcelona Rambla - K9
2009-12-01 21:06
Vaktmästarna förstörde Madrids chanser till seger i el clásico. Det är nu konstaterat.

Det är nog bland den roligaste och samtidigt mest korkade bortförklaring ever. Only in Madrid!
Real Madrid kriv94
2009-12-01 21:05
Ämne: Jag förstår inte den....
Jag har fan inte kallat barca fans si och så
Barcelona kev
2009-12-01 21:04
Jag förstår inte den så kallade *diskussionen* NI kommer in här och kallar Barca Fans för si och så. Vi svarar att vi vet att vi inte är perfekta och att sånt förekommer i varje klubb. Det enda ni vil är att alla Barca fans ska säga *Japp vi är de värsta fans en klubb kan ha* Mår ni(de vita) bättre då? hahahah Asså Gud! Vad vill ni ha? Medlidande? För deta här handlar förstås om El clásico. Förlusten ni inte/kan glömma
Real Madrid obbe
2009-12-01 21:04
Klint//

En vattnad gräsmatta har en lika liten betydelse för båda lagen, ingen ide att ödsla tid på sådant.

Aha ne jag jämförde inte en laserpenna med högerextremism, så det var ett missförstånd där, men det är lugnt, huvudsaken att vi förstår varandra nu.
Barcelona MSL#666 !2-6!
2009-12-01 21:03
kriv94

med tanke på att vi inte ens får skriva i ert forum så ska du vara rätt glad över att ni får komma med era kommentarer här, så sett dig på din moppe o glid iväg ;D
Barcelona el Flaco - E.F.R.
2009-12-01 21:01
Rambla: "Fan obbe, nu låter du nästan som Carola eller Livets Ord. Är allt verkligen väl med dig?"

Det inlägget fick mig att brista ut i skratt.
Barcelona Klint
2009-12-01 21:01
obbe

Har inte någonstans sagt att Barças fans är perfekta. Vad jag ville komma fram till är distinktionen mellan en laserpenna och högerextremism. Men jag missuppfattade väl bara dig.

För övrigt läste jag nyss Madrids matchrapport. Skulle det vara "äckligt" att vattna Camp Nous gräsmatta så inte Xabi Alonso kunde slå sina eminenta djupledsbollar. Laserpennan var till och med en bättre bortförklaring.
Real Madrid obbe
2009-12-01 21:00
Rambla - K9//

Hah finns ett ordspråk som heter:

"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds".

Annons: