/spanien/barcelona/forum/177.aspx/spanien/barcelona/forum/177.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB-1899
2017-08-21 23:03
[QUOTE=Funeral Canticle ]Nej han kommer inte vinna något och få sparken och återvända till oss :) Man kan väl få drömma lite [/QUOTE] isåfall skulle jag också hoppas på det du sa :) det hade helt klart varit min dröm också att se Pep igen träna Barca:)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Soko
2017-08-21 23:00
Att någon ens försöker jämföra David Silva med Messi.  Silva har gått ner sig rejält (liksom Iniesta) även om Silva i sina bästa dagar  aldrig ens varit i närheten av Messis sämsta dagar. Men det är inte konstigt då han är snart 32 år.

Barcelona MessiLionel
2017-08-21 23:00
Varför gick inte vi för Bernardo silva, fantastisk fotbollsspelare
Barcelona Barcadinho.
2017-08-21 22:58
Haha, såg ni hur Pep sprang som en galning för att krama Rooney?
Han är en skön karaktär Guardiola, faderlig o han förstår sig på ikoner !
Barcelona Thierry Henry
2017-08-21 22:57
@Barcelonistas:

Ja något är verkligen skumt. Men sen är det många däe nere som minns Gasparts preaident skap med mera. dom har varit med om värre och är inte chockade helt enkelt.
Barcelona Funeral Canticle
2017-08-21 22:57
@FCB-1899:

Nej han kommer inte vinna något och få sparken och återvända till oss :)
Man kan väl få drömma lite
Barcelona FCB-1899
2017-08-21 22:55
Manchester City kommer vinna PL om de spelar som de spelat i stort sett hela den här matchen. Med tanke på hur matchen utvecklades så kändes det här som en vinst för legenden Pep Guardiola. Han är ett Geni utan dess like!
Barcelona MessiyoyO 10
2017-08-21 22:46
Aguero är fantastisk på att hålla undan sina motståndare. Låg tyngdpunkt, snabb och teknisk. Han gör det gång på gång. Synd att han inte är lika effektiv med sina avslut.
Barcelona Funeral Canticle
2017-08-21 22:43
@FCB-1899:

Haha stoke är lite att ta i men dem körde 100% kontring för att sedan implementera en mer spelförande taktik, men det är ingen hemlighet att dem glömmer saker snabbt.

Koemans Everton håller på att ta en fin skalp mot Peps storsatsande City, man ser att han vill att dem ska spela en mer avancerad anfallsfotboll men det går si så där i själva spelet där man knappt kommer till farliga lägen men kul att dem hela tiden försöker.

Edit Där kvittera dem precis :)
Barcelona FCB-1899
2017-08-21 22:28
real en stor klubb som så sent som för knappt ett/två år tillbaka spelade stoke style fotboll har mage och klaga på andra lag. Man visste inte ens hur man ska föra en match mot botten lagen i la liga. hahaha
Barcelona FCB-1899
2017-08-21 22:23
Pep var reals mardröm. Hans Barca hade lekstuga mot madrid och vann med rekordsiffror. Under 4 års tid satte han hårt på real i alla använd bara hål. Inte visste jag att real fansen än idag är rädda för en av världens bästa tränare i Pep Guardiola ( zidanes lärare)
Barcelona DizzLow
2017-08-21 22:18
Peps värsta mardröm håller på att inträffa.. Han kmr att vara tvungen och spela Yaya på mittfältet hahaha..
Barcelona wallmannen
2017-08-21 21:52
Om det här stämmer är Lucas Digne verkligen ett föredöme!
Barcelona Barcadinho.
2017-08-21 21:46
Jarod.

Du glömde punkt nr 4, vilken förmodligen är största orsaken i många fall.
Att ledningen inte erbjuder ett saftigare kontrakt.

Många konflikter mellan spelare o ledningen handlar om pengar. I synnerhet när kontraktet närmar sig slutet. Xavi var inte heller så nöjd med alla kotrakts förhandlingar. Alves, Valdes mm De vill ha bra betalt, men troligen har svårt att accepeta att deras marknads värde minskat med åren. Därmed sämre kontrakt.

Man går dessutom till median o gnäller lite. Inte alla men en del gör det.

Kom ihåg att t ex Iniesta ligger väl på ca 8-9 milj euro per år.
Jävla saftigt tycker jag.

Jag längtar ibland efter såna som Etxeberria, han spelade gratis i sin sista säsong i Bilbao eller Buffon o Nedved som åkte ner till Serie B med laget efter skandalen.

Iniesta är en ikon och jag hoppas att båda partner kommer överens, med hänsyn till ålden o flera saker.
Barcelona erkano
2017-08-21 21:37
vel ersätter Neymar egentligen.?
Barcelona || Cillessen #1
2017-08-21 21:35
jisses vilken trupp pep har med city, i år har han all press på sig. Rooney 0-1
Barcelona Cule4life
2017-08-21 21:32
Liverpool och Barca har snackat och kommit fram till att inget snack ska tas nu och inga bud ska läggas tills på torsdag, Dagen efter Liverpools avgörande play off match mot Hoffenheim.

Jag tror vi får vänta till sista augusti med Dembele och Coutinho. Men Seri däremot förstår jag inget av. Är klubben ens intresserad ? Vi har hört rykten men ingen officiell kommentar från Blaugranas om Seri !

Klubben sitter på fyra 40 milj per st värvningar i Gomes Turan Paco Paulinho som egentligen inte har någon plats. Speciellt om Seri,Coutinho,Dembele kommer.

För som det ser ut nu, går Deufoleu,Roberto,Denis och eventuellt Rafinha före än dessa, Alena kanske. Visst Paulinho har man nyss värvat så där är det kört redan och man får väl helt enkelt ge honom en säsong, Men för dom andra finns inte en chans att få spela. Det är dags för vissa att packa sina väskor och sluta mjölka.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-21 21:23
90 mille + 40 i bonusar är inte så högt ändå. Vi ska vinna Cl det kan röra sig om sånt.
Barcelona Illusionista
2017-08-21 21:05
Tidigare så skulle jag inte säga det men jag tror inte vi värvar fler spelare. Kanske Seri men ingen annan. Hoppas jag har fel.. men kör på Eriksen, Dembele och Seri om det är Coutinho som förstör allt.
Barcelona Andreas FCB
2017-08-21 21:04
Skit i Coutinho.. Patetiskt att sjunka så här långt i jakten på en spelare. Finns hundratals andra spelare att gå efter.
Barcelona Romelu Umtiti
2017-08-21 21:00
Liverpool have rejected an offer from Barça for Coutinho. The offer was €90m + variables of €40m. [@QTJugues via @SiqueRodriguez] Hur mycket är det Liverpool efterfrågar?? 150m? Ifall detta stämmer så kan man inte skylla på ledningen, det är sinnesjukt höga summor som nekas...
Barcelona Diar Shekha
2017-08-21 20:58
Att Iniesta känner så är förjävligt men det är dock ingen nyhet. Denna ledning har även bråkat med Messi så.

Jag har varit grov anti Rosell och Bartomeu sen dag ett. Neymars fall köper jag dock inte. Han försöker bara tvätta sitt namn. Det var denna ledning som värvade honom, gav honom och hans vidriga farsa alla dessa bonusar, och sist men inte minst det var även Neymar som fick denna styrelse att medverka i rättegång.

Man undrar ju om de som röstade på denna styrelse har skam i kroppen, antagligen inte för annars hade man ej gjort det. Katalaner är rätt högljudda när det kommer till deras rättigheter i Spanien och historia, det med all rätt. När det kommer till stackars klubben är det varken myndigheterna i staden eller medlemmarna som är mer för klubbens intressen än sina. Ärligt talat, hur många jävla övertramp har inte denna ledningen gjort? Från Qatar på tröjan till Paulinho nu, en tjugonio åring efter att Real M precis vunnit sin andra raka CL, har dessa medlemmar någon gång fuckat ur? Måste vi Sälja Messi för att det ska hända saker... Medierna ska vi inte ens prata om. Knappt någon av de som går hårt mot ledningen och de flesta verkar vara Bartomeus bitches.
Barcelona the cameroonians
2017-08-21 20:43
|| Barça || Jag vet ärligt talat inte varför det inte reageras mer nere i Katalonien, men en anledning kan ju vara det faktum att media inte skriver i särskilt negativa ord om ledningen. Som så många andra "revolutioner" sker ju mycket av kritiken vis sociala medier, något som majoriteten av de som röstar på Bartomeu inte är aktiva på. Visst kommer det sportsliga att spela in, men kom ihåg att merparten av samma socis lär det gå tre år under Gaspart innan de fick tummen loss. Det kommer krävas mer än en förlust i Supercupen för att omvända nuñismon. Vem vet, kanske de är trötta på att kämpa efter alla år mot Franco och staten. Kanske finns det viktigare saker och kanske så ser de inget bättre alternativ. Du borde ställa frågan till journalister på Ara cat eller l'sporteu som Raul Llimos och Frederic Porta. De kan nog förklara bättre. Barcelonistas Det är ju bara att lyssna på ledningen och titta på hur de hanterar saker för att förstå att de ljuger, kriminaliserar och förstör. Men det gäller såklart att ha ögonen öppna och våga läsa annat än La Vanguardia och MD.
Barcelona Jarod The Pretender
2017-08-21 20:40
@the cameroonians:

Jag tror att det ligger något i detta. Att Iniesta inte dras jämnt med ledningen kan bero på flera orsaker. Här kommer bara några:

1. Ledningen visar inga/bristfälliga ambitioner att vinna tunga titlar. För en legendar som Iniesta eller Messi kan detta vara tufft att acceptera. Speciellt när de får se ärkerivalen på uppgång.

2. Ledningen ljuger och ljuger om precis allt. Man baktalade Neymar när han stack. Man baktalade Dani Alves när han stack. Man baktalade Guardiola när han stack. Kommer ni ihåg Abidal och hans kamp mot cancern? Vad fick han för det? Jo, bakdörren ut från klubben.

3. Ledningen gör skumma affärer som skadar klubbens rykte. Förut kunde man med stolthet försvara klubbens färger. Nu så har vi en klubb där f.d. presidenten sitter i fängelse och klubben har blivit kriminaliserad till följd av Neymar affären. Mes que un Club? I don't think so.

Finns säkert andra klockrena orsaker, jag bara redogör för några.
Barcelona DM1982
2017-08-21 20:37
[QUOTE=the cameroonians]BREAKING NEWS! Sportbild announces that there will be a final decision this week on the future of Ousmane Dembélé. Nu är det inte några timmar det handlar om, utan dagar... [/QUOTE] App app, några dagar kan också vara några timmar, typ 120 timmar.
Barcelona the cameroonians
2017-08-21 20:29
[QUOTE=Blaugrana91]Ang. Iniestas kommentar, det kan inte vara så att han enkelt känner att han inte håller lika hög kvalité längre och därav funderar på sin framtid mer än tidigare. [/QUOTE] Absolut. Men i intervjun pratar han om avsaknad av respekt och att Ham aldrig för tre år sen skulle tänka dig att ens fundera på att lämna. Det är det som gör att jag undrar om allt står rätt till. Sen tror jag absolut att beslutet blir lättare när fysiken inte är den bästa. Frågan är bara vilken av dropparna som fått bägaren att börja rinna över.
Barcelona Fcb88
2017-08-21 20:29
Vi alla vet att denna ledning är rent ut sagt SKIT.. dom har gjort/gör massa fel som en ledning verkligen inte bör göra.. men de har ändå gått alldeles för långt härinne.. varje gång, precis varje gång de är någonting fel i klubben eller en spelare som inte presterar bra på planen så är de ledningens fel..

Ni skyller allt på ledningen! Allt ont här i världen har med dom att göra.. någon spelare är magsjuk, "säkert Bartomeus fel".. Massa konspirationsteorier hit och dit.. Herregud de räcker.. varför är de ingen som försvarar gomes, Paco etc när dessa inte presterar? Kom igen, de är väl också en "självklarhet", de är ju såklart ledningens fel att dom inte levererar.. så är de ju.. smått på patetiskt de har blivit härinne..
2017-08-21 20:16
@FCB_Messi:
Iniesta har inte varit sig likt sedan finalmatchen mot Juve 2015. Han är också 33 år gammal och brottats med skador 3-5 säsonger på raken. Dock vill jag vidhålla att något är knas mellan honom och ledningen. Jag märkte detta först när Barca vann spanska cup finalen mot Alaves. Tyckte att det rådde spänningar mellan Barto och don Andres. Jag tror mycket på det som the cameroonians nämnde tidigare, dvs. att den nuvarande ledningen ständigt letar efter syndabockar att skylla sina misslyckanden på. De vägrar att ta ansvar för de individuella misslyckanden som de har gjort sportsligt de senaste åren (let's be honest, den listan är skitlång). Det hjälper inte heller att de mutar folk att skriva positivt om dem, som t.ex. Mundo Deportivo. Den här ledningen är den mest oprofessionella ledning jag har någonsin skådat i mitt liv. När du har tränare som Klopp och lag som Dortmund som hånar och hotar att dra klubben till domstol, ja, då vet man att något är tokigt. Oavsett hur mycket jag än ogillar Florentino Perez, så är han 1000 x mer man än vad Barto är. Perez gör allt för att Madrid ska vinna, medan Barto gör allt för att Barca ska sjunka som lag. Barto och hans kompanjoner måste försvinna från klubben! Barcas största fiende är den egna ledningen, tyvärr.
2017-08-21 20:12
@Barcelonistas:

Kan hända att folk nere i Katalonien reagerar annorlunda än oss, men vi får tänka på att Barcelona är ett lag med många miljontals internationella fans. Läser man vad folk skriver om ledningen runt om i världen så känns det att de är mer på "vår" sida än de i Katalonien. Det är dessutom ingen slump att nuvarande och f.d. spelare i Barca kritiserar ledningen hårt. Dani Alves startade hela processen kan man nog säga när de kickade Abidal ut från klubben. Kommer också ihåg att Guardiola hade kritiska ord om Rosell när han var på sitt sabbatsår i USA.

Men håller med dig till 100 % att detta är skumt. Känns som att fansen utanför Katalonien är mer passionerade för sitt lag än de som bor i Barca. Kan dock ha fel, men det känns lite så.
Barcelona Fcb88
2017-08-21 20:11
@little_master:

Så du menar att han ska få bestämma allt själv även fast han inte presterar? Kräva en startplats bara för han är en "legend"? Han må vara en legend efter allting han gjort men även en legend går ner sig till slut..
Annons: