/spanien/barcelona/forum/17607.aspx/spanien/barcelona/forum/17607.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Frölunda vafaen
2009-12-17 14:31
Jag tycker att rörligheten på mittfältet blivit aningen mindre detta året. Det beror ju på att Zlatan är en annan typ av spelare än Etoo och ger andra passning alternativ i boxen.
Men igår hände något oväntat. När Zlatan fick spela VY de sista 15-20 minuterna, då briljerade han. På sätt och vis är det ett väldigt slöseri med kvalité att bara låta honom ha bollen så lite varje match som han har i dagsläget. Å andra sidan känns han inte tillräckligt löpvillig för att vara mittfältare.
Dock tvingas han att löpa med boll när han helt enkelt får mer boll och ytor än tidigare.
Det är måhända en intressant position att spela in honom på.
Men hur ska nr.9 positionen fyllas ut.

Kanske så här?

Zlatan Henry Messi.

Iniesta Yaya Xavi

Henry borde klara av att spela som nr 9. Men lite mer som Etoo. Väggpass är han ju tillräckligt smart för att kunna spela. Sedan vandrar Zlatan in i banan och ger understöd i nickdueller vilket ger Iniesta större ytor på vänsterkanten..

Inressant?

Låter det inte intressant?
Barcelona HugoBoss
2009-12-17 14:15
Ämne: Nu till något helt a....
Hänvisar dig till denna artikeln.

*Länktips
Barcelona Den vise
2009-12-17 14:08
Nu till något helt annat.

Vilka lag kan barca få imorgon egentligen?
Alla spanska lag är uteslutna i och med den regeln att lagen från samma land inte får mötas.

Inga andra gruppettor är heller aktuella.

Jag hoppas att vi antingen möter Bayern eller Olympiakos. Porto skulle inte heller vara alltför en dålig lottning..
Barcelona **Messsiii**
2009-12-17 13:57
Såna här inlägg tolereras inte. Du är spärrad // RED
Barcelona ★Barca★
2009-12-17 13:56
Redaktionen
2009-12-17 13:54
Skärpning! Det är inte coolt att kalla ett lag som heter Manchester City för Shity
Barcelonistas
2009-12-17 13:53
Den vise

men lol alla säger ju shity!

Alldeles för låg nivå, alldeles för länge! Spärrad /Mod
Barcelona Abbe.
2009-12-17 13:53
Sorgligt att se hur Les Rambles har spårat ur. Det var bättre förr.
Real Madrid Radikala Samie
2009-12-17 13:52
Ämne: Radikala Samie

l....
Än en gång, vad exakt ska Lass göra? Du talar som om Liverpool förde spelet. Det gjorde de inte. De kontrade, och de var otroligt effektiva och farliga med deras kontringsspel. Menar du att Lass ska gå runt och markera Gerrard när Liverpool kontrar? Fattar du inte själv hur farligt det är att släppa ytor för att ta upp en spelare? Dessutom är det ganska mycket lättare för Essien då han dels mött Gerrard förut, vet hur han spelar och vad som bäst funkar mot honom samt att han jobbar ihop med två andra centrala mittfältare som jobbar hårt hemåt. Dessutom försvarar sig Chelsea som en enhet, inte som Real där de fyra försvararna plus en eller två defensiva ska ta hand om hela defensiven.
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-12-17 13:51
Shyytttttiiii!!!!!

Låt folk va!

Problem barn

som sakt! Ta på dig Real Tröjan och stick!

Slut på lekstugan. Spärrad!/ Mod
Barcelona Den vise
2009-12-17 13:50
Barca

Vadå skapar problem ? På vilket sätt gör jag det? Det enda jag ville var att man inte ska håna andra lag genom att göra det på billiga sätt som öknamn. Det är bara för naivt att skriva sådant enligt mig.

Barcelona Lokmaniinhoo
2009-12-17 13:49
★Barca★

Bra barca .
Barcelona **Messsiii**
2009-12-17 13:48
Den vise

Tyvärr är äldre än så! Vad ska du göra åt saken?
Ha? Låt alla få skriva som de själva vill & LÄGG dig INTE i!!!!
Barcelona ★Barca★
2009-12-17 13:47
Den vise

Ta på dig Real tröjan och dra härifrån.

Red? nån som kan spärra han? Han skapar problem bara!
Barcelonistas
2009-12-17 13:46
Radikala Samie

lass jobb mot liverpool var att få bort gerrard ur matchen men de klarade han absolut inte av.jämfört med essiens chelsea där essien åt upp gerard till frukost mer ellr mindre.
Barcelona Den vise
2009-12-17 13:46
Du är ju 24 bast och skriver fortfarande som ett barn. Fortsätt så!
Barcelona **Messsiii**
2009-12-17 13:44
Den vise

SHITTY --- SHITTY --- SHITTY --- So What?!?!
Du var ju väldigt mogen måste jag ju få säga! VÄX UPP!!
Barcelonistas
2009-12-17 13:43
Den vise

är det inlägg ironi eller menar du alvar?

snälla alla säger shity/chelski så snälla ta de lungt..
Barcelona Den vise
2009-12-17 13:43
Barca

Väldigt moget skrivet av dig.
Tillåt mig att skratta..
2009-12-17 13:42
Ämne: Radikala Samie

li....
Nu förstår jag inte. Vad kunde Lass göra de två matcherna som han inte gjorde? Hela laget underpresterade och Lass var en av de bästa ändå. Det var Gago som var dålig, inte Lass.
Barcelona ★Barca★
2009-12-17 13:40
Den vise

sluta bete dig som en jävla lärare.

Gör om gör rätt? Vad är det för snack?

Inte första gången någon här inne skriver Shitty. Det är normalt!
Barcelonistas
2009-12-17 13:37
Radikala Samie

liverpool matchen?
2009-12-17 13:34
Ämne: tarrak

nej maka v....
Du skjuter dig i själv i foten med dina uttalanden. Lass har såvitt jag vet bättre statistik än Makélélé. Han är bättre tekniskt, han är mer kreativ, han är snabbare och han är starkare. Det enda han inte är lika bra eller bättre på är hans positionsspel, men det är ju mest för att Real Madrid inte försvarar sig som enhet. Lass och Xabi måste i princip ta hand om hela mittfältet. Lass är den som pressar, Xabi är den som bryter, så funkar det oftast.

Hyder

Hur är han överskattad? Han har inte gjort en enda dålig match sedan han kom till Real Madrid. Han har gjort en stor tabbe, det var när han tappade bollen till Messi i El Clásico. Overall har han varit Reals bästa spelare sedan januari 2009, tillsammans med Higuain, Pepe och Casillas.

Angående Busquets vs Lass så väljer jag att inte skriva vad jag tycker då det endast startar om en onödig diskussion, även om det kanske är ganska självklart vem jag föredrar.
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-12-17 13:34
den vise

Vadå för han inte skriva som han vill ?
Barcelona Den vise
2009-12-17 13:33
Barcelonitas

Är du cool nu när du kallar andra lag för öknamn? Vadå shitty?! Laget heter city. Sluta dra ner nivån på forumet och lär dig skriva rätt. Gör om gör rätt!
Barcelona Akiljo
2009-12-17 13:32
Någon som vet vilken stream (FOX) som Mattias Klint syftade på? Det vore trevligt med en bra stream på lördag.
Barcelonistas
2009-12-17 13:24
Lokmaniinhoo

Shity bör tom ge robinho helt free till barca med tanke på vilken fotboll barcelona spelar och att vi tog hem en trippel vilket real inte ens har gjort även fast dom hade franco en gång i tiden.

Ne men jag tror shity vill ha en riktigt stor burk me honung från barca så jag är väldigt tveksam om robinho kommer tyvärr ):
Barcelona Abbe.
2009-12-17 13:23
Ämne: Lokmaniinhoo

Han....
Skulle inte tro att Barça är "jävligt intresserade" av honom.
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-12-17 13:17
haha okej tack för stavningen :)

Men asså hur mkt vill shity ha för honom?

Barca ska inte ge mer än 25!
Barcelona ★Barca★
2009-12-17 13:12
Lokmaniinhoo

Han heter Laporta:)

Verkar som Barca är jävligt intresserade av Robinho men de får en hög summa. Då tackar Barca nej.

Men Laporta kommer göra några försök till dom är juh där några dagar till där.

Annons: